abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82453383
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Israël bood de schepen in de konvooien al een mogelijkheid: varen naar een Israëlische haven om de goederen te laten controleren waarna ze over land vervoerd worden. Maar die optie werd door de activisten verworpen. Ze weigerden hun koers te verleggen en beven op de blokkade afstevenen. Ze waren dus gewoon doelbewust uit op een confrontatie.
LOL!
Dus als je twee partijen hebt en de ene partij (Israël) stelt op eigen houtje een aantal voorwaarden waar de andere partij (hulpkonvooi) zich (logischerwijs) niet aan wilt houden, dan betekent het dat die 2e partij uit was op confrontatie?

Als jij op straat loopt, en ik blokkeer jou de weg en vervolgens wil jij niet doen wat ik zeg. Wie is er dan uit op confrontatie? Ik of jij?
  maandag 7 juni 2010 @ 18:22:42 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82454061
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:55 schreef Baghdaddy het volgende:
Mooie actie,
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82454285
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:22 schreef IHVK het volgende:
Ik zie het totaal niet zitten dat Iran zich hier in mengt.
Ik ook niet. Nodeloze provocatie.
pi_82455792
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik ook niet. Nodeloze provocatie.
Nodeloos?

De moslimwereld accepteert die stunten van Israel al veel te lang.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_82456214
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:05 schreef Asgard het volgende:

[..]

LOL!
Dus als je twee partijen hebt en de ene partij (Israël) stelt op eigen houtje een aantal voorwaarden waar de andere partij (hulpkonvooi) zich (logischerwijs) niet aan wilt houden, dan betekent het dat die 2e partij uit was op confrontatie?

Als jij op straat loopt, en ik blokkeer jou de weg en vervolgens wil jij niet doen wat ik zeg. Wie is er dan uit op confrontatie? Ik of jij?

Wat een slecht vergelijk. Wat jij beschrijft is tussen 2 gelijke partijen op neutrale grond. Iets wat hier niet van toepassing was. Het juiste vergelijk zou zijn als jij over straat loopt en een agent je tegenhoudt.

OH en mocht je vergelijk kloppen.. wat als jij voor me ging staan en me er niet doorliet... en ik sloeg je vol op je bek. Wie is dan de confrontatie aangegaan? en is dit zelfverdediging? zo ja.. dan ben je flink wat jaren te laat geboren, holbewoner.
pi_82456771
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:59 schreef Nico_Galijk het volgende:

[..]

Wat een slecht vergelijk. Wat jij beschrijft is tussen 2 gelijke partijen op neutrale grond. Iets wat hier niet van toepassing was. Het juiste vergelijk zou zijn als jij over straat loopt en een agent je tegenhoudt.

OH en mocht je vergelijk kloppen.. wat als jij voor me ging staan en me er niet doorliet... en ik sloeg je vol op je bek. Wie is dan de confrontatie aangegaan? en is dit zelfverdediging? zo ja.. dan ben je flink wat jaren te laat geboren, holbewoner.
Israel vergelijken met een politieagent
pi_82457064
quote:

[..]

!
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_82457214
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:06 schreef Asgard het volgende:

[..]

Israel vergelijken met een politieagent
Ik vergelijk israel niet met een politieagent.. ik vergelijk Israel met een gezaghebbend orgaan i.p.v een burger die geen flikker te zeggen heeft over andere burgers.
Anders leer je even context te lezen enzo.
pi_82457336
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:12 schreef Nico_Galijk het volgende:

[..]

Ik vergelijk israel niet met een politieagent.. ik vergelijk Israel met een gezaghebbend orgaan i.p.v een burger die geen flikker te zeggen heeft over andere burgers.
Anders leer je even context te lezen enzo.
Serieus gast, houd gewoon op.
Je word zielig
pi_82457393
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:14 schreef Asgard het volgende:

[..]

Serieus gast, houd gewoon op.
Je word zielig
Kom dan met iets inhoudelijks Over zielig gesproken.
pi_82459326
quote:

[..]

Heb je dit topic uberhaupt doorgelezen? De Israelische blokkade van Gaza is illegaal. Alle acties die daaruit voortvloeien zijn daarom per definitie illegaal in het internationale recht.
pi_82459919
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:40 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Heb je dit topic uberhaupt doorgelezen? De Israelische blokkade van Gaza is illegaal. Alle acties die daaruit voortvloeien zijn daarom per definitie illegaal in het internationale recht.
De blokkade is helemaal niet illegaal, volgens het Gaza-Jericho verdrag, en verdragen
tellen harder dan meningen.
pi_82460344
De israelische 'plaat voor de kop' mentaliteit. Niemand zit te wachten op een Israelisch onderzoek. Maar toch doorzetten en aankondigen.
quote:
Israel to appoint state panel to investigate Gaza flotilla raid

Prime Minister Benjamin Netanyahu was expected to announce on Monday or Tuesday the creation of a state panel of inquiry to investigate the Israel Navy's deadly raid of a humanitarian aid flotilla bound for the Gaza Strip last week.

A senior source in Jerusalem said the panel would comprise top justices experienced in matters of international and marine law. Two international justices – at least one of them American - would be invited to participate as observers, said the source.

http://www.haaretz.com/ne(...)otilla-raid-1.294736
pi_82460437
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 07-06-2010 20:04:28 (niet doen) ]
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 19:58:01 #140
8781 crew  Frutsel
pi_82460729
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:38 schreef DeParo het volgende:
De grootste bondgenoot, feitelijk, van alle landen die al sinds de oprichting vechten tegen Israel, Syrie, heeft ook van zich laten horen. Vlak na de bekendmaking van de Iraanse plannen en een vergadering met Turkije.
Had je anders verwacht dan? Nu durven ze wel Syrische marine zal ook vast langskomen

1 doel is in elk geval gehaald, de palestijnse zaak staat volop in de belangstelling
pi_82460969
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:58 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Had je anders verwacht dan? Nu durven ze wel Syrische marine zal ook vast langskomen

1 doel is in elk geval gehaald, de palestijnse zaak staat volop in de belangstelling
Syrie is altijd zeg maar de kruiperige meeloper geweest van dergelijke anti-Israelische landen.
Die traditie willen ze blijkbaar inderdaad graag in ere houden, dus verbaasd, nee .

Maar goed, ik verwacht niet dat Israel een Iraans schip doorlaat, Turks misschien Iraans niet.

En Iran gaat zonder twijfel de oorlog verklaren als Israel dit doet, maar goed, afwachten of de RG meegaat.
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 20:03:41 #142
8781 crew  Frutsel
pi_82461120
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:40 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

In de ogen van Israel is elke aktie legaal als met die aktie een gevaar voor de souvereiniteit van de staat Israel wordt voorkomen. Israel heeft niets te verliezen... ze gaan een confrontatie niet uit de weg ben ik bang.
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 20:05:19 #143
8781 crew  Frutsel
pi_82461226
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:

En Iran gaat zonder twijfel de oorlog verklaren als Israel dit doet, maar goed, afwachten of de RG meegaat.
No way Niet over de Palestijnse rug
Vergeet niet dat Big Brother USA dan terug zal slaan.
pi_82461459
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De VS zou Israel eens wat beter in de hand moeten houden, Israel is nu net het pesterige ventje wat zijn grote broer erbij haalt als het iets te heet onder de voeten wordt.
pi_82461744
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

De blokkade is helemaal niet illegaal, volgens het Gaza-Jericho verdrag, en verdragen
tellen harder dan meningen.
Je weet wederom niet waar je het over hebt. Het Gaza-Jericho verdrag verbiedt juist een dergelijke blokkade.
quote:
Article IX
INDUSTRY
1. There will be free movement of industrial goods free of any restrictions
including customs and import taxes between the two sides, subject to each
side's legislation.
...
3. Each side will do its best to avoid damage to the industry of the other
side and will take into consideration the concerns of the other side in its
industrial policy.
Verder gaat de blokkade natuurlijk tegen zo'n beetje alle regels in van internationale verdragen en regelgeving. Ik noem een universele verklaring van de rechten van de mens en het verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten. De humanitaire crisis in Gaza staat volledig op het conto van - illegaal - israelisch radicaal-rechts 'beleid'.
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 20:17:47 #146
8781 crew  Frutsel
pi_82462136
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:08 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

De VS zou Israel eens wat beter in de hand moeten houden, Israel is nu net het pesterige ventje wat zijn grote broer erbij haalt als het iets te heet onder de voeten wordt.
Volgens mij redden ze het nog aardig... als het aan Israel ligt, rollen ze de hele Gazastrook op...scheelt ze een bult ellende
  maandag 7 juni 2010 @ 20:19:31 #147
16715 Mylene
*schatje*
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 20:22:53 #148
8781 crew  Frutsel
pi_82462533
En dan nog...Iran geeft volgens mij geen zak om de Palestijnse kwestie... het klinkt meer als zieltjes winnen in de moslimwereld. Ze willen graag gezien worden als de "leidende natie" in het Midden Oosten en het enige gevaar dat ze daarbij ondervinden is Saoedie Arabie.
pi_82462663
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat denken ze dus niet dat dat zomaar gaat gebeuren want Turkije en Syrie zullen Iran steunen.
Worst case scenario natuurlijk bovendien eerst zien of de Revolutionaire Garde uberhaupt meegaat.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Je weet wederom niet waar je het over hebt. Het Gaza-Jericho verdrag verbiedt juist een dergelijke blokkade.
[..]

Verder gaat de blokkade natuurlijk tegen zo'n beetje alle regels in van internationale verdragen en regelgeving. Ik noem een universele verklaring van de rechten van de mens en het verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten. De humanitaire crisis in Gaza staat volledig op het conto van - illegaal - israelisch radicaal-rechts 'beleid'.
Dat je kennelijk niet goed ingelezen ben bewijs je hier opnieuw. Enerzijds is dit een verdrag tussen de PLO en Israel dat de ontwikkeling en veiligheid van beide landen moet garanderen.

Als de PLO vijandig is, of de PLO weg is en dus bv het vijandige Hamas aan de macht is, dan mag

Israel dergelijke maatregelen nemen in het belang van de eigen veiligheid. Jammer joh .
pi_82462716
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:22 schreef Frutsel het volgende:
En dan nog...Iran geeft volgens mij geen zak om de Palestijnse kwestie... het klinkt meer als zieltjes winnen in de moslimwereld. Ze willen graag gezien worden als de "leidende natie" in het Midden Oosten en het enige gevaar dat ze daarbij ondervinden is Saoedie Arabie.
Weet niet, denk dat ze dat nu samen met Turkije willen doen,
en Syrie als meeloper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')