Mooi he, dat die kwijtschelding alleen gedaan wordt aan mensen die 15 jaar lang geen geld verdienen. Veel succes met je beperkte inkomsten verdienen de komende 15 jaarquote:Op maandag 19 juli 2010 16:37 schreef Emu het volgende:
Ik leen maximaal bij, en betaal later minimaal terug, en probeer ondere andere zo een maximale kwijtschelding te bekomen. Al het geld dat ik leen, zet ik uit tegen een hogere rente, dan waar ik aan leendat levert mij op jaarbasis een paar honderd euro op
Je gaat dus amper iets verdienen later? Mijn zus moest met haar bruto salaris van 1900 euro ook doodleuk 225 euro per maand terugbetalen en dat kon ze niet verlagen.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:37 schreef Emu het volgende:
Ik leen maximaal bij, en betaal later minimaal terug, en probeer ondere andere zo een maximale kwijtschelding te bekomen. Al het geld dat ik leen, zet ik uit tegen een hogere rente, dan waar ik aan leendat levert mij op jaarbasis een paar honderd euro op
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:45 schreef ach het volgende:
Ik heb mijn lening van 7000 euro vorige week terugbetaald terwijl ik nog studeer omdat ik straks geen kostenpost van 200+ euro per maand wil
ik moet 40 euro ong. per maand gaan betalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Met een lening van 7000 euro zou je toch nooit 200 euro per maand moeten betalen? Eerder 50, of zo, lijkt me.
Deze opleidingen zijn verzekerd tegen mensen die de opleiding niet halen: hij hoeft zijn schuld niet terug te betalen (of misschien maar een klein deel) want geef toe: dit is niet te behappen.. Heb je je opleiding wel gehaald, dan is die schuld wel makkelijk terug te betalen na verloop van tijd.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:33 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn oude buurjongen heeft 189.000 euro schuld.
Deed de pilotenopleiding maar is in het laatste jaar gestopt. Hij werkt nu bij de C1000 als emballeur. Het kan dus erger.
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Mijn broertje wilde tijdens het praktijkgedeelte ook stoppen met de pilotenopleidingen aan de KLA, maar dit ging zeker niet zonder slag of stoot. Zeker, stoppen kon altijd, maar de schuld kwijtgescholden krijgen..... Uiteindelijk is het na een hoop geouwehoer en zelfs een psychologische/psychiatrische evaluatie beperkt gebleven tot het terugbetalen van de kosten van het levensonderhoud, maar ik had nou niet de indruk dat iedereen zomaar kan stoppen en vervolgens zijn munten terug kan krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:38 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Deze opleidingen zijn verzekerd tegen mensen die de opleiding niet halen: hij hoeft zijn schuld niet terug te betalen (of misschien maar een klein deel) want geef toe: dit is niet te behappen.. Heb je je opleiding wel gehaald, dan is die schuld wel makkelijk terug te betalen na verloop van tijd.
Ik ken er ook zo éen. Die is nota bene om medische redenen gestopt maar heeft nog een groot deel schuld staan. Niet alles wordt kwijtgescholden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:33 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn oude buurjongen heeft 189.000 euro schuld.
Deed de pilotenopleiding maar is in het laatste jaar gestopt. Hij werkt nu bij de C1000 als emballeur. Het kan dus erger.
Als je nu niet naar draagkracht betaald en dat ook niet gaat doen dan blijft dit bedrag gewoon hetzelfde volgens mij.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:48 schreef Jemoetwat het volgende:
Ik zit rond de 10k, los sinds dit jaar 75e p/m af in de aflosfase. Heb tijdens de aanloopfase ook afgelost om het niet op te laten lopen. Wat ik me afvraag en nergens kan vinden, is of dat maandbedrag altijd hetzelfde blijft of dat dit elk jaar iets minder wordt? (even extra aflossing buiten beschouwing gelaten.)
Ik los gewoon het bedrag dat DUO voorschrijft zodat ik over 15jr klaar ben...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:07 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Als je nu niet naar draagkracht betaald en dat ook niet gaat doen dan blijft dit bedrag gewoon hetzelfde volgens mij.
Ik krijg er juist wel een goed humeur vanquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:38 schreef TheVotary het volgende:
Dit topic is te confronterend voor mij. Hele humeur verziekt. BEN JE NU TEVREDEN TS!!!1111!!!
Je hebt echt niet met elke studie de tijd om er 20 uur naast te gaan werken.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:07 schreef Sokz het volgende:
pff 20 uur per week werken da's 80 per maand maal wat verdien je ? 10 per uur. 800 euro. + basisbeurs uitwonend á 260 .. er zijn gezinnen die van minder rond moeten komen. ^^
de gemiddelde tiener verdiend echt geen 10 euro per uur, laat staan dat je gemiddeld 20 uur per week kan werken.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:07 schreef Sokz het volgende:
pff 20 uur per week werken da's 80 per maand maal wat verdien je ? 10 per uur. 800 euro. + basisbeurs uitwonend á 260 .. er zijn gezinnen die van minder rond moeten komen. ^^
4 jaar na het behalen van je diploma toch?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:07 schreef onderwijsiselkedaganders het volgende:
Nu zo'n 40.000 schuld. Mede door lange stage met natuurlijk verblijf in het buitenland en daarnaast gedwongen op kamers wonen. Het loopt sneller op dan je denkt.
Wie weet wanneer de studieschuld geregistreerd gaat worden bij BKR?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |