Datquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan ook een Hyundai of iets dergelijks kopen, denk ik dan.
Ik ga er van uit dat je bij alles een keuze hebt en de gevolgen van die keuze zijn dan ook voor jouw rekening.
Als die types massaal goedkopere auto's gaan kopen dan heeft de schatkist een probleem, net als wanneer iedereen zou stoppen met roken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan ook een Hyundai of iets dergelijks kopen, denk ik dan.
Ik ga er van uit dat je bij alles een keuze hebt en de gevolgen van die keuze zijn dan ook voor jouw rekening.
Geen onbelangrijk punt trouwens dat het simpeler is. Ik ben van mening dat er ZO VEEL uitzonderingsregels zijn en het systeem zo ingewikkeld is datquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef zebaz het volgende:
[..]
Gewoon vlaktaks: belastingvrije voet van pakweg 15.000, 1 tarief van 25% en alle aftrekposten afschaffen. Maakt het simpeler en (dus) ook eerlijker.
Niet alleen de schatkist, maar ook de autobouwers. Op de goedkope modellen zit nauwelijks marge, en nieuwe techniek wordt 'van bovenaf' geintroduceerd. Zonder X5-kopers ook geen Dacia's voor 9.995quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:01 schreef zebaz het volgende:
[..]
Als die types massaal goedkopere auto's gaan kopen dan heeft de schatkist een probleem, net als wanneer iedereen zou stoppen met roken.
Peru wil de maximale straf eisen 'om een voorbeeld te stellen'quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En zwart werken is weer goed voor de economie...
Arme Joran... http://www.nu.nl/buitenla(...)res-sloeg-eerst.html
Ik rook me dan ook te pletter om mijn steentje aan de gemeenschap te kunnen bijdragen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:01 schreef zebaz het volgende:
[..]
Als die types massaal goedkopere auto's gaan kopen dan heeft de schatkist een probleem, net als wanneer iedereen zou stoppen met roken.
Ook iets waar ik VVD niet begrijp. 'De vervuiler betaalt' zei Rutte gisteren nog. En 'vandalen betalen' in hun verkiezingsprogramma. Kan ik prima inkomen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet alleen de schatkist, maar ook de autobouwers. Op de goedkope modellen zit nauwelijks marge, en nieuwe techniek wordt 'van bovenaf' geintroduceerd. Zonder X5-kopers ook geen Dacia's voor 9.995
Ik ben zelf ook niet vermogend en ga dat voorlopig ook niet worden, maar ik vind dat je niet alleen maar mensen af moet straffen omdat ze het lef hebben meer te verdienenJa, sterkere schouders mogen meer dragen, maar het houd een keer op
quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:13 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ook iets waar ik VVD niet begrijp. 'De vervuiler betaalt' zei Rutte gisteren nog. En 'vandalen betalen' in hun verkiezingsprogramma. Kan ik prima inkomen.
Maar als we het dan over auto rijden gaan hebben, ben ik van mening dat het bezit van een auto niet gestraft moet worden met BPM en wegenbelasting, maar het gebruik er van.
Kilometerheffing dus (hoewel ik de manier waarop ze het wilden invoeren uitermate crap vind, dat even terzijde). En dan is de VVD ook opeens tegen.
In mijn ogen is kilometerheffing best een goed middel om files te bestrijden MITS gepaard met afschaffen BPM en wegenbelasting. Het loont dan om
-dichter bij je werk te gaan wonen
-buiten de spits te rijden
-minder onnodig te rijden
Je moet wel delen met anderen TMquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:22 schreef TradeMarkie het volgende:
Er stond hier in de kantine net een hele schaal met hollandse nieuwe, maar die is nu leeg
Ook helemaal mee eens. Maar ik ben bang dat dat ook een breder politiek probleem is, ergens tussen een goed idee (betalen per gereden kilometer ipv voor bezit, één kaart voor al het ov) en de uitvoering (rekeningrijden, ov-chipkaart) moeten zoveel compromissen gesloten worden dat het resultaat eigenlijk voor niemand meer interessant is.quote:
vind ik een gewaagde uitspraak van iemand die werk probeert te vinden in de zwaarst gesubsidieerde tak van Nederlandquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel andere middelen zijn om geld te besparen.... topsalarissen korten bijvoorbeeld, of subsidies korten.
En die hypotheekrenteaftrek (daaristieweer...), mag toch direct geschrapt worden voor hoge inkomens?Als je een dik huis kunt kopen moet je ook niet zeiken.
Gelukkig hebben we hier 2 viswinkels en minstens 1 viskarquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:27 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik denk dat, tegen de tijd dat jij hier bent, die schaal wel leeg is
Niet in de laatste plaats vanwege de benzine accijnzen die in de toekomst niet meer binnen te halen zijn. Hoe wil je mensen uit de auto houden als we over 15 jaar allemaal elektrisch rijden ? Een volle 'tank' kost dan een paar cent. Zou mij niets verbazen als dan bij ongewijzigd beleid de files 3x zo lang zijn als nu.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef Etcetera het volgende:
Kilometerheffing komt er toch wel, maar hoop echt dat ze een beter systeem nemen dan een privacy-schendend kastje
Heb er gisteren 2 naar binnen gewerkt, zeer aan te bevelen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:26 schreef Etcetera het volgende:
Ik wil ook wel Hollands NieuweMet uitjes
Ha, daar zat ik al een beetje op te wachtenquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
vind ik een gewaagde uitspraak van iemand die werk probeert te vinden in de zwaarst gesubsidieerde tak van Nederland
In een andere context heb ik ergens iemand iets horen roepen over een mogelijke besparing van 7 miljard...quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:30 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Als de overheid 1000 euro per auto mist aan inkomsten per jaar, krijgen ze te maken met een gat van 7 MILJARD bij ongewijzigd beleid (er zijn meer dan 7 000 000 auto's in Nederland) wanneer andere brandstoffen de overhand krijgen.
Ja, na lang twijfelen tussen D66, VVD en een weloverwogen niet-stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:34 schreef De_Hertog het volgende:
Whiteguy, dit is de zoveelste keer dat je iets post waar ik het absoluut mee eens ben, stop daar eens mee
Wat ga jij eigenlijk stemmen? D66 toch?
Precies hetzelfde hier dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:38 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ja, na lang twijfelen tussen D66, VVD en een weloverwogen niet-stemmen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:39 schreef Etcetera het volgende:
Overigens.... er vanuitgaand dat D66 sowieso wel zetels haalt, is de Piratenpartij misschien tactischer omdat daar niet zeker van is dat ze zegels halen.
Wat ik dat? Kan ik me niet herinneren, maar kan best dat ik mezelf ooit een keer tegengesproken heb hierin hoor, best ingewikkelde materie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In een andere context heb ik ergens iemand iets horen roepen over een mogelijke besparing van 7 miljard...
Mijn held Carlin is het daar niet mee eens he...quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier dus.
Maar niet stemmen geeft je niet het recht om te kankeren op het beleid na vanvond, dus alleen al om die reden maar wel gestemd...
Nee, niet jij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:43 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Wat ik dat? Kan ik me niet herinneren, maar kan best dat ik mezelf ooit een keer tegengesproken heb hierin hoor, best ingewikkelde materie.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:10 schreef MadMaster het volgende:
Van een kale kip kan je niet plukken, dus die valt in principe al af...
So far, you've got the Job all by yourself...quote:
D66 is van de inspraak en referenda, niet de PvdA...quote:Ik vind eigenlijk dat je ook een voorkeurscoalitie zou moeten kunnen opgeven. De coalitie die de meeste stemmen krijgt, dat is het uitgangspunt voor de formatiegesprekken....
nee hoor ik ookquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
Ben ik de enige hier die PvdA stemt?![]()
Ik vind eigenlijk dat je ook een voorkeurscoalitie zou moeten kunnen opgeven. De coalitie die de meeste stemmen krijgt, dat is het uitgangspunt voor de formatiegesprekken....
En gelijk zo weggegooidquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
nee hoor ik ookIk kom van een PvdA'er en een GL'er en heb altijd naar GL geneigd. Halsema als premier lijkt me de hemel op aarde, maar niet haalbaar. Dat in combinatie met hun standpunt over stufi en het idee van Cohen als premier wat me ook niet onprettig lijkt heb ik op mijn voormalig burgervader gestemd
Mijn eerste echte stem
En hoe voelde dat nou om zo'n rood potlood voor het eerst ter hand te mogen nemen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
nee hoor ik ookIk kom van een PvdA'er en een GL'er en heb altijd naar GL geneigd. Halsema als premier lijkt me de hemel op aarde, maar niet haalbaar. Dat in combinatie met hun standpunt over stufi en het idee van Cohen als premier wat me ook niet onprettig lijkt heb ik op mijn voormalig burgervader gestemd
Mijn eerste echte stem
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
So far, you've got the Job all by yourself...
[..]
Yeps, weet ik.... Daarom pleit ik ook voor een kabinet met PvdA en D66!!quote:D66 is van de inspraak en referenda, niet de PvdA...
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Mijn eerste echte stem
En ik dacht: die grap gaat MM zeker makenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:07 schreef MadMaster het volgende:
Ik dacht: 'Laat ik dat nou niet zeggen'...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |