Ik zag het gisteravond.quote:AMSTERDAM - Alexander Kops, de nummer 27 op de lijst van de Partij voor de Vrijheid, is zijn baan kwijtgeraakt. De docent Duits deed deze onthulling gisteravond tijdens de tweede proefuitzending van de nieuwbakken publieke omroep Powned.
Tijdens de eerste proefuitzending van de omroep zocht verslaggever Rutger Castricum de docent al op bij de middelbare school waar hij werkzaam is. Er bleek toen al wat onenigheid over het feit dat Kops zijn functie als docent combineerde met zijn kandidaat-Kamerlidschap voor de PVV.
Tegenover de camera van Powned liet Kops afgelopen weekend weten inmiddels op de hoogte te zijn van het feit dat zijn contract op de school niet verlengd zal worden. Op de vraag waarom dat niet gebeurt heeft hij geen antwoord “Dat vraag ik me inderdaad ook af.”
Hij zou van zijn directrice te horen hebben gekregen dat zijn “functioneren niet perfect zou zijn.” Gek genoeg kreeg hij een week voordat de kandidatenlijst bekend werd nog te horen dat zijn functioneren voldoende was.
Ga eens op de inhoud in? Vind jij het kunnen dat iemand zijn baan kwijt raakt vanwege zijn politieke voorkeur?quote:
Rot toch op met je domme opmerkingen.quote:
Dat is nog helemaal niet bewezen. We moeten nu hem op z'n woord geloven dat z'n functioneren altijd al perfect was?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ga eens op de inhoud in? Vind jij het kunnen dat iemand zijn baan kwijt raakt vanwege zijn politieke voorkeur?
Als dat zo zou zijn.... Alleen is dat dus niet zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef eltopo2010 het volgende:
Als mensen worden ontslagen puur vanwege lidmaatschap dan wel deelname aan een politieke partij is dat schandalig ongeacht iemands politieke voorkeur, dombo.
Nee, ik zou me als werkgever ook doodschamen als ik iemand er uittrap vanwege zijn politieke voorkeur, en zou daar dan ook zeker niet mee te koop lopen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef k_man het volgende:
Ten eerste wordt ie niet ontslagen en ten tweede heeft de werkgever niet aangegeven dat z'n politieke voorkeur iets te maken heeft met het niet verlengen van het contract.
Lastig he, een normale reactie geven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
Terecht. Iemand die dagelijks Duits spreekt voor de klas en ook nog eens op de kandidatenlijst van de PVV staat. Dat is de grenzen van toelaatbaarheid opzoeken!
De feiten en omstandigheden duiden daar anders wel heel sterk op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef k_man het volgende:
Ten eerste wordt ie niet ontslagen en ten tweede heeft de werkgever niet aangegeven dat z'n politieke voorkeur iets te maken heeft met het niet verlengen van het contract.
Ach, bij docenten schijnen scholen ook geloofsovertuiging of sexuale geaardheid als motief te mogen gebruiken, als dat niet binnen de opvattingen van de school past. Dan zal het afscheid nemen van een neo-fascist toch geen punt zijn?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef Ferdo het volgende:
Nee, ik zou me als werkgever ook doodschamen als ik iemand er uittrap vanwege zijn politieke voorkeur, en zou daar dan ook zeker niet mee te koop lopen.
Nee. We hebben alleen die man zelf gehoord. Natuurlijk zegt hij dat z'n functioneren altijd perfect was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:28 schreef Flounder het volgende:
[..]
De feiten en omstandigheden duiden daar anders wel heel sterk op.
Als leraar kun je gewoon niet lid zijn van de PVV. Stel hij heeft leerlingen met een Marokkaanse of islamitische achtergrond in de klas. Het is buitengewoon stuitend als jouw leraar er openlijk voor uitkomt dat jouw religie verderfelijk is en de gedachte ondersteunt dat allochtonen profiterende criminelen zijn. Leuk, zo'n leerkracht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef Flounder het volgende:
[..]
Lastig he, een normale reactie geven?
Juridisch is het doodsimpel. Hij had een contract voor bepaalde tijd en dat contract wordt niet verlengd. Er is niet eens sprake van ontslag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:28 schreef Flounder het volgende:
De feiten en omstandigheden duiden daar anders wel heel sterk op.
Juridisch word het een zeer lastig verhaal, als er tenminste niets op papier is gezet.
