Dat gevoel heb ik ook bij homo's. Vast niet allemaal, maar vaak zie je dat misbruikte jongetjes later homo zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Dat denk ik ook. Want voor zover ik weet hebben veel pedofielen ook vaak een verleden van misbruik.
Nou, ik zie dat niet hoor, en ik ken een hoop homo's.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook bij homo's. Vast niet allemaal, maar vaak zie je dat misbruikte jongetjes later homo zijn.
Waarom vergelijk je het nou met pedofilie of bestialiteit? Daarmee impliceer je dat homoseksualiteit een gevaar oplevert voor de omgeving. En welk gevaar moet dat zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:43 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen zijn en daar kan ik best in mee gaan. Maar omdat pedofilie volgens ons een misdaad is betekend nog niet dat het een stoornis is. Als pedofilie aangeboren is en een stoornis dan is homoseksualiteit dat ook.
Je kan niet zomaar ergens labels opplakken vanuit je eigen maatschappelijke visie, als hetzelfde lichaamlijke proces plaatvind voor een homo en een pedo dan is het gewoon allebei af te keuren als je het proces afkeurd.
[..]
Tja als pedoseksualiteit een keuze is waarom zou je dan zwemleraar worden om kleine kinderen te misbruiken?
Als bestialiteit een keuze is waarom gaan die mensen dan eens in de zoveel tijd naar een weiland om door een paard afgezogen te worden. Of voelen ze een seksuele band met hun huisdieren en laten zich daardoor bestijgen?
idem hier...quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou, ik zie dat niet hoor, en ik ken een hoop homo's.
Omdat homoseksualiteit hier wel als aangeboren werd bestempeld en pedofilie niet. Dacht ik.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je het nou met pedofilie of bestialiteit? Daarmee impliceer je dat homoseksualiteit een gevaar oplevert voor de omgeving. En welk gevaar moet dat zijn?
Dat zeg ik, het is oneerlijk een pedofiel bij de geboorte af te stempelen als een crimineel met een stoornis als er bij homo's precies hetzelfde proces plaatsvind maar het geen stoornis word genoemd. Dat is een hypocriet een dubbel moraal hanteren. Dan gaan we een maatschappij opstellen op basis van wat homo's denken, ja daaag....quote:Waarom vergelijk je het nou met pedofilie of bestialiteit? Daarmee impliceer je dat homoseksualiteit een gevaar oplevert voor de omgeving. En welk gevaar moet dat zijn
Ik weet ook niet hoe groot die groep is, maar het is me vaker opgevallen in verhalen van mensen die misbruikt zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou, ik zie dat niet hoor, en ik ken een hoop homo's.
Inderdaad, ik ken een gezin met 4 jongens, eentje daarvan is waarschijnlijk homoseksueel, zijn broers zijn echt van die jongens jongens, hij niet, en daar is niks mis mee, zijn ouders en broers gaan er heel goed mee om.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe anders verklaar je homoseksuele jongetjes waarbij het al van jongs af aan te merken was dat hij meer vrouwelijk was dan zijn leeftijdsgenootjes? Wat mensen al deed vermoeden dat hij homoseksueel zou zijn. (Niet dat alle homoseksuelen vrouwelijk zijn persé, maar je begrijpt wat ik bedoel.)
Ik vind het gewoon een heel naar idee als mensen zeggen dat het niet aangeboren is, maar een keuze. Keuzes vallen te veranderen en ik zie een homoseksueel iemand echt zijn geaardheid niet veranderen, hoe hard ze dat ook zullen proberen. En als het niet aangeboren zou zijn, zou je dus iedereen homoseksueel kunnen maken onder bepaalde omstandigheden? Nee ik geloof dat niet.
Nee snakelady zegt dat pedofielie ook aangeboren is en ook een stoornis. Terwijl dat volgens haar niet geldt bij homo's, omdat homo's niemand kwaaddoen. Dat vind ik een drogreden.quote:Omdat homoseksualiteit hier wel als aangeboren werd bestempeld en pedofilie niet. Dacht ik. En daarop dus de vraag: waarom zou iemand er dan voor kiezen om kinderen te misbruiken, als het niet aangeboren is?
Ik zie het zo.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:58 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het is oneerlijk een pedofiel bij de geboorte af te stempelen als een crimineel met een stoornis als er bij homo's precies hetzelfde proces plaatsvind maar het geen stoornis word genoemd. Dat is een hypocriet een dubbel moraal hanteren. Dan gaan we een maatschappij opstellen op basis van wat homo's denken, ja daaag....
Homo's zijn geen gevaar inderdaad maar dat heeft niks met het feit te maken dat homo's en pedo's dezelfde lichaamlijke oorsprong kennen.
Ik persoonlijk denk dat de aanleg voor homoseksualiteit meer met stress van de ouders te maken heeft en er een relatie is tussen soorten stress en de seksuele aanleg die een kind vorm in de eerste jaren van zijn leven. Stress is namelijk ook erfelijk maar word niet via de genen doorgegeven.
Dat is ook een drogreden, het is een speling van de natuur (hooguit).quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:06 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee snakelady zegt dat pedofielie ook aangeboren is en ook een stoornis. Terwijl dat volgens haar niet geldt bij homo's, omdat homo's niemand kwaaddoen. Dat vind ik een drogreden.
Ik denk dat pedofilie waarschijnlijk wel als aangeboren bestempeld kan worden, maar ik denk wel dat het een uiterste is in hoe het zich manifesteert. Ik denk dat pedofilie in tegenstelling tot homoseksualiteit een uiterste is in seksuele interesses, waarbij ik heteros en homos als een midden zie, waarbij pedofilie en bestialiteit als seksuele interesses aan de randen zitten. seksualiteit is aangeboren, de mate van interesse denk ik niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat homoseksualiteit hier wel als aangeboren werd bestempeld en pedofilie niet. Dacht ik.En daarop dus de vraag: waarom zou iemand er dan voor kiezen om kinderen te misbruiken, als het niet aangeboren is?
Mee eens maar de natuur geeft je niet bewust een geaardheid mee, je word als bi-geboren en later onder stress en stimulanten vorm je een seksueel beeld die overeenkomt met je persoonlijkheid en de eisen van je omgeving. Mijn probleem is dat er veel te zwart wit over word gedacht terwijl een perfecte hetero of homo helemaal niet bestaat. Dat zijn gewoon verzonnen termen van vroeger. Je kan 30% hetero zijn en 70% homo maar nooit allebei 100% onmogelijk.quote:Ik zie het zo.
De natuur maakt "foutjes" om wat voor reden dan ook. Gevolg, een man voelt zich aangetrokken tot een man en bouwt dat uit. Het is een gevoel dat ontstaan is en op gegeven moment niet genegeerd kan worden.
Hoe opener een gemeenschap ermee omgaat, hoe meer mensen gaan exploreren en dat misschien ook wel lekker vinden. Sex is niet statisch, men ontwikkelt ook voorkeuren in soorten sex, hetero of homo.
"Foutjes" zullen blijven bestaan.
Waar typ ik dat dan?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:06 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee snakelady zegt dat pedofielie ook aangeboren is en ook een stoornis. Terwijl dat volgens haar niet geldt bij homo's, omdat homo's niemand kwaaddoen. Dat vind ik een drogreden.
Nee dat zei je niet, maar uit je eerdere reacties maak ik dat wel op.quote:Waar typ ik dat dan?
Ik zeg dat homofilie ook aangeboren is maar dat ik er totaal geen moeite mee heb omdat er niemand kwaad bij wordt gedaan.
Maar ik beweer nergens dat het wel of geen stoornis of een aangeboren afwijking is.
Nee, de natuur heeft voortplanting als doel en dan heb je een man en een vrouw nodig. Dat is de bedoeling.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:10 schreef picardmike het volgende:
[..]
Mee eens maar de natuur geeft je niet bewust een geaardheid mee, je word als bi-geboren en later onder stress en stimulanten vorm je een seksueel beeld die overeenkomt met je persoonlijkheid. Mijn probleem is dat er veel te zwart wit over word gedacht terwijl een perfecte hetero of homo helemaal niet bestaat. Dat zijn gewoon verzonnen termen van vroeger. Je kan 30% hetero zijn en 70% homo maar nooit allebei 100% onmogelijk.
Nee, natuurlijk niet, want hetero is de norm.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Pedo's met homo's vergelijken...er is geen enkel verband tussen. De een is in mijn ogen ene stoornis die ontstaan is door iets in zijn of haar leven ; terwijl homoseksualiteit een seksuele voorkeur betreft.
We gaan pedo's toch ook niet met hetero's vergelijken?
Het is wel een afwijking ja aangezien het biologisch gezien totaal geen toegevoegde waarde zou hebben.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:17 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee dat zei je niet, maar uit je eerdere reacties maak ik dat wel op.
Wil je zeggen dat homo's een stoornis of aangeboren afwijking hebben dan?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:25 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, want hetero is de norm.
Dat klopt maar selectie speelt ook een grote rol en dat zijn uiteindelijk de factoren die tellen bij voortplanting. Die selectie vind meer plaats op kenmerken en niet op geslacht en is dus nooit op een bepaalt geslacht gericht. Daarbij is geslachtsidentiteit ook iets wat mensen alleen hebben dieren hebben dat niet.quote:Nee, de natuur heeft voortplanting als doel en dan heb je een man en een vrouw nodig. Dat is de bedoeling.
Aangezien sex fijn is en een voorkeur kan worden zie je min of meer een verschuiving.
Dit, naast het man of vrouw zijn. De 'fouten' van de natuur verstoren die balans en nijgt men soms naar dezelfde sexe. We worden als mens niet alleen gestuurd door de natuur, maar we worden getriggerd door veel meer en zie daar, er ontstaan varianten, maar het blijven 'foutjes' (net zoals een scheve neus of een voet met 6 tenen of een veel te grote leuter of beide geslachtsorganen)
Jij vind pedofielen criminelen ja. Maar dat vinden ze zelf niet. Als jij zo over hun mag beoordelen waarom zou iemand dat dan niet over homo's mogen zeggen. Jij persoonlijk oordeel daarover maakt het nog niet beter of slechter dan homo's.quote:Ik vind homoseksualiteit toch heel wat anders dan pedofielen. Homo zijn word vaak over het algemeen geaccepteerd , waar pedofielen criminelen zijn. Met die vergelijking word dus snel de indruk gewekt dat mensen homoseksualiteit ook een criminele voorkeur vinden? Belachelijk!
Het grote verschil is dat een homofiel een volwassen relatie aangaat net als hetero stelletjes.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:47 schreef picardmike het volgende:
[..]
Jij vind pedofielen criminelen ja. Maar dat vinden ze zelf niet. Als jij zo over hun mag beoordelen waarom zou iemand dat dan niet over homo's mogen zeggen. Jij persoonlijk oordeel daarover maakt het nog niet beter of slechter dan homo's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |