Amen Ameenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef NumberSeven het volgende:
Deze kansen bewogen Fred Hoyle er toe om te stellen dat de kans op spontane generatie 'ongeveer hetzelfde is als de waarschijnlijkheid dat een tornado die door een schroothoop raast een Boeing 747 samenstelt'. Wiskundigen vertellen ons dat elke gebeurtenis met een kans kleiner dan 1 op 1050 zich in het domein van de metafysica bevindt - een mirakel dus" (Mark Eastman, M.D., "Creation by Design,"
bron; http://www.allaboutphilosophy.org/dutch/naturalisme.htm
Om daar even op in te haken. Dat fossielenverhaal raakt natuurlijk ook wal noch kant. Ze hadden eerst ook geen fossielen om een "verloren" menssoort te verklaren. Konden ze gewoon niet vinden die fossielen en 't was best een probleem. Want er waren wel aanwijzingen voor dat er nog een tussenstap was, maar die fossielen konden ze niet vinden! En raad eens, hebben ze laatst gevonden in verweggistan. Nog redelijk veel ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:55 schreef KarinJ. het volgende:
De lagen van Mioceen en Plioceen worden veelal beschouwd als van na de zondvloed en zijn dus enkele duizenden jaren oud.....
????????
Het Mioceen (Grieks: μείων (meiōn) = minder; καινός (kainós) = nieuw; oftewel "het minder nieuwe") is een tijdperk in de geologische tijdschaal, dat duurde van 23,03 tot 5,332 miljoen jaar geleden
Het Plioceen (Grieks: πλεῖον (pleion) = meer; καινός (kainós) = nieuw; oftewel het nieuwere) is een tijdperk in de geologische tijdschaal, dat duurde van 5,332 tot 2,588 miljoen jaar geleden
Uit Wiki
Waarmee je je hele verhaal waardeloos hebt gemaakt.
Ok dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:56 schreef DikkePanda het volgende:
Beetje slap. Ik ben meer van de eigen verantwoordelijkheid enzo.
Ja want het oog is ook echt ontstaan in een 10 minuten dat een tornado door een hoop schroot jaagt.quote:
Ten eerste; bedankt voor je uitleg,quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:53 schreef DikkePanda het volgende:
[..]
Zeg, ik weet niet of je m'n posts echt leest....maar zoals ik al zei, de evolutietheorie berust niet op toeval. Waar haal je toch 't idee vandaan dat dat zo is? Omdat er "variatie" in zit? Dat is iets anders dan dat dingen toevallig ontstaan. Ik zal je de evolutietheorie even uitleggen, want 't is blijkbaar nodig.
Enkele elementen. Variatie, natuurlijke selectie en erfelijkheid. Dieren erven de genen van hun ouders. Die ouders hebben het zover geschopt dat ze zich konden voortplanten. Andere dieren niet, en die geven hun genen dus niet door. Dat is berust op variatie. Bijvoorbeeld, een iemand werd opgegeten door een leeuw en de ander niet. Dat is variatie (dat kan soms aan 't toeval worden overgelaten, daar haal jij je "toevalverhaal" vandaan). Zo treed natuurlijke selectie op. Zo worden genen, die vaak een voordeel geven op andere, doorgegeven. Zo hebben lichtgevoelige bacteriën een voordeel op andere bacteriën en overleven zij wel en andere niet. Die ontwikkelen zich dan en zo zou bijvoorbeeld een groep cellen kunnen ontstaan die 't oog vormen in een dier. Duurt een paar miljard jaar, maar dan heb je ook wat. Dit is de heel simpele versie. Om 't in detail uit te leggen, On the origin of species, is je boek. Of tien miljoen andere.
Ten tweede, niet omdat iemand een wetenschapper is, heeft hij gelijk. Dat wiskundige verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat weet je zelf ook wel. Zo zijn er ook wiskundigen die zeggen dat de evolutietheorie niet kan verklaren hoeveel soorten er wel niet zijn op aarde. Andere spreken dat tegen. Jij kiest nu een stel wetenschappers (twee?) en die zeggen dat de evolutietheorie niet klopt.
Om daar op aan te sluiten, je zegt dat die rammelt, de evolutietheorie. Dat is gewoonweg niet waar. Je kunt praten tot je een ons weegt, maar de theorie is een van de beste theorieën die er is en weinig theorieën hebben 't zo lang volgehouden. HIj rammelt helemaal niet. De theorie is in de wetenschappelijke wereld aanvaard als waarheid.
Overigens leuk verhaal van die giraffe. In tegenstelling tot jij heb ik 't echt gelezen. Misschien had je die regeltjes over de "animatie die we gezien hebben" eruit kunnen halen om niet over te komen als een volgzame sukkel die alles gewoon knipt en plakt van een of andere bijbelsite met pseudo-wetenschap.
Ook fijn dat je onderzoek hebt gedaan. Met een gekleurde, bevooroordeelde bril ben je naar wetenschap gaan kijken, heb je een paar dingen eruit gekozen en de rest weggegooid.
Ik vind 't prima dat je gelooft, maar hou je alsjeblieft bij wat je weet en praat geen onzin. Ik kan er zo slecht tegen als mensen gewoon liegen en dat doe jij heel, heel vaak. En dat is stout.
P.S: LEES EEN BOEK OVER DE EVOLUTIETHEORIE. Ik las nog even je post, en je zegt "de evolutietheorie kan niet verklaren hoe het leven is ontstaan". Ja dat is FANTASTISCH> Wat een argument. Maar er is een probleem en dat is dat de evolutietheorie helemaal niet beweert dat ze dat kan. Daar is die theorie niet voor. De zwaartekracht theorie beweert ook niet te weten hoe leven is ontstaan, in die strekking zit je.
Bedankt. Elektronische berichtgeving en 21e eeuw haast maken me een slecht mens als 't op grammatica en spelling aankomt.quote:
Op ontelbaar veel planeten is het onmogelijk dat er leven zal zijn. Geheel toevallig is de aarde wel geschikt om 'bewoond' te worden door levende organismen. Wat dat betreft hebben we geen Allah nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:05 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ten eerste; bedankt voor je uitleg,
Ten tweede; het is idd. niet slim van mij om met copy/paste ellenlange verhalen te posten. De reden dat ik dit deed is omdat ik constant aan het reageren ben..en als ik een voorbeeld wil gebruiken dan google ik even om wat tijd te besparen. Ik zal vanaf nu voornamelijk zelf voorbeelden gebruiken, dat maakt het ook wat duidelijker.
Ten derde; de evolutietheorie is volgens jou niet om aan te duiden "hoe" het leven is ontstaan. Oké. Ik kijk naar het menselijk lichaam, naar de werking van onze hersenen, de miljarden cellen in ons lichaam die allemaal samenwerken etc. etc. dan is het voor mij een heel logische gedachte dat er een ontwerper moet zijn. Iemand die kennis heeft over de structuur van onze hersenen, lichaam etc. Er moet iemand zijn die het universum aanstuurt, die ervoor zorgt dat de maan, de zon en de aarde allemaal hun berekende banen volgen. Alles is geordend zodat het leven voor ons mogelijk is gemaakt. Waarom verwijdert de maan zich niet van de aarde, waarom valt de zon niet neer, waarom vallen er geen meteorieten op de aarde en worden wij beschermd door de dampkring. Hoe komt die dampkring daar? Wie zorgt ervoor dat het regelmatig regent waardoor de aarde bewoonbaar blijft. Al deze vragen; ik antwoord; Allah regelt dat en hij is de heerser over alles. Wat is jouw antwoord op letterlijk bovengenoemde vragen. Graag antwoorden, bvd.
Dus op een vrijdag gaat er iets groots gebeuren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:44 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik probeer het zo kort mogelijk te houden en geef het liefst een beknopte samenvatting..maar iedereen reageert zo snel en ik moet ook heel veel lezen..kom gewoon tijd tekort zo. Maar ik zal er rekening mee houden. Oh ja, je vroeg me toch om een datum voor wanneer zo'n voorspelling uitkomt? Ik heb geen datum, maar wel een dag voor je. Ik las net in het boek; Dag der opstanding..de dag des oordeels zal op een vrijdag zijn. Adam is geschapen op een vrijdag, op vrijdag het paradijs in gegaan, op vrijdag eruit gestuurd en op vrijdag gestorven.
Hoofdvraag is; Bestaat God? Ja of nee. Dus nu haal je er een bijzaak bij; wat ik vind van hoe Allah te werk gaat. Dat is de vraag niet en ben al eerder hierop ingegaan, dat werden ellenlange en vaak zinloze discussies. Dus ik houd het hierbij.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:10 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Op ontelbaar veel planeten is het onmogelijk dat er leven zal zijn. Geheel toevallig is de aarde wel geschikt om 'bewoond' te worden door levende organismen. Wat dat betreft hebben we geen Allah nodig.
Als Allah alles aanstuurt.. VInd je dan ook niet dat hij behoorlijk achterlijk en inefficient bezig is?
Het punt is dat jouw argument dat alles perfect geordend is dus onzin is. En op die hoofdvraag van jou kan niemand hier antwoord geven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:13 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hoofdvraag is; Bestaat God? Ja of nee. Dus nu haal je er een bijzaak bij; wat ik vind van hoe Allah te werk gaat. Dat is de vraag niet en ben al eerder hierop ingegaan, dat werden ellenlange en vaak zinloze discussies. Dus ik houd het hierbij.
Nou, de vragen waar ik écht mee zit die mag ik niet stellen van ts.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus op een vrijdag gaat er iets groots gebeuren?
Zozo... ik acht die kans ook vrij groot. Dat is geen voorspelling.
En jouw opvattingen over evolutie zijn zo buitengewoon idioot dat ik je eventjes hier naartoe wil verwijzen:
[ Centraal ] Evolutie discussie & vragentopic.
Daar ga ik graag de discussie met je aan.
Als je wetenschappelijke bezwaren hebt dan kan je die vast ook wel stellen vanuit een niet-religieus standpunt. Zie het maar als een extra hindernisje of... of je maakt er een nieuw topic overquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:20 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Nou, de vragen waar ik écht mee zit die mag ik niet stellen van ts.
Altijd een plezier om iets uit te leggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:05 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ten eerste; bedankt voor je uitleg,
Ten tweede; het is idd. niet slim van mij om met copy/paste ellenlange verhalen te posten. De reden dat ik dit deed is omdat ik constant aan het reageren ben..en als ik een voorbeeld wil gebruiken dan google ik even om wat tijd te besparen. Ik zal vanaf nu voornamelijk zelf voorbeelden gebruiken, dat maakt het ook wat duidelijker.
Ten derde; de evolutietheorie is volgens jou niet om aan te duiden "hoe" het leven is ontstaan. Oké. Ik kijk naar het menselijk lichaam, naar de werking van onze hersenen, de miljarden cellen in ons lichaam die allemaal samenwerken etc. etc. dan is het voor mij een heel logische gedachte dat er een ontwerper moet zijn. Iemand die kennis heeft over de structuur van onze hersenen, lichaam etc. Er moet iemand zijn die het universum aanstuurt, die ervoor zorgt dat de maan, de zon en de aarde allemaal hun berekende banen volgen. Alles is geordend zodat het leven voor ons mogelijk is gemaakt. Waarom verwijdert de maan zich niet van de aarde, waarom valt de zon niet neer, waarom vallen er geen meteorieten op de aarde en worden wij beschermd door de dampkring. Hoe komt die dampkring daar? Wie zorgt ervoor dat het regelmatig regent waardoor de aarde bewoonbaar blijft. Al deze vragen; ik antwoord; Allah regelt dat en hij is de heerser over alles. Wat is jouw antwoord op letterlijk bovengenoemde vragen. Graag antwoorden, bvd.
Ik heb enkele dingen toegevoegd aan de originele quote, je kunt zelf zien wat.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:40 schreef DikkePanda het volgende:
Ik ben normaal geen fan van History Channel/Discovery Channel/National Geographic, aangezien ze wat te sensationeel zijn en wat simpel, maar je moet misschien toch eens kijken naar Known Earth of The Universe. Er zijn ook enkele aflevering over de big bang. Redelijjk toegankelijke, eenvoudig uitgelegde wetenschap waar je kunt leren hoe dingen ontstaan. Zo verschuiven planeten (en hele melkwegstelsels) juist wel. Het universum is niet statisch, wat mensen wel heel lang dachten (en ook uitgebreide theorieën over hadden, maar later is het tegendeel bewezen). Waarom duurt te lang om uit te leggen, maar dat kun je in die series zien.
Wat bedoel je hiermee? Niet-maagden zijn geen meisjes, het zijn allemaal mensonwaardige hoeren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nu ga je weer een stap verder, en maak je er 'meisjes' van.
Befehl ist befehl. Je hebt nu zelf duidelijk gemaakt waarom niet zonder God, maar juist met God alles toegestaan is. Alleen als je denkt dat je God aan je zijde hebt, alleen als je denkt dat dit Gods geboden zijn, zullen zulke idiote dingen in je opkomen.quote:God heeft een wet. Als je in overtreding bent van die wet, verdien je straf. Zo werkt elk rechtsysteem. Als God het zo wil, om wat voor reden dan ook, het zij zo. Ik kan daar niets over zeggen verder, maar ik kan me wel voorstellen dat dit effectief is om hetzelfde in de toekomst te voorkomen.
Zie je wel hoe onlogisch het hele verhaal is? God maakt eerst wetten, maar die blijken dan later toch weer verkeerd te zijn, maar desondanks is God onveranderlijkquote:Ik heb niets met moslims en andere geloven te maken. Daarnaast zijn ook deze wetten niet meer geldig. Kijk hoe Jezus omging met Maria Magdalena op heterdaad betrapt in overspel:
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
Jezus schreef waarschijnlijk de zonden van de Farizeeen zelf in de aarde.
De kern van de zaak is dus dat mensen niet dienen te zondigen! Waarom? Omdat we er daarmee een potje van maken, elkaar alleen maar leed aandoen, onszelf leed aandoen, onrecht aandoen, gewoon alles verkeerd doen.
God maakt volledig nutteloze (want we kunnen prima zonder) wetten en lijdt daar in al zijn wijsheid en goedheid zelf aan?quote:God geeft die wetten voor onszelf. Natuurlijk deed het hem pijn als die dingen moesten gebeuren,
Dat is natuurlijk volslagen onzin en dat weet je zelf ook.quote:maar het was de enige effectieve manier om mensen in het gareel te houden, de boel nog enigszins te laten werken voor een mensenras dat van nature rebels is en uit dwaasheid liever doet waar het zelf zin in heeft, met alle gevolgen van dien.
Daar had ik het niet over. Ik had het over Deuteronomium 22.quote:Waar denk je dat de tien geboden, die neerkomen op 'heb God lief' en 'heb je naasten lief als jezelf' voor dienen? Om ons uiteindelijk te doden en daar plezier om te hebben, of omdat God wil dat we elkaar juist behandelen zodat we gelukkig door het leven kunnen gaan?
Zie je wel hoe onlogisch de Bijbel is?quote:Indien God de schepper is, waarom denk je dat er zoveel schoonheid om ons heen is? Ik was vandaag de hele dag buiten, ruik de bloemen, de prachtige insecten en dieren, planten, alles een expressie van Gods liefde, zou de wereld er niet een stuk belabberder uit hebben gezien als God wil dat we alleen maar pijn lijden? Als hem dat plezier zou doen? Komop nou toch.
En wat is de relevantie hiervan voor Deuteronomium 22?quote:God wil het beste voor ons. Maar als wij zelf niet het beste voor ons en elkaar willen, wat kunnen we dan deel uitmaken van de menselijke familie? Dus God grijpt daarvoor in, ter bescherming van zij die wel willen.
HOE weet je dat er geen leven op veel planeten mogelijk is? Omdat je het vanuit je menselijke oogpunt bekijkt? Kijk eens wat verder, dan zie je wel dat er overal leven is, en leven MOGELIJK is. Vroeger dachten we dat er zuurstof nodig was, maar wat blijkt? Er zijn dieren op zo'n lage diepte gevonden, waar geen zuurstof mogelijk is. en die leven gewoon een gangetje.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:10 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Op ontelbaar veel planeten is het onmogelijk dat er leven zal zijn. Geheel toevallig is de aarde wel geschikt om 'bewoond' te worden door levende organismen. Wat dat betreft hebben we geen Allah nodig.
Als Allah alles aanstuurt.. VInd je dan ook niet dat hij behoorlijk achterlijk en inefficient bezig is?
Het ging om meisjes die ongetrouwd sex hadden gehad toch? Niet alle meisjes.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:27 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Niet-maagden zijn geen meisjes, het zijn allemaal mensonwaardige hoeren?
Ja, ik weet nu ondertussen wel dat je het idioot vind.quote:Befehl ist befehl. Je hebt nu zelf duidelijk gemaakt waarom niet zonder God, maar juist met God alles toegestaan is. Alleen als je denkt dat je God aan je zijde hebt, alleen als je denkt dat dit Gods geboden zijn, zullen zulke idiote dingen in je opkomen.
Als mensen zich netjes zouden gedragen, zouden die wetten niet eens nodig zijn geweest.quote:Zie je wel hoe onlogisch het hele verhaal is? God maakt eerst wetten, maar die blijken dan later toch weer verkeerd te zijn, maar desondanks is God onveranderlijk![]()
Ze zijn niet nutteloos. Jij gelooft alleen niet in het nut ervan. Dus dan wordt het lastig verder discussieren.quote:God maakt volledig nutteloze (want we kunnen prima zonder) wetten en lijdt daar in al zijn wijsheid en goedheid zelf aan?
Jij stelt een PvdA oplossing voor?quote:Dat is natuurlijk volslagen onzin en dat weet je zelf ook.
Daar waren we volgens mij al klaar mee. Wat wil je nou dat ik zeg: ja het is inderdaad heel verschrikkelijk, ik zweer mijn geloof af, want het slaat toch allemaal nergens op wat er in de bijbel staat'? Sorry broeder, daar is mijn geloof iets teveel voor bevestigd, daarvoor heeft God teveel voor mij persoonlijk gedaan.quote:Daar had ik het niet over. Ik had het over Deuteronomium 22.
Het is wat ja.quote:Zie je wel hoe onlogisch de Bijbel is?
Dat als wij als mensen een persoonlijke relatie met God onderhouden en Hem gehoorzamen het goed met ons zal gaan. Helaas doen we dat niet altijd even goed, dus waren die wetten nodig om ons op het juiste pad te houden. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?quote:En wat is de relevantie hiervan voor Deuteronomium 22?
Johannes 8quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niets met moslims en andere geloven te maken. Daarnaast zijn ook deze wetten niet meer geldig. Kijk hoe Jezus omging met Maria Magdalena op heterdaad betrapt in overspel:
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
Ja, dat is het wel. Ik zie niet in waarom een wet, die het stenigen van meisjes bij wie geen maagdelijkheid kan worden gevonden verplicht, nodig is om ons op het juiste pad te houden. Sterker nog, ik denk dat zulke wetten ons juist van het rechte pad afbrengen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat als wij als mensen een persoonlijke relatie met God onderhouden en Hem gehoorzamen het goed met ons zal gaan. Helaas doen we dat niet altijd even goed, dus waren die wetten nodig om ons op het juiste pad te houden. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Ten eerste: Ging dit niet om Maria, dit ging om een vrouw die anoniem is gebleven. Ze ging weg en zondigde niet meer.quote:Ik heb niets met moslims en andere geloven te maken. Daarnaast zijn ook deze wetten niet meer geldig. Kijk hoe Jezus omging met Maria Magdalena op heterdaad betrapt in overspel:
Jezus schreef waarschijnlijk de zonden van de Farizeeen zelf in de aarde.
De kern van de zaak is dus dat mensen niet dienen te zondigen! Waarom? Omdat we er daarmee een potje van maken, elkaar alleen maar leed aandoen, onszelf leed aandoen, onrecht aandoen, gewoon alles verkeerd doen.
Je antwoorden variëren van "het is me wat ja" tot "het waren niet gewoon meisjes, ze hadden ongetrouwd seks, dan mag je wel stenigen!"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ging om meisjes die ongetrouwd sex hadden gehad toch? Niet alle meisjes.
[..]
Ja, ik weet nu ondertussen wel dat je het idioot vind.
[..]
Als mensen zich netjes zouden gedragen, zouden die wetten niet eens nodig zijn geweest.
[..]
Ze zijn niet nutteloos. Jij gelooft alleen niet in het nut ervan. Dus dan wordt het lastig verder discussieren.
[..]
Jij stelt een PvdA oplossing voor?
[..]
Daar waren we volgens mij al klaar mee. Wat wil je nou dat ik zeg: ja het is inderdaad heel verschrikkelijk, ik zweer mijn geloof af, want het slaat toch allemaal nergens op wat er in de bijbel staat'? Sorry broeder, daar is mijn geloof iets teveel voor bevestigd, daarvoor heeft God teveel voor mij persoonlijk gedaan.
[..]
Het is wat ja.
[..]
Dat als wij als mensen een persoonlijke relatie met God onderhouden en Hem gehoorzamen het goed met ons zal gaan. Helaas doen we dat niet altijd even goed, dus waren die wetten nodig om ons op het juiste pad te houden. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |