Dat is aangeleerd gedrag, zie dat niet als seksueel gedrag, je kan een hond ook leren om een vrouw te likken (quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:23 schreef picardmike het volgende:
[..]
Oh jawel hoor er zijn dieren die mensen opzettelijk bespringen om er seks mee te hebben. Er zijn mensen die midden in de nacht naar een weiland gaan een stukje gras op hun snikkel leggen en het door paarden het er laten afzuigen zonder die paard onder druk te zetten. Zo'n paard doet dat na een tijdje zelfs zonder gras. Lijkt mij vrijwilliig.
Er is ook een docu over gemaakt.
[..]
Ja idd ik bedoel bestialiteit.
Waarom zou je je beledigd voelen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja homo's komen zelf met die geaardheid dus moet ze het maar goedpraten ook. Ik voel me als hetero beledigd als je zegt dat ik als hetero geboren ben.
Dat zou kunnen maar in het algemeen hebben smaakpapillen er weinig mee te maken of je iets ook daadwerkelijk lust. Hoe het precies zit weet ik niet precies moet is een keer naar kijken.quote:Smaak is anders lang zo subjectief niet, als jij het nu doet voorkomen. Dat is medeafhankelijk van je smaakpapillen. Kinderen lusten bijvoorbeeld geen spruitjes, omdat ze bitter smaken. Kinderen hebben namelijk meer smaakpapillen dan volwassenen. Bittere gewassen zijn vaak giftig. En dat is de reden dat de smaak bij kinderen niet bevalt. Het is een natuurlijke bescherming. Naarmate kinderen ouder worden gaan ze vanzelf veel meer lusten, omdat ze minder smaakpapillen hebben. Dat heeft dus weinig te maken met waar ze mee opgroeien. Verder kun je inderdaad dingen stimuleren als ouder.
En als seksuele geaardheid dan toch door stimulans wordt ontwikkeld, dan is het toch vreemd dat er homoseksuelen bestaan. Immers, biologische homoseksuele ouders zijn best zeldzaam. En verder wordt men nog altijd voornamelijk opgevoed als heteroseksueel.
Dit is gewoonweg lachwekkend.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:55 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou het is niet een geheel gevoelloos besluit maar ik ben nou eenmaal als eerste in aanraking gekomen met hetero's en op de rest heb ik mij niet georienteerd. Zo is het ook met eten als je een slechte ervaring heb met melk omdat je moeder je geen goede borstvoeding gaf vind je melk later ook niet meer lekker en wil je het ook niet meer proberen. Als je goed geconfronteerd ben met melk dan vind je het ook lekker. Als je later nog met nieuwe etenswaren in aanraking komt ga je eerst heel goed nadenken of het je bekent voorkomt als het te vreemd is lus je het meestal niet.
Dat zijn ook uiterlijke kenmerken geen innerlijke kenmerken. Dat heeft ook niks te maken met psychologie hoewel je met je blauwe ogen wel reacties uit de omgeving op kan roepen die jij weer kan vertalen op je persoonlijkheid.quote:Ik heb ook zat psychologievakken gevolgd op de universiteit. Maar geaardheid heeft dan nog steeds niets te maken met persoonlijkheid. Ik heb blauwe ogen, daar had ik aanleg voor, met dank aan mijn vader. Maar ze hebben weinig te maken met mijn persoonlijkheid.
Wat een onzin weer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:36 schreef picardmike het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar bier, het is vergif, zit totaal geen smaak aan. Veel mensen vinden het aanvankelijk ook niet lekker. Maar rond de pubertijd als het gepromoot word vind een groot deel het ineens wel lekker. Dat ligt niet aan je smaakpuppilen maar gewoon aan de sociale druk die er op ligt. De introductie van bier is erg overwelmend wat mede zijn succes bepaalt niet de smaak.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:36 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar in het algemeen hebben smaakpapillen er weinig mee te maken of je iets ook daadwerkelijk lust. Hoe het precies zit weet ik niet precies moet is een keer naar kijken.
Dat ligt ook aan de smaakpappilen maar daarnaast ook aan het feit dat je bier dan met iets prettigs associeert.quote:Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar bier, het is vergif, zit totaal geen smaak aan. Veel mensen vinden het aanvankelijk ook niet lekker. Maar rond de pubertijd als het gepromoot word vind een groot deel het ineens wel lekker. Dat ligt niet aan je smaakpuppilen maar gewoon aan de sociale druk die er op ligt. De introductie van bier is erg overwelmend wat mede zijn succes bepaalt niet de smaak.
Mijn oudste dochter vond de eerste keer friets vreselijk vies, het heeft 2 jaar geduurd eer ze friet lekker is gaan vinden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Voordurent want het is handig om tegen een kind te zeggen dat zijn papje lekker is anders gaat hij het echt niet eten. Je weet wel een moeder die eerst zelf een lepeltje moet eten en dan het kind laat eten.
Uiteraard ligt het er ook aan hoe sterk je persoonlijkheid gevormd is, sommige mensen staan overal heel neutraal tegenover, zoals ik. Maar veel mensen niet.
Jij bent je er dan ook niet van bewust zeker dat eetlust en sekslust nauw aan elkaar verwant zijn. Er was zo een tijd geleden een onderzoek dat aantoonde dat mensen die eerst hun vlees van het bord af eten, sneller voor een vluggertje gaan tijdens de seks en mensen die hun vlees laten staan langer doorseksen en veel aan voorspel doen.quote:Dat ligt ook aan de smaakpappilen maar daarnaast ook aan het feit dat je bier dan met iets prettigs associeert.
Seksuele geaardheid link jij aan persoonlijkheid. Wetenschappers doen dat over het algemeen niet. Er schijnt toch echt een genetische component te zijn. Daarnaast heeft het blijkbaar te maken met blootstelling aan hormonen tijdens de zwangerschap. Ook schijnen er anatomische verschillen te bestaan tussen heteroseksuelen en homoseksuelen rond de hypothalamus. Vreemd genoeg zijn er geen bewijzen die wijzen op persoonlijkheid.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:40 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat zijn ook uiterlijke kenmerken geen innerlijke kenmerken. Dat heeft ook niks te maken met psychologie hoewel je met je blauwe ogen wel reacties uit de omgeving op kan roepen die jij weer kan vertalen op je persoonlijkheid.
quote:Het valt me heel erg op dat je een hele sterke mening hebt maar totaal geen besef hebt hoe het allemaal daadwerkelijk werkt.
Probeer eens wat openminderder te zijn, probeer je eens in te lezen eer je met onzinargumenten komt, dat maakt discussieren een stuk prettiger.
Het is ook onzin aangezien dan kinderen van homostellen ook homo zouden moeten zijn, en dat is juist in de meeste gevallen niet zo, die kinderen zijn gewoon hetero.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Huh? Homo zijn heeft met hoe ze smaken te maken?
Serieus, de vergelijkingen zijn echt totaal irrelevant. Wat heeft homoseksualiteit in hemelsnaam te maken met wat je lust?
En wat Picardmike zegt, dat je waarschijnlijk als homo op jonge leeftijd dus in contact gekomen bent met homo's (en dus dat gedrag maar kopieert?) is ook klinkklare onzin. In ieder geval bij mij, ik heb toen ik jong was volgens mij geen enkele homo gezien, in ieder geval geen acties die onder de noemer homoseksueel gedrag vallen. In mijn familie ben ik (vooralsnog) de enige.
En zo ken ik veel homo's die echt in een heterocultuur zijn opgegroeid en helemaal in hun eentje homo "geworden" (gebleken) zijn.
En dit is relevant in een discussie over homoseksualiteit omdat?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Jij bent je er dan ook niet van bewust zeker dat eetlust en sekslust nauw aan elkaar verwant zijn. Er was zo een tijd geleden een onderzoek dat aantoonde dat mensen die eerst hun vlees van het bord af eten, sneller voor een vluggertje gaan tijdens de seks en mensen die hun vlees laten staan langer doorseksen en veel aan voorspel doen.
Dat kan maar wat heeft dat met homosekseel of heteroseksueel zijn te maken?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Jij bent je er dan ook niet van bewust zeker dat eetlust en sekslust nauw aan elkaar verwant zijn. Er was zo een tijd geleden een onderzoek dat aantoonde dat mensen die eerst hun vlees van het bord af eten, sneller voor een vluggertje gaan tijdens de seks en mensen die hun vlees laten staan langer doorseksen en veel aan voorspel doen.
Ja, of wel homo, maar dat heeft er (inderdaad) niet mee te maken of ze in een homo-omgeving opgroeien.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is ook onzin aangezien dan kinderen van homostellen ook homo zouden moeten zijn, en dat is juist in de meeste gevallen niet zo, die kinderen zijn gewoon hetero.
Nee dat gaat zij niet bepalen, dat bepaalt de wet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, dat bepaal jij toch niet. Sommige mensen vinden dat dieren gelijkwaardig aan hen zijn en vallen op dieren. Dat ga jij effe voor hen bepalen. Je snap toch wel dat je voor jezelf spreek en niet voor iedereen?
Je verzint het ter plekke. Dat is het bezwaar. Wanneer wordt die keuze dan volgens jou gemaakt? En waarom? De maatschappij is nog altijd ingericht op heteroseksualiteit. Homoseksuelen worden nog steeds gediscrimineerd, soms zelfs tot mishandeling aan toe. Waar zit dat keuze moment dan volgens jou?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:50 schreef picardmike het volgende:
[..]
Probeer jij is wat openminder te zijn inplaats van alles op aangeboren te gooien. Leef er gewoon mee dat mensen een ruimte diversiteit aan keuzes kent en we daar niet altijd op terug kunnen komen. Dat is toch mooi dat we elkaar kunnen respecteren op keuzes. Ik snap niet waarom daar altijd een oorzaak voor gevonden moet worden. Dat is juist kortzichtig.
Omdat je met vergelijkingen aankomt die totaal nergens op slaan, ten eerste als vergelijking al niet maar de redenatie in die vergelijking slaat ook kant nog wal.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:50 schreef picardmike het volgende:
[..]
Probeer jij is wat openminder te zijn inplaats van alles op aangeboren te gooien. Leef er gewoon mee dat mensen een ruimte diversiteit aan keuzes kent en we daar niet altijd op terug kunnen komen. Dat is toch mooi dat we elkaar kunnen respecteren op keuzes. Ik snap niet waarom daar altijd een oorzaak voor gevonden moet worden. Dat is juist kortzichtig.
Jij weet dus echt niet wat een persoonlijkheid is. Je zat er al 2 keer gruwelijk naast.quote:Seksuele geaardheid link jij aan persoonlijkheid. Wetenschappers doen dat over het algemeen niet. Er schijnt toch echt een genetische component te zijn. Daarnaast heeft het blijkbaar te maken met blootstelling aan hormonen tijdens de zwangerschap. Ook schijnen er anatomische verschillen te bestaan tussen heteroseksuelen en homoseksuelen rond de hypothalamus. Vreemd genoeg zijn er geen bewijzen die wijzen op persoonlijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |