abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82432992
Kreeg vanmorgen op het station een of ander progandistisch krantje in mijn handen gedrukt dat zich voordeed als de Volkskrant. Nu had ik net de Volkskrant al uit de bus gehaald thuis en ik vond deze er nogal vreemd uitzien. Blijkt het dus een leuke, ludieke actie van een clubje mensen dat zich heeft laten inspireren door een aantal organisaties zeggen ze zelf op de achterkant. Maar ondertussen jatten ze wel de integrale layout van de Volkskrant en gebruiken ze namen van vaste columnisten. Ook hebben ze de website helemaal overgenomen: www.volks-krant.nl. Vind het nogal ver gaan eik...kan dit zomaar? Iemand anders deze rommel gehad?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 10:49:44 ]
pi_82433064
Ts is gewoon de bedenker van de imitatie en wil hier zijn krantje promoten
Ik Ben Stoer!
pi_82433131
achterlijk.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 7 juni 2010 @ 10:53:42 #4
303028 Broder
kevinsangel
pi_82433142
Je hebt nu wel ineens twee websites.

www.volkskrant.nl
www.volks-krant.nl

Weet niet of dit altijd zo is lees geen volkskrant.
team is eng ready for whatever als het moet
pi_82433212
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:51 schreef Internetheld het volgende:
Ts is gewoon de bedenker van de imitatie en wil hier zijn krantje promoten
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Broder het volgende:
Je hebt nu wel ineens twee websites.

www.volkskrant.nl
www.volks-krant.nl

Weet niet of dit altijd zo is lees geen volkskrant.
Jah ook daar is de lay-out helemaal overgenomen. Maar het krantje is nogal massaal verspreid volgens mij, dus ik denk dat er best een grote organisatie achter zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 10:55:56 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 10:57:49 #6
303028 Broder
kevinsangel
pi_82433311
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

[..]

Jah ook daar is de lay-out helemaal overgenomen. Maar het krantje is nogal massaal verspreid volgens mij, dus ik denk dat er best een grote organisatie achter zit.

Maar waarom zou je dit willen doen ?
En het is toch ook strafbaar lijkt mij.
team is eng ready for whatever als het moet
pi_82433414
Goed voor je,.

[ Bericht 91% gewijzigd door Pluis_Konijn op 07-06-2010 11:14:56 ]
  Forum Admin maandag 7 juni 2010 @ 11:01:36 #8
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_82433444
Heb hem ook gehad, op de achterste pagina staan de organisaties die eraan meegewerkt hebben, weet je gelijk waaraan je ook geen geld meer hoeft te doneren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_82433565
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:57 schreef Broder het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dit willen doen ?
En het is toch ook strafbaar lijkt mij.
Links idealisme? Niets mis mee hoor, ben zelf ook best een linksmensch... maar ik vind dit nogal asociaal.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:01 schreef Pharkus het volgende:
Heb hem ook gehad, op de achterste pagina staan de organisaties die eraan meegewerkt hebben, weet je gelijk waaraan je ook geen geld meer hoeft te doneren.
Correctie. Organisaties die hen geinspireerd hebben. Daarom vraag ik mij ook af wie hier achterzit.

Hoi pluis

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 11:05:37 ]
pi_82433643
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:01 schreef Pharkus het volgende:
Vertel
pi_82433646
Lijkt me dat de volkskrant hier niet echt op zit te wachten

Maar wat is nou het uiteindelijke doel van dat krantje?
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_82433654
quote:
APS: Zo kan het ook. 100.000 "Volkskranten" uitgedeeld op 30 stations

Dit is een origineel persbericht.

Vandaag word je wel vrolijk als je de krant openslaat. Tenminste, als je de gelukkige bezitter bent van een exemplaar van de speciale 'gespoofde' editie van de Volkskrant die vandaag in een oplage van 100.000 exemplaren verspreid is. Op 30 stations hebben groepen vrijwilligers tussen 06.00 en 09.00 uur de kranten uitgedeeld.

Vandaag, twee dagen voor de verkiezingen, willen we laten zien hoe het nieuws er ook uit zou kunnen zien. Ging de campagne, van links tot rechts, bijna alleen over de vraag wie het meest kan bezuinigen, wij laten zien dat een sociale, duurzame en rechtvaardige samenleving mogelijk is. En dat de weg om tot een dergelijke samenleving te komen soms verbazingwekkend eenvoudig is. Zo brengt de krant het grote nieuws dat er een wereldwijd klimaatakkoord is, dat het CPB met nieuwe berekeningen terugkomt op haar doemscenario's die tot de wedstrijd "wie hakt het meest in de collectieve uitgaven" heeft geleid. Ook blijkt dat onze kroonprins op weg is naar Amerika om te helpen met opruimen van de olie, gaat de EU eindelijk een fatsoenlijk vluchtelingenbeleid voeren en slaan zelfs de vaste columnisten van de Volkskrant een andere toon aan!

Het is mogelijk, een wereld waarin iedereen zichzelf kan ontplooien, gebruik kan maken van gelijke rechten en waarin welvaart gelijk verdeeld is. Een wereld waarin op een verantwoorde manier omgegaan wordt met het milieu en het klimaat. Peer de Rijk: "Het is mogelijk. Heel goed mogelijk zelfs. Maar dan moeten we wel aan de slag".

Marcel Bolech: "Met de speciale Volkskrant hopen we mensen te inspireren om ook aan de slag te gaan. Want zou het niet mooi zijn als de krant er iedere dag zo zou uitzien?"
Het is voor het eerst dat in Nederland een krant volledige 'ge-spoofd' wordt. Wij hebben ons hierbij laten inspireren door de Yes-men, die een jaar geleden een eigen versie van de New York Times uitbrachten (zie www.nytimes-se.com)

Bij ons project hoort natuurlijk ook een website. Daar staat de krant integraal op maar de website biedt meer. Bezoekers kunnen reageren op de artikelen, commentaar plaatsen en actief worden op een van de terreinen die in de krant aan de orde komen. Neem gerust een kijkje op www.vkvm.nl

De krant wordt verspreid op de volgende stations; Alkmaar, Almere-stad, Almere-Buiten, Amersfoort, Amsterdam Bijlmermeer, Amsterdam CS, Amsterdam-Amstel, Amsterdam Zuid-WTC, Amsterdam Sloterdijk, Apeldoorn, Arnhem, Delft, Dordrecht, Den Bosch, Driebergen Zeist, Den Haag CS, Den Haag HS, Deventer, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Goes, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Rotterdam CS, Rotterdam Alexander, Tilburg, Utrecht, Vlissingen, Zwolle,

http://www.vkvm.nl
pi_82433682
Stichting Antenna zit erachter (www.antenna.nl). Jullie mogen zelf oordelen wat voor clubje dit is en waarvandaan hun budget komt.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:11:51 #14
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82433821
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:08 schreef Navarth het volgende:
Stichting Antenna zit erachter (www.antenna.nl). Jullie mogen zelf oordelen wat voor clubje dit is en waarvandaan hun budget komt.
ik las Anita
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  Forum Admin maandag 7 juni 2010 @ 11:13:58 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_82433901
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:07 schreef Rectum het volgende:

[..]

Vertel
http://www.volks-krant.nl/wp-content/themes/vk/volks-krant.pdf
quote:
Deze organisaties
inspireerden ons
bij het maken van
deze uitgave
Klimaat, Milieu, Energie en Landbouw
WISE tegenstroom.nl
Laka: onderzoekscentrum kernenergie
laka.org
Milieudefensie milieudefensie.nl
GroenFront! groenfront.nl
A SEED Europe aseed.net
Greenpeace greenpeace.nl
Transition Towns transitiontowns.nl
Migratie, Vluchtelingen en Racisme
STIL Utrecht stil-utrecht.nl
NBK nederlandbekentkleur.nl
All Included allincluded.nl
Kafka kafka.nl
Antifascistische Aktie afanederland.org
Human Rights Watch hrw.org
VON vluchtelingenorganisaties.nl
Anti-militarisme
CampagneTegenWapenhandel
stopwapenhandel.org
AMOK vdamok.nl
Vredessite vredessite.nl
Privacy
Bits of Freedom bof.nl
Vrijbit vrijbit.nl
Dieren
Wakker Dier wakkerdier.nl
Economie en Arbeid
Vereniging Solidair solidair.nl
DuurzameSolidaireEconomie
platformdse.org
Ver. Basisinkomen basisinkomen.nl
Schone Kleren Kampagne
schonekleren.nl
PICUM picum.org
Europa
CEO corporateeurope.org
Ander Europa andereuropa.org
Global Europe, Voor Wie? voorwie.eu
Onafhankelijke Media
Aktielijst http://igo2.nl/691464
Maandkrant Klasse!
globalinfo.nl/klasse
Global Info globalinfo.nl
Reageerbuis reageerbuis.com
Grenzeloos grenzeloos.org
Indymedia indymedia.nl
Open-radio open-radio.nl
Overige
Doorbraak doorbraak.eu
Werkplaats Biopolitiek biopolitiek.nl
Omslag voor Duurzame Ontw.
omslag.nl
Wonen en Kraken squat.net
Met dank aan
The Yes Men nytimes-se.com
De reclames zijn wel 'grappig'
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_82434031
linkse boomknuffelaar krant dus?
pi_82434113
Ze doen de Yes men na.
Als je op die pagina zit zie je linksonder de Yes-men save the world docu geprogrammeerd staan. In deze docu maken ze een newyork times met al het nieuws dat je graag zou willen lezen.
De USA verlaat Irak/Afganistan, Bush word aangeklaagt etc. De Nederlandse variant is toch een beetje schraal.

De docu yes-men save the world is vrij goed trouwens.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  maandag 7 juni 2010 @ 11:32:30 #18
287148 Kridje
Ik krijg nog geld van je...
pi_82434613
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:17 schreef Salatrel het volgende:
linkse boomknuffelaar krant dus?
bomenknuffelen is mijn grootse hobby
Miauw
  maandag 7 juni 2010 @ 11:33:13 #19
287148 Kridje
Ik krijg nog geld van je...
pi_82434644
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:20 schreef Sam_Raimi het volgende:
Ze doen de Yes men na.
Als je op die pagina zit zie je linksonder de Yes-men save the world docu geprogrammeerd staan. In deze docu maken ze een newyork times met al het nieuws dat je graag zou willen lezen.
De USA verlaat Irak/Afganistan, Bush word aangeklaagt etc. De Nederlandse variant is toch een beetje schraal.

De docu yes-men save the world is vrij goed trouwens.
Klinkt als een mooi idee, maar jammer genoeg doet niemand er wat mee, omdat de samenleving bestaat uit een stel pussy's
Miauw
  maandag 7 juni 2010 @ 11:45:00 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_82435120
Kortom, het zoveelste voorbeeld van het verspillen van subsidiegelden. Ik snap ineens waarom daar enorm op bezuinigd kan worden...

Verder was het natuurlijk al vreemd dat de Volkskrant gratis uitgedeeld zou worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 7 juni 2010 @ 11:51:23 #21
67670 Skv
Cynist.
pi_82435362
Die organisaties.
En dan 100.000 krantjes uitgeven waarvoor ze bomen moeten kappen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:52:41 #22
152789 karr-1
pi_82435410
Het is net zo erg als GroenLinks die flyers gaat uitdelen in de stad. Dat is lekker milieuvriendelijk....
pi_82451605
waarom zou dit niet mogen overigens?
ik word al meer dan 8 jaar elke ochtend lastiggevallen op het station door mensen die ongevraagd krantjes lopen uit te delen, waarin elke dag weer de grootste kletskoek staat.
Doet iemand anders het eens een keer _eenmalig_ , en je hebt direct zeikerds zoals TS die het 'onbeschoft' vinden.
Misschien jaloers dat je het zelf niet hebt bedacht?
pi_82451722
en over verdere aantijgingen: ik heb wel eens een avond in de kroeg gehangen met wat lui van indymedia.. en die gasten zijn zo wars van subsidies dat ze die nog niet aans zouden nemen al zou je het hun in de strot duwen.
  maandag 7 juni 2010 @ 17:29:59 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_82451767
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:49 schreef Thomas B. het volgende:
Kreeg vanmorgen op het station een of ander progandistisch krantje in mijn handen gedrukt dat zich voordeed als de Volkskrant. Nu had ik net de Volkskrant al uit de bus gehaald thuis en ik vond deze er nogal vreemd uitzien. Blijkt het dus een leuke, ludieke actie van een clubje mensen dat zich heeft laten inspireren door een aantal organisaties zeggen ze zelf op de achterkant. Maar ondertussen jatten ze wel de integrale layout van de Volkskrant en gebruiken ze namen van vaste columnisten. Ook hebben ze de website helemaal overgenomen: www.volks-krant.nl. Vind het nogal ver gaan eik...kan dit zomaar? Iemand anders deze rommel gehad?
Hartstikke leuk. Ik wou dat alles wat er in stond waar was.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 7 juni 2010 @ 17:34:26 #26
305371 Faaluser
Oeh! It gets dark!
pi_82451996

Wel een hip liedje eronder gezet, maar ze moeten wel leren hun footage te de-interlacen.
pi_82452161
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:26 schreef bushwackerish het volgende:
waarom zou dit niet mogen overigens?
ik word al meer dan 8 jaar elke ochtend lastiggevallen op het station door mensen die ongevraagd krantjes lopen uit te delen, waarin elke dag weer de grootste kletskoek staat.
Doet iemand anders het eens een keer _eenmalig_ , en je hebt direct zeikerds zoals TS die het 'onbeschoft' vinden.
Misschien jaloers dat je het zelf niet hebt bedacht?
Ik neem aan dat je het over de Telegraaf hebt? Die mensen lopen abonnementen te verkopen. Ook irritant, maar daar ging het mij niet om. Vraag me gewoon af of je zomaar een krant mag verspreiden onder de naam Volkskrant, de integrale lay-out overnemen en ook nog eens stukken afdrukken onder de naam van mensen die dit niet eens geschreven hebben.

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 17:38:38 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 17:42:32 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82452374
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:13 schreef Pharkus het volgende:

[..]

http://www.volks-krant.nl/wp-content/themes/vk/volks-krant.pdf
[..]

De reclames zijn wel 'grappig'
Wat een lijst enge ongure clubjes bij elkaar.
pi_82452970
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:37 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over de Telegraaf hebt? Die mensen lopen abonnementen te verkopen. Ook irritant, maar daar ging het mij niet om. Vraag me gewoon af of je zomaar een krant mag verspreiden onder de naam Volkskrant, de integrale lay-out overnemen en ook nog eens stukken afdrukken onder de naam van mensen die dit niet eens geschreven hebben.
spits, metro, dag, pers.. etc

en als je de layout nou had 'geleend' om er geld mee te verdienen, ok.. maar dat is hier niet
pi_82453174
Maar de belangrijkste vraag: krijgt dat clubje subsidie?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_82453921
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:59 schreef 9611Niels het volgende:
lijkt me niet, anders had dat er wel bij gestaan. (en anders had er wel een colofon gestaan met contactgegevens)

belangrijker nog: waarom is dat belangrijk? jaarlijks worden er miljoenen aan subsidie uitgedeeld aan alleen al de varkenshouders in nederland bijvoorbeeld.
  maandag 7 juni 2010 @ 18:54:16 #32
152789 karr-1
pi_82455821
quote:
Vast wel, dus die kunnen ze wat mij betreft meteen weer inleveren
pi_82457498
Prachtige satire, zo'n ridiculisering van de waanideeën van dergelijke linksch-clubjes.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_82457738
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:16 schreef charon het volgende:
Prachtige satire, zo'n ridiculisering van de waanideeën van dergelijke linksch-clubjes.
Zo had ik 'm nog niet bekeken. Ik denk de bedenkers zelf ook.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:32:05 #35
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_82458629
In de Volkskrant zal nooit meer zoveel goed nieuws staan! ;_;
“An interesting thing is a good thing.”
pi_82461246
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:08 schreef Navarth het volgende:
sukkel, stichting antenna zit hier niet achter, die hosten alleen de site. Enkel omdat ze sympathiseren met het doel.
.
pi_82461297
quote:
geen subsidie allemaal uit eigen wil en door niet-regering donaties gefinancierd
.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:26:55 #38
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_82462802
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:06 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

geen subsidie allemaal uit eigen wil en door niet-regering donaties gefinancierd
Waar heb je deze uiterst betrouwbare en ongetwijfeld correcte informatie vandaan als ik vragen mag?
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 7 juni 2010 @ 21:24:10 #39
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_82466466
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:26 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Waar heb je deze uiterst betrouwbare en ongetwijfeld correcte informatie vandaan als ik vragen mag?
Hij was bij het idee betrokken, misschien?

En voorzover ik weet zit er idd geen subsidie achter, maar wordt het gefinancierd door XminY, zoals ook in de krant te lezen is.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_82478490
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:26 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

wij hebben o.a. vrijwillig de site gebouwd. Verder zijn voor zover ik weet de kosten zoals de domeinnaam en het drukken betaald uit eigen zak en donaties. De columns en andere stukjes zijn ook vrijwillig aangeleverd. zie het als een open source projectje waar iedereen zijn deel aan kennis en/of visie aan een geheel toevoegt.
.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 08:14:15 #41
152789 karr-1
pi_82481083
Aan de positieve kant kan ik wel melden dat de prullenbakken rondom Den Haag CS nog nooit zo vol hebben gezeten als na het uitdelen van deze troep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')