Een PVV-kandidaat op z'n woord geloven...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef TheGaffer het volgende:
Iemand ontslaan om zijn politieke voorkeur en nevenbaantjes
Dit dus. De school hoeft eigenlijk niet eens op de proppen te komen met argumenten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Juridisch is het doodsimpel. Hij had een contract voor bepaalde tijd en dat contract wordt niet verlengd. Er is niet eens sprake van ontslag.
Omdat er een aantal kandidaten geschrapt zijn nadat ze in opspraak waren geraakt, heeft hij beide nummers gehad denk ik.quote:
Nou en? Het is nu gewoon een uitkeringstrekker. Een uitvreter en werkschuw tuig! Binnenkort heeft hij nog lang haar ook nog, en wast hij zich niet meer en gaat een woning kraken. Zo gaat dat met mensen zonder baan. Geen medelijden mee, moet hij maar niet ineens links (want werklooos) worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:19 schreef Flounder het volgende:
Bron
[..]
Ik zag het gisteravond.
Dit is toch wel echt schandalig.
Als dit een pvda-er was geweest hingen er al brandende vlaggen op het schoolplein.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, ik zou me als werkgever ook doodschamen als ik iemand er uittrap vanwege zijn politieke voorkeur, en zou daar dan ook zeker niet mee te koop lopen.
Het is altijd zo aandoenlijk als rechtse usertjes overal een links complot vermoeden. De media zijn allemaal links, de scholen zijn links, de grachtengordel is links, cabaratiers zijn allemaal links... bla, bla, bla. Alles dat tegen zit moet wel een links complot zijn. Net zo sneu als sommige allochtonen die elke tegenslag lijken te beschouwen als discriminatie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef BasEnAad het volgende:
Scholen zijn altijd van die hypocriet linkse bolwerken van gefrustreerde leraren.
Wat ben je toch een zielig, verongelijkt mannetjequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als dit een pvda-er was geweest hingen er al brandende vlaggen op het schoolplein.
Logisch? Op basis van politieke voorkeur iemand van werk ontzeggen is misdadig. Maar uiteraard praat jij het goed.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ben je toch een zielig, verongelijkt mannetjeOverigens is het best logisch dat de school een actieve PVV'er laat gaan. Zijn partij pleit voor segregatie, dat doet het niet echt goed binnen scholen. Die streven normaliter naar harmonie en respect voor elkaar enzo.
Het is geen complot, slechts een constatering. Het is overigens wel kwalijk te noemen dat er op school veel aan linkse indoctrinatie wordt gedaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is altijd zo aandoenlijk als rechtse usertjes overal een links complot vermoeden. De media zijn allemaal links, de scholen zijn links, de grachtengordel is links, cabaratiers zijn allemaal links... bla, bla, bla. Alles dat tegen zit moet wel een links complot zijn. Net zo sneu als sommige allochtonen die elke tegenslag lijken te beschouwen als discriminatie.
De beste man is niet ontslagen. En nogmaals, je moet als leraar aan het beroepsprofiel voldoen. Je gaat toch ook niet aan de slag als vuilnisman als je smetvrees hebt. Beetje vreemde vergelijking, maar je snapt hopelijk mijn punt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Logisch? Op basis van politieke voorkeur iemand van werk ontzeggen is misdadig. Maar uiteraard praat jij het goed.
Alleen die vent zelf beweert dat dat de reden is. Misschien was het wel gewoon een beroerde docent. Of nam het aantal leerlingen af. Of wat dan ook. Tijdelijke contracten zijn... tijdelijk. Soms worden ze verlengd, soms niet. Gebeurt elke dag in heel Nederland.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef Amos_ het volgende:
Logisch? Op basis van politieke voorkeur iemand van werk ontzeggen is misdadig. Maar uiteraard praat jij het goed.
Het is ook nog maar even de vraag of het überhaupt de bedoeling geweest is om zijn contract te verlengen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Alleen die vent zelf beweert dat dat de reden is. Misschien was het wel gewoon een beroerde docent. Of nam het aantal leerlingen af. Of wat dan ook. Tijdelijke contracten zijn... tijdelijk. Soms worden ze verlengd, soms niet. Gebeurt elke dag in heel Nederland.
Ten eerste is daar helemaal geen bewijs voor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan hele bevolkingsgroepen die het doodnormaal vinden homo's vanwege hun geaardheid te ontslaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuckups.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:20 schreef IHVK het volgende:
Lig er niet wakker van.
Als moslimleerling kun je geen eerlijke behandeling verwachten.
Iddquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zeg, je kunt je ook wel op een fatsoenlijke manier uiten tegenover je medemensen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ben je toch een zielig, verongelijkt mannetje![]()
Anders lees je het artikel even, ipv alleen de TT/ kop.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Alleen die vent zelf beweert dat dat de reden is. Misschien was het wel gewoon een beroerde docent. Of nam het aantal leerlingen af. Of wat dan ook. Tijdelijke contracten zijn... tijdelijk. Soms worden ze verlengd, soms niet. Gebeurt elke dag in heel Nederland.
Inderdaad dat weten we helemaal niet. Veel scholen zullen in deze tijd van aankomende bezuinigingen huiverig zijn om vaste contracten aan te bieden aan docenten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is ook nog maar even de vraag of het überhaupt de bedoeling geweest is om zijn contract te verlengen.
Fijn dat je altijd even nagaat of ik mij wel netjes uit. Maar jij doet alsof ik altijd vreselijk bot doe tegen andere users, maar dat is simpelweg niet waar. Werd gisteren in een ander topic uitgemaakt voor geestelijk gehandicapte, maar geen mod die daar wat van zegt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zeg, je kunt je ook wel op een fatsoenlijke manier uiten tegenover je medemensen.
Stel; je hele familie incluis jijzelf is moslim. Vervolgens krijg jij les van een leraar die jouw religie vergelijkt met het nazisme en weet ik het allemaal wat. Als leerling zou ik mij op zn zachtes gezegd ongemakkelijk voelen. En wat als die ouders bij die leraar op gesprek moeten komen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuckups.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
Terecht. Iemand die dagelijks Duits spreekt voor de klas en ook nog eens op de kandidatenlijst van de PVV staat. Dat is de grenzen van toelaatbaarheid opzoeken!
Onzin, die man is daar in de eerste plaats leraar en zijn politieke opvattingen zijn voor buiten school. Pas als hij in de les politieke dingen gaat zeggen ipv het over grammatica te hebben is er reden voor ontslag. Een zeer kwalijke zaak als politieke activiteit de reden geweest is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ten eerste is daar helemaal geen bewijs voor.
Ten tweede: hoe zie jij het voor je? Een islamitisch kind dat met een probleem zit tijdens de les. Zou die zich op z'n gemak voelen bij een leraar die ondertussen lid is van een fractie die alle moslims nazi's vindt die het land uit gezet moeten worden?
Maar het is geen ontslag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Onzin, die man is daar in de eerste plaats leraar en zijn politieke opvattingen zijn voor buiten school. Pas als hij in de les politieke dingen gaat zeggen ipv het over grammatica te hebben is er reden voor ontslag. Een zeer kwalijke zaak als politieke activiteit de reden geweest is.
Doe er iets aan en ga je met je grote rechtse bek zelf het onderwijs in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef BasEnAad het volgende:
Scholen zijn altijd van die hypocriet linkse bolwerken van gefrustreerde leraren.
Ik voelde mij als atheist ook ongemakellijk op school tijdens de verplichte godsdienstles. En mijn ouders moesten ook bij die docent komen op gesprek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel; je hele familie incluis jijzelf is moslim. Vervolgens krijg jij les van een leraar die jouw religie vergelijkt met het nazisme en weet ik het allemaal wat. Als leerling zou ik mij op zn zachtes gezegd ongemakkelijk voelen. En wat als die ouders bij die leraar op gesprek moeten komen?
Nee, maar het riekt wel....quote:
Dan heeft die leraar zich gewoon normaal te gedragen, zo niet dan idd ontslag. Anders kun je ook geen orthodoxe moslim aanstellen omdat er homo/lesbi leerlingen zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel; je hele familie incluis jijzelf is moslim. Vervolgens krijg jij les van een leraar die jouw religie vergelijkt met het nazisme en weet ik het allemaal wat. Als leerling zou ik mij op zn zachtes gezegd ongemakkelijk voelen. En wat als die ouders bij die leraar op gesprek moeten komen?
Jezus, hoe lang geleden was dat en waar heb jij op school gezeten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik voelde mij als atheist ook ongemakellijk op school tijdens de verplichte godsdienstles. En mijn ouders moesten ook bij die docent komen op gesprek.
Als atheist werd mij (ik was 13, mind you) verweten dat ik zondig was en naar de hel ging. (nooit persoonlijk maar door uitspraken als "zondaars gaan het vagevuur in en komen er niet uit) .
Toen had ik geen mensen die schreeuwend in protest gingen tegen dat soort uitspraken.
Dat klinkt ook meer als zwaar protestants.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jezus, hoe lang geleden was dat en waar heb jij op school gezeten?Dat soort onzin heb ik nooit meegemaakt op het katholiek onderwijs wat ik genoten heb iig.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik weet echter niet hoe jij werd onderwezen, maar op mijn school werd vooral uitgelegd hoe de religie in elkaar stak en hoe gelovigen zich gedragen. En als 13-jarige kun je dergelijk gelul toch wel met een korreltje zout nemen. Verder is het natuurlijk niet alsof jouw leraar een grondige hekel aan jou had omdat je atheistisch bent. En als dat wel zo was, dan had je een klacht moeten indienen. Want dan heeft zo'n vent geen plek in het onderwijs.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik voelde mij als atheist ook ongemakellijk op school tijdens de verplichte godsdienstles. En mijn ouders moesten ook bij die docent komen op gesprek.
Als atheist werd mij (ik was 13, mind you) verweten dat ik zondig was en naar de hel ging. (nooit persoonlijk maar door uitspraken als "zondaars gaan het vagevuur in en komen er niet uit) .
Toen had ik geen mensen die schreeuwend in protest gingen tegen dat soort uitspraken.
Op een openbare school? Ik geloof er geen zak van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Toegegeven, het is lastig. Persoonlijk had ik mij erg ongemakkelijk gevoeld (als ik moslim was geweest) dat zo'n man bijvoorbeeld mijn mentor is. Je hebt een persoonlijke band met je mentor. Je weet echter dat hij lid is van de PVV en dat de leider van die partij telkens loopt te verkondigen dat de islam vergelijkbaar is met het nazisme en een achterlijke cultuur is enz enz. De schoen wringt, laat ik het zo zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:30 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dan heeft die leraar zich gewoon normaal te gedragen, zo niet dan idd ontslag. Anders kun je ook geen orthodoxe moslim aanstellen omdat er homo/lesbi leerlingen zijn.
Als ik alles waar ik commentaar op heb zelf maar moet gaan doen dan hou ik geen tijd meer over schat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doe er iets aan en ga je met je grote rechtse bek zelf het onderwijs in.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat klinkt ook meer als zwaar protestants.
Waar ik vandaan kom had je alleen deze school in de "buurt".. En dan heb je weinig keus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik weet echter niet hoe jij werd onderwezen, maar op mijn school werd vooral uitgelegd hoe de religie in elkaar stak en hoe gelovigen zich gedragen. En als 13-jarige kun je dergelijk gelul toch wel met een korreltje zout nemen. Verder is het natuurlijk niet alsof jouw leraar een grondige hekel aan jou had omdat je atheistisch bent. En als dat wel zo was, dan had je een klacht moeten indienen. Want dan heeft zo'n vent geen plek in het onderwijs.
Overigens hadden je ouders ou natuurlijk op een openbare school kunnen plaatsen.
Ja, als je op een niet-democratische en racistische partij stemt is dat prima. Het gebeurde ook met NSB'ers vroeger en daar was iedereen ook voorstander van! Ik zie niet in waarom het nu anders moet zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ga eens op de inhoud in? Vind jij het kunnen dat iemand zijn baan kwijt raakt vanwege zijn politieke voorkeur?
Dan nog, je had het kunnen verwachten dat je dat soort zaken in zo'n school zou vinden. Hoe we dat nu geregeld hebben met dat bijzonder onderwijs vind ik ook niet ideaal. Maar dat betekent nog niet dat je op openbare scholen leraren neer kunt zetten die de moslimleerlingen in z'n klas als halve nazi's ziet die eigenlijk geen recht hebben om in z'n klas te zitten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:37 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom had je alleen deze school in de "buurt".. En dan heb je weinig keus.
Ah want de PVV heeft al mensen opgepakt en op treinen gezet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, als je op een niet-democratische en racistische partij stemt is dat prima. Het gebeurde ook met NSB'ers vroeger en daar was iedereen ook voorstander van! Ik zie niet in waarom het nu anders moet zijn.
Touché!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als ik alles waar ik commentaar op heb zelf maar moet gaan doen dan hou ik geen tijd meer over schat.
Dat had de NSB ook nog niet voor 1940... Gelukkig dat er nu mensen en organisaties zijn die van tevoren maatregelen treffen!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah want de PVV heeft al mensen opgepakt en op treinen gezet?
Ja, lullig. Maar vind je jouw situatie nou echt vergelijkbaar met dit geval? Ik niet namelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:37 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom had je alleen deze school in de "buurt".. En dan heb je weinig keus.
Men laat ook moslim(s/a) voor de klas waar (potentiele) homoseksuele kinderen in zitten. Die worden door religieuzen gezien als zondig en onrein en minderwaardig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:39 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog niet dat je op openbare scholen leraren neer kunt zetten die de moslimleerlingen in z'n klas als halve nazi's ziet die eigenlijk geen recht hebben om in z'n klas te zitten.
De NSB ook niet in de jaren '30.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Aan de ene kant kan ik dit volgen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:39 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan nog, je had het kunnen verwachten dat je dat soort zaken in zo'n school zou vinden. Hoe we dat nu geregeld hebben met dat bijzonder onderwijs vind ik ook niet ideaal. Maar dat betekent nog niet dat je op openbare scholen leraren neer kunt zetten die de moslimleerlingen in z'n klas als halve nazi's ziet die eigenlijk geen recht hebben om in z'n klas te zitten.
Waarom niet? Als hij met rechterarm geheven voor de klas zou hebben gestaan ok, maar nergens is te herleiden dat hij moslimleerlingen anders zou behandelen. Misplaatste afkeuring hier alom.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lullig. Maar vind je jouw situatie nou echt vergelijkbaar met dit geval? Ik niet namelijk.
Geert wou wel de hele familie van een mocro puber die zich misdraagt op de trein zetten ja... Als je dat soort oneliners de media inslingert zit je er al erg dicht bij.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als die moslim zich vijandig heeft geuit tegen homo's dan is het inderdaad geen goed plan om zo'n figuur in een openbare instelling met mensen te laten werken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:41 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Men laat ook moslim(s/a) voor de klas waar (potentiele) homoseksuele kinderen in zitten. Die worden door religieuzen gezien als zondig en onrein en minderwaardig.
Zelfde situatie.
Dienstplicht als straf werkt veel beter voor zo'n puber. Uitzetten is het probleem verplaatsen, geen oplossing.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geert wou wel de hele familie van een mocro puber die zich misdraagt op de trein zetten ja... Als je dat soort oneliners de media inslingert zit je er al erg dicht bij.
Een heel gezin uitzetten omdat een puber zich niet kan gedragen
Is ook een slechte zaak. Maar dat kun je heel eenvoudig aan bod laten komen in een sollicitatiegesprek. 'Mevrouw/meneer, u bent moslim. U geloof ageert tegen homoseksuelen. Deelt u die mening? Kunt u normaal werken met homoseksuele leerlingen? 'quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:41 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Men laat ook moslim(s/a) voor de klas waar (potentiele) homoseksuele kinderen in zitten. Die worden door religieuzen gezien als zondig en onrein en minderwaardig.
Zelfde situatie.
En heeft deze docent zich vijandig geuit tegen moslims dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:42 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als die moslim zich vijandig heeft geuit tegen homo's dan is het inderdaad geen goed plan om zo'n figuur in een openbare instelling met mensen te laten werken.
Onzin.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ook een slechte zaak. Maar dat kun je heel eenvoudig aan bod laten komen in een sollicitatiegesprek. 'Mevrouw/meneer, u bent moslim. U geloof ageert tegen homoseksuelen. Deelt u die mening? Kunt u normaal werken met homoseksuele leerlingen? '
Vergeet niet dat een religieus persoon niet per definitie anti-gay is. Een PVV'er is echter wel sowieso anti-islam.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En heeft deze docent zich vijandig geuit tegen moslims dan?
Ja, maar als hij al een tijd naar behoren functioneert in de klas, dan is zijn contract niet verlengen omdat hij PVV-er is wel vreemd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
Vergeet niet dat een religieus persoon niet per definitie anti-gay is. Een PVV'er is echter wel sowieso anti-islam.
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van die man kijken, maar er liggen bepaalde redenen ten grondslag aan lid worden van de PVV. Je mag er toch vanuit gaan dat die man niet dol is op de islam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:41 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom niet? Als hij met rechterarm geheven voor de klas zou hebben gestaan ok, maar nergens is te herleiden dat hij moslimleerlingen anders zou behandelen. Misplaatste afkeuring hier alom.
Ik hoorde vandaag nog dat het een goede voorspeller is geweest voor de echte verkiezingen in het verleden. Als het CDA het nou niet zo beroerd deed was die rechtse droomcoalitie nog mogelijk geweestquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:33 schreef Miller_M het volgende:
Grappig dat de PVV nu de grootste partij bij de scholierenverkiezingen blijkt te zijn.
De directeur stemt duidelijk links.
Ja, en een moslim is aanhanger van een religie die fel gekant is tegen homoseksualteit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]_ !
Natuurlijk, hij wil fractielid worden van een partij die moslims het land uit wil hebben.
Als 'ie niet anti-islam is, waarom staat 'ie dan op de lijst van een partij die anti-islam is?quote:
Vertel dat aan je helden. Die hebben dit briljante plan gelanceerd. Al zullen ze het zelf al wel weer vergeten zijn, net als de kopvoddentaksquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dienstplicht als straf werkt veel beter voor zo'n puber. Uitzetten is het probleem verplaatsen, geen oplossing.
Dan zijn er 2 opties. Of hij geeft eerlijk antwoord en hey verrek, dat is een mening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat als een moslimleerling in de klas vraagt wat hij van de islam vindt? En hij geeft eerlijk antword, ervan uitgaande dat hij net zo gek is als Geert.
Dat levert natuurlijk weer niet genoeg geld opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doe er iets aan en ga je met je grote rechtse bek zelf het onderwijs in.
Daar ben ik met eens. Maar dat heeft de school mogelijk gedaan om moeilijkheden te voorkomen. Hij is immers niet ontslagen, zn contract is gewoon niet verlengd. En dat is volkomen legaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar als hij al een tijd naar behoren functioneert in de klas, dan is zijn contract niet verlengen omdat hij PVV-er is wel vreemd.
Helden? Please zeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel dat aan je helden. Die hebben dit briljante plan gelanceerd. Al zullen ze het zelf al wel weer vergeten zijn, net als de kopvoddentaks
Geen onzin. Als PVV'er ondersteun je het beleid van je partij. Je hebt je handtekening er onder gezet toen je lid werd. Als moslim ondersteun je niet per definitie wat een andere moslim doet ergens anders op de aardbol. Er staan misschien wel anti-homoteksten in de islam, maar dat interpreteert iedere moslim anders en iedere moslim past het op een andere manier toe in zijn leven.quote:
Moet je communist zijn om op de lijst van de SP te staan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie niet anti-islam is, waarom staat 'ie dan op de lijst van een partij die anti-islam is?
En zo werkt het in de politiek ook. Je hoeft het niet met 100% eens te zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Geen onzin. Als PVV'er ondersteun je het beleid van je partij. Je hebt je handtekening er onder gezet toen je lid werd. Als moslim ondersteun je niet per definitie wat een andere moslim doet ergens anders op de aardbol. Er staan misschien wel anti-homoteksten in de islam, maar dat interpreteert iedere moslim anders en iedere moslim past het op een andere manier toe in zijn leven.
Is het communisme dan de kern van het SP-programma?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Moet je communist zijn om op de lijst van de SP te staan?
Optie 3: niet op ingaan. Hij geeft per slot van rekening duits, dat heeft weinig met de islam te maken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dan zijn er 2 opties. Of hij geeft eerlijk antwoord en hey verrek, dat is een mening.
Of hij maakt een leugentje voor bestwil voor het tere kinderzieltje.
De islam voert geen centraal beleid. Het is niet alsof er een man achter een bureau zit die vertelt wat alle moslims moeten doen. Dat is bij Der PeeVauVau wel zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:46 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja, en een moslim is aanhanger van een religie die fel gekant is tegen homoseksualteit.
Zie je dat het dus onzinnig is om hetzelfde te stellen???
Ook niet als je in de kamerfractie zit?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En zo werkt het in de politiek ook. Je hoeft het niet met 100% eens te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |