quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:30 schreef TheTemperTrap het volgende:
haha ts is een losert met schulden!!!
Keurig afgelost via maandelijkse termijnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Leonidas82 het volgende:
Hoe groot is jullie schuld en hoe denk je het terug te betalen?
TS begint,
Na kwijtschelding basis en aanvullend blijft er 10K restschuld over. TS gaat dat terug betalen middels de jaarlijkse belastingteruggave.
Hoe zat dat met jullie?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:30 schreef TheTemperTrap het volgende:
haha ts is een losert met schulden!!!
Nee, je hebt mensen die denken dat ze heel bijzonder zijn...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Keurig afgelost via maandelijkse termijnen.
Wat bedoel jij eigenlijk met terugbetalen middels belastingteruggave? Ik neem aan dat je over twee jaar gewoon maandelijks moet gaan betalen.
quote:
Hoezo, je vraagt hoeveel schuld we hebben... Nou ik heb niets.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef Leonidas82 het volgende:
alleen in dit topic reageren als je schulden hebt. Blijf anders gewoon weg
Tsja, had je de TT en de OP toch iets anders moeten verwoorden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Teruggave inkomstenbelasting ontvangen en gebruiken voor de aflossing van je schulden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar dat afbetalen met belastinggeld. Hoe wil je dat doen?
Ik werk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
Net ongeveer driekwart afgelost, rest nog iets van 3000 op dit moment.
Alle mensen die roepen dat mensen die lenen losers zijn moeten misschien iets minder vaak hun handje van pap en mam vasthouden en wat meer zelf hun eigen leven gaan regelen. Die schuld betaal je vrij makkelijk terug, je zaken gewoon zelf regelen is onbetaalbaar.
Klopt, maar ik neem toch aan dat je gewoon normale maandelijkse termijnen krijgt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Teruggave inkomstenbelasting ontvangen en gebruiken voor de aflossing van je schulden.
Ik ook.quote:
Ja, als je thuis blijft wonen en ondertussen gewoon de vakken bij de Appie vult heb je zo'n schuld niet nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
Alle mensen die roepen dat mensen die lenen losers zijn moeten misschien iets minder vaak hun handje van pap en mam vasthouden en wat meer zelf hun eigen leven gaan regelen. Die schuld betaal je vrij makkelijk terug, je zaken gewoon zelf regelen is onbetaalbaar.
En je kunt je teruggave niet in delen doorsluizen naar IBG?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik neem toch aan dat je gewoon normale maandelijkse termijnen krijgt?
je zaken zelf regelen zonder geld te krijgen van bij pappie en mammie (wie zegt dat alle mensen zonder schulden dat doen) en zonder te lenen is bij veel studies ook een haalbare optie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
Jawel, maar die teruggave krijg 1 maal per jaar, dus wat betaal je dan daarvoor?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En je kunt je teruggave niet in delen doorsluizen naar IBG?
Onbetaalbaarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
HAHAHAHAA Losert.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
Stel, je krijgt de teruggave in juni 2010. Dat deel je door 12 maanden en betaal je dus tot en met juni 2011. Dan krijg je weer een teruggave die je deelt door 12.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jawel, maar die teruggave krijg 1 maal per jaar, dus wat betaal je dan daarvoor?
Dus de start van het afbetalen valt altijd samen met de datum van teruggave?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Stel, je krijgt de teruggave in juni 2010. Dat deel je door 12 maanden en betaal je dus tot en met juni 2011. Dan krijg je weer een teruggave die je deelt door 12.
Beetje creatief zijn, jongen. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Hoe kom je aan een studieschuld van 35.000 euro? Ik ben er al even meer klaar, dat studeren, maar dat is 10 jaar lang studeren voor 3500 euro per jaar, 5 jaar lang voor 7000 euro. Waar komen die kosten vandaan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ikke, 35.000 euro en studie niet af kunnen maken.
Niet omdat ik het niet wilde, maar omdat ik het niet kon. Daar ga je natuurlijk niet vanuit als je aan een studie begint.
Tja en nu? Man en ik hebben beiden gelukkig een goede baan. We gaan die schuld zo snel mogelijk aflossen. Zoals de situatie er nu uit ziet hebben we hem in 10 jaar afbetaald.
Tis zuur maar in de situatie waar ik toen in verkeerde kon ik niet anders. Ik ben ergens ook wel dankbaar dat me de mogelijkheid werd geboden dat ik kon lenen, al moet ik er nu voor bloeden.
Had ik het met minder gekunnen? Ja en nee. Maar goed, ik kan het allemaal niet terug draaien en zal het ermee moeten doen. Maar ben er wel van overtuigd dat dat gaat lukken.
drugsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:12 schreef Casos het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een studieschuld van 35.000 euro? Ik ben er al even meer klaar, dat studeren, maar dat is 10 jaar lang studeren voor 3500 euro per jaar, 5 jaar lang voor 7000 euro. Waar komen die kosten vandaan?
Als jij dat wilt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus de start van het afbetalen valt altijd samen met de datum van teruggave?
Ahhh, dan mag jij hier van TS ook niet posten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:13 schreef Magistic het volgende:
0,0 schuld, nooit iets geleend en altijd een bijbaan ernaast gehad
Oke dan snap ik hem dank jequote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als jij dat wilt.
Tuurlijk kan er een aanloopperiode zijn. Maar het gaat om het idee. Niet om de exacte uitvoering.
Waar kan ik de nota voor het lesgeld naar toe sturen?quote:
Je wil de schulden voor jezelf even goedpraten en daarom mogen alleen mensen met een schuld posten, liefst natuurlijk nog meer dan jij, want dan voel je je goed?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Die aanvullende beurs krijg je echt niet zomaar wanneer je ouders niet mee betalen. En ik hoop dat je snapt dat wanneer je uitwonend bent je nogal wat meer kosten hebt dan die 2500 euro. Dit wil overigens niet zeggen dat ik snap hoe sommigen aan tienduizenden euro's schuld komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:39 schreef MasterJapie het volgende:
Een gemiddelde studie kost niet meer dan 2500 per jaar. Als je geen geld van je ouders krijgt, kan je aanspraak maken op de aanvullende beurs, en krijg je in totaal meer dan 3000 per jaar, en als je je studie afrondt word alles omgezet in een gift....ik snap echt niet hoe je in de schulden kan komen tijdens je studie, tenzij je echt geen ene poot uitsteekt voor je studie, of alles betaalt (uitgaan, eten, huur, etc) van je studiefinanciering...
Jaloers?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
Alle mensen die roepen dat mensen die lenen losers zijn moeten misschien iets minder vaak hun handje van pap en mam vasthouden en wat meer zelf hun eigen leven gaan regelen.
De ouderbijdrage is een morele verplichting. Als je duidelijk kan aantonen dat je ouders het echt niet willen betalen, en ze dus blijkbaar geen vorm van moraliteit kennen, dan heb je recht op de volle aanvullende beurs. Als ze het niet kunnen betalen (weinig inkomen), dan maak je er ook recht op. Je moet er wel echt achterna zitten, en niet na 1 afwijzingsbrief al denken van "nouja, dan maar lenen". Je hebt er gewoon recht op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die aanvullende beurs krijg je echt niet zomaar wanneer je ouders niet mee betalen. En ik hoop dat je snapt dat wanneer je uitwonend bent je nogal wat meer kosten hebt dan die 2500 euro. Dit wil overigens niet zeggen dat ik snap hoe sommigen aan tienduizenden euro's schuld komen.
250 uitwonend, inkomen van 400 (dan zit je op het gemiddelde) en dan moet je nog de rest van je kosten betalen. Die aanvullende beurs krijg je echt niet zomaar, genoeg mensen die dat geprobeerd hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
De ouderbijdrage is een morele verplichting. Als je duidelijk kan aantonen dat je ouders het echt niet willen betalen, en ze dus blijkbaar geen vorm van moraliteit kennen, dan heb je recht op de volle aanvullende beurs. Als ze het niet kunnen betalen (weinig inkomen), dan maak je er ook recht op. Je moet er wel echt achterna zitten, en niet na 1 afwijzingsbrief al denken van "nouja, dan maar lenen". Je hebt er gewoon recht op.
En ja, de extra 250 voor uitwonenden zal de extra kosten niet vergoeden, maar met een bijbaantje kan je makkelijk 500 euro per maand bijverdienen, en je houdt ook nog studiefinanciering over. Als je niet wilt werken, moet je nog maar even bij je ouders blijven wonen
Als je gewoon een bijbaan naast je studie neemt dan kun je prima leven en studeren zonder te hoeven lenen van mensen die wel werken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Grumpey het volgende:
Alle mensen die roepen dat mensen die lenen losers zijn moeten misschien iets minder vaak hun handje van pap en mam vasthouden en wat meer zelf hun eigen leven gaan regelen.
Lijkt me niet dat je daar nou winst op hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:12 schreef Palomar het volgende:
Nadat de eerste 4 jaar overging in een lening ben ik maximaal gaan lenen (IGB zet dat automatisch op 800 oid per maand) en grootste deel daarvan op mn spaarrekening gezet elke maand, voor als ik het nog eens nodig zou kunnen hebben (is immers goedkoop lenen). Zijn heel wat euri's in totaal, maar kan het grootste deel direct aflossen. Ben al een tijdje geen student meer dus moet dat binnenkort ook maar eens gaan aflossen...
Rente van IBG was ongeveer gelijk aan rente van mn spaarrekening (nu niet meer overigens, dus te meer reden om het snel terug te betalen).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je daar nou winst op hebt gemaakt.
Zozo, doe je netjes.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:44 schreef Ventus het volgende:
Op dit moment nog ¤129.950,-
Vliegopleiding met 1,5 jaar levensonderhoud erbij.
Geen baan nog in de cockpit, wel maandelijkse rente en reservering voor aflossing.
20 jaar lang 950 euro per maand.
Dan noem je ook een paar landen. Angelsaksische landen, in ieder geval de USA, laten zich niet goed vergelijken met de meeste Europese landen. Een veel kleinere sociale zekerheid, meer een systeem van ieder voor zich.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
En volgens mij zijn banenen recht.
Ooit weleens de schuld gezien van een acadeem in de usa of in de uk?
Mijn schuld is 17k. Maandelijks aflossen is maar 125 p/m. Een eitje.
Ik had je naam niet gelezen, ik dacht meteen 'Hey, ik ken ook zo iemand!'quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:32 schreef Spatzmann het volgende:
meer dan 40.000.
Ik ben na een niet technische hbo studie geswitched na een beta WO studie. Ik heb 3 jaar full moeten lenen om dat te kunnen bekostigen. Ik heb die studie afgerond in minder tijd dat er voor stond, ik kreeg namelijk nauwelijks vrijstellingen.
Met dit soort mentaliteit zullen we nooit een duurzame kenniseconomie krijgen. Ik weet niet of je het doorhebt, maar het grootste deel van je welvaart is afhankelijk van mensen die het maximale uit hun zelf proberen te halen en onze kennis als exportproduct kunnen neerzetten om ook in de toekomst deze welvaart vast te kunnen houden. Dat zal ook moeten, want de vergrijzing is aanstaande, en daarmee gepaarde economische gevolgen voor dit land (en continent).quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:11 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Lekkere jonge ben jij. Voordat jij jezelf in de grotemensenwereld hebt begeven, ben jij al op de pof aan het leven. Jij bent zeker ook zo een mbo'er die tot ergernis van al je klasgenoten een hbo en god verhoede het misschien ook nog op de universiteit gaat ploeteren en jezelf naar een diploma slijmen
knap dat je het hebt kunnen houden bij 6 maanden. vrienden van me zijn ook gaan lenen 'voor maar een maandje of drie'' maar die lenen na 3 jaar nog steedsquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb maar 6 maanden studiefinanciering gehad...
daarna ben ik gaan werken en leren, beviel me beter... baas heeft toen alle opledingen en curussen betaald, die betaald de baas nog steeds... moet dan wel 3 jaar bij deze baas blijven werken maar van de andere kant: misschien heb ik dan ook wel 3 jaar werk...
Wtf trouwens. Stel je voor dat er mensen hoger opgeleid raken, waar gaat het heen met dit landquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:11 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Lekkere jonge ben jij. Voordat jij jezelf in de grotemensenwereld hebt begeven, ben jij al op de pof aan het leven. Jij bent zeker ook zo een mbo'er die tot ergernis van al je klasgenoten een hbo en god verhoede het misschien ook nog op de universiteit gaat ploeteren en jezelf naar een diploma slijmen
thuis wonenquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:59 schreef ukga het volgende:
Ik heb zelf mijn studie betaald, woon wel thuis. Ik zit nu in me afstuderen en heb 0,0 schuld.
Gewoon beetje handig je zaken regelen enzo en als je weinig geld heb ben ik of gaan werken of cheap ass leven voor een tijdje. Ik ga liever even blut op me reet zitten dan moeten lenen. Dan maar wat minder uitgaan, uit eten, en nieuwe kleren.
ja anders had ik meoten lenen. nou nou poe poequote:
ik veroordeel mensne met schulden zeker niet, ik ben alleen blij dat ik nooit heb hoeven lenenquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:18 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als je ouders midden op de veluwe wonen dan is heen en weer reizen naar twente niet echt een optie. En sowieso was mijn relatie met mijn ouders ook zeer slecht.... Maar het gros van mijn schu ld heb ik ook de laatste jaren opgebouwd, niet de eerste jaren
Je leeft niet op de pof, maar je investeert. Daar zit een groot verschil in.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:11 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |