abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82362582
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:58 schreef Mr.Cooper het volgende:
Dat je eens met feiten moet komen waarom god eventueel zou kunnen bestaan.
Dat was niet eens een vraag.

Het bestaan van God valt niet wetenschappelijk te bewijzen of te ontkrachten. Dergelijke feiten kan ik je niet geven.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_82362604
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dit is nog geen rechtvaardig om alle vorm van nuance maar compleet te laten varen, zoals velen hier trachten te doen.
Het blijft wel FOK! , hè
quote:
[..]

Ik denk niet dat ooit gehoord hebben van Waldrock, ik in elk geval niet. Zal ook niet zo mijn ding zijn denk ik, is dat dan gelijk veroordelend? Als de kritiek van atheïsten is dat de EO-jongerendag 'niet hun ding' is, zou ik geen enkel probleem daarmee hebben. Sterker nog, de 'EO-jongerendag' is ook niet 'mijn ding'.
Er zijn Christenen die kennen het wel , vinden het een duivelse aangelegenheid en gaan daar buiten de hekken lopen bidden. En uiteraard probeert de CU dat soort festivals tegen te houden.
pi_82362610
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hoe krijgen mensen het toch voor elkaar om dergelijke imbeciele onzin uit hun strot (of toetstenbord) te krijgen?

Een voetbal is aantoonbaar rond, dat valt wetenschappelijk te bewijzen.
Als jij aantoonbaar kan maken dat God niet bestaat, slaat de vergelijking pas ergens op.

En nee ik pleit nu niet ervoor dat mensen God wetenschappelijk moeten ontkrachten, dat is immers niet mogelijk. Zoals het niet mogelijk is het bestaan van God wetenschappelijk te bewijzen.
Als jij dus wilt geloven in iets dat misschien helemaal niet bestaat, realiseer je je dat dat een veel debieler iets is, dan als die vergelijking?
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_82362611
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:58 schreef Mr.Cooper het volgende:
Dat je eens met feiten moet komen waarom god eventueel zou kunnen bestaan.
Erg makkelijk dit. Kom jij eens met feiten waarom god eventueel niet zou kunnen bestaan.
pi_82362635
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:50 schreef Razor21 het volgende:
Toeters komen er niet in

toeter
De stewards van de EO-Jongerendag staan geen vuvuzela's toe in GelreDome.

De oranje-toeters maken een enorm kabaal. Leuk voor thuis op de bank of in een Zuid-Afrikaans voetbalstadion, maar niet tijdens alle festiviteiten op de EO-Jongerendag. Je kunt 'm dus beter maar niet meenemen.
Kwijt = kwijt

Let op: vuvuzela's en andere toeters worden ingenomen (en niet teruggegeven na de EO-Jongerendag).

http://www.eo.nl/activite(...)e01?article=11663060

Nou, daar geef ik ze gelijk in.

Vuvuzela's
pi_82362643
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:00 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Zoals?
En dat is oprechte nieuwsgierigheid, en geen sarcasme. Ik heb er nooit maar dan ook nooit wat aan gehad.
Het versterkt mijn geloof, de rust in de kerk geeft me de mogelijkheid te reflecteren en te bezinnen. Het contact met andere mensen in de kerk vind ik prettig. Daarnaast kan ik via de kerk ook nog wat bijdragen aan de maatschappij met alle goede doelen die kerkelijk ondersteund worden.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_82362657
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:04 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Erg makkelijk dit. Kom jij eens met feiten waarom god eventueel niet zou kunnen bestaan.
Waarom? Geloof is bijzaak.
Roken is lekker
pi_82362661
quote:

[..]

Hoe krijgen mensen het toch voor elkaar om dergelijke imbeciele onzin uit hun strot (of toetstenbord) te krijgen?

Als jij aantoonbaar kan maken dat God niet bestaat, slaat de vergelijking pas ergens op.

En nee ik pleit nu niet ervoor dat mensen God wetenschappelijk moeten ontkrachten, dat is immers niet mogelijk. Zoals het niet mogelijk is het bestaan van God wetenschappelijk te bewijzen.
Evolutie bewijst dat er geen God nodig is voor het ontstaan van leven, en occam's razor bewijst dat er geen God is als hij niet nodig is. Dat, naast het feit dat er niemand van boven de wolken ingrijpt als er weer een paar duizend mensen door een natuurramp van de aardbodem geveegd worden is bewijs genoeg. Als er al een God is is het een mafketel zonder enig respect voor het leven hier, blijkbaar.
pi_82362692
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:01 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Welke waarheid?
Dat het geloven in God gelijk staat als het geloven in een vierkante voetbal. Vanuit die, overigens niet feitelijk te onderbouwen, claim baseer jij dat anderen er hun kop over moeten houden. Dat is vrij opdringerig en intolerant.

Dat maakt hetgeen wat je over geloof zegt tamelijk lachwekkend en hypocriet.
pi_82362723
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:04 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Het blijft wel FOK! , hè
True, true.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:04 schreef RealZeus het volgende:
Er zijn Christenen die kennen het wel , vinden het een duivelse aangelegenheid en gaan daar buiten de hekken lopen bidden. En uiteraard probeert de CU dat soort festivals tegen te houden.
Met dat laatste ben ik het niet eens, dat eerste tja... als zij dat willen doen en ze doen er anderen niet echt kwaad mee.
pi_82362761
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:04 schreef RichCalibier het volgende:

[..]

Als jij dus wilt geloven in iets dat misschien helemaal niet bestaat, realiseer je je dat dat een veel debieler iets is, dan als die vergelijking?
Ik geloof dan ook dat het wel bestaat.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:09:46 #137
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_82362782
quote:

[..]

Je zet de bewijslast aan de verkeerde kant.

En er zijn wel degelijk argumenten te bedenken waarom god niet zou bestaan.

1) De christelijke god is één van de vele goden die in de loop van de geschiedenis is bedacht. Er is geen enkele reden waarom deze god 'echter' zou zijn dan alle anderen.
2) Het boek van de christelijke god, de bijbel, staat vol met verhalen die simpelweg niet juist zijn.
3) ieder argument voor het bestaan van een god is óf een circel redenatie of het resultaat van het meten met een dubbele standaard.
You sunk my battleship! :o
pi_82362799
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef koningdavid het volgende:

[..]

True, true.
[..]

Met dat laatste ben ik het niet eens, dat eerste tja... als zij dat willen doen en ze doen er anderen niet echt kwaad mee.
Nee, dat klopt, maar ik ken niet veel mensen die buiten het Gelredome gaan staan roepen dat het een kutfestival is.
pi_82362810
Wat een saaie opening zeg. Het begin net.
Roken is lekker
pi_82362811
quote:

Onzin, een agnost kan alles ontkennen. Een voetbal is vierkant. Onze perceptie van de wereld klopt niet, wetenschappelijke methodes om dit te bewijzen ook niet. Dit geldt uiteraard alleen maar voor een voetbal, alle andere ballen zijn daadwerkelijk wel rond. Dat is wat ik geloof.
pi_82362865
Jezus wat een spook zingt er nu. Die in de lucht hang.
Roken is lekker
pi_82362873
Ze zouden zich ieder weekend massaal moeten verzamelen; dan heb je er als 'normale' burger verder totaal geen last van elders.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:12:56 #143
301624 Versvandepers
Aaaah motherland!
pi_82362877
Religie That is all.
All I can do is be me, whoever that is ~ Bob Dylan
pi_82362889
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:07 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat het geloven in God gelijk staat als het geloven in een vierkante voetbal. Vanuit die, overigens niet feitelijk te onderbouwen, claim baseer jij dat anderen er hun kop over moeten houden. Dat is vrij opdringerig en intolerant.

Dat maakt hetgeen wat je over geloof zegt tamelijk lachwekkend en hypocriet.

En natuurlijk de rest van mijn post negeren. Dat gelovigen altijd op deze manier vastlopen in een discussie, dat is pas lachwekkend.
pi_82362918
Fortitude kijk eens hier;
http://www.eo.nl/jongerendag

Kan je nog lache.
Roken is lekker
pi_82362920
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen elkaar het geloof altijd willen opdringen c.q. ontnemen.

Laat iedereen toch in zijn/haar waarde. Ik ben gelovig opgevoed, maar heb er nu niks meer mee, terwijl mijn stiefbroer en stiefzussen wel heel gelovig zijn.
En het belangrijkste daaraan is: we laten elkaar in elkaars waarde. Natuurlijk zijn er wel eens discussies over maar dat moet ook kunnen.

En dat zie je op FOK! niet, die tolerantie. Ik snap dat niet. Overal heb je excessen, zo ook bij gelovigen. Maar moet je daar de rest op afrekenen?
Ik vind het wel eng dat het gebeurt, want ik vind die manier van denken meer iets voor Geert Wilders.
pi_82362938
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:12 schreef Mistbank het volgende:
Ze zouden zich ieder weekend massaal moeten verzamelen; dan heb je er als 'normale' burger verder totaal geen last van elders.
Dan doen ze al.

Elke zondag, in de kerk.
pi_82362948
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:14 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind het wel eng dat het gebeurt, want ik vind die manier van denken meer iets voor Geert Wilders.
Roken is lekker
pi_82362968
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:06 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Evolutie bewijst dat er geen God nodig is voor het ontstaan van leven
Nee. Evolutie bewijst (in zekere zin) dat er geen God nodig is voor de diversiteit van leven. Hoe leven ontstaan is weten we (nog) niet. Al zeg ik ook niet dat God daar de wetenschappelijke verklaring voor is.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:06 schreef Intrepidity het volgende:en occam's razor bewijst dat er geen God is als hij niet nodig is.
Wat een miserabel gebruik van Occams razor weer.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:06 schreef Intrepidity het volgende:
Dat, naast het feit dat er niemand van boven de wolken ingrijpt als er weer een paar duizend mensen door een natuurramp van de aardbodem geveegd worden is bewijs genoeg. Als er al een God is is het een mafketel zonder enig respect voor het leven hier, blijkbaar.
Dit argument vind ik je sterkste (al zegt dat meer over die andere argumenten). Het probleem van het lijden is een sterk argument tegen (een goedaardige) God, al bestaan er ook goede antwoorden op.
pi_82362975
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef FBreijer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ff los van deze 'discussie':

House.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: