Nee dat is niet waar. Je kan een uitspraak wel degelijk historisch onomstotelijk bewijzen. Naarmate men verder in het verleden gaat zijn alleen waarschijnlijkheidsuitspraken mogelijk.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Iets onomstotelijk bewijzen is in de historische wetenschap sowieso vrij onmogelijk.
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij het principe van 'vertalen' een citaat niet minder betrouwbaar maakt zoals jij tracht te suggerreren. Dit zou alleen op kunnen gaan als we de originele grondtekst niet hebben, maar die hebben we in het geval van de bijbel in overvloedige mate.
Die hebben we niet, want de Bijbel als zodanig is pas gevormd ruim nadat de losse teksten ervan in omloop waren. De Bijbel is een verzameling geschriften niet één geschrift. In de apocriefe teksten kunnen net zoveel oorspronkelijke uitspraken staan van Jezus als in de canonieke teksten. Geloof jij dan in de invloed van een 'Heilige Geest" in de vorming van de Bijbel zelf?quote:Op maandag 7 juni 2010 11:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Iets onomstotelijk bewijzen is in de historische wetenschap sowieso vrij onmogelijk.
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij het principe van 'vertalen' een citaat niet minder betrouwbaar maakt zoals jij tracht te suggerreren. Dit zou alleen op kunnen gaan als we de originele grondtekst niet hebben, maar die hebben we in het geval van de bijbel in overvloedige mate.
Dat deden ze sowieso in de Oudheid. Het zogenaamde ooggetuigenverslag zou de authenticiteit van de tekst vergroten. Ik heb gehoord dat... klinkt toch net wat minder dan... ik zag dat... In die tijd werd veel meer waarde gehecht aan directe observatie dan aan informatie uit een externe bron. Dat is niet iets van de bijbel alleen, dat vind je ook in andere Griekse en Latijnse teksten.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:39 schreef netflanders het volgende:
[..]
KoningDavid, even een vraag - niet om Christenen te bashen of iets in die geest, maar ik ben gewoon benieuwd. Paulus leefde enkele decennia ná Jezus. Zijn er ook schrijvers van het Nieuwe Testament waarvan men weet dat ze er ook zeker bij waren, of gebruikten ze enkel (gesproken of geschreven) bronnen? Ik spreek regelmatig Christenen die beweren dat Marcus, Mattheüs, Lucas en Johannes er gewoon 'bij waren' en allen primaire bronnen zijn. Ik heb al getracht hier meer over te lezen, maar tevergeefs; ik zie veel conflicterende en verwarrende informatie.
Oké, dan boek ik de chemotherapie wel voor je. Is dat goed?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:10 schreef SicSicSics het volgende:
Norma Jean
Underoath
As I lay Dying
Demon Hunter
Als ze dit rijtje nog eens neer zouden zetten kom ik ook!
Dat is dan niet meer nodig, dan ben ik voor de komende 10 jaar ingestraald met al het goede van God! Dan krijg ik geen kanker meer!quote:Op maandag 7 juni 2010 12:11 schreef Mummiepak het volgende:
Oké, dan boek ik de chemotherapie wel voor je. Is dat goed?
Een vrouw in mijn topicquote:Op maandag 7 juni 2010 12:11 schreef Mummiepak het volgende:
[..]
Oké, dan boek ik de chemotherapie wel voor je. Is dat goed?
quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef 100% Tukker het volgende:
Zeg KoningDavid, is het waar dat Adam (die gast van Eva, jeweets) 930 jaar oud is geworden? Zo ja, hoe kan dat?
Volgens sommige bronnen is dat inderdaad het geval.quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Longevity_myths#Biblical
The Torah claims several individuals with long lifespans. Some of the more notable include:
Methuselah, 969 (Genesis 5:27), or 720 in the Samaritan Pentateuch.
Noah, 950.
Adam, the first man, 930.
Jared, 962
Seth, 912.
Dat snap ik ook niet. In de 'hemel' is het toch veel töffer dan hier op aarde? Waarom dan niet gewoon meteen dood na de geboorte? Cut out the middleman...quote:Op maandag 7 juni 2010 15:50 schreef Crimyclown het volgende:
Waarom kon je op de EO jongeren dag bungee jumpen MET touw? Als je dan toch zo sterk gelooft spring je toch gewoon zonder?
Ik vind het behoorlijk sad om het als 'triest' te bestempelen wanneer iemand van zijn recht gebruikt maakt om een EO-jongerendag sadness topic aan te maken.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:00 schreef Maitje het volgende:
Mensen maken toch zelf uit of ze naar zoiets willen. Ik snep het ook niet, en zou er nooit heen gaan... maar om nu een sadness topic ervoor te openen vind ik triest!
Wat triest van je dat je de user afkraakt.. die de TS afkraakt.. die de EO jongerendag afkraakt.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:03 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk sad om het als 'triest' te bestempelen wanneer iemand van zijn recht gebruikt maakt om een EO-jongerendag sadness topic aan te maken.
Misschien zou jij het nooit doen, maar TS mag natuurlijk zijn mening ventileren over dit event.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan was het hele idee in West-Europa al lang bijna uitgestorven.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:47 schreef pugehenis het volgende:
geloven is aangeleerd, daar komt het op neer. vaak met harde hand. Vroeger bijvoorbeeld waarbij de 'ketters' vermoord werden omdat ze wel konden nadenken en dachten: misschien is het toch een beetje gek dat noach een paar miljoen soorten dieren (en daarbij alle dieren die we nu op dit moment nog niet kennen)op een grote boot zet.
kinderen worden vroeg gedoopt etc. En er wordt doorverteld over een god omdat de ouders simpelweg ook niet beter weten. Wie was dat nou die zei dat geloof 18 jaar en ouder moest worden? Ik weet heel, maar dan ook heel zeker dat driekwart van de gelovigen nu dan niet meer zouden geloven.
Maitje, we denken hetzelfdequote:Op maandag 7 juni 2010 17:00 schreef Maitje het volgende:
Mensen maken toch zelf uit of ze naar zoiets willen. Ik snep het ook niet, en zou er nooit heen gaan... maar om nu een sadness topic ervoor te openen vind ik triest!
quote:Op maandag 7 juni 2010 22:48 schreef Rotter het volgende:
[..]
EO Jongerendag. (sadness)
Je ballen zijn net ingedaald?
Is dat zo? Ik heb er anders vrij weinig van gemerkt.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb beelden gezien maar wat een eng sekte sfeertje hangt daar zeg
quote:De EO heeft The Voice-finaliste Pearl Jozefzoon gestrikt om op te treden tijdens de jaarlijkse EO Jongerendag. Ze staat op 4 juni op het hoofdpodium van het christelijke evenement in stadion GelreDome. Dat heeft de EO donderdag laten weten. Andere artiesten die op het hoofdpodium optreden, zijn onder andere Kutless, The Afters en TobyMac. De spreker tijdens de jongerendag is dit jaar Tiemen Westerduin. De presentator van het ruim zeven uur durende programma is Manuel Venderbos.
Kutlessquote:
Pownews zal wel weer langs gaan toch?quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:58 schreef vanBinsberge het volgende:
goeden kick.
pics graag
ik ga niet naar de EO jongerendag maar naar X-noizz. [ afbeelding ]
overigens jammer dat geenstijl.tv niet meer bestaat, anders konden we weer een leuke Rutger classic verwachten
jij denkt dat mijn UI een foto van mijzelf isquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:46 schreef amenth het volgende:
ik zie binsberge er wel vooraan om daar vooraan te staan swingen
met die nerdbril zonder sterkte dikkertje ja.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef luckass het volgende:
[..]
Pownews zal wel weer langs gaan toch?
Zielig hoe die kinderen helemaal gehersenspoeld zijn door hun ouders.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:25 schreef 100% Tukker het volgende:
Wij willen christensletjes!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heul niet waar.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:52 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Zielig hoe die kinderen helemaal gehersenspoeld zijn door hun ouders.
Jong, geil van het celibatair leven en makkelijk te beïnvloedenquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:52 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Zielig hoe die kinderen helemaal gehersenspoeld zijn door hun ouders.
Tot dat ze eerst willen trouwen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:57 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jong, geil van het celibatair leven en makkelijk te beïnvloeden
Verkrachtenquote:
dus als ik roep dat de smurfen echt bestaan, en jij gelooft dat niet, dan moet ik maar bewijzen dat het niet zo is, en anders hebben we allebei evenveel gelijk?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:03 schreef nostra het volgende:
Met name het plaatsen van historische gebeurtenissen en feiten binnen het kader van de "waarheidsvinding" waar atheïsten toch blijkbaar zo naarstig naar op zoek zijn. Keer op keer wordt door hen de bewijslast overgedragen aan de gelovige, die net zo min zijn "gelijk" kan bewijzen als de ongelovige. En als gemakkelijke claims als "de Bijbel is een sprookjesboek" dan veelvuldig - en verifieerbaar - worden weerlegd, dan is men nergens meer te bekennen, omdat er maar weinig mensen zijn die zich in die feiten daadwerkelijk hebben verdiept.
De bumper van mijn auto wil graag een keer kennis maken met deze fijne vent.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |