abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 16 juli 2010 @ 14:56:56 #201
13368 NiGeLaToR
pi_84133789
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:18 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nou, de meeste mensen gaan een huis kopen. En dat kunnen ze niet cash betalen. Dus moeten ze een hypotheek nemen om hun huis te financieren.

Pcies, wij hebben tezamen een schuld van inmiddels zeg 25k (was meer, lossen al tijdje af). Huis gekocht, meer dan die schuld gespaard en in de verleiding gekomen om:

a) huis stukje af te betalen
b) studie schuld af te betalen

Beide doen we niet. Simpelweg omdat je dan het geld 'kwijt' bent en omdat de hoeveelheid rente die het bespaart niet geweldig is. In huis stoppen zou dan nog het meeste schelen, al zit ik voorlopig nog even met een woekertoestand, dus tot dat is gefixed laat ik het maar even zo

Wel jammer om na het volledig zelf te betalen van de studie nu de studieschuld te moeten betalen van je salaris. Heb wel echt de indruk dat ik in dit leven alles zelf betaal, er is werkelijk geen potje voor me weggelegd. Tuurlijk, basis en uitwonend gekregen, maar dat was incl bijbaan bij lange na niet genoeg. Komende 10 jaar nog 200,- netto betalen dus + belachelijke hoeveelheden belasting betalen
pi_84134661
veel te veel.. DUO kennende zal ik ook wel tijdens mn studie moeten beginnen met terugbetalen, om nog maar even een trap na te geven
  FOK!fotograaf vrijdag 16 juli 2010 @ 15:52:28 #203
13368 NiGeLaToR
pi_84135767
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:59 schreef Marlbora het volgende:
Mijn schuld: 27.789 (euro).
Ik moet gaan betalen (vanaf 2011): 206 euro.

Dramatisch hoog dus, helaas. Alleen begrijp ik het niet helemaal want om me heen zeggen talloze mensen dat ze een ongeveer net zo hoog bedrag hebben geleend (of zelfs meer) maar veel minder betalen per maand.

Vanaf dit jaar ga ik ook hypotheeklasten dragen. Nu heb ik een verzoek tot het verlagen van het maandbedrag gedownload maar daarin kan je de optie 'Hypotheek afgesloten' eigenlijk alleen aankruisen als je (verzamel)inkomen is gedaald. Oftewel: ik kan geen verzoek indienen tot het verlagen van mijn maandbedrag.

Weet iemand hoe dit precies zit? Zijn de maandbedragen echt per definitie zo hoog bij zo'n schuld (eenpersoonshuishouden)? Ik verdien wel meer dan het minimuminkomen, maar echt niet zo ontzettend veel meer .....
Wij hebben pcies zo'n schuld (wel tezamen) en betalen pcies zoveel (wel tezamen). Verbaasd mij dus nix hoor. Bel anders DUO even, of neem een lagere hypotheek
pi_84148990
het valt me de laatste tijd heel erg op hoe er gestrooid wordt met aanvullende beurzen.
Ik kom er helaas niet voor in aanmerking en moet er keihard voor werken, zonder geld van pappie en mammie, als ik die andere studenten hoor met aanvullende beurs a 300 euro die er ook net zo goed voor kunnen werken is t wel eens oneerlijk verdeeld...
pi_84149228
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:32 schreef Mieppie02 het volgende:
het valt me de laatste tijd heel erg op hoe er gestrooid wordt met aanvullende beurzen.
Ik kom er helaas niet voor in aanmerking en moet er keihard voor werken, zonder geld van pappie en mammie, als ik die andere studenten hoor met aanvullende beurs a 300 euro die er ook net zo goed voor kunnen werken is t wel eens oneerlijk verdeeld...
Aanvullende beurs gaat op basis van het inkomen van de ouders. Dat je er naast kan werken is voor de vaststelling van het bedrag niet relevant.
pi_84149268
Bovendien moet je je aanvullende beurs met een beetje pech ook gewoon terugbetalen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_84149364
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:37 schreef MaxC het volgende:
Bovendien moet je je aanvullende beurs met een beetje pech ook gewoon terugbetalen
Alleen als je geen diploma haalt binnen 10 jaar.
pi_84149677
er wordt idd gekeken naar de inkomens van de ouders, maar niet naar wat er op de spaarrekening staat, en sterker er wordt niet gekeken naar het inkomen van stiefouders.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:28:23 #209
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_84155018
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:18 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nou, de meeste mensen gaan een huis kopen. En dat kunnen ze niet cash betalen. Dus moeten ze een hypotheek nemen om hun huis te financieren.

Scenario 1: je hebt een DUO-schuld van 30k, die betaal je zo weinig mogelijk af, en je spaart op een spaarrekening 30k. Vervolgens koop je een huis met totale koopsom 230k. Je legt 30k van jezelf in. Je schuld is nu: 200k aan de bank tegen 5%, plus 30k aan de DUO tegen 2%.

Scenario 2: je hebt een DUO-schuld van 30k, die betaal je af, en daardoor kun je niet sparen op je spaarrekening. Vervolgens koop je datzelfde huis a 230k. Je legt niets zelf in voor dat huis. Je schuld is nu: 230k aan de bank tegen 5%, en niets aan de DUO.

In scenario 2 betaal je meer rente. Die lening van 30k is 'verschoven' van de DUO naar de bank. Maar je betaalt de bank vaak meer dan twee keer zoveel rente voor hetzelfde geld! Wel is het zo dat de hypotheekrente aftrekbaar is, dus in realiteit krijg je weer iets terug, maar hoe lang dat nog duurt weet niemand.
Zelfs zonder HRA betaal ik voor m'n studieschuld een hoger percentage dan voor m'n huis. Met HRA er af is het zelfs bijna 1/3de van de DUO-rente. Ik denk dat ik in het verkeerde jaar klaar was met de studie :-) Kan alleen op de "mijn IBgroep" (of heet dat nu ook mijn DUO) geen percentages vinden. Maar dacht dat het iets van 4 procent was?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_84156910
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Alleen als je geen diploma haalt binnen 10 jaar.
3. Aanvullende Beurs - Als de ouders van een student met basisbeurs een laag inkomen hebben, kan de student een aanvullende beurs aanvragen. Om de aanvullende beurs om te zetten in een gift gelden niet dezelfde eisen als voor de basisbeurs. Dit is in het algemeen een lening. Je komt in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding als je verzamelinkomen in het peiljaar lager is dan ongeveer ¤ 35.000,-. Als je een partner hebt, moet het gezamenlijk verzamelinkomen lager zijn dan ongeveer ¤ 43.500,-.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_84160847
al die studieschulden hier...

tering jantjes zeg....

blij dat mijn baas mijn opleidingen betaald....
pi_84161937
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit goed heb gekeken naar hoe hoog mijn schuld is, maar ik weet zeker dat hij boven de 50.000 is, ik gok 60.000 euro. Kan ook zijn dat het minder is na aftrek prestatiebeurs e.d.

Na mijn eerste vier jaar op de uni verkwanseld te hebben, heb ik namelijk met 3 jaar maximaal lenen alsnog mijn bachelor gehaald.

Wat ik ervan vind? Ik maak me er niet teveel zorgen om. De overheid zit op dit punt gelukkig niet al te hard achter je aan. Ze zullen nooit van je verlangen dat je meer terugbetaalt dan je kunt betalen. Ik begrijp ook niet goed waarom mensen zich hierover zoveel zorgen maken.

Overigens vind ik het terugkijkend wél eeuwig zonde van het geld.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:26:33 #213
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84162041
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:28 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zelfs zonder HRA betaal ik voor m'n studieschuld een hoger percentage dan voor m'n huis. Met HRA er af is het zelfs bijna 1/3de van de DUO-rente. Ik denk dat ik in het verkeerde jaar klaar was met de studie :-) Kan alleen op de "mijn IBgroep" (of heet dat nu ook mijn DUO) geen percentages vinden. Maar dacht dat het iets van 4 procent was?
Dan heb je net pech gehad met het jaar van afstuderen. Daar staat tegenover dat je in dat jaar ook deposito's kon afsluiten bij de bank voor dit soort hoge rentes. Nu de rente zakt is dat even niet mogelijk. Nog even volhouden, de DUO-rente gaat vanzelf wel weer naar beneden (probeer dat maar eens bij een hypotheek)

Rentepercentages staan hier. http://www.ib-groep.nl/pa(...)ngen_na_1_1_1992.asp

[ Bericht 3% gewijzigd door eleusis op 17-07-2010 10:31:59 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84177359
Haha sommigen hier hebben er echt niks van gebakken, wat een schulden.
pi_84179017
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ikke, 35.000 euro en studie niet af kunnen maken.
Niet omdat ik het niet wilde, maar omdat ik het niet kon. Daar ga je natuurlijk niet vanuit als je aan een studie begint.

Tja en nu? Man en ik hebben beiden gelukkig een goede baan. We gaan die schuld zo snel mogelijk aflossen. Zoals de situatie er nu uit ziet hebben we hem in 10 jaar afbetaald.

Tis zuur maar in de situatie waar ik toen in verkeerde kon ik niet anders. Ik ben ergens ook wel dankbaar dat me de mogelijkheid werd geboden dat ik kon lenen, al moet ik er nu voor bloeden.

Had ik het met minder gekunnen? Ja en nee. Maar goed, ik kan het allemaal niet terug draaien en zal het ermee moeten doen. Maar ben er wel van overtuigd dat dat gaat lukken.
En je man betaald nu mee aan jouw schuld? Hij heeft vast altijd zuinig gedaan en zit dus nu nog met een schuld...
Love is in the air!
pi_84179199
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:47 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En je man betaald nu mee aan jouw schuld? Hij heeft vast altijd zuinig gedaan en zit dus nu nog met een schuld...
Vriendin van mij heeft dat ook. Flinke studieschuld, getrouwd met een man met een redelijk goed inkomen, zij werkt zelf 2 dagen per week, hij betaalt het merendeel van haar schuld. En ze wonen in zijn huis.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84189068
Ik heb niet zo'n grote schuld (ruim minder dan 10000 euro), maar het is wel lekker dat de rente zo door het putje is gegaan en dat ik bijna klaar ben met studeren.
pi_84189089
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:
al die studieschulden hier...

tering jantjes zeg....

blij dat mijn baas mijn opleidingen betaald....
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, van eens schuld van 20k zou ik niet warm of koud worden als je daarmee in staat bent geweest een WO-studie af te ronden. Het is het zeker waard.
pi_84194916
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:47 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nee, we werken allebei fulltime en er komt genoeg binnen om een leuk leven te leiden, te sparen en af te lossen, zonder echt op de centen te hoeven letten. Dus van zuinig leven is geen sprake.

Tis maar net hoe je het allemaal regelt.
  maandag 19 juli 2010 @ 08:52:43 #220
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84223708
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:59 schreef Monco10 het volgende:
Haha sommigen hier hebben er echt niks van gebakken, wat een schulden.
eerlijk gezegd ben ik blij dat ik, naast mijn riante salaris en ouderlijke bijdrage, ook gewoon extra geleend heb. Nu is het voor direct mogelijk geweest een huis te kopen, alles te kopen wat ik nodig had en alle vakanties te boeken die ik wilde. Zulke aantrekkelijke leningen krijg je maar 1x in je leven.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:39:31 #221
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_84236896
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:26 schreef eleusis het volgende:

[..]
Nog even volhouden, de DUO-rente gaat vanzelf wel weer naar beneden (probeer dat maar eens bij een hypotheek)

Rentepercentages staan hier. http://www.ib-groep.nl/pa(...)ngen_na_1_1_1992.asp
Thanks.. Ik zat inderdaad precies op de topjaren van 2001 en 2002.
Maar over dat 'volhouden', de rente die je betaalt na afstuderen wordt toch nooit herzien of wel, eens in de zoveel tijd?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_84237926
Elke 5 jaar wordt de rente herzien (zie ook de tabel, daarin is elke 5 jaar de rente hetzelfde, dus als die van afstudeerders van 2007 herzien wordt, geldt hetzelfde voor 2002, 1997, etc)
quote:
Voorbeeld: Voor iemand die in 2004 is afgestudeerd, wordt momenteel 2,39 % rente berekend. In december 2014 wordt, voor een nieuwe periode van vijf jaar, een nieuw percentage vastgesteld.
pi_84238935
Ik leen maximaal bij, en betaal later minimaal terug, en probeer ondere andere zo een maximale kwijtschelding te bekomen. Al het geld dat ik leen, zet ik uit tegen een hogere rente, dan waar ik aan leen dat levert mij op jaarbasis een paar honderd euro op
pi_84239281
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:37 schreef Emu het volgende:
Ik leen maximaal bij, en betaal later minimaal terug, en probeer ondere andere zo een maximale kwijtschelding te bekomen. Al het geld dat ik leen, zet ik uit tegen een hogere rente, dan waar ik aan leen dat levert mij op jaarbasis een paar honderd euro op
leenrente's en spaarrente zijn tegenwoordig nagenoeg gelijk.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:15:16 #225
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_84262494
quote:
Niet te geloven wat een achterbakse instelling jij hebt. Lekker makkelijker hé teren op de zak van een ander. Je gaat zeker ook direct in de bijstand na je studie. Hopelijk pakken ze je straks keihard aan en moet je elke euro terug betalen welke je geleend hebt. Desnoods direct met loonbeslag als je ooit gaat werken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:16:43 #226
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84264558
quote:
Mooi he, dat die kwijtschelding alleen gedaan wordt aan mensen die 15 jaar lang geen geld verdienen. Veel succes met je beperkte inkomsten verdienen de komende 15 jaar
pi_84267285
quote:
Je gaat dus amper iets verdienen later? Mijn zus moest met haar bruto salaris van 1900 euro ook doodleuk 225 euro per maand terugbetalen en dat kon ze niet verlagen.

Ik heb mijn lening van 7000 euro vorige week terugbetaald terwijl ik nog studeer omdat ik straks geen kostenpost van 200+ euro per maand wil, en ik over 3 jaar maar 300 euro heb overgehouden aan de spaarrente minus de rente van de lening.
Nu blijft er echter een bedrag van enkele euro's openstaan bij de DUO. Is dat de rente over de x dagen dat ik het na de 1e van de maand heb overgemaakt? De rentedatum achter het bedrag is nog hetzelfde als toen ik het geld overmaakte.. Weet iemand hoe dat zit?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 juli 2010 @ 11:48:00 #228
862 Arcee
Look closer
pi_84267413
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:45 schreef ach het volgende:
Ik heb mijn lening van 7000 euro vorige week terugbetaald terwijl ik nog studeer omdat ik straks geen kostenpost van 200+ euro per maand wil

Met een lening van 7000 euro zou je toch nooit 200 euro per maand moeten betalen? Eerder 50, of zo, lijkt me.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84272908
3,400 ongeveer, begin in Januari met aflossen
.
pi_84272926
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Met een lening van 7000 euro zou je toch nooit 200 euro per maand moeten betalen? Eerder 50, of zo, lijkt me.
ik moet 40 euro ong. per maand gaan betalen.
.
pi_84274446
Mijn oude buurjongen heeft 189.000 euro schuld.

Deed de pilotenopleiding maar is in het laatste jaar gestopt. Hij werkt nu bij de C1000 als emballeur. Het kan dus erger.
pi_84274664
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:33 schreef Leonidas82 het volgende:

Deed de pilotenopleiding maar is in het laatste jaar gestopt. Hij werkt nu bij de C1000 als emballeur. Het kan dus erger.
Deze opleidingen zijn verzekerd tegen mensen die de opleiding niet halen: hij hoeft zijn schuld niet terug te betalen (of misschien maar een klein deel) want geef toe: dit is niet te behappen.. Heb je je opleiding wel gehaald, dan is die schuld wel makkelijk terug te betalen na verloop van tijd.
pi_84274915
Mijn schuld blijft beneden de 6000 euro gelukkig en dat valt reuze mee.
pi_84275906
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:38 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Deze opleidingen zijn verzekerd tegen mensen die de opleiding niet halen: hij hoeft zijn schuld niet terug te betalen (of misschien maar een klein deel) want geef toe: dit is niet te behappen.. Heb je je opleiding wel gehaald, dan is die schuld wel makkelijk terug te betalen na verloop van tijd.
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Mijn broertje wilde tijdens het praktijkgedeelte ook stoppen met de pilotenopleidingen aan de KLA, maar dit ging zeker niet zonder slag of stoot. Zeker, stoppen kon altijd, maar de schuld kwijtgescholden krijgen..... Uiteindelijk is het na een hoop geouwehoer en zelfs een psychologische/psychiatrische evaluatie beperkt gebleven tot het terugbetalen van de kosten van het levensonderhoud, maar ik had nou niet de indruk dat iedereen zomaar kan stoppen en vervolgens zijn munten terug kan krijgen.

Die leningen zijn trouwens extra zuur, omdat je niet via DUO/IB kan lenen, maar gewoon via een bank je geld leent. Fijne rente
pi_84279733
Wat ik heb begrepen is dat hij in aanmerking kan komen voor 20.000 euro kwijtschelding op voorwaarde dat hij niet meer dan 30K verdiend op jaarbasis. Hij is emballeur dus daar voldoet hij aan. Dat betekend dus dat hij wel degelijk 169.000 euro terug moet betalen. Hij had idd een lening via de ABN-AMRO oid. Hoe dat precies zit, weet ik niet.
pi_84285159
Dan is je leven geldtechnisch eiegnlijk al verneukt
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:40:51 #237
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84286183
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:33 schreef Leonidas82 het volgende:

Ik ken er ook zo éen. Die is nota bene om medische redenen gestopt maar heeft nog een groot deel schuld staan. Niet alles wordt kwijtgescholden.
pi_84349735
Ik zit rond de 10k, los sinds dit jaar 75e p/m af in de aflosfase. Heb tijdens de aanloopfase ook afgelost om het niet op te laten lopen. Wat ik me afvraag en nergens kan vinden, is of dat maandbedrag altijd hetzelfde blijft of dat dit elk jaar iets minder wordt? (even extra aflossing buiten beschouwing gelaten.)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:38:52 #239
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_84398659
Dit topic is te confronterend voor mij. Hele humeur verziekt. BEN JE NU TEVREDEN TS!!!1111!!!

vrijdag 23 juli 2010 @ 19:07:25 #240
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84408727
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:48 schreef Jemoetwat het volgende:
Ik zit rond de 10k, los sinds dit jaar 75e p/m af in de aflosfase. Heb tijdens de aanloopfase ook afgelost om het niet op te laten lopen. Wat ik me afvraag en nergens kan vinden, is of dat maandbedrag altijd hetzelfde blijft of dat dit elk jaar iets minder wordt? (even extra aflossing buiten beschouwing gelaten.)
Als je nu niet naar draagkracht betaald en dat ook niet gaat doen dan blijft dit bedrag gewoon hetzelfde volgens mij.
pi_84521576
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:07 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Als je nu niet naar draagkracht betaald en dat ook niet gaat doen dan blijft dit bedrag gewoon hetzelfde volgens mij.
Ik los gewoon het bedrag dat DUO voorschrijft zodat ik over 15jr klaar ben...
pi_84524556
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:38 schreef TheVotary het volgende:
Dit topic is te confronterend voor mij. Hele humeur verziekt. BEN JE NU TEVREDEN TS!!!1111!!!

:')
Ik krijg er juist wel een goed humeur van :)
  maandag 26 juli 2010 @ 23:07:28 #243
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84527018
pff 20 uur per week werken da's 80 per maand maal wat verdien je ? 10 per uur. 800 euro. + basisbeurs uitwonend á 260 .. er zijn gezinnen die van minder rond moeten komen. ^^
  maandag 26 juli 2010 @ 23:15:34 #244
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84527475
Nu nog ¤ 612. Betaal per maand 44,64 euro af sinds 2003..
pi_84537228
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:07 schreef Sokz het volgende:
pff 20 uur per week werken da's 80 per maand maal wat verdien je ? 10 per uur. 800 euro. + basisbeurs uitwonend á 260 .. er zijn gezinnen die van minder rond moeten komen. ^^
Je hebt echt niet met elke studie de tijd om er 20 uur naast te gaan werken.
pi_84537293
¤ 0,-
pi_84540123
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:14 schreef ruud.nl het volgende:
¤ 0,-
Zelfde hier ^O^
pi_84558817
Nu zo'n 40.000 schuld. Mede door lange stage met natuurlijk verblijf in het buitenland en daarnaast gedwongen op kamers wonen. Het loopt sneller op dan je denkt.
Wie weet wanneer de studieschuld geregistreerd gaat worden bij BKR?
pi_84558911
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:07 schreef Sokz het volgende:
de gemiddelde tiener verdiend echt geen 10 euro per uur, laat staan dat je gemiddeld 20 uur per week kan werken.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:12:47 #250
137079 Chowi
Lonerism.
pi_84558986
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:07 schreef onderwijsiselkedaganders het volgende:
Nu zo'n 40.000 schuld. Mede door lange stage met natuurlijk verblijf in het buitenland en daarnaast gedwongen op kamers wonen. Het loopt sneller op dan je denkt.
Wie weet wanneer de studieschuld geregistreerd gaat worden bij BKR?
4 jaar na het behalen van je diploma toch?
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')