abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juni 2010 @ 16:11:22 #151
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82399278
Je blijft lachen

"Turkse veiligheidsdiensten onderzoeken of er verband is tussen de Israëlische aanval op een konvooi met hulpgoederen voor Gaza en een PKK-aanslag op een Turkse marinebasis aan de Middellandse Zee, een paar uur eerder.

Speculaties over een verband nemen toe in de Turkse pers. Kranten schrijven al sinds maandag, de dag waarop de aanvallen werden uitgevoerd, over een mogelijk verband tussen beide gebeurtenissen. Ook politici geloven niet dat het toeval is dat het geweld elkaar zo snel opvolgde. Een politicus van de regerende AK Partij zei maandag al dat zijn partij niet denkt dat er toeval in het spel is. Ook Kilicdaroglu, leider van oppositiepartij CHP, speculeerde op een verband, net zoals de leider van een kleine religieuze partij.

De Israëlische geheime dienst zou de PKK hebben 'ingehuurd' om Turkije zo met een dubbele aanval te waarschuwen."
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82399342
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:11 schreef BasOne het volgende:
Je blijft lachen

"Turkse veiligheidsdiensten onderzoeken of er verband is tussen de Israëlische aanval op een konvooi met hulpgoederen voor Gaza en een PKK-aanslag op een Turkse marinebasis aan de Middellandse Zee, een paar uur eerder.

Speculaties over een verband nemen toe in de Turkse pers. Kranten schrijven al sinds maandag, de dag waarop de aanvallen werden uitgevoerd, over een mogelijk verband tussen beide gebeurtenissen. Ook politici geloven niet dat het toeval is dat het geweld elkaar zo snel opvolgde. Een politicus van de regerende AK Partij zei maandag al dat zijn partij niet denkt dat er toeval in het spel is. Ook Kilicdaroglu, leider van oppositiepartij CHP, speculeerde op een verband, net zoals de leider van een kleine religieuze partij.

De Israëlische geheime dienst zou de PKK hebben 'ingehuurd' om Turkije zo met een dubbele aanval te waarschuwen."
Met een dubbele aanval, zucht, als ze nu eens goed zouden kijken hadden ze gezien dat de aanval niet bepaald van Israelische kant kwam.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:14:18 #153
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82399456
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Met een dubbele aanval, zucht, als ze nu eens goed zouden kijken hadden ze gezien dat de aanval niet bepaald van Israelische kant kwam.
Let dan ook op de laatste zin
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 6 juni 2010 @ 16:16:12 #154
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82399574
Het is wel vergezocht natuurlijk, maar bij de Mossad weet je maar nooit
Laboro te salutante
pi_82399638
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:16 schreef BasOne het volgende:
Het was niet eens een actie van de Mossad.
Maar goed.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:18:19 #156
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82399719
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het was niet eens een actie van de Mossad.
Maar goed.
"De Israëlische geheime dienst zou de PKK hebben 'ingehuurd' om Turkije zo met een dubbele aanval te waarschuwen.""

LEEEZEEEEN...
Laboro te salutante
pi_82399796
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:18 schreef BasOne het volgende:

[..]

"De Israëlische geheime dienst zou de PKK hebben 'ingehuurd' om Turkije zo met een dubbele aanval te waarschuwen.""

LEEEZEEEEN...
Ik bedoel op de flotilla, tenzij het artikel suggereert, dat de PKK ook aanwezig was op de vloot
om een aanval uit te lokken en zo de banden tussen Turkije en Israel te verbreken
zodat Israel op diens beurt weer dichter naar de PKK zou toekruipen
waarop Erdogan en het leger boos zouden worden, en men samen, voor een nieuw Koerdistan gaat vechten.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:21:59 #158
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82399958
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik bedoel op de flotilla, tenzij het artikel suggereert, dat de PKK ook aanwezig was op de vloot
om een aanval uit te lokken en zo de banden tussen Turkije en Israel te verbreken
zodat Israel op diens beurt weer dichter naar de PKK zou toekruipen
waarop Erdogan en het leger boos zouden worden, en men samen, voor een nieuw Koerdistan gaat vechten.
Volgensmij heb jij last van een gebrek aan begrijpend lezen.

Laat ook maar.. sheesh...
Laboro te salutante
pi_82400175
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:21 schreef BasOne het volgende:

[..]

Volgensmij heb jij last van een gebrek aan begrijpend lezen.

Laat ook maar.. sheesh...
Ik heb het toch niet tegen jou gast, ik heb het over dat artikel in het algemeen,
voel je niet zo aangesproken.
pi_82401251
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:16 schreef BasOne het volgende:
Wanneer je op google geheime dienst van welk land dan ook gaat typen komt er wel wat tevoorschijn. Ook die van Turkije.En zelfs vrienden van mij hebben ondervonden dat de geheime dienst van Nedeland niet vies is van vage waarschuwingen Ook enorm vreemd dat een gezin die mijn vrienden meehielpen (wat dus niet mocht) ineens verdwenen waren. meubels vloerbedekking...alles was weg. Ik kijk nergens meer van op, maar ga ook niet meteen van aannames uit. Vooral wanneer er staat "zou"...misschien....waarschijnlijk... Mjja...

Wat een enorme demonstratie trouwens.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82401347
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:11 schreef BasOne het volgende:
Je blijft lachen

Gezien de geschiedenis van de mossad in dat gebied vind ik het niet eens zo conspiracy achtig klinken van de Turken. De Mossad steunde als enige vd wereld het apartheidsregime van Zuid Afrika. De mossad heeft wapens en training geleverd aan oa. Idi Amin (Uganda), Augusto Pinochet en Manuel Noriega (Panama) en het is algemeen bekend dat de mossad vooral ook Koerdische (terreur)groepen steunt en heeft gesteund.

Een oud mossad medewerker heeft de inspanningen van de mossad tot in details omschreven. Israel probeerde toen tevergeefs een publicatieverbod te krijgen bij de rechtbank.

http://www.bol.com/nl/p/e(...)001915531/index.html
pi_82401438
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer je op google geheime dienst van welk land dan ook gaat typen komt er wel wat tevoorschijn. Ook die van Turkije.En zelfs vrienden van mij hebben ondervonden dat de geheime dienst van Nedeland niet vies is van vage waarschuwingen Ook enorm vreemd dat een gezin die mijn vrienden meehielpen (wat dus niet mocht) ineens verdwenen waren. meubels vloerbedekking...alles was weg. Ik kijk nergens meer van op, maar ga ook niet meteen van aannames uit. Vooral wanneer er staat "zou"...misschien....waarschijnlijk... Mjja...

Wat een enorme demonstratie trouwens.
Bij de Nederlandse Veiligheidsdienst staat voorop dat je niets mag vertellen.
Dus als zij dergelijke informatie zouden weten zouden ze niet eens mogen vertellen dat ze daar werken.
Ik zou het toch maar met een korreltje zout nemen .
pi_82401500
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:45 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Gezien de geschiedenis van de mossad in dat gebied vind ik het niet eens zo conspiracy achtig klinken van de Turken. De Mossad steunde als enige vd wereld het apartheidsregime van Zuid Afrika. De mossad heeft wapens en training geleverd aan oa. Idi Amin (Uganda), Augusto Pinochet en Manuel Noriega (Panama) en het is algemeen bekend dat de mossad vooral ook Koerdische (terreur)groepen steunt en heeft gesteund.

Een oud mossad medewerker heeft de inspanningen van de mossad tot in details omschreven. Israel probeerde toen tevergeefs een publicatieverbod te krijgen bij de rechtbank.

http://www.bol.com/nl/p/e(...)001915531/index.html
Ja, bedrijfsinformatie, lijkt me vrij normaal dat ze dat soort dingen geheim willen houden.
En de Mossad heeft verder niets te willen, want ook de baas vd Mossad, heeft een baas.
pi_82401563
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus als zij dergelijke informatie zouden weten zouden ze niet eens mogen vertellen dat ze daar werken.
Ik was erbij toen de vrienden werden gewaarschuwd dat ze niet meer bij het gezin op bezoek mochten gaan. Voor hun eigen veiligheid werd er gezegd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_82401695
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik was erbij toen de vrienden werden gewaarschuwd dat ze niet meer bij het gezin op bezoek mochten gaan. Voor hun eigen veiligheid werd er gezegd.
Ah ok, had ik het verkeerd begrepen, dacht dat ze bij de AIVD werkten.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:52:45 #166
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82401766
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah buurman en oud klasgenoot werkt bij de BVD, en die praat er honderduit over....

Ok hij is een system admin maar toch, officieel in dienst van de BVD

(Wat die lui aan pron binnen proberen te halen......)
Laboro te salutante
  zondag 6 juni 2010 @ 16:54:28 #167
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82401853
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Achja, BVD is tegenwoordig AIVD...

Onze leeftijden komen door, oude termen gebruiken
Laboro te salutante
pi_82402110
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:52 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ah buurman en oud klasgenoot werkt bij de BVD, en die praat er honderduit over....

Ok hij is een system admin maar toch, officieel in dienst van de BVD

(Wat die lui aan pron binnen proberen te halen......)
Ja, maar je hebt ook een tijd gehad dat het niveau echt belabberd was dat ze echt niets konden en hun informatie gewoon moesten ophalen bij andere diensten, was best treurig .
Terwijl nog aan het begin van de Koude Oorlog nog best goed ingewerkt was
en zelfs Amerikaanse veiligheidsdiensten erbij wist te lappen.

Het niveau is sinds Arthur Docters van Leeuwen weer een beetje vooruitgegaan.
En volgens huidige bronnen zou er weer opnieuw aandacht en geld worden geinvesteerd.

Dus ben benieuwd haha.
Maar goed het is allemaal niet bepaald het niveau van de Mossad of CIA vrees ik .
pi_82402189
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Verandert niets aan de stelling dat naast Israël ook Hamas en consorten dus geen oorlogsmisdaden meer mogen plegen en lak te hebben aan het internationale recht.
Uiteraard niet, maar het verandert ook niets aan de stelling dat je als staat zijnde geen handtekening hebt gezet (niet hebt kunnen zetten omdat je geen staat bent) en je derhalve eigenlijk niet gehouden kan worden aan het houden van afspraken .. een argument dat je 'aan de ander kant' geregeld tegenkomt, Israël heeft 'dat-en-dat verdrag' niet ondertekend en hoeft zich er daarom ook niet aan te houden.
pleased to meet you
  zondag 6 juni 2010 @ 17:06:32 #170
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82402453
quote:
Geen excuses voor Turkije.
Om dat te doen moet eerst duidelijk zijn waarvoor je excuses aanbied. Gezien de tegenstrijdige verhalen is die duidelijkheid er niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82402578
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Om dat te doen moet eerst duidelijk zijn waarvoor je excuses aanbied. Gezien de tegenstrijdige verhalen is die duidelijkheid er niet.
Lees tevens het artikel in de OP voor het volledige verhaal.
Bron Haaretz.
pi_82402715
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Veiligheidsdienst zeiden ze. Ze bleven trouwens gewoon gaan. Op een dag waren ze ineens verdwenen. Stel heeft zelfs nog een nacht geslapen daar omdat de man ineens verdwenen was. Vrouw en kinderen waren heel erg bang toen. Ik weet niet meer hoelang het was na de tijd. Denk een week ongeveer. toen was alles weg in ieder geval.

Niemand die ook maar wat weet hè. Was een vreemde gewaarwording en vrienden hebben er lang last van gehad
pi_82402786
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar het verandert ook niets aan de stelling dat je als staat zijnde geen handtekening hebt gezet (niet hebt kunnen zetten omdat je geen staat bent) en je derhalve eigenlijk niet gehouden kan worden aan het houden van afspraken .. een argument dat je 'aan de ander kant' geregeld tegenkomt, Israël heeft 'dat-en-dat verdrag' niet ondertekend en hoeft zich er daarom ook niet aan te houden.
Mja, en dit zijn idd de feiten helaas
pi_82402892
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:11 schreef paddy het volgende:

[..]

Veiligheidsdienst zeiden ze. Ze bleven trouwens gewoon gaan. Op een dag waren ze ineens verdwenen. Stel heeft zelfs nog een nacht geslapen daar omdat de man ineens verdwenen was. Vrouw en kinderen waren heel erg bang toen. Ik weet niet meer hoelang het was na de tijd. Denk een week ongeveer. toen was alles weg in ieder geval.

Niemand die ook maar wat weet hè. Was een vreemde gewaarwording en vrienden hebben er lang last van gehad
Snap ik. Nooit naar een krant gestapt of een andere nieuwsgedoe, die willen dit nog wel eens melden, in dit geval zou ik zeker naar de Telegraaf stappen.

Maar je weet dus niet waarom ze verdwenen zijn, waarom je moest oppassen,

misschien was het wel gewoon een witness protection programm alhoewel dan zouden ze niet bang zijn.
  zondag 6 juni 2010 @ 17:14:30 #175
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82402933
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lees tevens het artikel in de OP voor het volledige verhaal.
Bron Haaretz.
Dat had ik al gedaan, opnieuw lezen veranderd niet echt iets aan mijn - persoonlijke- mening over dat excuses aanbieden.

Ik vind Turkije te hoog van de toren blazen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')