Israel is absoluut niet zielig, maar de VN is mbt dit conflict alles behalve objectief, al had Israel de complete Palestijnse bevolking uitgemoord dan nog dient de VN een objectief onderzoek in te stellen.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want Israel is altijd de sjaak. Talloze internationale verdragen worden door Israel aan de laars gelapt. Desondanks is het land nog nooit een sanctie opgelegd. Niet dat ik daar rouwig om ben, maar je moet niet doen alsof Israel nou zo vreselijk zielig is.
En het Goldman rapport was wel objectief. Israel was het daar natuurlijk niet mee eens, maar dat mocht nauwelijks een verrassing heten.
De VS heeft niet voor niets afgelopen weken 'nee' gezegd tegen de verklaring van de VN waarin de schuld toen al bij Israel werd gelegd. De VS wilt een onafhankelijk onderzoek, met Turkije, en de VN is dat niet mogelijk. Los van de VN, desnoods door de NAVO(in naam van een militair conflict met de Westerse Staten), kan dit gedaan worden. Ten slotte denk ik niet dat jij weet wat trollen is Hakim.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Hou nou eens op met trollen aub. De enige die de VN niet als onafhankelijk onderzoeksorgaan respecteert, is Israel en daarnaast diverse landen als bv. Noord-Korea. Als zelfs Obama een onafhankelijk onderzoek (door VN) wil zien, mag je van mij je dogmatische israel-liefde blijven propageren, maar je maakt jezelf in toenemende mate belachelijk.
Ik heb het niet alleen over onderzoeken met betrekking tot Israel.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:17 schreef Burakius het volgende:
Het grootste probleem is, dat de VS teveel macht heeft en dat de andere leden in de VN het liefst niet tegen de keuze van de VS in wil gaan. Het is puur een politiek spelletje. Als de VS dit vindt, dan vindt A en B dat ook. Vindt de VS dat niet, dan vindt A en B dat ook niet.
Echter betekent dit trouwens niet dat sommige onderzoeken niet zouden kloppen etc. Trouwens wat voor autoriteit heeft de VN eigenlijk, als Israël zo vaak sommige dingen aan zijn laars heeft gelapt nadat de VN met uitspraken kwam.
bronquote:Annan kapittelt Mensenrechtenraad
(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Annan kapittelt Mensenrechtenraad
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."
De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.
De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.
Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."
Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.
Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
Goed voorbeeld. Israel hoeft moraalethisch gezien helemaal niets van de VN over te nemen.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:30 schreef Mylene het volgende:
Het probleem van de VN? Kofi Annan heeft toentertijd goed samengevat.
[..]
bron
Door te laten zien dat die soldaten ook gewone mensen zijn ? Dat is dan geen slimme zet. De mensen kunnen nu gaan denken dat die 9 Turken idd gewoon uit overmacht en volkomen terecht zijn doodgeschoten. Door soldaten die het niet meer zagen zitten met hun paintballgeweertjes tegenover een scheepslading Turken met onvreedzame bedoelingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:24 schreef DeParo het volgende:
Ik weet niet wat die Turkse krant nu met die foto's wil bereiken.
Behalve het IDF voor schut proberen te zetten althans.
Die resoluties eisen altijd acties van zowel Israel als van de Arabieren. Zowel Israel als de Arabieren doen hier vervolgens niets aan, maar op een of andere manier is het altijd de schuld van Israel en nooit de schuld van de Arabieren.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:17 schreef Burakius het volgende:
Het grootste probleem is, dat de VS teveel macht heeft en dat de andere leden in de VN het liefst niet tegen de keuze van de VS in wil gaan. Het is puur een politiek spelletje. Als de VS dit vindt, dan vindt A en B dat ook. Vindt de VS dat niet, dan vindt A en B dat ook niet.
Echter betekent dit trouwens niet dat sommige onderzoeken niet zouden kloppen etc. Trouwens wat voor autoriteit heeft de VN eigenlijk, als Israël en de Arabieren zo vaak sommige dingen aan zijn laars heeft gelapt nadat de VN met uitspraken kwam.
Iedereen denkt; dat is Afrika, wie geeft daar nu weer om, laat ze elkaar daar maar uitmoorden.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:30 schreef Mylene het volgende:
Het probleem van de VN? Kofi Annan heeft toentertijd goed samengevat.
[..]
bron
Toch moet Israël op zijn vingers getikt worden. De enige instantie op de wereld die dit kan doen is de VS. Laat die nou net doordrenkt zijn door Joodse mensen. Dit is on-ontkenbaar.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:32 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Israel hoeft moraalethisch gezien helemaal niets van de VN over te nemen.
Dus als het leger Erdogan zal proberen af te zetten.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:53 schreef Burakius het volgende:
Hürriyet is trouwens een anti-Islamitische krant en daarom dan ook anti- Akpartij. Waar de Ak-partij ja zegt MOET Hürriyet nee zeggen, zelfs als het totaal fout zit. Het is tevens gerunt door Ergekon leden oftewel vrijmetselaars of ander dergelijk spuis.
Valt me nu pas in :quote:Op maandag 7 juni 2010 13:41 schreef Roi het volgende:
Foto's gemaakt door een vredesactivist op de boot:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hürriyet is het propagandablaadje van de elite die Turkije jarenlang in haar macht heeft gehad.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus als het leger Erdogan zal proberen af te zetten.
Dan is de Hurriyet hun propagandablaadje of zeg ik het zo verkeerd.
Hurriyet is de grootste en onafhankelijkste krant van Turkije. Een krant die niet klakkeloos staatspropaganda opvolgt. Vergelijk hem maar met de Nova Gazeta in Rusland.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hürriyet is het propagandablaadje van de elite die Turkije jarenlang in haar macht heeft gehad.
Geloof me gewoon op mijn woord DeParo als jij de TROEP en FECALIE leest wat in dat blad staat dan vindt je het Parool of Trouw of hoe die ene krant ook heet nog NIETS!
Dan ben ik nog niet eens begonnen met hun zenders. Als je de leugens hoort, dan ga je echt denken kan het Turkse volk (een gedeelte) echt, maar dan ook ECHT zó dom zijn??
En dan moet je me echt vertrouwen, dat dit geen lariekoek is. Het is te zot voor woorden. Het is net zo erg als Chinees communistisch propaganda van vroeger.
Hurriyet onafhankelijk ja. In deze tijden van regionale rampspoed in de regio van Turkije is dit een van de weinige kranten die een ander geluid laat horen dat wat dwaas Erdogan verkondigt. Dat dit vervolgens niet in jouw straatje past kan ik ook niet helpen.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:09 schreef Burakius het volgende:
p.s. Ik bedoelde telegraaf. Hürriyet onafhankelijk. Moet je eens kijken wie de bazen zijn wat ze gedaan hebben en waarom er een paar opgepakt zijn. Ik ga hier niet eens aan beginnen. Mensen moeten eerst lezen wat er in Turkije aan de gang is: Ergenekon.
Sorry, maar je kennis op dit gebied schiet echt te kort. Deze krant bestond al eerder voordat de Ak-partij bestond. Dat wist je natuurlijk al. Voor deze tijden was deze krant al bezig met LEUGENS te verspreiden. Alles wat ook maar Islamitisch is, wordt afgekraakt door deze vuile metselaars.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:33 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Hurriyet onafhankelijk ja. In deze tijden van regionale rampspoed in de regio van Turkije is dit een van de weinige kranten die een ander geluid laat horen dat wat dwaas Erdogan verkondigt. Dat dit vervolgens niet in jouw straatje past kan ik ook niet helpen.
De ware aard van het beestje komt boven. Alles wat niet in het bekrompen denkwereldje past wordt afgedaan als leugens. Veel voorkomend verschijnsel in regio's waar men het niet zo heeft op vrijheid van informatie & pers.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Sorry, maar je kennis op dit gebied schiet echt te kort. Deze krant bestond al eerder voordat de Ak-partij bestond. Dat wist je natuurlijk al. Voor deze tijden was deze krant al bezig met LEUGENS te verspreiden. Alles wat ook maar Islamitisch is, wordt afgekraakt door deze vuile metselaars.
Zo is dat, toenemende Westerse isolatie, het verbreken van strategische allianties en het creeeren van zondebokken en segregatie binnen de eigen landsgrenzen. Erdogan zet bevolkingsgroepen tegen elkaar op en probeert een vacuum te creeren geweld en angst aan de orde van de dag zijn voor iedereen die het niet met hem eens zijn, vraag dat maar aan seculiere schrijvers/journalisten en bovenal minderheden.quote:Erdogan is het beste wat Turkije is overkomen. Bekijk alleen maar de economische cijfers. En dan zijn er nog tientallen andere aspecten die op te noemen zijn. Maar dat ga je niet doen hé? Nee internetheld. Je kunt alles zeggen wat je wilt, maar als ik hier echt dingen begin neer te plempen kan jij en de rest zien dat Hürriyet de meest SUBJECTIEVE krant is die er maar kan zijn in Turkije.
Mijn hemel, wat een niveauquote:Nee internetheld
Het was een vraag, dus ik geloof je ook wel als je dat zegt alhoewel je het misschien een beetje aan het overdrijven bent, maar vooral de connectie tussen de seculiere elite en deze krant vind ik belangrijk indd.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hürriyet is het propagandablaadje van de elite die Turkije jarenlang in haar macht heeft gehad.
Geloof me gewoon op mijn woord DeParo als jij de TROEP en FECALIE leest wat in dat blad staat dan vindt je het Parool of Trouw of hoe die ene krant ook heet nog NIETS!
Dan ben ik nog niet eens begonnen met hun zenders. Als je de leugens hoort, dan ga je echt denken kan het Turkse volk (een gedeelte) echt, maar dan ook ECHT zó dom zijn??
En dan moet je me echt vertrouwen, dat dit geen lariekoek is. Het is te zot voor woorden. Het is net zo erg als Chinees communistisch propaganda van vroeger.
Tja dat komt omdat Big Brother U.S of A alle sancties aan het adres van Israël heeft weggevetoed.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:17 schreef Burakius het volgende:
Echter betekent dit trouwens niet dat sommige onderzoeken niet zouden kloppen etc. Trouwens wat voor autoriteit heeft de VN eigenlijk, als Israël zo vaak sommige dingen aan zijn laars heeft gelapt nadat de VN met uitspraken kwam.
Met welke moorden is Israel dan weggekomen, het slaat nergens op een dergelijke redenering, want dan zou bijna elk land ter wereld de afgelopen 50 jaar wel weggekomen zijn met moord (in de directe zin).quote:Op maandag 7 juni 2010 18:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Tja dat komt omdat Big Brother U.S of A alle sancties aan het adres van Israël heeft weggevetoed.
Ze komen letterlijk met moord weg, daarom denkt Israël ook alles te kunnen doen en laten, omdat Big Brother toch alle sancties vetoed.
In het verleden dan, het is de vraag of 'Bama dat ook zal doen.
Zo is dat, discussie klaar. Burakius out of facts, Haradrim niet. Had eigenlijk wel een post vol stoten onder de gordel verwacht.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:59 schreef Burakius het volgende:
Mijn God wat een leugens die Haradrim wel kan verspreiden. Ondertussen geniet ik van de CHP leden die worden opgepakt voor hun klusjes in het verleden dat toen nog werd beschermd door vrijmetselaars. Ze zullen allen boeten.
En dat voor een geschiedenis student tut tut tut.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Met welke moorden is Israel dan weggekomen, het slaat nergens op een dergelijke redenering, want dan zou bijna elk land ter wereld de afgelopen 50 jaar wel weggekomen zijn met moord (in de directe zin).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |