Vanmiddag weer even loslatenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:45 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
les paul ftw
[ afbeelding ]
Voornamelijk zwaarquote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:55 schreef Aresdreams het volgende:
misschien toch ooit eens een les paul in handen nemen en er op gaan spelen, kijken hoe dat is
quote:
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:15 schreef guitarist het volgende:
TVP.
Gisteren de sleutel gekregen van m'n huisje. Vandaag weer de hele dag klussen. Moet nog teveel gebeuren.
Gelukkig nog tijd zat...
Yep, als je alleen het LP-model mooi vindt, kun je beter een ESP of LTD Eclipse nemen, weet ik nuquote:
Van jou?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:53 schreef KaMo het volgende:
Gitaren in de zon?
[ afbeelding ]
Vndaag Vestrock, gister tot laat doorgewerkt aan het terrein, het is nu af... En dan vandaag gewoon heerlijk genieten
Hijij eeft toh ook zo'n metallica filmpjequote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:25 schreef Witchfynder het volgende:
Idd ja! En ik wil een filmpje zien waarin hij wat anders doen dan akoestische nummers.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Yep, als je alleen het LP-model mooi vindt, kun je beter een ESP of LTD Eclipse nemen, weet ik nu
Ze moeten maar eens snel naar Nederland komen.quote:
Ja of WEER en dan op een moment dat ik wel kanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze moeten maar eens snel naar Nederland komen.
Ben je bij je nieuwe bandje geweest?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:Damn wat zoog ik zeg
![]()
Gitaren in de fik steekt
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:27 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
![]()
Die Truckster speelt en klinkt echt heerlijkJammer dat ik nog zoveel moet doen qua verslagen en tentamens leren
Zou kunnen ..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:31 schreef genakt het volgende:
aw denk dat je het dan wel kan vergeten met dat bandje
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zou kunnen ..
Maar geen nood ik heb nog een auditie in de planning staan binnenkort
Zin om te oefenen, ben toe aan het volgende hoofdstuk van mijn lesboek, maar denk dat mijn buren me dat niet in dank gaan afnemen...quote:Op zondag 6 juni 2010 00:47 schreef Under_Score het volgende:
zin in gitaar spelen, maar het is te laat![]()
Haha, gewoon flink sparen. Het ging bij ons ook niet in een keer hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
damn jullie hebben allemaal zo'n mooie gitaren, ik word jaloers. Dean heb jij een website waar info over jullie band opstaat of een schema ofzo?
Denk dat je rond de 2-300 euro erg leuke dingen kan vinden. En dan niet alleen startersspul, maar ook wel dingen waarmee je nog jaren vooruit kan.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Dawnbreaker het volgende:
weet iemand hier wat je ongeveer kwijt bent voor een beginners ibanez of ander leuk spul?
Heb net Night Fever van de Bee Gees geleerd en daarna ben ik verder gegaan met het leren van het tap stuk uit Always with you ... van Satriani.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:47 schreef Under_Score het volgende:
zin in gitaar spelen, maar het is te laat![]()
neeee, waarom?quote:
Ja, ik had vorig jaar voor 250 euro een 2e hands Ibanez RG350EX incl 15 watt Marshall versterkertje. Beiden in absolute nieuwstaat (na wat poetsen, die kerel was niet bepaald fan van schoonmaken en opruimen...)quote:Op zondag 6 juni 2010 02:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Denk dat je rond de 2-300 euro erg leuke dingen kan vinden. En dan niet alleen startersspul, maar ook wel dingen waarmee je nog jaren vooruit kan.
Wat zoek je precies?
quote:Op zondag 6 juni 2010 03:29 schreef Under_Score het volgende:
ik heb trouwens nog een dean 7 snaar te koop, iemand belang?
moeten alleen nieuwe snaren op, die heb ik niet vervangen sinds ik hem heb. heb er eigenlijk ook nooit op gespeeld.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:21 schreef genakt het volgende:
weet er iemand een mooie 7 string gitaar ?:
ik ken hetquote:Op zondag 6 juni 2010 02:27 schreef Under_Score het volgende:
inderdaad, ik heb mezelf nu maar ingedeeld als slag gitarist. solos komen nog wel eens.... ooit.
ben allang blij dat ik een goede solo gitarist heb, en een die mij ook het een en ander wil lerenverder schiet het alleen niet op
wil optreden verdomme, maar dan niet met dat gothic geneuzel die die zangeressen altijd maar willen doen
tijd voor een echte kerel zanger vent!
oh even puur uit nieuwsgierigheid, welke gitaar? en hoeveel wil je ervoor hebben?quote:Op zondag 6 juni 2010 06:44 schreef Under_Score het volgende:
nou ideaal lijkt mij.
voordat iemand vraagt, hij is te bespelen in enschede.PM even van te voren
specs? prijs? pics?quote:Op zondag 6 juni 2010 03:29 schreef Under_Score het volgende:
ik heb trouwens nog een dean 7 snaar te koop, iemand belang?
moeten alleen nieuwe snaren op, die heb ik niet vervangen sinds ik hem heb. heb er eigenlijk ook nooit op gespeeld.
quote:Op zondag 6 juni 2010 09:55 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
yes, we hebben nieuwe oefenruimte gevonden, gratis zelfstoch wel wat chiller dan 25 euro per keer betalen (gedeeld met 4 man, dat scheelt)
Wat wil je dan voor band? Gothic geneuzel is idd stom. Ik hoor zangeressen liever ook stoere metal maken ipv geijlquote:Op zondag 6 juni 2010 02:27 schreef Under_Score het volgende:
inderdaad, ik heb mezelf nu maar ingedeeld als slag gitarist. solos komen nog wel eens.... ooit.
ben allang blij dat ik een goede solo gitarist heb, en een die mij ook het een en ander wil lerenverder schiet het alleen niet op
wil optreden verdomme, maar dan niet met dat gothic geneuzel die die zangeressen altijd maar willen doen
tijd voor een echte kerel zanger vent!
Geen mogelijkheid tot eigen versterker?quote:Op zondag 6 juni 2010 11:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Gister gig ging prima.![]()
Ik speelde alleen over een kleine Marshall wat imo een iets te transistor achtig geluid gaf.
Maar goed de filmpjes achteraf zien er goed uit en het publiek vond het ook gaaf dus weer een stapje vooruit.
quote:Op zondag 6 juni 2010 10:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ouwe jood![]()
* Ook een gratis oefenruimte wil![]()
Jepquote:
quote:
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:03 schreef The_Dean het volgende:
Wat een gig! Niks versterkt behalve de kick en de vocals, maar toch scheen het supervet te klinken
Alleen maar lovende en goede reacties gehad
Spelen in een trailer ftw!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe ging hij?quote:
Ik ga voor optie 3quote:Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef Witchfynder het volgende:
Hier ben je dan ook aangewezen tot:
1. De dorpen;
2. Verlaten bedrijventerreinen;
3. Debiel veel geld hebben zodat je midden in de stad een goed geïsoleerde ruime kunt bouwen.
Dorp... check!quote:Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef Witchfynder het volgende:
1. De dorpen;
3. Debiel veel geld hebben zodat je midden in de stad een goed geïsoleerde ruime kunt bouwen.
quote:
ik heb hier een kelderquote:Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef Witchfynder het volgende:
1. De dorpen;
Oh zo vet een kelder die kan je zeer goed geluiddicht makenquote:Op zondag 6 juni 2010 13:04 schreef genakt het volgende:
[..]
ik heb hier een kelder
maar die mag ik niet ombouwen van me ouders![]()
ach ja mn ouders hebben gewoon rijtjes huis met grote kelderquote:Op zondag 6 juni 2010 13:12 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ook wel een kelder, maar daar kan ik niet rechtop in staan
woonkamer is inderdaad beste jahquote:Op zondag 6 juni 2010 13:19 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ook gewoon een rijtjeshuisje hoor
Wel een vrij grote kelder, alleen niet dusdanig hoog, helaas. Maar kan gewoon zitten raggen in de woonkamer, dat scheelt natuurlijk
hey chill. Misschien binnenkort maar eens een paar minder bekende café's in Groningen bijlangs. Wel een goed idee opzich. Als je daar een aantal biertjer per keer dat je er oefent bestelt en je maakt ook nog wat lawaai, wat zo'n café vast niet erg vindt, ben je beide blij.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:14 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
wij hebben een kleine ruimte boven aan cafe
toendertijd die van mij ookquote:Op zondag 6 juni 2010 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Precies. Lekker de gitaren aan de muur gehangen, versterkertje eronder, klaar.
En voordeel is dat mijn vriendin het ook vet vind
Mijn vriendin vindt ze mooi om naar te kijken maar niet om naar te luisterenquote:Op zondag 6 juni 2010 13:41 schreef The_Dean het volgende:
En voordeel is dat mijn vriendin het ook vet vind
Nee dat is dan weer net te moeilijk, vormen en maten enzulks. Bovendien nogal duurquote:Op zondag 6 juni 2010 14:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap dat nooit zogoed waarom zo'n ikea bouwpakket, doe dan wat meer moeite en maak echt wat zelf
De plaatsing van de frets is wel veel meer moeite * .quote:Op zondag 6 juni 2010 14:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap dat nooit zogoed waarom zo'n ikea bouwpakket, doe dan wat meer moeite en maak echt wat zelf
Klopt. Ik heb BTW nog wel een hals van een stratocaster. Kan ik misschien wel een body omheen bouwen. Minpunt is dan wel dat ik wel alle elementen, brug enzovoorts moet bijkopen installeren en ik weet niet of me dat gaat lukkenquote:Op zondag 6 juni 2010 14:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja dat je een hals koopt dat snap ik wel dat is een vak appart, maar het leuke is dan toch juist je eigen soort body te ontwerpen ipv een standaard vorm die je voor hetzelfde geld ook in de winkel koopt
Dáár zit wat in. Als de hals die erbij zit niet zo goed is als degene die ik heb kan ik die ook gebruiken. Kan ik ook een beetje kijken hoe de afwerking en de bedrading moetquote:Op zondag 6 juni 2010 15:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Een losse hals kost vaak meer dan een hele zelfbouwkit.
Dus kan je dan beter een kit kopen en eventueel zelf nog een stuk hout om je eigen body te maken.
Voordeel is dan dat je ook goed kan zien waar en hoe je de brugplaatsing en halsverbinding moet doen
Ik ken hetquote:Op zondag 6 juni 2010 13:56 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Mijn vriendin vindt ze mooi om naar te kijken maar niet om naar te luisterenAls ik wil gaan spelen krijg ik alweer die sjaggo kop te zien
Ruil je haar toch inquote:Op zondag 6 juni 2010 15:42 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Ik ken hetdie van mij ook als ik de elektrische pak....
Toch wel een vrij grote stapquote:Op zondag 6 juni 2010 15:54 schreef genakt het volgende:
Zo kitje is natuurlijk wel leuk om mee te beginnen
zal je veel van leren denk ik..
en daarna dat je gewoon echt alles zelf doet
Ik heb liever een telequote:Op zondag 6 juni 2010 16:34 schreef TeleluvR het volgende:
Project-stratje kopen? 100 euro! Heb je in ieder geval fantsoenlijk, lekkere pickups!
Geef me maar een vraagprijsquote:Op zondag 6 juni 2010 17:47 schreef KaMo het volgende:
Doe maar een bod
[ afbeelding ]
De meest linkse, kan nog veel aan gebeuren (electronica passend en werkend maken, refin, headstock afwerken)
Blijf met je tengels van de snijplank afquote:Op zondag 6 juni 2010 17:52 schreef blckbb het volgende:
[..]
Geef me maar een vraagprijs
Ik zie een mooi, dik stuk hout in de bijkeuken liggen misschien kan ik daar wel wat van maken..
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Blijf met je tengels van de snijplank af![]()
![]()
* Groeten je moeder
Zet 'm op Marktplaats zou ik zeggen want op dit moment kan ik niet over zoveel geld beschikkenquote:Op zondag 6 juni 2010 17:55 schreef KaMo het volgende:
150?
De body is goed hout, die kan je op marktplaats wel kwijt denk ik (na schuren, want er zit finish op en achterop staat mijn naam in potlood onder de lak)
Moet zelf nog wel over nadenken, maar ik speel er nooit meer op nu ik de SG heb, en ik kan het geld goed gebruiken
Haha heeft geen haast, ik heb misschien een vriend met interessequote:Op zondag 6 juni 2010 17:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zet 'm op Marktplaats zou ik zeggen want op dit moment kan ik niet over zoveel geld beschikkenAls ik niet naar Londen zou gaan over 3 weken had ik allang een gitaar gekocht
![]()
Nou vooruit dan maarquote:
ja dat zekerquote:
Ja, maar bedoel van zo'n zelfbouwkitje tot meteen alles zelfquote:Op zondag 6 juni 2010 18:16 schreef genakt het volgende:
[..]
ja dat zeker
maar je moet toch ergens beginnen![]()
ik zou het niet kunnen hoor
Maak er dan een kleine semihollow vanquote:Op zondag 6 juni 2010 18:04 schreef blckbb het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets zou ik wel willen maken maar dan met SSS/SSH en een stratocaster neck
Thinlinequote:
hehe ja ik snapte hetquote:Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, maar bedoel van zo'n zelfbouwkitje tot meteen alles zelf
Ja precies. Het begint sowieso met een goed stuk hout. Je kan veel improviseren maar uiteindelijk moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:24 schreef genakt het volgende:
[..]
hehe ja ik snapte het
je moet ook wel beetje technisch aangelegen zijn wil je zelf een gitaar maken uit een blok hout...
Anders krijg je zo'n kamo fiasco
yeah!quote:Op zondag 6 juni 2010 18:24 schreef genakt het volgende:
[..]
hehe ja ik snapte het
je moet ook wel beetje technisch aangelegen zijn wil je zelf een gitaar maken uit een blok hout...
Anders krijg je zo'n kamo fiasco
Geloof niet dat een Tele daar mooier van wordquote:Op zondag 6 juni 2010 18:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
yeah!
Dus tip: Pas een bestaand model aan! Dus maak bijvoorbeeld van een telecaster een doublecut, door de bovenste 'hoorn' te verzagen!
Nee, maar dit is zijn streven, het was maar een ideetjequote:Op zondag 6 juni 2010 18:04 schreef blckbb het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets zou ik wel willen maken maar dan met SSS/SSH en een stratocaster neck
Zolang het maar geen MDF is, dan ben je al een eind op de goede wegquote:
Hoe kan je MDF herkennen?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zolang het maar geen MDF is, dan ben je al een eind op de goede weg
Haha, wat een hoerenwerk is datquote:Op zondag 6 juni 2010 19:49 schreef KaMo het volgende:
Maak eens foto van zijkant hout, het lijkt namelijk wel pershout, en ik weet uit ervaring dat dat niet voldoet.
Verder erg cool ontwerp
Lijkt wel een moderne Dot!
(ik zou hem semihollow maken)
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:49 schreef KaMo het volgende:
Maak eens foto van zijkant hout, het lijkt namelijk wel pershout, en ik weet uit ervaring dat dat niet voldoet.
Verder erg cool ontwerp
Lijkt wel een moderne Dot!
(ik zou hem semihollow maken)
Heel zacht hout. Daardoor erg makkelijk te verwerken [zagen, schuren enzo]. Makkelijk verwerkbaar is een groot voordeel, maar ook erg buigzaam en vatbaar voor vocht, en daardoor totaal ongeschikt voor de gitaarbouw.quote:
Dit plankie liet zich anders moeilijk zagenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heel zacht hout. Daardoor erg makkelijk te verwerken [zagen, schuren enzo]. Makkelijk verwerkbaar is een groot voordeel, maar ook erg buigzaam en vatbaar voor vocht, en daardoor totaal ongeschikt voor de gitaarbouw.
Aangezien het puntje rechts al omhoog steekt [zo lijkt het] zou ik zeggen dat het inderdaad MDF of iets vergelijkbaars isquote:Op zondag 6 juni 2010 19:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het is maar 3 cm dik dus ik denk dat Semi Hollow niet gaat lukken
Iig niet lelijkerquote:Op zondag 6 juni 2010 18:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geloof niet dat een Tele daar mooier van word
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Aangezien het puntje rechts al omhoog steekt [zo lijkt het] zou ik zeggen dat het inderdaad MDF of iets vergelijkbaars is
Is die dikste plaat van jou?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:59 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo ziet mijn plank er ieder geval niet uit vanaf de zijkant
Ik mag niet hopen dat het ongeschikt hout blijkt te zijn, moeder en ik hebben ons stuk zitten zagen in de achtertuin_!
Nee volgens mij is er een misverstand. Dat is een foto van internet van MDF en daarmee wil ik duidelijk maken dat mijn plank er niet zo uit ziet vanaf de zijkantquote:
Misschien kan hij er een Ibanez S van makenquote:Op zondag 6 juni 2010 20:15 schreef brother52 het volgende:
En 3 cm is sowieso al aan de erg dunne kant.
Ik denk van wel. En voor wat houtbewerkingsspullenquote:
Je kunt beter naar een goede houthandel gaan. Het hout bij de gamma is veel te crappy om gitaren van te maken.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik denk van wel. En voor wat houtbewerkingsspullen
-zal m'n moeder blij mee zijn dat het hout niet goed is na al die moeite-
Even googlen dan maarquote:Op zondag 6 juni 2010 20:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt beter naar een goede houthandel gaan. Het hout bij de gamma is veel te crappy om gitaren van te maken.
En dat hout heelt lang niet lang genoeg liggen drogen.
Mahonie denk ikquote:Op zondag 6 juni 2010 20:41 schreef brother52 het volgende:
Weet je trouwens al wat voor houtsoort je wilt gaan gebruiken?
Welke dan?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef brother52 het volgende:
Als je daar SSS of SSH in wilt gooien, neem ik aan dat je een heldere klank wilt. Dan kun je beter geen mahonie nemen.
Succes man!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:21 schreef The_Dean het volgende:
Even iets anders... hoe heet die schuldsaneringshulp instantie ook alweer? Anders word het toch tijd mijn gear te koop te zetten, en dat doe ik toch liever niet.
Edit: Heb het al.
Morgen even bellen met de gemeente, even kijken of ik ingeschreven kan worden bij het GKB...quote:
Wat brother zei, of even rondneuzen/Googlen op tonewoods. Krijg je enorm veel hits en beschrijvingen voor houtsoorten en welke soort welk geluid [tone] heeft. Je kan uiteraard niet alles overal krijgen, maar als je wat een mainstream houtsoort pakt moet dat wel te vinden zijn.quote:
Ik zou je eerst even goed inlezen hoe en wat er allemaal bij komt kijken, belangrijkste regel is dat je geen gitaar kan maken omdat je goedkoper uitbent dan een gitaar uit de winkel. Je maakt het zodat een gitaar aan jouw specifieke eisen gaat voldoen en dat gaat geld kosten. Voor het materiaal (zonder hardware enz) ben je al zo honderden euros kwijtquote:
Dat ook ja. Als je voor 150 klaar wil zijn moet je niet zelf gaan bouwenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou je eerst even goed inlezen hoe en wat er allemaal bij komt kijken, belangrijkste regel is dat je geen gitaar kan maken omdat je goedkoper uitbent dan een gitaar uit de winkel. Je maakt het zodat een gitaar aan jouw specifieke eisen gaat voldoen en dat gaat geld kosten. Voor het materiaal (zonder hardware enz) ben je al zo honderden euros kwijt
Ik heb nog een nek en andere onderdelenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat ook ja. Als je voor 150 klaar wil zijn moet je niet zelf gaan bouwen
Maar wat wil je bereiken dan met die telecaster kit, tenminste met welk idee koop je het ?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik heb nog een nek en andere onderdelen
En anders koop ik lekker alsnog die Telecaster kit
Als klus en reservegitaar en in de loop van de tijd zelf te verbeteren, onderdelen vervangen enzulks.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar wat wil je bereiken dan met die telecaster kit, tenminste met welk idee koop je het ?
Dat scheelt wel natuurlijkquote:Op zondag 6 juni 2010 21:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik heb nog een nek en andere onderdelen
En anders koop ik lekker alsnog die Telecaster kit
Bedenk wel dat een goeie basis van je gitaar bij je body en je hals begint, en als je een fatsoenlijke gitaar gewend bent is dit gewoon weggegooit geldquote:Op zondag 6 juni 2010 21:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Als klus en reservegitaar en in de loop van de tijd zelf te verbeteren, onderdelen vervangen enzulks.
gewoon een projectgitaartje dus
Dat is zeker erg leuk, en goed om veel van te lerenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Als klus en reservegitaar en in de loop van de tijd zelf te verbeteren, onderdelen vervangen enzulks.
gewoon een projectgitaartje dus
Ik zie het probleem niet, ik begin bij de basis. In de loop van de tijd koop ik dan een nieuwe body bijvoorbeeld of een nieuwe neck, ik hoef het niet persé meteen perfect te hebben maar gewoon een gitaar waar ik de komende tijd mee kan klussenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bedenk wel dat een goeie basis van je gitaar bij je body en je hals begint, en als je een fatsoenlijke gitaar gewend bent is dit gewoon weggegooit geldDan zou ik eerder zeggen dat je beter door kan sparen en het dan wel echt fatsoenlijk te doen
Precies wat ik wilquote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is zeker erg leuk, en goed om veel van te leren
Picsquote:Op zondag 6 juni 2010 22:30 schreef blckbb het volgende:
Net mijn oude strat (aka relic in spé) weer in elkaar geschroefd
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je maakt het me moeilijkIk heb geen camera bijdehand behalve de cam van m'n laptop.
Het is een Volcano Rock-A-Teer vreselijk beginnersstratje. Ik ben de neckplate kwijt dus de nek zit gewoon vast aan 4 schroevenquote:
Ghehe, gewoon body aan een touwtje doen, en dan even een rondje door de straat fietsenquote:Op zondag 6 juni 2010 22:52 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het is een Volcano Rock-A-Teer vreselijk beginnersstratje. Ik ben de neckplate kwijt dus de nek zit gewoon vast aan 4 schroevenVerder ontbreken schroeven in de al aardig bekraste slagplaat. Ik kijk wel of ik het zal relicen, hem opknappen (tenzij SSH ipv SSS) gaat toch teveel kosten
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:54 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ghehe, gewoon body aan een touwtje doen, en dan even een rondje door de straat fietsen
sorry voor de late reactie, moest werken.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:53 schreef Patrijz het volgende:
[..]
oh even puur uit nieuwsgierigheid, welke gitaar? en hoeveel wil je ervoor hebben?
ik en de andere gitarist spelen voornamelijk thrash en gewoon metal zoals megadeth, sabbath en priest. ook niet vies van blues improvisaties ( Hoewel dat meestal nergens naar klinkt is het wel gaaf om gewoon te kloten )quote:Op zondag 6 juni 2010 10:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat wil je dan voor band? Gothic geneuzel is idd stom. Ik hoor zangeressen liever ook stoere metal maken ipv geijl.
Nee, verstandig jaquote:Op maandag 7 juni 2010 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
Lachen voor erbijZeker voor 100 euro! Maar denk dat ik de aankomende 2 jaar niks meer mag kopen van mezelf
ja zon periode heb ik nou ook, wil alleen nog een fuzz pedaal erbij en dan heb ik een mooie allround kit.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
Lachen voor erbijZeker voor 100 euro! Maar denk dat ik de aankomende 2 jaar niks meer mag kopen van mezelf
Maethor_Veleg oftewel Methilde denk ik dat je bedoeltquote:Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Scary_Hairy het volgende:
Al dat gepraat over zelfbouw doet me weer denken aan die ene dame die op school met een behoorlijk heftig ontwerp bezig was. Haar naam begon met een M geloof ik. Enig idee hoe dat afgelopen is ? Ze zat ook het metalfan forum. ik ga daar eens kijken voor een update.
Ik moet alleen nog eenquote:Op maandag 7 juni 2010 00:13 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ja zon periode heb ik nou ook, wil alleen nog een fuzz pedaal erbij en dan heb ik een mooie allround kit.
Check !quote:Op maandag 7 juni 2010 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maethor_Veleg oftewel Methilde denk ik dat je bedoelt.
leuk dingquote:Op maandag 7 juni 2010 00:27 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik moet alleen nog een
plaatje
en dan heb ik alle meest voor komende gitaar body's in m'n bezit
De Epiphone's zijn financieel gezien net wat vriendelijkerquote:Op maandag 7 juni 2010 00:27 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik moet alleen nog een
[ afbeelding ]
en dan heb ik alle meest voor komende gitaar body's in m'n bezit
Laatste wat ik van haar erover heb gehoord is ook van een tijdje terug. Ik zal het eens aan haar vragen. Ik spreek haar niet zoveel meer als vroeger.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:29 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Check !
Heb net dat topic doorgelezen, maar sinds november geen update meer gezien.
Maar die spelen dan weer vrij beroerd.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
De Epiphone's zijn financieel gezien net wat vriendelijker![]()
http://www.thomann.de/nl/epiphone_the_dot_eb_ch.htm
quote:Op maandag 7 juni 2010 09:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die spelen dan weer vrij beroerd.
Ooit op een epi dot gespeeld dan?quote:
dacht dat je het over epiphone in het algemeen hadquote:
Je moet wel je haakarmpje gebruiken, anders lukt het niet he.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die spelen dan weer vrij beroerd.
en toch mis je dan wel de feel en het geluid van een SG... lang leve GAS!quote:Op maandag 7 juni 2010 14:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Met een stratocaster en een LP ben ik voorlopig wel even zoet. Nu eerst de pedaaltjes.Eigenlijk hoef ik maar 1 pedaal en dat is de tuner en ik heb al 1 voor de boosts. Bluesbreaker.
Check!quote:Op maandag 7 juni 2010 00:41 schreef Under_Score het volgende:
[..]
leuk dinger zijn nog 3 gitaren die ik graag wil, maar das meer voor de heb.
een Gibson SG met vibrola
een Gibson SG met P90 elementen ( Zijn die nog te krijgen voor een redelijke prijs? )
en een Dean splittail
mja, allemaal erg duur
OMG!quote:Op maandag 7 juni 2010 16:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Check!
Goede smaak en GMTA!
[ afbeelding ]
Dat sowieso... als dat al tekenend is voor die sfeerimpressie...quote:Op maandag 7 juni 2010 19:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik denk eens luisteren
Wat een saaie zak die presentator
Wat is dit in godsnaam voor nummerquote:Op maandag 7 juni 2010 19:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat sowieso... als dat al tekenend is voor die sfeerimpressie...
Pink Floydquote:
Rond de 8 minuten ongeveerquote:
Blijft geniaalquote:
Citroentje met suikerquote:
Een of ander vaag hoorspel ofzo... en iets over Huub Stapel ten tijde van Amsterdamned.quote:
Mooi dat ik het uitgezet heb danquote:Op maandag 7 juni 2010 19:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Een of ander vaag hoorspel ofzo... en iets over Huub Stapel ten tijde van Amsterdamned.
quote:Op maandag 7 juni 2010 19:42 schreef The_Dean het volgende:
Voorwaarts mannen! Voor volk en vaderland!
Zou me niks verbazenquote:Op maandag 7 juni 2010 19:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Komen die zinnen uit een slogan generator ofzo
nog steedsquote:Op maandag 7 juni 2010 19:58 schreef The_Dean het volgende:
Een oudgediende
Hij had vroeger een Razorback
Oh, en een dikke vette Marshall.
Elk nadeel heeft zijn voordeelquote:Op maandag 7 juni 2010 20:00 schreef Under_Score het volgende:
[..]
nog steedstijd niet gepost omdat de topics zo retesnel gingen dat ik het niet bij kon houden, en dan ook nog is een relatie erbij
ik had helemaal geen gitaar tijd meer over
nu is dat wel anders
![]()
net ook gehoord dat de band kaput is, dus nu weer wat nieuws aan het opzetten en de inspiratie is meteen weer terug
Best wel. Die vent praat er maar raar in omquote:
Je moet in je leven ook wat te dromen houdenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:07 schreef Under_Score het volgende:
de RB heeft een aantal nieuwe krassen ja
tijdens een snaren vernieuwing had ik het briljante idee om alle snaren tegelijk te vervangen, daardoor kwam ik er achter wat 'zwevende brug' precies inhoudt. ik kreeg zowat een hartverzakking![]()
hierbij de achterkant ook wat bekrast helaas. maar dat hoort er bij ben ik bang, de lak en verf van dat ding zijn gewoon geen gibson kwaliteit.
verder niks aan mijn gear veranderd eigenlijk, wil alleen nog een big muff, en dan ben ik wel klaar.
de gitaren die ik met tele besprak zijn op zich wel gaaf, maar dat word een tien jarenplan ben ik bang
Nee, deden ze dat maar.quote:
Dat is altijd goed natuurlijkquote:Op maandag 7 juni 2010 21:43 schreef Under_Score het volgende:
in een paar dagen een geniaal nummer geschrevenbinnenkort maar is opnemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |