Die goede doelen kun je ook steunen buiten de kerk om hoor. En als je in een kerk staat versterkt dat jou geloof, logisch, als ik bij een concert ambiance sta geloof ik ook dat er instrumenten zijn die mij een muzikaal orgasme doen krijgen van de opwinding. Het is gewoon de ambiance die je opzoekt, om nog meer te geloven in perfectie, rust en wat dan ook. Daar zijn heel veel vergelijkingen voor te vinden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het versterkt mijn geloof, de rust in de kerk geeft me de mogelijkheid te reflecteren en te bezinnen. Het contact met andere mensen in de kerk vind ik prettig. Daarnaast kan ik via de kerk ook nog wat bijdragen aan de maatschappij met alle goede doelen die kerkelijk ondersteund worden.
Dat geforceerde gedrag dat zogenaamd moet laten doen lijken alsof ze allemaal 1 zijn is idd tenenkrommend en bijzonder ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:16 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ze staan weer allemaal met die handjes in de lucht en oogjes dicht.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:16 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ze staan weer allemaal met die handjes in de lucht en oogjes dicht.
Ik heb liever te maken met mensen zoals koningdavid en ladidadida, dan met matthijs..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:18 schreef Mummiepak het volgende:
Ik ken die hele 'koningdavid' niet, maar het lijkt me best een goede troll.
Nee hoor, als hij (impliciet) tracht te beweren dat het aantoonbaar is dat God niet bestaat, ligt de bewijslast voor die claim toch echt bij hem.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Je zet de bewijslast aan de verkeerde kant.
Een soort maffe 'genetic fallacy' is dit, bovendien is het non-sequitur. Het zou theoretisch prima kunnen dat een van de vele Goden kan bestaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef FBreijer het volgende:
1) De christelijke god is één van de vele goden die in de loop van de geschiedenis is bedacht. Er is geen enkele reden waarom deze god 'echter' zou zijn dan alle anderen.
Ben ik het, het moge duidelijk zijn, niet mee eens. En nee, ik ben geen creationist.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef FBreijer het volgende:
2) Het boek van de christelijke god, de bijbel, staat vol met verhalen die simpelweg niet juist zijn.
Uhuh... tuurlijk. En jij kent alle argumenten natuurlijk?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef FBreijer het volgende:
3) ieder argument voor het bestaan van een god is óf een circel redenatie of het resultaat van het meten met een dubbele standaard.
3 van de 10 geboden zijn nog te doen, voor de rest slaat het hele geloof de plank mis.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:16 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Ik vind het geloof gewoon op sommige opzichten een achterlijk iets.
Met mensen die alles op een dergelijke manier kapotrelativeren valt sowieso geen zinnige gesprek te voeren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:10 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Onzin, een agnost kan alles ontkennen. Een voetbal is vierkant. Onze perceptie van de wereld klopt niet, wetenschappelijke methodes om dit te bewijzen ook niet.
De rest van je post was tamelijk irrelevant.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:13 schreef Fortitude het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En natuurlijk de rest van mijn post negeren.
Heb het aangepast, om het te verduidelijken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:20 schreef Pakspul het volgende:
[..]
3 van de 10 geboden zijn nog te doen, voor de rest slaat het hele geloof de plank mis.
Die 3 zijn dan gewoon 'common sense' dat elke onbenul kan bedenken. Weinig goddelijks aan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:20 schreef Pakspul het volgende:
[..]
3 van de 10 geboden zijn nog te doen, voor de rest slaat het hele geloof de plank mis.
Mooi dat ik jou zie posten, hoe zit het eigenlijk met gelovigen en de evolutietheorie vanaf Noach's Ark. Nam Noach niet alleen de voorouders van de dieren die nu leven mee en moet er dan sprake zijn van evolutie?quote:
Ik kijk al een tijdje op de achtergrond, best vermakelijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:23 schreef Mummiepak het volgende:
Ik heb even een paar minuten gekeken naar die stream, maar de hoeveelheid infectieuze, demagogische en lachwekkende onzin die er werd uitgeslagen deed bij op het kruisje klikken.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:16 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Die goede doelen kun je ook steunen buiten de kerk om hoor.
Kap eens met die generalisaties.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:16 schreef RichCalibier het volgende:
Plus dat je contact ook buiten de kerk kunt vinden. Gelovigen zijn in het algemeen mensen die zich erg laten beperken met het plezier dat andere mensen vandaag de dag ook hebben. Gewoonweg omdat ze bij elke scheet na willen denken of dat nou wel mag van het geloof.
Hier heb je een punt. Ik erger me ook vaak aan dergelijke antwoorden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:16 schreef RichCalibier het volgende:
Ik vind het moeilijk om te geloven omdat duizenden mensen dit hebben gedaan, dat bidden. Heel veel niet/wel gelovige mensen hebben het onterecht moeilijk en al bidden ze, dan nog gaat die ene familielid dood, of krijgen ze kanker, dit terwijl ze altijd hebben gebeden voor de here god. Of je voor een stervende nou bid of niet, deze persoon zal meestal toch wel sterven. Het is nergens goed voor. En als er iemand dood gaat dan zeggen ze meestal 'het was de wil van god, want hij had hem/haar nodig' of deze zin: 'Het is erg dat die dierbare dood is, want daar leer je van in het leven!' Sorry, maar als iemand al jaren lang rouwt om diegene die is overleden, en daar helemaal kapot van is dan leer je daar niets!van.
Doe nou niet alsof dat als een verrassing kwam.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:23 schreef Mummiepak het volgende:
Ik heb even een paar minuten gekeken naar die stream, maar de hoeveelheid infectieuze, demagogische en lachwekkende onzin die er werd uitgeslagen deed bij op het kruisje klikken.
Precies het is onzinnig om er zo over na te denken. En dat is precies mijn standpunt ten opzichte van geloof. Maar dat vind jij blijkbaar irrelevant:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:21 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Met mensen die alles op een dergelijke manier kapotrelativeren valt sowieso geen zinnige gesprek te voeren.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De rest van je post was tamelijk irrelevant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |