abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 14:47:20 #226
16715 Mylene
*schatje*
pi_82442858
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moest niet zozeer lachen om de inhoud, maar om feit dat er serieus werd ingegaan op een belachelijke post.
Je hebt gelijk .
pi_82443053
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nee, het mes is van een IDF'er, afgepakt vermoedelijk, en zoals je kan zien, ongebruikt
Oh ok dan mag het.
pi_82443140
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom heb je nog niet gereageerd op het feit dat ik uitlegde waarom ik kritisch was jegens Kees.
In ieder geval hoop ik nu dat je het begrijpt.
Jij kritisch tegen Kees? Eeuh ja, dat zal dan wel. Maar probeer eens kritisch te zijn op de informatie die je hebt en krijgt ipv op de persoon die daarmee aankomt .. je valt over het algemeen liever het persoon aan, of de bron, of allebei, ipv de aangedragen informatie te onderzoeken. Dat is niet nodig of zo, want jij weet het immers allemaal al, er valt niets nieuws bij te leren, als historici gezegd hebben dat het zo is dan is het zo en niet anders ..

Hoe dan ook, ik begreep wel dat Kees jou wou negeren, maar dat is wel verrekte moeilijk, gezien je nadrukkelijke aanwezigheid en jouw subjectiviteit in dit geheel, die jij doodleuk 'niet helemaal 100% objectief' noemt .. tenenkrommend af en toe ..
pleased to meet you
pi_82443650
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:50 schreef Disorder het volgende:

[..]

Oh ok dan mag het.
Tja, we weten nog steeds niet wat eraan vooraf is gegaan .. ik zou toch wel graag eens de time-stamps willen zien eerlijk gezegd .. maar iemand die je komt overvallen midden in de nacht tegen de grond werken en ontwapenen lijkt mij zo'n gek idee nog niet, en uitgaande van het zeerecht, ja, dat mag!
pleased to meet you
pi_82443954
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij kritisch tegen Kees? Eeuh ja, dat zal dan wel. Maar probeer eens kritisch te zijn op de informatie die je hebt en krijgt ipv op de persoon die daarmee aankomt .. je valt over het algemeen liever het persoon aan, of de bron, of allebei, ipv de aangedragen informatie te onderzoeken. Dat is niet nodig of zo, want jij weet het immers allemaal al, er valt niets nieuws bij te leren, als historici gezegd hebben dat het zo is dan is het zo en niet anders ..

Hoe dan ook, ik begreep wel dat Kees jou wou negeren, maar dat is wel verrekte moeilijk, gezien je nadrukkelijke aanwezigheid en jouw subjectiviteit in dit geheel, die jij doodleuk 'niet helemaal 100% objectief' noemt .. tenenkrommend af en toe ..
Tenenkrommend is de manier hoe jij op geen enkele manier ooit ook maar iets zal toegeven.
Jij zal ook nooit mij gelijk durven geven, al had ik gezegd, dat Messi de beste voetballer ter wereld is.

Het zit bij jou zo diep, of juist zo hoog beter gezegd, dat je niet voor rede vatbaar bent.

Ik heb duidelijk gezegd waar Israel fout zit, wat Israel goed deed, maar jij zal nooit zoiets durven te stellen.

Jij zal nog geen aanklacht hebben tegen een zelfmoordenaar die zich opblaast in een bus vol met schoolkinderen. Zelfs die zou jij nog verdedigen tot ver in de eeuwigheid.

Jij gaat net zo lang door tot er geen staat Israel meer is.

En dat is een heel kwalijke zaak omdat jij er dus helemaal niet bent voor een eerlijke vrede en samenleving.

----

Je gebruikt mijn woorden overigens in jouw stukje.

Het is maar weer een manier hoe jij te werk gaat, ga eens bij jezelf ten rade Moussie, walgelijk.
pi_82443966
Israel weigert nog steeds mee te werken aan een Internationaal onderzoek.
quote:
Turkey to Israel: If you have nothing to hide, accept international probe

Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu Monday said the normalization of Turkish-Israeli relations, severely strained after last week's botched Israeli raid on a Gaza aid flotilla, depends upon Jerusalem's acceptance of an international inquiry into the event.

"If Israel gives the green light to the formation of an international committee and is ready to answer questions of the committee, Turkish-Israeli relations will have a different course.

"Otherwise, Turkish-Israeli relations cannot be normalized," Davutoglu told a press conference in Istanbul.

"If Israel thinks it has protected its national interests and rights, it should declare that it accepts formation of an international committee. Otherwise, it means that they are hiding some facts," he added.

Israel's ambassador to the U.S. has said Israel rejects the idea.

Davutoglu was speaking on the sidelines of a summit of a 20-member security group, where Turkey is seeking to condemn Israel.

The fallout from an Israel raid on a Turkish ship could bring forward elections in Turkey as the government moves to capitalize on a wave of popular support for its anti-Israel policies, according to press reports in the country on Monday.

Prime Minster Recep Tayyip Erdogan's moderate Islamist AK party believes its harsh condemnation of Israel, which last week killed nine activists when it raided six protest boats led by the Turkish ship 'Mavi Marmara', could deliver a landslide in the polls.

Secular opposition politicians have condemned the government' uncompromising response, which included the withdrawal of Turkey's ambassador from Israel. They say Erdogan has gone too far in downgrading ties with Israel, traditionally one of Turkey's closest regional allies.

Opposition lawmakers have also warned that Erdogan, who has courted Iran and said recently that Hamas was not a terrorist organization – a position that puts him in direct contradiction with Turkey's NATO partners in the United State and Europe – risks alienating its allies.

According to a Lebanese report on Saturday, Erdogan is considering traveling to Gaza aboard a Turkish navy vessel accompanying a new attempt by protest boats to break Israel's maritime blockade.

On Monday a senior IDF commander said Israel would view an attempt by Erdogan to sail to Gaza as an act of war.

"If he comes here with Turkish warships there can be no doubt that it would amount to a declaration of war," Major-Genral (Res.) Uzi Dayan told Army Radio.

"We need to draw a clear line and say that whoever crosses it will not be boarded but sunk."

But another top defense official, Amos Gilad, who heads the defense ministry's policy unit, urged colleagues to tone down their denouncements of Erdogan rather than exacerbate the crisis with Turkey.

"Precisely because there is a crisis, we need to act with judgment and avoid calling a democratically elected leader a terrorist," Gilad said.
http://www.haaretz.com/ne(...)ional-probe-1.294662
pi_82444329
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Israel weigert nog steeds mee te werken aan een Internationaal onderzoek.
[..]

http://www.haaretz.com/ne(...)ional-probe-1.294662
Amos Gilad lijkt me in ieder geval een verstandig man.
Aan beide kanten heb je veel hardliners die de zaak niet goed doen, bv Erdogan, versus Lieberman.

Alhoewel de laatste niet zo heel erg veel heeft gezegd de laatste tijd.

Maar ik snap ontzettend goed dat Israel niet via een VN en/of Turkije dit onderzoek wil laten doen.

Een VN die vooraf al de schuld had gelegd bij Israel.
Een Turkije dat Israel voor alles wat vies en lelijk heeft uitgemaakt was er bestaat.

Als de VN er op aan zou dringen dat de VS met bvb Nederland en Israel het onderzoek zou uitvoeren.
Wat een eerlijk onderzoek zou zijn, zonder twijfel, dan kreeg je al heel andere reacties.
pi_82444365
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

.
Zit in de naam he
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82444501
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:16 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Zit in de naam he
pi_82444521
Ik zou Lieberman niet met iemand als Erdogan willen vergelijken. Eerstgenoemde is immers veel radicaler in zowat alle opzichten.
We shall meet again before long to march to new triumphs.
pi_82445073
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:18 schreef G.Garibaldi het volgende:
Ik zou Lieberman niet met iemand als Erdogan willen vergelijken. Eerstgenoemde is immers veel radicaler in zowat alle opzichten.
Daar zou ik je vier jaar geleden in gelijk hebben gegeven, maar nu, nee Erdogan is veel gevaarlijker.
pi_82445620
Lieberman is een engerd, onbegrijpelijk dat hij ooit minister van buitenlandse zaken is geworden.

Maar Erdogan denkt niet in het belang van Turkije, zijn politieke carrière vind 'ie belangrijker.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2010 @ 16:10:25 #238
137949 Disana
pi_82447381
Ook even hier met dank aan HAKIM: Obama administratie wil onafhankelijk onderzoek.
quote:
U.S. Interferes With Israel's Gaza Blockade

The Obama administration suggests international players investigate Israeli actions.

The Obama administration is pushing for an internationalized investigation of Israel's recent effort to preserve its naval blockade of Hamas-run Gaza. In an extraordinary interference with the sovereignty of a democratic society and its right of self-defense, Secretary of State Hilary Clinton said Wednesday that the United States wants "a prompt, impartial, credible and transparent investigation. ... We are open to different ways of assuring a credible investigation, including international participation ... "

Assistant Secretary of State Philip J. Crowley elaborated that the administration was demanding Israel produce "an investigation that is broadly viewed as credible by the international community." That would be the same international community which has condemned Israel without the facts, and which has refused to walk back their spontaneous reactions, though the video evidence of armed "civilian" attackers and martyr-seeking "humanitarians" now stares them in the face.

Late Monday night President Obama agreed to a unanimous U.N. Security Council presidential statement, which demanded "a prompt, impartial, credible and transparent investigation conforming to international standards." At the U.N. everyone knew that such language meant a new U.N.-sponsored investigation mirroring the infamous U.N. Goldstone Report on the 2009 Gaza war. That report was produced by four investigators who had all publicly declared Israel guilty before they began, and who operated under a mandate that incorporated a guilty verdict from the outset.

Right on cue--and encouraged by the Security Council statement--on Wednesday the UN Human Rights Council (HRC) adopted a resolution deciding "to dispatch an independent international fact-finding mission to investigate violations of international law, including humanitarian and human rights law, resulting from the Israeli attacks on the flotilla of ships carrying humanitarian assistance."

In other words, once again the U.N. created a fact-finding mission to determine the facts it had already found. Among other things, the resolution states: "the Human Rights Council ... condemns in the strongest terms the outrageous attack by the Israeli forces."

While the Obama administration voted against the HRC resolution, it did not use its membership on the council to impede in any way the numerous breaches in procedure which made the debate and the introduction of the resolution to condemn Israel possible in the first place. Never in its history had the council held what was uniquely labeled an "urgent debate" on any human rights issue at all, anywhere. The HRC has specific requirements for holding "special sessions" and decided to ignore them, without American objection. In order to move with lightning speed, the substantive resolution was introduced under an agenda item on procedural issues, again without American objection.
http://www.forbes.com/201(...)s-anne-bayefsky.html
  maandag 7 juni 2010 @ 16:18:39 #239
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82447850
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:10 schreef Disana het volgende:
Ook even hier met dank aan HAKIM: Obama administratie wil onafhankelijk onderzoek.
[..]

http://www.forbes.com/201(...)s-anne-bayefsky.html
Goh, interessant, dat is een draai van 180 graden met de eerste berichten.
be nice or go away
pi_82448631
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aan beide kanten heb je veel hardliners die de zaak niet goed doen, bv Erdogan, versus Lieberman.

Alhoewel de laatste niet zo heel erg veel heeft gezegd de laatste tijd.

Maar ik snap ontzettend goed dat Israel niet via een VN en/of Turkije dit onderzoek wil laten doen.

Een VN die vooraf al de schuld had gelegd bij Israel.
Een Turkije dat Israel voor alles wat vies en lelijk heeft uitgemaakt was er bestaat.

Als de VN er op aan zou dringen dat de VS met bvb Nederland en Israel het onderzoek zou uitvoeren.
Wat een eerlijk onderzoek zou zijn, zonder twijfel, dan kreeg je al heel andere reacties.
Waarom zou de VN het onderzoek niet mogen uitvoeren. Als er een partij objectief is, dan is het de VN wel. Het is ook een gospe om het onderzoek uit te laten voeren door een land als de VS, of Turkije.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2010 @ 16:32:27 #241
137949 Disana
pi_82448732
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:18 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Goh, interessant, dat is een draai van 180 graden met de eerste berichten.
Ik had het al een keer gepost, maar het idee van Merkel vind ik ook niet gek:

The German chancellor suggested that representatives from the Quartet of Middle East mediators — the European Union, United Nations, Russia and the U.S. — take part in the probe.
pi_82448989
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tenenkrommend is de manier hoe jij op geen enkele manier ooit ook maar iets zal toegeven.
Jij zal ook nooit mij gelijk durven geven, al had ik gezegd, dat Messi de beste voetballer ter wereld is.

Het zit bij jou zo diep, of juist zo hoog beter gezegd, dat je niet voor rede vatbaar bent.
Eeuh, dat heeft niets met diep of wat dan ook te maken, maar ik ga je toch geen gelijk geven als je ongelijk hebt, maar je alleen maar vast zit te bijten in je 'mijn bronnen zijn beter' of 'DE historici zijn het erover eens' ..
quote:
Ik heb duidelijk gezegd waar Israel fout zit, wat Israel goed deed, maar jij zal nooit zoiets durven te stellen.

Jij zal nog geen aanklacht hebben tegen een zelfmoordenaar die zich opblaast in een bus vol met schoolkinderen. Zelfs die zou jij nog verdedigen tot ver in de eeuwigheid.

Jij gaat net zo lang door tot er geen staat Israel meer is.

En dat is een heel kwalijke zaak omdat jij er dus helemaal niet bent voor een eerlijke vrede en samenleving.
Niet om het een of ander, maar het is een paar posts geleden dat ik je voor het eerst heel voorzichtig kritiek hoor uiten op de nederzettingen .. als jij al vaker kritiek hebt geuit op Israël heb ik dat vast gemist ..

Wat de zelfmoordterrorist aangaat, uiteraard veroordeel ik de actie op zich, maar ik kijk verder, ik zoek naar de oorzaak, waar komt de wanhoop vandaan dat je zover gaat .. het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

En ja, ik wil wel een eerlijke vrede, niet eentje waarbij je je tot aan de tanden bewapend verschanst achter muren .. dat is geen vrede, dat is een farce .. ga om te beginnen maar eens gewoon toegeven dat je dat land aan het veroveren bent op de ingezetenen, dat is eerlijk ..

----
quote:
Je gebruikt mijn woorden overigens in jouw stukje.

Het is maar weer een manier hoe jij te werk gaat, ga eens bij jezelf ten rade Moussie, walgelijk.
Hehe, lees je eigen reacties zo her en der maar terug
pleased to meet you
pi_82449274
Ja en wat een helden al die grote landen tegen kleinduimpje Israel. Ze durven wel wat dapper zeg.
pi_82449457
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Eeuh, dat heeft niets met diep of wat dan ook te maken, maar ik ga je toch geen gelijk geven als je ongelijk hebt, maar je alleen maar vast zit te bijten in je 'mijn bronnen zijn beter' of 'DE historici zijn het erover eens' ..
[..]

Niet om het een of ander, maar het is een paar posts geleden dat ik je voor het eerst heel voorzichtig kritiek hoor uiten op de nederzettingen .. als jij al vaker kritiek hebt geuit op Israël heb ik dat vast gemist ..

Wat de zelfmoordterrorist aangaat, uiteraard veroordeel ik de actie op zich, maar ik kijk verder, ik zoek naar de oorzaak, waar komt de wanhoop vandaan dat je zover gaat .. het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

En ja, ik wil wel een eerlijke vrede, niet eentje waarbij je je tot aan de tanden bewapend verschanst achter muren .. dat is geen vrede, dat is een farce .. ga om te beginnen maar eens gewoon toegeven dat je dat land aan het veroveren bent op de ingezetenen, dat is eerlijk ..

----
[..]

Hehe, lees je eigen reacties zo her en der maar terug
Ik lees mijn reactie inderdaad in jouw post terug en het getuig van jouw kant niet bepaald van inhoud of respect helaas.

Maar goed, Moussie, ik heb zo vaak kritiek geleverd op bepaalde Israelische beleidsideeen. Ik lever kritiek op Nederland, op Amerika, op iedereen.

Maar bij jou is dat helemaal niet het geval.

Wanneer jij de oorzaak hebt gevonden van de zelfmoordaanslag dan heb je het voor jezelf al goed gepraat.

Je kan een dergelijke aanval, in een schoolbus, niet goedpraten.
Je kan de slachting van Hebron in de jaren 20 niet goed praten.

Jij zoekt niet waar de verantwoordelijkheid ligt voor het probleem.
De echte oorzaken, je zegt van wel, maar je zoekt naar jouw gelijk.
En wie zoekt die zal teleurgesteld worden nietwaar.
Je bent creatief met je argumenten en dat is precies waar Edward Said zich tegen af probeerde te zetten.

Je zoekt naar ales wat jou uitkomt en dat vind ik jou kwalijk.

Als je echt objectief was geweest, dan had je mij mbt de discussie met Kees, gelijk gegeven.

De manier waarop hij reageert is niet normaal en kinderachtig. Ongeacht onze verschillen in opvattingen over Israel en Palestina, als je objectief was geweest, had je mij daarin gelijk gegeven.

Maar zelfs iemand als Kees, die nauwelijks enige inhoudelijkheid of vorm van kennis lijkt te hebben mbt dit onderwerp, die zal je nog tot in de eeuwigheid verdedigen alleen maar omdat hij anti-Israel is.

----

Bijvoorbeeld Burakius, die valt iedereen aan die hem dwars zit, of het nu pro of anti is. Ik ben het totaal niet eens met zijn Turkije en Israel standpunten, maar daaraan kan je wel zien, dat hij ook verder kijkt en denkt.

Neem een voorbeeld aan hem als je niet naar mij wil luisteren. Je kan veel zeggen over de kennis van Burakius maar hij zal niet als een blinde kip achter iemand aan blijven hollen tot hij niet meer kan.
pi_82449571
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou de VN het onderzoek niet mogen uitvoeren. Als er een partij objectief is, dan is het de VN wel. Het is ook een gospe om het onderzoek uit te laten voeren door een land als de VS, of Turkije.
Het Goldman rapport was alles behalve objectief, weinig onderzoeken door de VN zijn in het verleden correct en goed geweest, bovendien heeft de VN uitspraken gedaan die niet zouden mogen.

Israel werd bij voorbaat al aangevallen terwijl de situatie enorm onduidelijk was en de kaarten nu anders liggen nietwaar. Daarom dus en daarin moet ik Israel groot gelijk geven.

Een internationale controle of review ok, maar wel door onafhankelijke landen, en niet op een dergelijke manier. Als je bij voorbaat al weet dat Israel de schuld zal gaan krijgen van Turkije en de VN.
pi_82449973
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het Goldman rapport was alles behalve objectief, weinig onderzoeken door de VN zijn in het verleden correct en goed geweest, bovendien heeft de VN uitspraken gedaan die niet zouden mogen.

Israel werd bij voorbaat al aangevallen terwijl de situatie enorm onduidelijk was en de kaarten nu anders liggen nietwaar. Daarom dus en daarin moet ik Israel groot gelijk geven.

Een internationale controle of review ok, maar wel door onafhankelijke landen, en niet op een dergelijke manier. Als je bij voorbaat al weet dat Israel de schuld zal gaan krijgen van Turkije en de VN.
Ja, want Israel is altijd de sjaak. Talloze internationale verdragen worden door Israel aan de laars gelapt. Desondanks is het land nog nooit een sanctie opgelegd. Niet dat ik daar rouwig om ben, maar je moet niet doen alsof Israel nou zo vreselijk zielig is.

En het Goldman rapport was wel objectief. Israel was het daar natuurlijk niet mee eens, maar dat mocht nauwelijks een verrassing heten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82450456
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:33 schreef Mylene het volgende:
Nog een bewerkte foto van Reuters. Waarom in godsnaam?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Let trouwens ook op de gewonde Israëlische soldaat op de achtergrond. Ook toevallig weggeknipt.
pi_82450561
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hou nou eens op met trollen aub. De enige die de VN niet als onafhankelijk onderzoeksorgaan respecteert, is Israel en daarnaast diverse landen als bv. Noord-Korea. Als zelfs Obama een onafhankelijk onderzoek (door VN) wil zien, mag je van mij je dogmatische israel-liefde blijven propageren, maar je maakt jezelf in toenemende mate belachelijk.
pi_82450764
Ik vind dat de VN geen "objectieve" onderzoeker is. Het stelt altijd wel iets vast wat in haar voordeel kan zijn. Het is een organisatie die manipuleerbaar is.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82450867
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:09 schreef Burakius het volgende:
Ik vind dat de VN geen "objectieve" onderzoeker is. Het stelt altijd wel iets vast wat in haar voordeel kan zijn. Het is een organisatie die manipuleerbaar is.
Helemaal gelijk in. De VN is geen onafhankelijk orgaan dat boven de naties staat, het is een orgaan dat door naties wordt vormgegeven en door stemmingen van diezelfde naties uitspraken kan doen. Het is natuurlijk lachwekkend dat landen als China en Rusland, die het niet zo nauw nemen met mensenrechten een vetorecht hebben, en een land als Sudan andere landen kan beschuldigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')