Oh da's raar? Ff Sneek PMenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:20 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben knopjes kwijt; kan geen berichten meer verwijderen
Wilde dus mijn eigen FiPo ff weghalen, vanwege de SepO. Jeweettoch
Dat is in combinatie met deze post vrij onnodig geweest danquote:
Das inderdaad wel t nadeel van die volg knop, mensen zien het niet, dus als je er gewoon op klikt en verder niks roept in een topic is als dit lijkt het weer net alsof je geen interesse hebt / het niet volgtquote:
Jawel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:26 schreef Greys het volgende:
Over die foto's, ik heb gewoon de OP van vorige keer letterlijk gekopieerd
Maar ik heb die van Roxanne gefixed als het goed is, de rest kijk ik nog even naar.
[..]
Oh da's raar? Ff Sneek PMen![]()
Heb gewoon de sepo voor de lijst gebruikt, maakt niets uit
[..]
Dat is in combinatie met deze post vrij onnodig geweest dan
In de OP?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:32 schreef Greys het volgende:
KORTOM:
- DTH moet sowieso uit Aarle Rixtel weg per 1 oktober
- Tegen een dwangsom van 1000 euro per dag voor elke dag dat ze later weg zijn
- De betreffende klagende buurman wil nu dat ze per 1 juli al weg zijn
- Dit is uiteraard onmogelijk, zelfs 1 oktober is al onhaalbaar eigenlijk
- Er wordt gespaard voor de verhuizing naar Almere via deze site: http://www.dierenthuis-naar-almere.nl/
- Benodigd startkapitaal om te mogen beginnen bouwen in Almere is 50.000 euro, men is over de helft
Daar ook nog even bij gezetquote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:03 schreef ElisaB het volgende:
Schijtzooi... ik kan hier zó boos om worden.
Dus.... � 100 gestort en tevens de � 7,50 per maand eens in orde gemaakt
Nu nog met een structurele oplossing komenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:12 schreef Fuzzy4 het volgende:
Namens de dieren bedankt voor jullie inzet!
[ afbeelding ]
Eerst heeft Dierenthuis hoger beroep ingediend, dat zou vandaag dienen, maar toen kwam dus het nieuws dat dat appèl schriftelijk wordt afgehandeld en dat de buurman het eerdere vonnis (waarin hij dus gewonnen heeft) nog niet goed genoeg vindt en dat hij dus... ja wat? Ook in beroep gaat? Ik denk het wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 23:30 schreef Re het volgende:
dit is een volgtopic
ik snap eigenlijk niets van die extra "rechtzaak" als er al een vonnis ligt neem ik aan de buurman Sterker (what's in a name) beroep tegen het vonnis heeft ingediend? of wat?
Ik neem aan dat hij in Hoger Beroep gewoon zijn eis heeft aangepast dus? Dat kan lijkt me ook wel, als de 'tegenpartij' dus vind dat hun belangen niet goed gewikt en gewogen zijn kan de eiser dat natuurlijk ook vinden en het ook nog aanpassen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Eerst heeft Dierenthuis hoger beroep ingediend, dat zou vandaag dienen, maar toen kwam dus het nieuws dat dat appèl schriftelijk wordt afgehandeld en dat de buurman het eerdere vonnis (waarin hij dus gewonnen heeft) nog niet goed genoeg vindt en dat hij dus... ja wat? Ook in beroep gaat? Ik denk het wel.
Aw... ik hoop zo dat die buurman op zijn bek gaat met zijn 1 juli eisquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:12 schreef Fuzzy4 het volgende:
Namens de dieren bedankt voor jullie inzet!
[ afbeelding ]
Ik mag niet vloeken van mn moederquote:
quote:Burgerinitiatief
Als zij door minstens 25 kiesgerechtigde inwoners van Laarbeek worden ondersteund, kunnen burgers van Laarbeek een onderwerp op de agenda van de vergadering van de gemeenteraad laten plaatsen. Griffier M. van der Aa (telefoon: 0492 469 729) kan u nader informeren over de voorwaarden waaraan een burgerinitiatief moet voldoen.
Hij doet dus wat met Ruimtelijke Ontwikkeling, dus kan wellicht wat betekenen mbt dat bestemmingsplan e.d. Of wellicht een andere tijdelijke locatie daar in de buurt ofzoquote:Initialen: PA
Voornaam: Piet
Achternaam: Aarts
Functie: Voorzitter commissie Maatschappelijke Ontwikkeling; Plv. voorzitter commissie Ruimtelijke Ontwikkeling
Organen: Gemeenteraad, Commissie Maatschappelijke Ontwikkeling, Commissie Ruimtelijke Ontwikkeling
E-mailadres: aartspiet@hotmail.com
quote:E-mail: nellie.jacobs-aarts@laarbeek.nl
quote:Dierenthuis en Laarbeek zien beslechten geschil door andere bril
LAARBEEK: Het geschil tussen de Stichting Dierenthuis en de gemeente Laarbeek over de rechtmatigheid van de aanwezigheid van het Dierenthuis aan de Bakelseweg in Aarle-Rixtel duurt voort. Beide partijen hopen op een spoedige doorbreking van de impasse, maar dan wel op basis van een totaal verschillende uitkomst…
Door Lambèr Vugs
De Stichting Dierenthuis kon onlangs burgemeester Gilissen 19.000 handtekeningen overhandigen van sympathisanten die aandringen op een blijvende vestiging van het Dierenthuis in Aarle-Rixtel. De gemeente zegt verplicht te zijn om te handhaven, omdat de vestiging in strijd is met het lokale bestemmingsplan en het streekplan van de provincie.
Fatsoenlijke behandeling
Dierenthuis biedt honderden zieke katten onderdak en zorg. Ook verleent Dierenthuis een vijftigtal verwaarloosde en mishandelde honden die in asielen dreigden weg te kwijnen een onbekommerde oude dag onder diervriendelijke omstandigheden. Over oude en zieke huisdieren wordt in onze samenleving heel verschillend gedacht. De radikalinski's roepen: "Afmaken die hap, een spuitje en zand erover!" Aan de andere kant heb je de mensen die dwepen met zielige huisdieren en ze op een overdreven wijze vertroetelen. Daar tussenin bevindt zich de grootste groep: zij die honden en katten goed kunnen velen en vinden dat zij een fatsoenlijke behandeling verdienen.
Gat
Terwijl wij verpleegtehuizen en bejaardencentra voor oude en zieke mensen als de normaalste zaak van de wereld beschouwen, bestonden er tot voor kort voor de zwakkere en kwetsbare onder onze huisdieren geen adequate voorzieningen. Dierenthuis sprong in dat gat. Het is geen asiel, geen pension en geen bedrijf. Wat de Jan de Witkliniek en Sint Jozefheil in Bakel zijn voor de mensen, is Dierenthuis in Aarle-Rixtel voor huisdieren.
Pijnlijke impasse
Alice van Duyn: "Even leek het erop dat een opening was gevonden rondom de vestiging van Dierenthuis in Aarle-Rixtel. Via de media gaf burgemeester Gilissen aan dat de gemeente zich sterk gaat maken voor het vinden van een oplossing. Via de advocaat van de gemeente vernemen wij andere berichten. Men overweegt zelfs op enig moment bestuursdwang te gaan toepassen. Dat betekent dat de gemeente zelf kan overgaan tot ruiming van de dieren, zonder dat de rechter er aan te pas hoeft te komen. Dat zou het volledig negeren van het advies betekenen dat de Commissaris van de Koningin Hanja Maij-Weggen aan B & W gaf, met de kennelijke bedoeling om een politiek wespennest van nationale omvang te mijden en uit een pijnlijke impasse te geraken."
Geloofwaardigheid
Aan de lijn burgemeester Hans Gilissen van Laarbeek, die bereidwillig zijn lunchpauze inkort om zijn zienswijze te geven. "Ik ben me bewust van het delicate karakter van deze affaire. Je kunt als bestuurder bij een zaak die zo gevoelig ligt het niet iedereen naar de zin maken. De gemeente is en blijft de aangewezen instantie om uitvoering van regelgeving te waarborgen en de wet te handhaven. Wijken we te pas of te onpas af van die koers, dan verliezen wij in de ogen van de burgers onze geloofwaardigheid.
Patstelling
Van meet af aan hebben wij de verantwoordelijken voor Stichting Dierenthuis gewezen op de angels en voetklemmen die zij zouden aantreffen op de weg die zij wensten te bewandelen. Zij hebben onze tijdig gegeven bestuurlijke signalen willens en wetens genegeerd. Dat kan ik niet helpen en dat kunnen de dieren niet helpen. Zij dreigen de dupe te worden van de geforceerde patstelling.
Advies
De situatie waarin wij ons bevinden laat ons niet onverschillig. Wij erkennen dat het hier gaat om dierenliefhebbers die opereren vanuit een ideële doelstelling. Die heeft onze sympathie. Vele politici koesteren ten aanzien van dieren warme gevoelens. De Commissaris van de Koningin heeft de gemeente Laarbeek geadviseerd om de mogelijkheden tot het realiseren van de dierenopvang elders te onderzoeken. Dat positief advies nemen wij ter harte."
Bestuursdwang?
"Kom daar maar eens om in handhavend Nederland… een gemeente die bereid is om samen met haar opponent tot een doorbraak te komen. Wij hopen dat de heer en mevrouw Van Duyn van zins zijn de toegestoken hand te accepteren. Toegegeven… zoeken is heel wat anders dan vinden. Maar wij doen ons best. We kijken binnen en buiten onze grenzen uit naar alternatieve locaties. Daarnaast hebben wij op verzoek van de rechter ingestemd met een verlenging van de begunstigingstermijn totdat de rechtbank in een door Dierenthuis aangespannen bodemprocedure uitspraak doet. Eerder zal Dierenthuis geen dwangsom verbeuren. Het gerucht dat de gemeente zou overwegen om tot bestuursdwang over te gaan is compleet uit de lucht gegrepen. Ik weet niet waar het vandaan komt. Niet van ons in ieder geval. Wij willen de dieren geen haar krenken. Zij hebben niet om gesol gevraagd. Daarom mag deze casus geen schoolvoorbeeld worden van botte bureaucratie. Het is een vaststaand gegeven dat de provincie omwille van de gerezen problematiek het streekplan niet zal aanpassen. Een bestemmingsplanwijziging is ook niet aan de orde. Zouden wij of de provincie de regelgeving wijzigen, dan staan nieuwe bezwaarmakers in de startblokken. Dat zou voor Dierenthuis wel eens nadelig kunnen uitpakken."
Er stond 5 juni 2010 bovenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
Dat is een bericht uit 2008, en er zit dus ondertussen een heel andere college en burgemeester
Dat zou mogelijkheden kunnen bieden. Misschien denkt de nieuwe ploeg er heel anders over. Maar hoe bereiken wij mensen/burgers uit de gemeente Laarbeek?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
Dat is een bericht uit 2008, en er zit dus ondertussen een heel andere college en burgemeester
Regionale media, omroep/tv/radio etc. Flyeren, "protest-actie" Flashmob, als donateur zijnde jezelf voordoen als callcenter en mbv het telefoonboek lekker het halve dorp bellen, spandoeken op toegangs/uitgangswegen/viaducten/marktplein/stadhuis. Etc, kan nog wel ff doorgaan.. van minimaal tot extreem..quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat zou mogelijkheden kunnen bieden. Misschien denkt de nieuwe ploeg er heel anders over. Maar hoe bereiken wij mensen/burgers uit de gemeente Laarbeek?
Ik schud ze zo uit mijn mouwquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:09 schreef nokwanda het volgende:
Hey!! Jij zit vol ideeen![]()
Een vriendin van me denkt achter de schermen ook mee. Ze heeft geen Fok!account, wel een link naar dit topic. Zij heeft begrepen dat men nu eerst de uitspraak afwacht.
Kennel vastankeren in de bestrating.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik schud ze zo uit mijn mouw![]()
Ik voel mij er heel erg bij betrokken, en ik ben ook echt erg kwaad en totaal verbijsterd over de huidige situatie. En dan denk ik er dus best veel over na, en als ik dan niet gestoord wordt en rustig ben dan gaat dat heel erg diep.
En ik wil er gewoon echt alles wat ik ook maar kan doen, wil ik doen.. Ik kan niet veel, maar misschien ook wel. Ik heb geen straatje loten voor morgen.., maar wel 2 x 1/5e lot.. en wat ik eerder poste is nog steeds geldig; pak ik die 5,5 miljoen.. dan komt het gehele nieuwe pand en alles voor mijn rekeningén koop ik die buurman af zodat er op een normale wijze verhuist kan worden.
En de SkyKennel actie ook.. als het echt gek gaat worden... nah, dan ga ik dus gewoon in dat ding voor het stadhuis zitten ofzo, of voor die buurman zijn deur.. moet ik allemaal nog ff goed bekijken dan, ook een manier om te zorgen dat ik niet makkelijk te verwijderen ben.. want anders tillen ze me gewoon zo met kennel en al in een politiebusNee, het moet dan niet té makkelijk gaan.
Maarja, ik wacht ook nog even af wat alle mails nog gaan doen, Dierenthuis zelf, de "zitting" ..
Ik ben er wel een beetje onrustig van.
Past dat wel in het bestemmingsplan?quote:
Gewoon een vergunningaanvraag voor indienen!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Past dat wel in het bestemmingsplan?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef Greys het volgende:
Nok, ik heb even je achternaam uit de mail hierboven gehaald, wist niet of dat wel de bedoeling was
Nu weet ik hoe nok heet!quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef Greys het volgende:
Nok, ik heb even je achternaam uit de mail hierboven gehaald, wist niet of dat wel de bedoeling was
Danielle, aangenaamquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Nu weet ik hoe nok heet!
Trouwens goed om te lezen dat er van alle kanten actie ondernomen word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |