De verzekering geld alleen als je tijdens opleiding wat overkomt zoals hartstilstand, ongeluk etc. Pas wanneer jij met succes de opleiding afgerond hebt dan gaan andere voorwaarden gelden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:38 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Deze opleidingen zijn verzekerd tegen mensen die de opleiding niet halen: hij hoeft zijn schuld niet terug te betalen (of misschien maar een klein deel) want geef toe: dit is niet te behappen.. Heb je je opleiding wel gehaald, dan is die schuld wel makkelijk terug te betalen na verloop van tijd.
Niet. Maar dat betekent niet dat de bank er niet naar kijkt als je een hypotheek aanvraagt.. Wat dat betreft is zo'n BKR registratie ook overbodig. Ik hoor zoveel mensen om me heen schreeuwen dat ze lekker gaan lenen "want toch geen BKR-registratie". Tot ze over een paar jaar bij de hypotheekadviseur aanschuivenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:07 schreef onderwijsiselkedaganders het volgende:
Nu zo'n 40.000 schuld. Mede door lange stage met natuurlijk verblijf in het buitenland en daarnaast gedwongen op kamers wonen. Het loopt sneller op dan je denkt.
Wie weet wanneer de studieschuld geregistreerd gaat worden bij BKR?
Ik hoor het niet, en ik ben er zelf totaal niet om gevraagd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Niet. Maar dat betekent niet dat de bank er niet naar kijkt als je een hypotheek aanvraagt.. Wat dat betreft is zo'n BKR registratie ook overbodig. Ik hoor zoveel mensen om me heen schreeuwen dat ze lekker gaan lenen "want toch geen BKR-registratie". Tot ze over een paar jaar bij de hypotheekadviseur aanschuiven.
Ik kreeg wel de vraag bij het eerste orrienterende gesprek. Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden als je 150 EUR per maand kwijt bent gedurende 10-15 jaar.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik hoor het niet, en ik ben er zelf totaal niet om gevraagd.
Ik weet niet of je al een reactie gehad hebt, maar je verzamelinkomen daalt toch juist omdat je een hypotheek hebt... je moet rente betalen wat aftrekbaar is van de belasting = daling verzamelinkomen...quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:59 schreef Marlbora het volgende:
Mijn schuld: 27.789 (euro).
Ik moet gaan betalen (vanaf 2011): 206 euro.
Dramatisch hoog dus, helaas. Alleen begrijp ik het niet helemaal want om me heen zeggen talloze mensen dat ze een ongeveer net zo hoog bedrag hebben geleend (of zelfs meer) maar veel minder betalen per maand.
Vanaf dit jaar ga ik ook hypotheeklasten dragen. Nu heb ik een verzoek tot het verlagen van het maandbedrag gedownload maar daarin kan je de optie 'Hypotheek afgesloten' eigenlijk alleen aankruisen als je (verzamel)inkomen is gedaald. Oftewel: ik kan geen verzoek indienen tot het verlagen van mijn maandbedrag.
Weet iemand hoe dit precies zit? Zijn de maandbedragen echt per definitie zo hoog bij zo'n schuld (eenpersoonshuishouden)? Ik verdien wel meer dan het minimuminkomen, maar echt niet zo ontzettend veel meer.....
Hij kan niet direct de bijstand in na zijn studie. Je hebt namelijk allleen recht op bijstand als je niet meer dan 5480 euro aan vermogen hebt. Een studieschuld mag je niet aftrekken van je vermogen, omdat je niet hoeft af te lossen als je in de bijstand zit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:15 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Niet te geloven wat een achterbakse instelling jij hebt. Lekker makkelijker hé teren op de zak van een ander. Je gaat zeker ook direct in de bijstand na je studie. Hopelijk pakken ze je straks keihard aan en moet je elke euro terug betalen welke je geleend hebt. Desnoods direct met loonbeslag als je ooit gaat werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |