abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84559719
Geen, en dat ben ik ook niet van plan ook niet.
pi_84560184
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:56 schreef snakeman123 het volgende:

[..]

Zelfde hier ^O^
En hier! :7
pi_84811820
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:38 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Deze opleidingen zijn verzekerd tegen mensen die de opleiding niet halen: hij hoeft zijn schuld niet terug te betalen (of misschien maar een klein deel) want geef toe: dit is niet te behappen.. Heb je je opleiding wel gehaald, dan is die schuld wel makkelijk terug te betalen na verloop van tijd.
De verzekering geld alleen als je tijdens opleiding wat overkomt zoals hartstilstand, ongeluk etc. Pas wanneer jij met succes de opleiding afgerond hebt dan gaan andere voorwaarden gelden.
pi_84813442
25k :')
pi_84929113
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:07 schreef onderwijsiselkedaganders het volgende:
Nu zo'n 40.000 schuld. Mede door lange stage met natuurlijk verblijf in het buitenland en daarnaast gedwongen op kamers wonen. Het loopt sneller op dan je denkt.
Wie weet wanneer de studieschuld geregistreerd gaat worden bij BKR?
Niet. Maar dat betekent niet dat de bank er niet naar kijkt als je een hypotheek aanvraagt.. Wat dat betreft is zo'n BKR registratie ook overbodig. Ik hoor zoveel mensen om me heen schreeuwen dat ze lekker gaan lenen "want toch geen BKR-registratie". Tot ze over een paar jaar bij de hypotheekadviseur aanschuiven ;).
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:44:30 #256
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_84929184
Mijn studieschuld bedroeg 240 euro, heb een keer een maandje in de zomer bijgeleend omdat ik nog geen vakantiebaantje gevonden had :P.
Direct na mijn studie afbetaald uiteraard.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:47:59 #257
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84929308
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Niet. Maar dat betekent niet dat de bank er niet naar kijkt als je een hypotheek aanvraagt.. Wat dat betreft is zo'n BKR registratie ook overbodig. Ik hoor zoveel mensen om me heen schreeuwen dat ze lekker gaan lenen "want toch geen BKR-registratie". Tot ze over een paar jaar bij de hypotheekadviseur aanschuiven ;).
Ik hoor het niet, en ik ben er zelf totaal niet om gevraagd. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84929389
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik hoor het niet, en ik ben er zelf totaal niet om gevraagd. :)
Ik kreeg wel de vraag bij het eerste orrienterende gesprek. Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden als je 150 EUR per maand kwijt bent gedurende 10-15 jaar.
pi_84935702
Ik vraag me ook af of ik het wel of niet zal melden bij een hypotheek gesprek.... Ik ga dadelijk ook flink aflossen, maar ik denk dat ik dat prima zelf in kan bouwen in mijn financiën. Als het goed is gaat mijn inkomen dadelijk flink vooruit en mijn huur is nu ook een bedrag waar je best een leuke hypotheek voor hebt. Bovendien zorgt een hypotheek voor een lagere aflossing. Al met al genoeg reden om het niet te vermelden denk ik. Ik weet alleen niet of je het verplicht bent te vermelden wat je aflossing is. Neem toch aan van niet?
pi_84948157
De meeste hypotheekverstrekkers vragen er zelf naar en willen bewijsstukken zien
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_84951100
Las op de site van IBG dat je waarschijnlijk vanaf 2012 (of 2011) jokerjaren kan gaan gebruiken. Kan je het terugbatalen nog een jaartje of wat langer uitstellen.
Wel aardig gevonden maar je rente blijft oplopen natuurlijk. Een kwijtschelding van de helft van iedereen die een studieschuld heeft lijkt me beter om de economie weer wat meer op gang te helpen. :P
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:51:46 #262
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84951131
Je hoeft er niet zelf mee te komen, maar desgevraagd zou ik het wel naar waarheid melden.

(Edit: tegen xibalba dus, geen zin om te quoten op telefoon)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84954401
Niks! Ja paar duizend, maar wordt een gift als ik het haal :) Vanaf mn zeventiende een uurtje of 10 per week gewerkt en dan is lenen echt niet nodig...
pi_84956664
11.000 helaas.
pi_85441549
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:59 schreef Marlbora het volgende:
Mijn schuld: 27.789 (euro).
Ik moet gaan betalen (vanaf 2011): 206 euro.

Dramatisch hoog dus, helaas. Alleen begrijp ik het niet helemaal want om me heen zeggen talloze mensen dat ze een ongeveer net zo hoog bedrag hebben geleend (of zelfs meer) maar veel minder betalen per maand.

Vanaf dit jaar ga ik ook hypotheeklasten dragen. Nu heb ik een verzoek tot het verlagen van het maandbedrag gedownload maar daarin kan je de optie 'Hypotheek afgesloten' eigenlijk alleen aankruisen als je (verzamel)inkomen is gedaald. Oftewel: ik kan geen verzoek indienen tot het verlagen van mijn maandbedrag.

Weet iemand hoe dit precies zit? Zijn de maandbedragen echt per definitie zo hoog bij zo'n schuld (eenpersoonshuishouden)? Ik verdien wel meer dan het minimuminkomen, maar echt niet zo ontzettend veel meer :{ .....
Ik weet niet of je al een reactie gehad hebt, maar je verzamelinkomen daalt toch juist omdat je een hypotheek hebt... je moet rente betalen wat aftrekbaar is van de belasting = daling verzamelinkomen...

Ik heb nu ook een verzoek ingediend...
pi_85453847
Over een jaar wanneer ik klaar ben ws ongeveer 10k.

Dat betaal ik wel een keer af, zodra ik het in één keer van mijn vakantiegeld kan betalen.
pi_85486037
Mijn schuld is momenteel ¤4299,08.
Mijn betaaltermijn is ¤44,64 en ik betaal sinds dit jaar. Helaas het meest ongunstige rentetarief. Nog ca 9 jaar als ik niet versneld aflos, maar dat laatste zal zeker wel gebeuren als mijn inkomsten niet in negatieve zin wijzigen. Ik verwacht over een jaartje of 2 wel schuldenvrij te zijn en ondertussen lekker te leven.
pi_85598851
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 08:15 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Niet te geloven wat een achterbakse instelling jij hebt. Lekker makkelijker hé teren op de zak van een ander. Je gaat zeker ook direct in de bijstand na je studie. Hopelijk pakken ze je straks keihard aan en moet je elke euro terug betalen welke je geleend hebt. Desnoods direct met loonbeslag als je ooit gaat werken.
Hij kan niet direct de bijstand in na zijn studie. Je hebt namelijk allleen recht op bijstand als je niet meer dan 5480 euro aan vermogen hebt. Een studieschuld mag je niet aftrekken van je vermogen, omdat je niet hoeft af te lossen als je in de bijstand zit. :)

Het is overigens niet zo dat een hoge studielening de overheid veel geld kost. De rente op staatsobligaties is namelijk ook laag, lager dan de rente op een spaarrekening. Ik vind het daarom wel een eerlijke methode om wat bij te verdienen en maak er daarom zelf ook gebruik van. Als ik had gekozen voor een uitwonende beurs in plaats van een thuiswonende beurs, dan had dat de overheid veel meer geld gekost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')