Ik zag het gisteravond.quote:AMSTERDAM - Alexander Kops, de nummer 27 op de lijst van de Partij voor de Vrijheid, is zijn baan kwijtgeraakt. De docent Duits deed deze onthulling gisteravond tijdens de tweede proefuitzending van de nieuwbakken publieke omroep Powned.
Tijdens de eerste proefuitzending van de omroep zocht verslaggever Rutger Castricum de docent al op bij de middelbare school waar hij werkzaam is. Er bleek toen al wat onenigheid over het feit dat Kops zijn functie als docent combineerde met zijn kandidaat-Kamerlidschap voor de PVV.
Tegenover de camera van Powned liet Kops afgelopen weekend weten inmiddels op de hoogte te zijn van het feit dat zijn contract op de school niet verlengd zal worden. Op de vraag waarom dat niet gebeurt heeft hij geen antwoord “Dat vraag ik me inderdaad ook af.”
Hij zou van zijn directrice te horen hebben gekregen dat zijn “functioneren niet perfect zou zijn.” Gek genoeg kreeg hij een week voordat de kandidatenlijst bekend werd nog te horen dat zijn functioneren voldoende was.
Ga eens op de inhoud in? Vind jij het kunnen dat iemand zijn baan kwijt raakt vanwege zijn politieke voorkeur?quote:
Rot toch op met je domme opmerkingen.quote:
Dat is nog helemaal niet bewezen. We moeten nu hem op z'n woord geloven dat z'n functioneren altijd al perfect was?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ga eens op de inhoud in? Vind jij het kunnen dat iemand zijn baan kwijt raakt vanwege zijn politieke voorkeur?
Als dat zo zou zijn.... Alleen is dat dus niet zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef eltopo2010 het volgende:
Als mensen worden ontslagen puur vanwege lidmaatschap dan wel deelname aan een politieke partij is dat schandalig ongeacht iemands politieke voorkeur, dombo.
Nee, ik zou me als werkgever ook doodschamen als ik iemand er uittrap vanwege zijn politieke voorkeur, en zou daar dan ook zeker niet mee te koop lopen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef k_man het volgende:
Ten eerste wordt ie niet ontslagen en ten tweede heeft de werkgever niet aangegeven dat z'n politieke voorkeur iets te maken heeft met het niet verlengen van het contract.
Lastig he, een normale reactie geven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
Terecht. Iemand die dagelijks Duits spreekt voor de klas en ook nog eens op de kandidatenlijst van de PVV staat. Dat is de grenzen van toelaatbaarheid opzoeken!
De feiten en omstandigheden duiden daar anders wel heel sterk op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef k_man het volgende:
Ten eerste wordt ie niet ontslagen en ten tweede heeft de werkgever niet aangegeven dat z'n politieke voorkeur iets te maken heeft met het niet verlengen van het contract.
Ach, bij docenten schijnen scholen ook geloofsovertuiging of sexuale geaardheid als motief te mogen gebruiken, als dat niet binnen de opvattingen van de school past. Dan zal het afscheid nemen van een neo-fascist toch geen punt zijn?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef Ferdo het volgende:
Nee, ik zou me als werkgever ook doodschamen als ik iemand er uittrap vanwege zijn politieke voorkeur, en zou daar dan ook zeker niet mee te koop lopen.
Nee. We hebben alleen die man zelf gehoord. Natuurlijk zegt hij dat z'n functioneren altijd perfect was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:28 schreef Flounder het volgende:
[..]
De feiten en omstandigheden duiden daar anders wel heel sterk op.
Als leraar kun je gewoon niet lid zijn van de PVV. Stel hij heeft leerlingen met een Marokkaanse of islamitische achtergrond in de klas. Het is buitengewoon stuitend als jouw leraar er openlijk voor uitkomt dat jouw religie verderfelijk is en de gedachte ondersteunt dat allochtonen profiterende criminelen zijn. Leuk, zo'n leerkracht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef Flounder het volgende:
[..]
Lastig he, een normale reactie geven?
Juridisch is het doodsimpel. Hij had een contract voor bepaalde tijd en dat contract wordt niet verlengd. Er is niet eens sprake van ontslag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:28 schreef Flounder het volgende:
De feiten en omstandigheden duiden daar anders wel heel sterk op.
Juridisch word het een zeer lastig verhaal, als er tenminste niets op papier is gezet.
Een PVV-kandidaat op z'n woord geloven...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef TheGaffer het volgende:
Iemand ontslaan om zijn politieke voorkeur en nevenbaantjes
Dit dus. De school hoeft eigenlijk niet eens op de proppen te komen met argumenten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Juridisch is het doodsimpel. Hij had een contract voor bepaalde tijd en dat contract wordt niet verlengd. Er is niet eens sprake van ontslag.
Omdat er een aantal kandidaten geschrapt zijn nadat ze in opspraak waren geraakt, heeft hij beide nummers gehad denk ik.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |