Ik ken hetquote:Op zondag 6 juni 2010 13:56 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Mijn vriendin vindt ze mooi om naar te kijken maar niet om naar te luisterenAls ik wil gaan spelen krijg ik alweer die sjaggo kop te zien
Ruil je haar toch inquote:Op zondag 6 juni 2010 15:42 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Ik ken hetdie van mij ook als ik de elektrische pak....
Toch wel een vrij grote stapquote:Op zondag 6 juni 2010 15:54 schreef genakt het volgende:
Zo kitje is natuurlijk wel leuk om mee te beginnen
zal je veel van leren denk ik..
en daarna dat je gewoon echt alles zelf doet
Ik heb liever een telequote:Op zondag 6 juni 2010 16:34 schreef TeleluvR het volgende:
Project-stratje kopen? 100 euro! Heb je in ieder geval fantsoenlijk, lekkere pickups!
Geef me maar een vraagprijsquote:Op zondag 6 juni 2010 17:47 schreef KaMo het volgende:
Doe maar een bod
[ afbeelding ]
De meest linkse, kan nog veel aan gebeuren (electronica passend en werkend maken, refin, headstock afwerken)
Blijf met je tengels van de snijplank afquote:Op zondag 6 juni 2010 17:52 schreef blckbb het volgende:
[..]
Geef me maar een vraagprijs
Ik zie een mooi, dik stuk hout in de bijkeuken liggen misschien kan ik daar wel wat van maken..
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Blijf met je tengels van de snijplank af![]()
![]()
* Groeten je moeder
Zet 'm op Marktplaats zou ik zeggen want op dit moment kan ik niet over zoveel geld beschikkenquote:Op zondag 6 juni 2010 17:55 schreef KaMo het volgende:
150?
De body is goed hout, die kan je op marktplaats wel kwijt denk ik (na schuren, want er zit finish op en achterop staat mijn naam in potlood onder de lak)
Moet zelf nog wel over nadenken, maar ik speel er nooit meer op nu ik de SG heb, en ik kan het geld goed gebruiken
Haha heeft geen haast, ik heb misschien een vriend met interessequote:Op zondag 6 juni 2010 17:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zet 'm op Marktplaats zou ik zeggen want op dit moment kan ik niet over zoveel geld beschikkenAls ik niet naar Londen zou gaan over 3 weken had ik allang een gitaar gekocht
![]()
Nou vooruit dan maarquote:
ja dat zekerquote:
Ja, maar bedoel van zo'n zelfbouwkitje tot meteen alles zelfquote:Op zondag 6 juni 2010 18:16 schreef genakt het volgende:
[..]
ja dat zeker
maar je moet toch ergens beginnen![]()
ik zou het niet kunnen hoor
Maak er dan een kleine semihollow vanquote:Op zondag 6 juni 2010 18:04 schreef blckbb het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets zou ik wel willen maken maar dan met SSS/SSH en een stratocaster neck
Thinlinequote:
hehe ja ik snapte hetquote:Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, maar bedoel van zo'n zelfbouwkitje tot meteen alles zelf
Ja precies. Het begint sowieso met een goed stuk hout. Je kan veel improviseren maar uiteindelijk moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:24 schreef genakt het volgende:
[..]
hehe ja ik snapte het
je moet ook wel beetje technisch aangelegen zijn wil je zelf een gitaar maken uit een blok hout...
Anders krijg je zo'n kamo fiasco
yeah!quote:Op zondag 6 juni 2010 18:24 schreef genakt het volgende:
[..]
hehe ja ik snapte het
je moet ook wel beetje technisch aangelegen zijn wil je zelf een gitaar maken uit een blok hout...
Anders krijg je zo'n kamo fiasco
Geloof niet dat een Tele daar mooier van wordquote:Op zondag 6 juni 2010 18:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
yeah!
Dus tip: Pas een bestaand model aan! Dus maak bijvoorbeeld van een telecaster een doublecut, door de bovenste 'hoorn' te verzagen!
Nee, maar dit is zijn streven, het was maar een ideetjequote:Op zondag 6 juni 2010 18:04 schreef blckbb het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets zou ik wel willen maken maar dan met SSS/SSH en een stratocaster neck
Zolang het maar geen MDF is, dan ben je al een eind op de goede wegquote:
Hoe kan je MDF herkennen?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zolang het maar geen MDF is, dan ben je al een eind op de goede weg
Haha, wat een hoerenwerk is datquote:Op zondag 6 juni 2010 19:49 schreef KaMo het volgende:
Maak eens foto van zijkant hout, het lijkt namelijk wel pershout, en ik weet uit ervaring dat dat niet voldoet.
Verder erg cool ontwerp
Lijkt wel een moderne Dot!
(ik zou hem semihollow maken)
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:49 schreef KaMo het volgende:
Maak eens foto van zijkant hout, het lijkt namelijk wel pershout, en ik weet uit ervaring dat dat niet voldoet.
Verder erg cool ontwerp
Lijkt wel een moderne Dot!
(ik zou hem semihollow maken)
Heel zacht hout. Daardoor erg makkelijk te verwerken [zagen, schuren enzo]. Makkelijk verwerkbaar is een groot voordeel, maar ook erg buigzaam en vatbaar voor vocht, en daardoor totaal ongeschikt voor de gitaarbouw.quote:
Dit plankie liet zich anders moeilijk zagenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heel zacht hout. Daardoor erg makkelijk te verwerken [zagen, schuren enzo]. Makkelijk verwerkbaar is een groot voordeel, maar ook erg buigzaam en vatbaar voor vocht, en daardoor totaal ongeschikt voor de gitaarbouw.
Aangezien het puntje rechts al omhoog steekt [zo lijkt het] zou ik zeggen dat het inderdaad MDF of iets vergelijkbaars isquote:Op zondag 6 juni 2010 19:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het is maar 3 cm dik dus ik denk dat Semi Hollow niet gaat lukken
Iig niet lelijkerquote:Op zondag 6 juni 2010 18:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geloof niet dat een Tele daar mooier van word
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Aangezien het puntje rechts al omhoog steekt [zo lijkt het] zou ik zeggen dat het inderdaad MDF of iets vergelijkbaars is
Is die dikste plaat van jou?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:59 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo ziet mijn plank er ieder geval niet uit vanaf de zijkant
Ik mag niet hopen dat het ongeschikt hout blijkt te zijn, moeder en ik hebben ons stuk zitten zagen in de achtertuin_!
Nee volgens mij is er een misverstand. Dat is een foto van internet van MDF en daarmee wil ik duidelijk maken dat mijn plank er niet zo uit ziet vanaf de zijkantquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |