abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82462833
Het zou een positieve ontwikkeling zijn als andere landen, al dan niet geëscorteerd door marine, simpelweg een verbinding, a la Berlijn ten tijde van de Sovjet-blokkade -waar zijn de helden van toen, hè?-, met Gaza zouden openen. Dit is positief omdat het Israël daarmee duidelijk maakt dat het een immoreel, misdadig en ook zelfvernietigend beleid voert, waar niemand het mee eens is. Ik zie het liefst dat Europa dat doet, maar Turkije mag ook.

Gaat niet gebeuren, helaas.

Het zou niet positief zijn als Iran dat deed. Maar dat gaat ook nergens over, want Iran kán dat helemaal niet. Ze zullen absoluut niet worden toegelaten door Israël, ze zullen absoluut niet worden toegelaten door Egype, ze zullen absoluut niet worden toegelaten door Groot-Brittannië -Gibraltar-. Veel plezier met je boottocht naar Gaza. Het is Iraanse propaganda, niets meer, propaganda waarvan de (neo)conservatieven en andere bellofielen in het Westen en Israël uiteraard maar al te graag gebruik van maken. Extremisten hebben elkaar nodig (zie overigens ook natuurlijk de situatie in Israël en Palestina).
pi_82463017
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:24 schreef DeParo het volgende:
[..]

Dat je kennelijk niet goed ingelezen ben bewijs je hier opnieuw. Enerzijds is dit een verdrag tussen de PLO en Israel dat de ontwikkeling en veiligheid van beide landen moet garanderen.

Als de PLO vijandig is, of de PLO weg is en dus bv het vijandige Hamas aan de macht is, dan mag

Israel dergelijke maatregelen nemen in het belang van de eigen veiligheid. Jammer joh .
Dus het ondersteund net zo goed jouw punt niet.
pi_82463120
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dus het ondersteund net zo goed jouw punt niet.
Jawel, aangezien het dus mag, Israel mag dus om de eigen veiligheid te waarborgen een dergelijke stap ondernemen. Lijkt me duidelijk.
pi_82463177
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jawel, aangezien het dus mag, Israel mag dus om de eigen veiligheid te waarborgen een dergelijke stap ondernemen. Lijkt me duidelijk.
Dat blijkt niet uit dat verdrag, wat bovendien volgens jou al niet meer geldt.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:35:48 #155
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82463362
Oh heerlijk als die kutprovocaties
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82463365
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit dat verdrag, wat bovendien volgens jou al niet meer geldt.
Het verdrag is opgesteld voor ontwikkeling, als die door een van beide partijen niet meer gegarandeerd kan worden, dan mag in dit geval Israel dergelijke maatregelen, volgens dat verdrag, uitvoeren voor veiligheid.
pi_82463735
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:35 schreef bijdehand het volgende:
Oh heerlijk als die kutprovocaties
Het eerstvolgende schip dat zich meldt meteen torpederen. Is het meteen afgelopen met die onzin.

Met een beetje geluk doet de wereldgemeenschap als of haar neus bloedt.

Zo werkte het bij de Noord-Koreanen ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_82463859
In een alternatief universum, ongetwijfeld.
pi_82464134
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:44 schreef Monidique het volgende:
In een alternatief universum, ongetwijfeld.
Klopt. Er zal me een storm opsteken.

Maar de Israeli's hebben dit natuurlijk aan zichzelf te danken. Zachte heelmeesters en zo. Torpederen die hap.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 7 juni 2010 @ 20:48:32 #160
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82464184
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het eerstvolgende schip dat zich meldt meteen torpederen. Is het meteen afgelopen met die onzin.

Met een beetje geluk doet de wereldgemeenschap als of haar neus bloedt.

Zo werkte het bij de Noord-Koreanen ook.
En zo ging het in WO2 ook... maar Israel mag ze wel wat harder aanpakken want die hippies bereiken bijna hun doel
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82464454
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef Lyrebird het volgende:

Maar de Israeli's hebben dit natuurlijk aan zichzelf te danken. Zachte heelmeesters en zo. Torpederen die hap.
Watjes zouden het dan zijn. Ik zeg: deporteren die handel en wie niet meewil blijft maar achter in de woestijn zonder eten en drinken. Zonde dat Turkije de vriendschap met Israël zo op het spel heeft gezet door negen van haar onderdanen en een Amerikaan toe te staan in de vuurlinie van een zelfverdedigende Israëliër te lopen, want de joodse staat zou misschien nog wel wat kunnen leren van hen, wat dat betreft. Daarmee zouden ze pas echt Stoere Baas zijn. En meteen van alle kritiek verlost, ik zie een duizendjarig, democratisch en vrij Israël gesteund door de hele wereld als ze gewoon maar eventjes doorzetten, even door de harde appel heen bijten, keihard aanpakken, niet op een moslim of duizend letten -en trouwens, ze vragen er zelf een beetje om-, en gewoon dat respect verdienen. Hurrah!
pi_82464590
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En zo ging het in WO2 ook... maar Israel mag ze wel wat harder aanpakken want die hippies bereiken bijna hun doel
Yep. En het zijn natuurlijk wolven die verkleed zijn als hippies.

Het grote probleem MI is dat de VS zo onbetrouwbaar als de neten zijn geworden onder Obama. Voorheen wist je wat je aan de VS had. Nu lijkt het erop dat je concessies van ze kunt krijgen, als je dwars gaat liggen, wat Chavez, Ahmedinejad en Putin al eerder lieten zien. De Turken en de Brazilianen ruiken dat ook. Syrie ziet z'n kans, Iran ook.

Reset politiek: briljante strategie van een theoreticus die geen flauw benul heeft van wat er in de wereld speelt.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:58:02 #163
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82464821
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Yep. En het zijn natuurlijk wolven die verkleed zijn als hippies.

Het grote probleem MI is dat de VS zo onbetrouwbaar als de neten zijn geworden onder Obama. Voorheen wist je wat je aan de VS had. Nu lijkt het erop dat je concessies van ze kunt krijgen, als je dwars gaat liggen, wat Chavez, Ahmedinejad en Putin al eerder lieten zien. De Turken en de Brazilianen ruiken dat ook. Syrie ziet z'n kans, Iran ook.

Reset politiek: briljante strategie van een theoreticus die geen flauw benul heeft van wat er in de wereld speelt.
Obama is lekker vaag. Hij zal hopelijk ook geen tweede termijn krijgen. We moeten gewoon het enige westerse land in het MO beschermen, vind ik.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:58:03 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82464822
Inderdaad, Obama heeft een ruggegraat als een sliert te lang gekookte spaghetti en landjes als Noord Korea en Iran zien dat en grijpen hun kans. Gelukkig kun je nu al zien dat een tweede termijn er niet inzit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 juni 2010 @ 20:58:09 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82464834
Pffff komt er dan nooit een eind aan 't gedonderjaag daar ? Straks is er weer oorlog en deze x issie nota bene ontkentend door vredesactivisten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 7 juni 2010 @ 21:01:25 #166
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_82465072
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:58 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig kun je nu al zien dat een tweede termijn er niet inzit.
Dat dachten we met Bush ook. Amerika stemt toch niet rationeel
pi_82465132
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Obama is lekker vaag. Hij zal hopelijk ook geen tweede termijn krijgen. We moeten gewoon het enige westerse land in het MO beschermen, vind ik.
Waarom?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:05:47 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82465371
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat dachten we met Bush ook. Amerika stemt toch niet rationeel
Dat klopt, ik had ook niet gedacht dat die een tweede termijn zou krijgen. Maar de naderende economische catastrofe (waar de Obama regering veel schuld aan heeft) gaat hem waarschijnlijk de das omdoen. Voeg daarbij een slecht gehandelde geopolitieke gebeurtenis en hij kan definitief inpakken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82465554
quote:

[..]

Ik zie het zelf niet direct zo, de Israeli's kunnen MI zelf hun boontjes wel doppen, maar ik begrijp het gebrek aan sympathie voor dat land niet zo. Het zijn in mijn ogen een stel Galiers die met wat toverdrank de Romeinen op afstand houden, maar helaas ligt de sympathie van de wereldgemeenschap bij de Romeinen.

Ik heb een aantal Israelische vrienden die erg goed in hun vak zijn, en op die manier krijg je meteen respect voor het onderwijsstelsel van een land. En daarmee ook voor het land. Andersom ken ik overigens een Palestijnse AIO die heel behoorlijk is, dus gelukkig gebeurt er ook daar het een en ander. Maar veel te weinig. Steek je energie als land in onderwijs en ontwikkeling. Doe iets nuttigs. Maak je nuttig.
pi_82465630
quote:

[..]

Israel is geen westers land.
pi_82465720
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

IHet zijn in mijn ogen een stel Galiers die met wat toverdrank de Romeinen op afstand houden
Wut ? Gallie werd in het Romeinse rijk gesticht ?
pi_82465806
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:22 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat je zulke parallellen trekt zegt toch vooral wat over jouw (gebrek aan) kennis over het nazisme en zionisme.
Los van de talloze verschillen, er is een nogal pijnlijke overeenkomst in de gedachte: Het ene volk, altijd het eigen volk, komt op grond van hun afkomst meer rechten toe dan het ander, en ten koste van die ander. En dat betreft concreet dan ook weer het recht op leefgebied.
quote:
De twee expliciet met elkaar verbinden kan ik trouwens niet anders zien dan een bewuste poging om te beledigen en choqueren.
Ik zie die paralel nou eenmaal en die vind ik erg pijnlijk maar daarom ook erg illustratief. Dat pijnlijke vind ik geen reden om niet te vertellen wat ik zie. Op een verjaardag zou dat ten bate van de sfeer wel een overweging kunnen zijn, maar hier niet.
quote:
Om vervolgens te reageren als de gebeten hond en zelf beledigd te voelen is een beetje kleinzielig. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Het slaat nergens op. Ik ben er niet van ontdaan of iets dergelijks, ik ben bekend met de tactiek van de zionisten, die is echt niet nieuw of uniek voor internetfora. Hij wordt zelfs gebruikt tegen joden, maar ook de eigen kinderen worden geindoctrineerd met een irreeele angst voor antisemitisme (naast terechte waakzaamheid) ten bate van het zionisme en de Lebensraum. Het is de politieke equivalent van twee vingers in je oren steken en gaan schreeuwen als je kritiek te verduren krijgt. De bal terugkaatsen is echt te veel eer voor jezelf. Dat impliceert dat je enige handigheid in het spel gebruikt en zuiver mikt, en wel met de bal, dit is gewoon met modder gooien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82465922
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Wut ? Gallie werd in het Romeinse rijk gesticht ?
De vergelijking klopt idd niet helemaal; zo worden er op het einde van een episode geen everzwijnen gegeten, of hebben ze geen hekel aan valsspelende muzikanten. Het gaat mij meer om e vergelijking met een heel klein groepje onverzettelijke doordouwers, die ondanks een gigantische overmacht, qua land en inwoneraantal, stug door blijven gaan. Dat doet mij wat.
pi_82466092
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De vergelijking klopt idd niet helemaal; zo worden er op het einde van een episode geen everzwijnen gegeten, of hebben ze geen hekel aan valsspelende muzikanten. Het gaat mij meer om e vergelijking met een heel klein groepje onverzettelijke doordouwers, die ondanks een gigantische overmacht, qua land en inwoneraantal, stug door blijven gaan. Dat doet mij wat.
De enige reden dat ze er nog zitten zijn de VS en andere geldschieters. Gek altijd dat figuren als jij tegen ontwikkelingshulp zijn terwijl Israel zonder dat een derdewereldland zou zijn. Dat het dat ook eigenlijk is zie je aan de mate van beschaving en omgang met minderheden.
pi_82466149
Absoluut. Je moet die Israëliërs er toch mee complimenteren dat ze zich al die jaren met hand en tand weten te verdedigen tegen die superieure legioenen rolstoelkonvooien. Je kunt je ook voorstellen: klein door machtige vijand omringd stukje land dat af en toe binnengevallen wordt en waarvan de grens is gesloten. Je kunt je voorstellen waar de bedenkers van Asterix en Obelix zich door hebben laten inspireren: Israël. Ik heb zoveel waardering en bewondering voor dit land, ik zou het graag als Noord-Korea behandelen, omdat ik het respecteer. Maar nee, hoor, al die antisemieten en Israëlhaters durven het niet aan om Israël te vergelijken met Noord-Korea, zeker niet op een moreel niveau. Walgelijk, zeg ik je, walgelijk. Allemaal de schuld van die slappeknieën-Keniaan Obama.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')