abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82466329
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Lyrebird het volgende:

Ik heb een aantal Israelische vrienden die erg goed in hun vak zijn, en op die manier krijg je meteen respect voor het onderwijsstelsel van een land. En daarmee ook voor het land. Andersom ken ik overigens een Palestijnse AIO die heel behoorlijk is, dus gelukkig gebeurt er ook daar het een en ander. Maar veel te weinig. Steek je energie als land in onderwijs en ontwikkeling. Doe iets nuttigs. Maak je nuttig.
Dat gaat ook nogal makkelijk he, als bezet volk. Dat is juist het hele probleem. Geef die mensen zelfbeschikking en ze kunnen er wat van maken, of ze dat dan ook daadwerkelijk doen is een tweede, maar het recht op zelfbeschikking is niet voor niks al jaren het uitgangspunt in de beschaafde wereld. Onder bezetting in wat voor vorm dan ook wordt het nooit wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82466374
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

De enige reden dat ze er nog zitten zijn de VS en andere geldschieters. Gek altijd dat figuren als jij tegen ontwikkelingshulp zijn terwijl Israel zonder dat een derdewereldland zou zijn. Dat het dat ook eigenlijk is zie je aan de mate van beschaving en omgang met minderheden.
Met die steun valt het reuze mee, zeker als je het afzet tegen de tegenwerking die Israel van alle kanten krijgt. Het mooie aan Israel is de hang naar innovatie, naar technologie. Spul dat werkt. Geen ander land ter wereld heeft na de VS zo veel bedrijven die op de NASDAQ vertegenwoordigd zijn. Kijk naar het aantal Nobelprijswinnaars. Dat zegt mij veel over een land. Dat is iets om jaloers op te zijn.

Hebben de Palestijnen iets om jaloers op te zijn? Lekkere wijven? Of de Iraniers? Hezbollah?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2010 @ 21:25:09 #178
230491 Zith
pls tip
pi_82466510
Al die fallacies in deze topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82466552
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat gaat ook nogal makkelijk he, als bezet volk. Dat is juist het hele probleem. Geef die mensen zelfbeschikking en ze kunnen er wat van maken, of ze dat dan ook daadwerkelijk doen is een tweede, maar het recht op zelfbeschikking is niet voor niks al jaren het uitgangspunt in de beschaafde wereld. Onder bezetting in wat voor vorm dan ook wordt het nooit wat.
De Palestijnen hebben onder Arafat kans na kans gehad. Die hebben ze keer op keer laten liggen. Dat kun je het Palestijnse volk niet helemaal aanwrijven, alhoewel een volk de leiders verdient die ze krijgt.

Binnen de Palestijnse gemeenschap zijn ook gematigde woorden te horen. Er zijn mensen waarmee een deal gesloten kan worden. Maar zo lang de haters van Hamas het voor het zeggen hebben, zal er geen sprake zijn van vrede.

Israel heeft meerdere keren haar goede wil getoond.

Toon mij een voorbeeld van de goede wil van de Palestijnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_82466766
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:19 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, hoor, al die antisemieten en Israëlhaters durven het niet aan om Israël te vergelijken met Noord-Korea, zeker niet op een moreel niveau.
Jij wel?

Dan heb je volgens mij niet helemaal door wat er in beide landen speelt.
pi_82466775
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met die steun valt het reuze mee, zeker als je het afzet tegen de tegenwerking die Israel van alle kanten krijgt.
Van... wie ? Al die resoluties waar Israel zich niet aan houdt of een veto krijgen van de VS ?
quote:
Dat is iets om jaloers op te zijn.
Typerend weer dat je financieel gewin stelt boven het humaan behandelen van andere bevolkingsgroepen. Of het hebben van iets simpels als een functionerende rechtstaat, toch iets om te hebben voordat je jezelf wil typeren als westers en ontwikkeld.
quote:
Hebben de Palestijnen iets om jaloers op te zijn? Lekkere wijven? Of de Iraniers? Hezbollah?
Ja, dat ze zich niet vrijwillig laten knechten door Israel of de westerse wereld. Maar ach, je kunt beter op de beurs genoteerd staan dan iets onbelangrijks als vrijheid willen hebben.
pi_82466822
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben onder Arafat kans na kans gehad. Die hebben ze keer op keer laten liggen. Dat kun je het Palestijnse volk niet helemaal aanwrijven, alhoewel een volk de leiders verdient die ze krijgt.

Binnen de Palestijnse gemeenschap zijn ook gematigde woorden te horen. Er zijn mensen waarmee een deal gesloten kan worden. Maar zo lang de haters van Hamas het voor het zeggen hebben, zal er geen sprake zijn van vrede.

de goede wil ...
het oude staal wat ze keer op keer naar Israel schieten
pi_82466895
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Van... wie ? Al die resoluties waar Israel zich niet aan houdt of een veto krijgen van de VS ?
[..]

Typerend weer dat je financieel gewin stelt boven het humaan behandelen van andere bevolkingsgroepen. Of het hebben van iets simpels als een functionerende rechtstaat, toch iets om te hebben voordat je jezelf wil typeren als westers en ontwikkeld.
[..]

Ja, dat ze zich niet vrijwillig laten knechten door Israel of de westerse wereld. Maar ach, je kunt beter op de beurs genoteerd staan dan iets onbelangrijks als vrijheid willen hebben.
Live free or die.
pi_82466942
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Live free or die.
Give me liberty or give me dead!

Nog een klassieker.
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_82467228
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Israël heeft Hamas in het zadel geholpen, bewust. Ze vinden altijd wel iets waarom er niet te praten valt, en als het toch gebeurt dan maken ze wel een reden.

Het hele punt met vrede is dat als het Israël al geen land gaat kosten, dat het dan in ieder geval het inpikken van meer land verhindert. Israel heeft geen enkele opoffering voor de vrede gedaan. Rabin wilde dat, land voor vrede, dat was de deal begin jaren negentig. En toen bleek Rabin niet goed beveiligd. Netanyahu won de verkiezingen, en het eerste wat hij deed was nederzettingen bouwen op Palestijns gebied. Niks land voor vrede, land inpikken en dan vrede willen. Maar op Netanyahu is het niet vrij schieten.
quote:
De deal van 94 was al veel slechter dan waar ze volkenrechtelijk recht op zouden hebben. Maar het gaf de noodzakelijk zelfbeschikking en zou het alsmaar kleiner worden van hun leefgebieden stoppen. Dat was genoeg, maar niet voor Israel. Israel is gebaat bij de oorlog, daarom gaat die door, de Palestijnen zijn degenen die lijden onder de oorlog. Als Israel er meer last van zou hebben dan wat kleine incidenten zou het anders liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:38:24 #186
39581 Salvad0R
universal
pi_82467318
MASTERRRRRR
  maandag 7 juni 2010 @ 21:43:05 #187
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82467568
Waar heeft Iran momenteel marine liggen? Ik kan me niet voorstellen dat Egypte zomaar oorlogstuig door het Suezkanaal laat varen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_82467702
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Israël heeft Hamas in het zadel geholpen, bewust. Ze vinden altijd wel iets waarom er niet te praten valt, en als het toch gebeurt dan maken ze wel een reden.

Het hele punt met vrede is dat als het Israël al geen land gaat kosten, dat het dan in ieder geval het inpikken van meer land verhindert. Israel heeft geen enkele opoffering voor de vrede gedaan. Rabin wilde dat, land voor vrede, dat was de deal begin jaren negentig. En toen bleek Rabin niet goed beveiligd. Netanyahu won de verkiezingen, en het eerste wat hij deed was nederzettingen bouwen op Palestijns gebied. Niks land voor vrede, land inpikken en dan vrede willen. Maar op Netanyahu is het niet vrij schieten.
[..]

De deal van 94 was al veel slechter dan waar ze volkenrechtelijk recht op zouden hebben. Maar het gaf de noodzakelijk zelfbeschikking en zou het alsmaar kleiner worden van hun leefgebieden stoppen. Dat was genoeg, maar niet voor Israel. Israel is gebaat bij de oorlog, daarom gaat die door, de Palestijnen zijn degenen die lijden onder de oorlog. Als Israel er meer last van zou hebben dan wat kleine incidenten zou het anders liggen.
geen enkele opoffering voor vrede ??
weet jij waar je het over heb ??
weet je wat barak offerde wat hehud olmerd offerde ??die offerde zelfs een coridor van gassa naar hebron.
ga nog een s goed lezen zeg
pi_82467734
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:29 schreef gelly het volgende:
Is dat typerend? Misschien lees jij selectief. Het gaat me om het bereiken van iets. Het winnen van prijzen, het winnen van aanzien. Het er toe doen in de geschiedenis. Een notering op de NASDAQ gaat inderdaad om geld, maar het zegt ook iets over een bedrijf dat er genoteerd staat. Over de intenties van het bedrijf. Dat is alleen maar positief.

Wat betreft de behandeling van bevolkingsgroepen en dat soort zaken: als het aan mij lag, dan werd er geen enkele concessie gedaan. Concessies zijn in die regio een teken van zwakte, en dat hadden de Israeli's juist moeten weten. Maar zij rekenenden op steun uit het Westen voor iedere concessie (terugtrekking uit Libanon, Golan, Gaza), maar kregen die niet. Want die steun krijgen ze pas als er meer doden aan Israelische kant vallen, dan aan Palestijnse kant.

Want daar komt het gewoonweg op neer. De Westerse kijker, die al meer dan 60 jaar in vrede leeft, kan zich niet voorstellen hoe het is om op ieder moment aangevallen te kunnen worden door je buren. Wat is er dan gemakkelijker dan voor de onderliggende partij te kiezen?
pi_82467753
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:43 schreef ouderejongere het volgende:
Waar heeft Iran momenteel marine liggen? Ik kan me niet voorstellen dat Egypte zomaar oorlogstuig door het Suezkanaal laat varen.
dit gaat ook niet gebeuren .
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 21:47:32 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_82467791
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Is dat typerend? Misschien lees jij selectief. Het gaat me om het bereiken van iets. Het winnen van prijzen, het winnen van aanzien. Het er toe doen in de geschiedenis. Een notering op de NASDAQ gaat inderdaad om geld, maar het zegt ook iets over een bedrijf dat er genoteerd staat. Over de intenties van het bedrijf. Dat is alleen maar positief.

Wat betreft de behandeling van bevolkingsgroepen en dat soort zaken: als het aan mij lag, dan werd er geen enkele concessie gedaan. Concessies zijn in die regio een teken van zwakte, en dat hadden de Israeli's juist moeten weten. Maar zij rekenenden op steun uit het Westen voor iedere concessie (terugtrekking uit Libanon, Golan, Gaza), maar kregen die niet. Want die steun krijgen ze pas als er meer doden aan Israelische kant vallen, dan aan Palestijnse kant.

Want daar komt het gewoonweg op neer. De Westerse kijker, die al meer dan 60 jaar in vrede leeft, kan zich niet voorstellen hoe het is om op ieder moment aangevallen te kunnen worden door je buren. Wat is er dan gemakkelijker dan voor de onderliggende partij te kiezen?
Goed uitgelegd .
pi_82467804
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Live free or die.
Inderdaad.

Doe eens iets.

Maar nee, het is gemakkelijker om in de slachtofferrol te kruipen.
pi_82467933
quote:
Waar heeft Iran momenteel marine liggen?
In de Perzische golf, Bandar Abbas, schat ik zo.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:49:48 #194
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82467944
Het is natuurlijk wel een superactie van Ahmedinejad, zijn populariteit in eigen land stijgt van 51% naar 101%.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_82468078
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:49 schreef ouderejongere het volgende:
Het is natuurlijk wel een superactie van Ahmedinejad, zijn populariteit in eigen land stijgt van 51% naar 101%.
Zijn populariteit in Iran is nooit hoger dan 20% geweest en zal dat ook nooit doen. Zeker niet na de onrusten in het land vorig jaar.
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 21:54:58 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82468261
quote:
droogdok (= strand?)?

de Iraanse marine is ongeveer even groot als dat van Denemarken en zwakker dan dat van Belgie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82468276
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goed uitgelegd .
Ongetwijfeld goed uitgelegd, maar met de werkelijkheid waarin de meeste van ons leven heeft het bar weinig te maken. Het is aandoenlijke fictie; doe er een paar dinosaurussen bij en je hebt misschien een vermakelijke film.
  Redactie Frontpage maandag 7 juni 2010 @ 22:00:15 #198
145738 superworm
is erbij
pi_82468613
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:32 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Give me liberty or give me death!

Nog een klassieker.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 7 juni 2010 @ 22:01:51 #199
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82468722
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:52 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Zijn populariteit in Iran is nooit hoger dan 20% geweest en zal dat ook nooit doen. Zeker niet na de onrusten in het land vorig jaar.
Als je de verkiezingen wilt winnen moet je de helft plus één hebben in Iran. Dat domme volk krijgt wat het verdient. Een paar boze woorden naar Israël en meteen vergeten ze de afgelopen 20 jaar.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_82468840
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Als je de verkiezingen wilt winnen moet je de helft plus één hebben in Iran. Dat domme volk krijgt wat het verdient. Een paar boze woorden naar Israël en meteen vergeten ze de afgelopen 20 jaar.
Alsof er in Iran sprake is van een democratie. De naïviteit. De Iraniërs over Gaza:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')