abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82481948
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:04 schreef kwiwi het volgende:
Wat een vreemd verhaal. Je laat toch niet zomaar belastende dingen over de Holloway zaak op je laptop staan, waar anderen schijnbaar ook nog eens zo makkelijk bij kunnen

En het vermoorden om geld is ook wat apart. Dat meisje heeft geld zat, en het lijkt me dan ook dat ze gewoon die 5000 dollar had afgestaan als iemand haar om zo'n relatief klein bedrag wilde vermoorden.

Geloof er nog niet veel van..

Ik wacht wel op de volgende verklaringen
Er was ook een verhaal dat hij haar online via telebankieren of zo geld wilde laten overmaken naar zijn rekening. Dat zal ze wel geweigerd hebben, vermoed ik.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82481974
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:04 schreef kwiwi het volgende:
Ik wacht wel op de volgende verklaringen

ik wacht ook nog even tot hij een verklaring aflegt waarbij Peter R. de Vries medeplichtig zou zijn. Zo'n verklaring lijkt me namelijk een stuk leuker
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:09:39 #278
3542 Gia
User under construction
pi_82481987
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

De tijden zullen ze ook geverifieerd hebben bij de hotelmedewerkers en de koffie-/broodjesverkoper. Ze is tussen 8:10 en 9:30 vermoord, if I remember correctly. Als zijn verklaring klopt, moet hij dus al rond 8:00 koffie hebben gehaald.
Ervan uitgaand dat de keer dat hij met de tassen naar buiten ging, dezelfde tijd is als wanneer hij koffie ging halen. Maar.......nu is het verhaal dat hij na de koffie en na de moord met al zijn spullen het hotel verliet.
Dus, wie weet is hij eerder koffie gaan halen. We hebben geen beelden gezien dat hij met koffie terugkwam.

En ja, dat zal wel geverifieerd zijn en tot zover hoor je niet van de autoriteiten dat hij pas om 8.30 koffie ging halen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:11:11 #279
3542 Gia
User under construction
pi_82482024
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef krapula het volgende:

[..]

ik wacht ook nog even tot hij een verklaring aflegt waarbij Peter R. de Vries medeplichtig zou zijn. Zo'n verklaring lijkt me namelijk een stuk leuker
Of dat hij Japie zijn scoop ontneemt door alles over Holloway op te biechten, inclusief waar het lichaam is.
pi_82482097
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 06:02 schreef Gia het volgende:
En heeft dus bekend:

Wat is deze bekentenis waard? Trekt hij die morgen weer in?

Nog een linkje:

http://www.islandcrisis.n(...)private-information/

Dus, toch omdat zij iets van Holloway zag!
Beetje rare bekentenis, als hij hoopt op strafvermindering:
quote:
“I did not want to do it,” Van der Sloot said in his confession. “The girl saw private things. She had no right. I approached her and she was scared,” he continued.

“We discussed it and she tried to escape, and I took her neck and hit her.”
Hij bekent dus ook maar meteen dat ze bang was en probeerde te vluchten - een kat in het nauw die door Joran wordt doodgeslagen. Lijkt me niet het sterkste verhaal

Wel las ik gisteren in Het Parool dat één van de politie-officieren had gezegd: "Op Aruba heeft hij dus niet bekend? Dat zal hier wel anders gaan, daar hebben wij zo onze methodes voor." Dat was niet eens dreigend bedoeld, het was gewoon een feitelijke opmerking.

Het zou dus kunnen. Maar vreemd is het wel. Beetje een antii-climax Nou, afwachten maar...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:15:30 #281
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82482145
En daarom altijd een paswoord op je computer. Altijd.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:18:23 #282
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_82482220
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Ervan uitgaand dat de keer dat hij met de tassen naar buiten ging, dezelfde tijd is als wanneer hij koffie ging halen. Maar.......nu is het verhaal dat hij na de koffie en na de moord met al zijn spullen het hotel verliet.
Dus, wie weet is hij eerder koffie gaan halen. We hebben geen beelden gezien dat hij met koffie terugkwam.

En ja, dat zal wel geverifieerd zijn en tot zover hoor je niet van de autoriteiten dat hij pas om 8.30 koffie ging halen.
Nja, dat strookt natuurlijk niet met zijn verklaring. Waarom zou hij met tassen en al naar buiten lopen als hij enkel koffie ging halen, en er nog niks aan de hand was, en hij haar pas daarna vermoord heeft. En in dat geval heeft hij dus nog zo'n 1,5 uur op die kamer gezeten terwijl zij er dood lag.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_82482270
Komisch dat er nu nog mensen zijn die in allerlei complottheorieën geloven

Ik snap ook wel dat je uiterst voorzichtig moet zijn met verklaringen en nieuws uit dit soort bananen-republieken, maar ik denk dat Joran nu toch echt terecht een keer de lul is.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:25:05 #284
3542 Gia
User under construction
pi_82482401
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:13 schreef Nadine26 het volgende:

Beetje rare bekentenis, als hij hoopt op strafvermindering:
Hij gooit het nou op doodslag. Daar staat een veel lagere straf op als op moord of roofmoord.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:28:24 #285
3542 Gia
User under construction
pi_82482479
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nja, dat strookt natuurlijk niet met zijn verklaring. Waarom zou hij met tassen en al naar buiten lopen als hij enkel koffie ging halen, en er nog niks aan de hand was, en hij haar pas daarna vermoord heeft. En in dat geval heeft hij dus nog zo'n 1,5 uur op die kamer gezeten terwijl zij er dood lag.
Neehee, hij gaat rond 8 uur koffie halen, komt terug en ziet die muts in zijn laptop koekeloeren. Hij laat zijn koffie vallen, zij confronteert hem met wat ze gezien heeft, dus de deal die hij met haar wilde sluiten is van de baan. Hij flipt, zij probeert weg te komen, hij breekt haar nek en mept haar nog in mekaar. Joran kleedt zich om, denkt goed na welke bewijzen hij nog op moet ruimen en wat nu te doen, pakt zijn spullen in en verlaat om 9.30 definitief het hotel.
En dat laatste zijn dan de beelden die we wél gezien hebben.
pi_82482596
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij gooit het nou op doodslag. Daar staat een veel lagere straf op als op moord of roofmoord.
Ja, waarom is dat eigenlijk? Ik las ook al dat op moord met voorbedachten rade een lagere straf staat, terwijl dat in mijn ogen, juist omdat het beredeneerd en gepland is, ernstiger is (of even ernstig). Bij roofmoord gat het in de eerste plaats om de roof, de moord komt er (vaak) ongepland bij, omdat de zaak een beetje uit de hand loopt. Of zie ik dat verkeerd?
pi_82482610
quote:
Joran dinsdag naar hotel voor reconstructie

AMSTERDAM - De Peruaanse politie wil Joran van der Sloot dinsdag meenemen naar het hotel in Lima waar hij Stephany Flores vermoordde. De politie is van plan met Van der Sloot de aanloop naar de moord te reconstrueren, zei politiekolonel Abel Gamarra dinsdag.

Van der Sloot heeft maandag bekend dat hij Flores heeft vermoord, bevestigt Gamarra.

Verder wilde hij niets toelichten. Peruaanse media meldden eerder dat Van der Sloot tijdens de verhoren heeft gezegd dat hij de moord in een opwelling pleegde.
Bron: nu.nl

Als wat hij gaat reconstrueren en het klopt met de gegevens die de technische recherche heeft, dan is het toch echt wel een gedane zaak.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:35:36 #288
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_82482715
Ik hoop maar 1 ding en dat hoop ik al dagen...:
Dat niemand maar dan ook NIEMAND het in zijn hoofd haalt om Joran naar Nederland te halen.
Ik zou er (te) zwaar aan tillen als dát zou gebeuren, je kan in Nederland als burger volgens mij nooit verhaal halen, maar ik zou er dan werk van willen maken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:38:55 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_82482855
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:28 schreef Gia het volgende:
Neehee, hij gaat rond 8 uur koffie halen, komt terug en ziet die muts in zijn laptop koekeloeren.
Je kruipt in zijn huid, qua 'koosnaampje'?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_82482897
Juist omdat het zo'n simpel verhaal is, geloof ik het helemaal.

Erg typerend ook dat hij zo flipt omdat ze op zijn laptop kijkt. Dat krenkt hem. En een psychopaat krenken moet je nou net niet doen.

Zou ze geweten hebben met wie ze mee was gegaan?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:41:08 #291
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_82482934
Ik kan me niet voorstellen dat Joran's beruchtheid ook tot in Peru doorklonk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 09:41:58 #292
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82482964
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, waarom is dat eigenlijk? Ik las ook al dat op moord met voorbedachten rade een lagere straf staat, terwijl dat in mijn ogen, juist omdat het beredeneerd en gepland is, ernstiger is (of even ernstig). Bij roofmoord gat het in de eerste plaats om de roof, de moord komt er (vaak) ongepland bij, omdat de zaak een beetje uit de hand loopt. Of zie ik dat verkeerd?
In beroving zit al een intentie tot geweld terwijl doodslag door de situatie kan ontstaan?

Moord met voorbedachte rade zou dan wel weer het hoogst gestraft moeten worden imo.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:42:31 #293
3542 Gia
User under construction
pi_82482989
quote:

[..]

Ik vermoed dat men het in Peru kwalijker vindt als iemand puur en alleen om geldelijk gewin vermoord wordt. Waarschijnlijk is er meer begrip als het bijvoorbeeld om een crime passionel gaat. En sowieso is doodslag overal al een milder vergrijp.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:43:30 #294
163094 Ladidadida
pi_82483036
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Neehee, hij gaat rond 8 uur koffie halen, komt terug en ziet die muts in zijn laptop koekeloeren. Hij laat zijn koffie vallen, zij confronteert hem met wat ze gezien heeft, dus de deal die hij met haar wilde sluiten is van de baan. Hij flipt, zij probeert weg te komen, hij breekt haar nek en mept haar nog in mekaar. Joran kleedt zich om, denkt goed na welke bewijzen hij nog op moet ruimen en wat nu te doen, pakt zijn spullen in en verlaat om 9.30 definitief het hotel.
En dat laatste zijn dan de beelden die we wél gezien hebben.
Dat is toch precies wat ik zeg?
pi_82483046
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:41 schreef Copycat het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Joran's beruchtheid ook tot in Peru doorklonk.
Nee he? Ik ook niet

Wat ik me nog wel steeds afvraag is waarom zij, als openlijke lesbienne, mee ging naar zijn hotel. Dat moet dan toch met geld te maken hebben. Zij gokte de laatste tijd ook hevig, las ik ergens.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:43:56 #296
3542 Gia
User under construction
pi_82483056
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je kruipt in zijn huid, qua 'koosnaampje'?
Ik bedoel dat dat zijn gedachte zou kunnen zijn, inderdaad.
pi_82483079
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:35 schreef jack4ya het volgende:
Ik hoop maar 1 ding en dat hoop ik al dagen...:
Dat niemand maar dan ook NIEMAND het in zijn hoofd haalt om Joran naar Nederland te halen.
Ik zou er (te) zwaar aan tillen als dát zou gebeuren, je kan in Nederland als burger volgens mij nooit verhaal halen, maar ik zou er dan werk van willen maken.
Waarom niet?
De gevangenissen daar zijn echt niet blij met de zoveelste buitenlander die z'n straf daar moet uitzitten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:45:25 #298
3542 Gia
User under construction
pi_82483106
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:43 schreef sheotah het volgende:

[..]

Nee he? Ik ook niet

Wat ik me nog wel steeds afvraag is waarom zij, als openlijke lesbienne, mee ging naar zijn hotel. Dat moet dan toch met geld te maken hebben. Zij gokte de laatste tijd ook hevig, las ik ergens.
Zij had veel geld gewonnen, misschien wilde Joran wel speeltips of geld lenen of whatever.
pi_82483118
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:44 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Waarom niet?
De gevangenissen daar zijn echt niet blij met de zoveelste buitenlander die z'n straf daar moet uitzitten.
Hoezo niet, anders was er toch wel een uitleveringsverdrag.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:45:57 #300
163094 Ladidadida
pi_82483124
quote:

[..]

Moord ís met voorbedachte rade. Als er geen voorbedachte rade is, is er sprake van doodslag en niet van moord. Een roofmoord is dus een geplande moord om geld of goederen te kunnen stelen, soort van 3-in-1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')