Ten eerste, zowel pedofilie als homofilie en heterofilie kan niet behandeld worden, je bent het of je bent het niet, je kan het alleen onder bedwang houden en dus geen seks hebben met je voorkeur.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:28 schreef picardmike het volgende:
[..]
Idd bezwaar is niet zomaar uit de lucht komen vallen en gelijke behandeling ook niet. Conclusie iemand die pedofiel is en dat een aangeboren afwijiking is moet behandelt worden voordat hij een misdaad kan plegen maar een homo ook. Omdat gelijke behandeling niks met de gevolgen te maken heeft maar met de daad zelf.
[..]
quote:Tuurlijk zie ik verschil maar jij bekijkt het van 1 kant en niet vanuit de kant van de misdaadpleger, die er misschien niks aan kan doen, terwijl een homo het wel kan maar daar niet voor veroordeelt word. Dat is ongelijke behandeling. Zo kijk ik er tegenaan als hetero.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan je als volwassene geen ingestemde seks met een kind hebben, een kind is namelijk niet wilsbekwaam en kan van de keuzes die het maakt de gevolgen niet overzien, laat staan dat een kind lichamelijk nog helemaal niet klaar is om seksueel actief te zijn.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste, zowel pedofilie als homofilie en heterofilie kan niet behandeld worden, je bent het of je bent het niet, je kan het alleen onder bedwang houden en dus geen seks hebben met je voorkeur.
Wat betreft homofilie en heterofilie is er sprake van een evenwichtige relatie met toestemming van beide kanten.
Een pedoseksueel en een kind is geen gelijkwaardige relatie aangezien een kind te beinvloedbaar is voor de handelingen van een volwassene.
[..]
Maar in het geval van een pedoseksueel ( dus niet een pedofiel) is er inderdaad een misdaad gepleegd, een homoseksueel pleegd geen misdaad omdat er toestemming is van beide kanten.
En misschien is dat inderdaad oneerlijk voor de pedoseksueel, maar zou het niet nog oneerlijker zijn voor kinderen als we om die reden pedoseksuelen hun gang zouden laten gaan en zou dat ook niet oneerlijk zijn tegenover homoseksuelen aangezien die niemand kwaad doen met hun geaardheid?
Nou dan zijn we het er overeens dat het voor homo's niet uitmaakt of het aangeboren is of een keuze, het word toch wel geaccepteerd, simpelweg omdat het maatschappelijk verandwoord is en er geen schade is aan de betrokkenen. Maar waarom moeten homobewegingen homoseksualiteit dan goed praten door te zeggn dat het aangeboren is??quote:Het is geen excuus voor acceptatie, het is een oorzaak van het zijn hoe die persoon is.
De acceptatie is er omdat homofielen die onderling een relatie aangaan er elkaar en anderen geen kwaad mee doen.
Een pedofiel die een relatie aangaat met een jong kind doet dat kind er wel kwaad mee.
Maar je kan homoseksualteit maatschappelijk wel als gevaar zien en het daarom ook afkeuren, bijv door het als liefde te zien gebaseerd op lust en een negatieve invloed heeft op het seksuele moraal. In die zin ligt pedoseksualiteit wel in het verlengde van homoseksualiteit.quote:En misschien is dat inderdaad oneerlijk voor de pedoseksueel, maar zou het niet nog oneerlijker zijn voor kinderen als we om die reden pedoseksuelen hun gang zouden laten gaan en zou dat ook niet oneerlijk zijn tegenover homoseksuelen aangezien die niemand kwaad doen met hun geaardheid?
quote:
Omdat veel mensen hen nog niet accepteren en op het moment dat je stelt dat homoseksualiteit een keuze is je de homofoben eerder sterkt in hun afkeer voor homo's. ZIj zullen niet begrijpen dat mensen ervoor kiezen om homo te zijn, zoiets tegennatuurlijks en 'vies'. Dan zullen ze homoseksuelen weer willen genezen en van hun 'keuze' af willen brengen. Dat bevordert de acceptatie natuurlijk niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou dan zijn we het er overeens dat het voor homo's niet uitmaakt of het aangeboren is of een keuze, het word toch wel geaccepteerd, simpelweg omdat het maatschappelijk verandwoord is en er geen schade is aan de betrokkenen. Maar waarom moeten homobewegingen homoseksualiteit dan goed praten door te zeggn dat het aangeboren is??
Een normale homo gaat geen kinderen pakken. Als ze dat wel doen is het een homoseksuele pedofiel. En ja, die zijn strafbaar. Maar jij snapt mijn punt niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:59 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee, homosexualiteit zie ik ook niet als crimineel, behalve als een kind gepakt wordt.
Dat schreef ik dan ook al eerder.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou dan zijn we het er overeens dat het voor homo's niet uitmaakt of het aangeboren is of een keuze, het word toch wel geaccepteerd, simpelweg omdat het maatschappelijk verandwoord is en er geen schade is aan de betrokkenen. Maar waarom moeten homobewegingen homoseksualiteit dan goed praten door te zeggn dat het aangeboren is??
De natuurlijke kant kan me eigenlijk heel weinig boeien aangezien het hier gaat om wat voor impact het heeft op een leven, dan is de maatschappelijke kant wat mij betreft het belangrijkste.quote:De discussie word gevoerd van 2 totaal verschillende kanten.
Vanuit de natuurlijke kant en vanuit de maatschappelijke kant. Ik praat puur over de natuurlijke kant en die kan je helemaal ondrukken op basis van maatschappelijke bezwaren of helemaal toestaan op basis van maatschappelijke bezwaren. Er is geen middenweg want dat is ongelijke behandeling. Daarom zeg ik ook er is geen natuurlijke kant betreft homo's.
Uhm, waarom zou homoseksualiteit niet gewoon liefde kunnen zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef picardmike het volgende:
Maar je kan homoseksualteit maatschappelijk wel als gevaar zien en het daarom ook afkeuren, bijv door het als liefde te zien gebaseerd op lust en een negatieve invloed heeft op het seksuele moraal. In die zin ligt pedoseksualiteit wel in het verlengde van homoseksualiteit.
Dat dus, een homoseksuele relatie is niks anders dan een heteroseksuele relatie, er kan net zo veel liefde, genegenheid en respect in zitten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uhm, waarom zou homoseksualiteit niet gewoon liefde kunnen zijn?Heteroseksuelen kennen ook liefde gebaseerd op lust, dus waarom je dan enkel homo's zou zien als gevaar voor de samenleving is me een raadsel.
Dat iets niet aangeboren is, wil niet zeggen dat het een keuze is.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat veel mensen hen nog niet accepteren en op het moment dat je stelt dat homoseksualiteit een keuze is je de homofoben eerder sterkt in hun afkeer voor homo's. ZIj zullen niet begrijpen dat mensen ervoor kiezen om homo te zijn, zoiets tegennatuurlijks en 'vies'. Dan zullen ze homoseksuelen weer willen genezen en van hun 'keuze' af willen brengen. Dat bevorderd de acceptatie natuurlijk niet.
Omdat het als homo zijnde nog steeds nodig is jezelf te verdedigen tegen sommige mensen. Daardoor zijn er die homobewegingen die de homo-gemeenschap helpt. Dat is alleen maar een goed punt. Veel homo - haters noemen het een keuze dat je homo word , maar die mensen ( de homo's ) kunnen er helemaal niks aan doen. Waarom zouden die homo-haters wel het recht hebben om die homo's aan te vallen ; terwijl homo's niet het recht hebben zichzelf te verdedigen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef picardmike het volgende:
[..]
Boven de 12 jaar is het efobofilie, voor dat we die discussie weer gaan krijgen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:45 schreef ThunderBitch het volgende:
Pedosexualiteit is een misdaad. Er worden ook baby's verkracht. Het is tegenwoordig dubieus of bv een kind van 15 die eruit ziet als een volwassene en ook psychisch verder is als een leeftijdsgenoot, anders gezien zou moeten worden als iemand die bv 17 is.
Ik denk aan pedosexuelen als het gaat om sex met kinderen die nog niet volgroeid zijn, maar de kenmerken van een kind nog hebben.
Dat is onzin want je zegt net zelf dat homo's niemand kwaad doen dus dat het al geaccepteerd moet zijn waarom zou keuze of geaardheid daar een rol in spelen. Sterker nog de eerste homo-wetenschappers waren social constrivisten en zeiden zelf dat het een keuze was.quote:Omdat veel mensen hen nog niet accepteren en op het moment dat je stelt dat homoseksualiteit een keuze is je de homofoben eerder sterkt. Dan zullen ze homoseksuelen weer willen genezen en van hun 'keuze' af willen brengen. Dat bevorderd de acceptatie natuurlijk niet.
Er is niets "goed" te praten. Het is er gewoon. En die discussie over of het aangeboren is of niet, is met name van belang voor mensen die homoseksualiteit veroordelen. Homoseksualiteit is zeker geen keuze en er zijn aardig wat mensen die beweren van wel. Of die zelfs beweren dat je het ergens kunt "oplopen". De acceptatie van homoseksuelen is van maatschappelijk belang.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef picardmike het volgende:
[..]
Er is geen sprake van ongelijke behandeling, behalve dan dat mensen zich zorgen zullen maken over het welzijn van hun kinderen. De angst dat een pedofiel pedoseksueel wordt is niet vreemd te noemen. Een homofiel mag zo homoseksueel worden als hij zelf wil, zolang hij alles wat hij doet in consensus is met zijn sekspartner.quote:De discussie word gevoerd van 2 totaal verschillende kanten.
Vanuit de natuurlijke kant en vanuit de maatschappelijke kant. Ik praat puur over de natuurlijke kant en die kan je helemaal ondrukken op basis van maatschappelijke bezwaren of helemaal toestaan op basis van maatschappelijke bezwaren. Er is geen middenweg want dat is ongelijke behandeling. Daarom zeg ik ook er is geen natuurlijke kant betreft homo's.
Waarom zou homoseksualiteit alleen maar gebaseerd zijn op lust? Er zijn genoeg homoseksuelen die hun hele leven met elkaar delen. Wat een onzin zeg.quote:Maar je kan homoseksualteit maatschappelijk wel als gevaar zien en het daarom ook afkeuren, bijv door het als liefde te zien gebaseerd op lust en een negatieve invloed heeft op het seksuele moraal. In die zin ligt pedoseksualiteit wel in het verlengde van homoseksualiteit.
Ja, prepuberaal, dat is ook wat pedofilie inhoudt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:45 schreef ThunderBitch het volgende:
Pedosexualiteit is een misdaad. Er worden ook baby's verkracht. Het is tegenwoordig dubieus of bv een kind van 15 die eruit ziet als een volwassene en ook psychisch verder is als een leeftijdsgenoot, anders gezien zou moeten worden als iemand die bv 17 is.
Ik denk aan pedosexuelen als het gaat om sex met kinderen die nog niet volgroeid zijn, maar de kenmerken van een kind nog hebben.
Ik snap wat je bedoelt, ik zie het ook als een verlengde van een sexuele uitwas, met dat verschil dat het onderscheid gemaakt moet worden dat sex met kinderen not done is. Wat volwassenen willen doen moeten ze zelf weten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef picardmike het volgende:
-knip-
Maar je kan homoseksualteit maatschappelijk wel als gevaar zien en het daarom ook afkeuren, bijv door het als liefde te zien gebaseerd op lust en een negatieve invloed heeft op het seksuele moraal. In die zin ligt pedoseksualiteit wel in het verlengde van homoseksualiteit.
Of het nu een keuze is of vrijwillig is doet er ook niet toe, het grote verschil gaat hem om het feit dat pedoseksuele kinderen misbruiken en homoseksuelen een relatie aangaan met hetzelfde geslacht maar waar van beide kanten toestemming is.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat is onzin want je zegt net zelf dat homo's niemand kwaad doen dus dat het al geaccepteerd moet zijn waarom zou keuze of geaardheid daar een rol in spelen. Sterker nog de eerste homo-wetenschappers waren social constrivisten en zeiden zelf dat het een keuze was.
Voor mij bevoorderd geaardheid de acceptatie niet omdat homo's zichzelf gelijkstellen met pedofielen en hetero's juist zeggen zie je wel het is natuurlijk maar dat zijn pedo's ook. Wat ze uiteraard sterkt in het gevaar wat ze al in homo's zien in de samenleving als decadenten van lust en bedrog.
Kijk een keuze kan je nog onderscheiden van irrationeel en rationeel daarbij kan je pedo's irrationeel noemen en homo's rationeel. Ik begrijp in elk geval niks van dit standpunt en vele wetenschappers ook niet. Het komt zelfs irrationeel en gemaakt over.
Nee dat is ook niet erg, als de persoon in kwestie er niet uitziet als een kind. Het enige verschil verder is dat een volwassene psychologisch macht heeft over iemand ie nog zo jong is, en dat zou best een spannend extra gevoel geven voor sommige mensen. Jong is mooi, maar hoe ver gaat het, that's the question.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, prepuberaal, dat is ook wat pedofilie inhoudt.
Dat je als volwassene geilt op een jongen/meisje van 15/16/17 heeft niets met pedofilie te maken.
Het maakt me niet uit hoe het heet, het is strafbaar en van daaruit redeneer ik.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Boven de 12 jaar is het efobofilie, voor dat we die discussie weer gaan krijgen.
Maar ben het met je eens dat het een misdaad is.
Wat een belachelijke redenatiequote:Op donderdag 24 juni 2010 14:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat is onzin want je zegt net zelf dat homo's niemand kwaad doen dus dat het al geaccepteerd moet zijn waarom zou keuze of geaardheid daar een rol in spelen. Sterker nog de eerste homo-wetenschappers waren social constrivisten en zeiden zelf dat het een keuze was.
Voor mij bevoorderd geaardheid de acceptatie niet omdat homo's zichzelf gelijkstellen met pedofielen. En hetero's juist zeggen zie je wel het is natuurlijk maar dat zijn pedo's ook. Wat ze uiteraard sterkt in het gevaar wat ze al in homo's zien in de samenleving als decadenten van lust en bedrog.
Kijk een keuze kan je nog onderscheiden van irrationeel en rationeel daarbij kan je pedo's irrationeel noemen en homo's rationeel. Ik begrijp in elk geval niks van dit standpunt en vele wetenschappers ook niet. Het komt zelfs irrationeel en gemaakt over.
Ik zeg dat helemaal niet. Er zijn hetero's die pedofiel zijn, en er zijn homo's die dat zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een normale homo gaat geen kinderen pakken. Als ze dat wel doen is het een homoseksuele pedofiel. En ja, die zijn strafbaar. Maar jij snapt mijn punt niet.
Pedo's zijn van nature al strafbaar om dingen te beginnen met kinderen ; terwijl homoseksualiteit over het algemeen geaccepteerd word. Dat is geen strafbaar feit om homo te zijn en iets te beginnen met een andere vrouw / man. Als jij en anderen hier dat met elkaar willen gaan vergelijken...dan snap je de juiste definities niet ; en zit je hier homo's als rasechte misdadigers af te zetten ; terwijl er duidelijke verschillen zijn.
Daarnaast is homoseksualiteit een seksuele voorkeur , waar hetero dat ook is. Dus als je toch wilt gaan vergelijken, kun je ook gaan vergelijken met hetero's ; want er zijn ook pedofielen die hetero zijn. Maar daar hoor ik je niet over.
Ik heb persoonlijk geen problemen met bi's. Ik zal alleen nooit iets met een bi-sexuele man willen (doen).quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat een belachelijke redenatieHomo worden is geen keuze. Ik ben zelf Bii ; maar ik ben niet wakker geworden op een dag met de gedachte : ' He! Ik ga bii worden want dan kan ik het slachtoffer spelen!'. De enige mensen die zich druk maken om de reden waarom homo's homo zijn, zijn de mensen die homo's over het algemeen niet accepteren. Homo's of Bii's maken zich er niet druk over ; want het is geen keuze. Waardoor het ook word veroorzaakt ; het maakt niet uit ; het is nou eenmaal zo, en je moet ermee leren leven. Homo's beginnen zich pas te verdedigen als er mensen homo's aanvallen met stellingen die niet eens bewezen of waar zijn ; zoals het punt dat jij hebt aangesneden ; dat het een keuze is. Hun hebben recht om zichzelf te verdedigen met hun standpunt.
Homo's vergelijken zichzelf niet met pedofielen. Dat doe alleen jij in deze discussie. Zowiezo, zoals eerder gezegd door mij, is het erg homo-haterig om die 2 dingen met elkaar te gaan vergelijken. Zijn 2 compleet andere dingen. Pedofielen zijn strafbaar als ze hun fantasie waar maken ; terwijl als homo's dat doen het niet strafbaar is en het met wederzijdse toestemming gaat. En er zijn net zo goed hetero pedofielen ; vergeet dat niet.
Ben zelf zoals gezegd ook bii, en ik spreek dus uit eigen ervaring.
Het was ook niet echt naar jou bedoelt. Was bedoeld naar de eerste die homoseksuelen gaan vergelijken met pedofielen en de indruk wekken dat pedofielen en homo's allebei strafbaar zouden moeten zijn. Daar heb ik wel een probleem mee. En mensen die doen alsof het een keuze is. Mensen die dat denken zouden zichzelf eens in homo's of bii's moeten verplaatsen in plaats van ze af te schilderen als vergelijkend materiaal met pedofielen. Dat is gewoon echt een belediging.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:02 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk geen problemen met bi's. Ik zal alleen nooit iets met een bi-sexuele man willen (doen).
Het feit dat sex zo uitgebuit wordt, maakt dat er zoveel uitwassen ontstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |