abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 4 juni 2010 @ 22:53:42 #51
70532 loveli
N
pi_82349821
Hier nog een linkje met info over die vezels:
http://mens-en-gezondheid(...)-psylliumvezels.html
crap in = crap out
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:56:35 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82349987
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:49 schreef j.t het volgende:

[..]

Ik ni snap, leg uit
In de OP staat twee keer de gelijke tekst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_82350379
euuuuuuuuhw
Ik ga even op de bank met een beerenburg-cola!
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:08:20 #54
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82350592
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:53 schreef loveli het volgende:
Hier nog een linkje met info over die vezels:
http://mens-en-gezondheid(...)-psylliumvezels.html
(L)

heel erg bedankt allemaal voor het helpen. Vind het echt heel fijn Zat er een beetje in vast en wist niet zo goed wat ik moest doen! Dit weekend even langs de kruidvat en naar psylliumvezels zoeken. En dan hopelijk snel van die laxeershit af!!
pi_82351175
Wel dapper dat je er eerlijk over bent Noukjee! Kan me voorstellen dat je je ervoor schaamt, al is dat natuurlijk helemaal niet nodig.

Mochten de vezels niet helpen kun je ook lijnzaad(olie) proberen, en daarnaast zijn er nog allerlei andere 'trucjes' om de natuur weer een beetje op gang te krijgen. 't Is alleen wel iets waarbij je moet doorzetten, het gaat een tijdje niet leuk zijn maar uiteindelijk gaat het wel weer goedkomen! Bij mij hebben medicijnen van m'n huisarts erg geholpen (een drankje, een poedertje en een zakje met vezels - langzaam afgebouwd uiteraard want nu gebruik ik niks meer ), dus je zou ook met hem/haar kunnen overleggen als je dat durft?

Ik heb vandaag dit gegeten:
O: 2x bhm met appelstroop
T: 25gr dropjes
L: 2x bhm met philadelphia-light
T: 250gr magere kwark, appel
D: 150gr aardappelpuree, 200gr erwtjes/worteltjes, Valess (mediterraanse nogiets), Activia-toetje
T: 2 digestive-koekjes, appel

Nog te veel suiker denk ik? Merk wel dat ik de he-le dag door honger (trek?) heb - pffff... Ben benieuwd of ik deze week een beetje ben afgevallen!
pi_82351292
Heb ook aan de extra vezels gezeten, niet omdat ik verstopt was, want ga keurig 1x per dag en bijna praktisch om de 24 u :p maar vanwege mn PDS! Maar ik ging er van aan de schijterij, het laxeerde bij mij haha! Dus gauw weer afgestapt! Daarom doe ik nu iedere dag vifit, want dat houdt mijn darmen nu al wekenlang rustig!

Bij de beerenburgcola zijn nu ook toastjes filet americain en kaas/pesto gekomen.
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:29:00 #57
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82351574
@ SterreMarit, dankjewel! Ik ga eerst kijken of het lukt met psylliumvezels en lijnzaad (lijnzaad had ik al in huis). In bananen zitten toch ook (veel) vezels? Misschien dat ik dan als ontbijt wel magere yoghurt met banaan en lijnzaad ga nemen, om me darmen aan de gang te zetten.
Kijken of dat wil, zo niet, dan moet ik me wel over de angst van de huisarts heenzetten, want ik wil er echt vanaf, en als dat andere niet lukt, zal ik wel naar de huisarts moeten, en dan heb ik dat er dan ook voor over. Het enige nadeel is dat onze huisarts 2 huizen tegenover ons woont, dus hij is eigenlijk mijn overbuurman.. maarja! Ik heb het zelf verkloot, dus zal en ga er ook voor zorgen dat het me lukt om er vanaf te komen!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:38:32 #58
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_82351997
*meldt zich weer*

Niet bijgelezen, komt morgen, maar wilde even laten weten dat ik toch echt 3x op 1 dag de Alpe heb opgefietst
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_82352225
Held! !!!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:00:20 #60
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82352849
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:38 schreef _Calimero_ het volgende:
*meldt zich weer*

Niet bijgelezen, komt morgen, maar wilde even laten weten dat ik toch echt 3x op 1 dag de Alpe heb opgefietst
Wow, wat goed. Ik heb ook niet bijgelezen, de hele dag op stap geweest omdat vandaag m'n afstuderen was. Veel te veel gedronken en lekker gegeten, en het was erg leuk.

Nu morgen de auto inpakken en dan zondag vroeg op weg!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82353251
Vik wat goed dat je jezelf hebt aangeboden! Je toont dan iig al initiatief/assertiviteit (en dat kan goed uitpakken).

Wow wat goed Cali!

Een foto van mij is in een fotografietijdschrift geplaatst . Met naamsvermelding enzo, als illustratie bij een artikel. Sta tussen allemaal topfoto's. Goed voor je ego.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:15:33 #62
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82353465
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:10 schreef Chicolate het volgende:
Vik wat goed dat je jezelf hebt aangeboden! Je toont dan iig al initiatief/assertiviteit (en dat kan goed uitpakken).

Wow wat goed Cali!

Een foto van mij is in een fotografietijdschrift geplaatst . Met naamsvermelding enzo, als illustratie bij een artikel. Sta tussen allemaal topfoto's. Goed voor je ego.
tof joh heb je er toevallig een foto van?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:21:59 #63
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82353702
Oh, en de bovenburen hebben een feestje terwijl ik wil slapen. Jippie.
pi_82353924
Nyn! Hoe was het en wat was je cijfer??

Ja doei.
pi_82356572
Noukjee: zorgen bananen niet juist voor verstopping? Ik weet het niet zeker, maar ik zou het wel even nazoeken als ik jou was.

Goed gedaan Cali! En Chico!

Nynke: fijn dat het leuk was, en gefeliciteerd!
Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 05:06:07 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82356696
Cali! Respect!!
Heb er een reportage over gezien bij Netwerk, top hoor!

Fijne dag iedereen, geniet van het mooie weer. Gelukkig ben ik om half vier weer thuis dus dan nog even lekker in de tuin..
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 5 juni 2010 @ 07:21:31 #67
331 Merel
Be here now.
pi_82356887
tvp
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 5 juni 2010 @ 07:22:00 #68
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82356890
Wow wat goed cali! Echt super!

En nynke gefeliciteerd met afstuderen en chico met de foto, goed bezig allemaal hier!

Werkze uniek!

Ik heb vannacht voor het eerst in ik weet niet hoe veel jaar weer eens bij mijn ouders geslapen (bleef altijd bij mijn ex slapen, zelfde stad) en het is echt alsof ik terug in de tijd ben gegaan, in mijn oude bed in mijn oude kamer (al lijkt de kamer verder in niets meer op mijn oude kamer, het blijft voor mijn gevoel toch echt mijn kamer..) raar gevoel..

Ga zo maar eens opstaan, slapen gaat toch niet meer lukken..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_82356931
Goeiemorgen!

Calimero, wat goed van je! Hoe was het? Hoe is het met je?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_82356994
Calimero, wat geweldig gedaan! Ik ben vreselijk trots op je!

En ook op Chico, wow!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? zaterdag 5 juni 2010 @ 08:13:31 #71
70532 loveli
N
pi_82357126
quote:
*meldt zich weer*

crap in = crap out
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:33:40 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82357264
Goeiemorgen .

Vandaag aan de studie, want maandag heb ik een deadline. En nu ben ik wel gemotiveerd om alles op tijd af te krijgen .

Nog even voor stoere Calimero! .
Niet meer actief op Fok!
pi_82357300
quote:
*meldt zich weer*

quote:
Wat goed zeg !!!

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2010 08:39:01 ]
pi_82357324
Mijn lijstje van gisteren was.. slecht. Was m'n brood vergeten mee te nemen naar school, en m'n lief kon me pas heel laat ophalen (wij carpoolen altijd) dus ben te lang in de docentenbar/dakterras blijven hangen, en dan krijg je dit:

O: Twee boterhammen met rookvlees, beker karnemelk.
T: niks, eten vergeten
L: Broodje ei gebietst bij de kantine, kop cappucino.
T: warme chocolademelk uit de automaat wegens suikergebrek
T: In de bar: nootjes, chips, meer chips, leverworst, 5 bier
D: Laat thuis, niks in huis, diepvriespizza
T: Laat op de avond enorme honger, drie boterhammen met ham en komkommer, beker karnemelk.

Vandaag grote schoonmaak, m'n huis is vies en daar word ik chagrijnig van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2010 08:41:44 ]
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:45:43 #75
277802 _Calimero_
pi_82357356
Noukjee, Wat goed van je dat je gaat stoppen met laxeren! Ik weet zeker dat je het kunt! Ik heb de laatste tijd voor mijn studie veel ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen moeten doen, dat zou je welllicht kunnen helpen als het gaat om hyperventilatie? Je leert dan door je buik te ademen, ipv enkel over je borst: Omdat je ademhaling dan van dieper komt, kunnen je spieren wat meer ontspannen, haal je dieper adem en krijg je meer zuurstof binnen per ademhaling & je voelt je er ook ontspannen door.

Chico, wat gaaf zeg!! Supergoed!!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:46:20 #76
277802 _Calimero_
pi_82357360
Verslag van mijn ervaring, sorry, wel een beetje lang

Het was erg leuk, mijn tripje! Dinsdag hadden we een stukje gefietst ter oefening en toen zag ik het werkelijk waar niet zitten. Het was ZO steil, ZO zwaar en ik vond het helemaal niet leuk. Het zijn 21 bochten omhoog (van 21 naar 1) en bij bocht 16 was ik al helemaal dood, hijgen, kapot en zere benen enzo. Ook het afdalen vond ik maar eng--> te hard is supergevaarlijk, te veel remmen doet je velgen smelten/klapband.
Woensdag heb ik gespendeerd aan mezelf overtuigen dat ik het heus wel ging halen en dat het anders ook geen wereldramp was. Ik heb nog een extra kransje op mijn fiets laten zetten, zodat ik net wat lichter kon trappen en verder veel gerust en pasta's gegeten.

Donderdag om 05.00 reden we richting de start, maar het duurde nog een half uur voordat we daar overheen konden, zo druk was het. Overal langs het parcours staan mensen die je aanmoedigen en toeschreeuwen, erg bijzonder! Zeer rustig begonnen, gelijk mijn teamgenoten laten gaan en langzaam maar zeker omhoog fietsen. Halverwege kom ik weer een teamgenoot tegen en samen fietsen we omhoog. Bij de finish zet ik nog een sprint in, om onder de 1 uur 40 binnen te komen, maar helaas bedacht ik me dit te laat en eindig ik om 1.40.07. Maar wel 10 sec sneller dan mijn teamgenoot, hehe. En zonder afstappen naar boven! Het was mijn doel om dat 1 keer te doen

De tweede klim ging erg goed, ik heb wat sneller gefietst en tot bocht 7 (van 21 omhoog naar 1, en dan nog ee laatste stuk naar de finish) voelt het allemaal goed en makkelijk. Dan begint het toch echt serieus pijn te doen, maar ik wil mijn gemiddelde tijd niet laten zakken en deze keer WEL onder de 1.40 fietsen, dus ik heb stug doorgetrapt, en hoewel ik mezelf pauzes had toegestaan, deze niet genomen en wederom in 1x naar boven. Het laatste stuk doet flink pijn en met mijn tanden op elkaar en verstand op nul zet ik nog een behoorlijke versnellling in. Geconcentreerd rijd ik over de finish en heb niet eens door dat iemand mijn naam heel hard roept. 1.34.56 is mijn eindtijd. Meer dan 5 min sneller dus

De derde klim is vanaf de eerste trap zwaar, pijnlijk en afzien. Deze keer heb ik veel stops gemaakt en de tijd helemaal laten lopen, ik heb immers nog de hele middag de tijd om mijn doel van 3x klimmen te behalen! Van bocht naar bocht, en telkens als de pijn in mijn rug, benen of tussen mijn oren teveel wordt, stap ik even af. Iets meer dan 2 uur later rijd ik voor de laatste keer over de finish. Ik stap af, een gek idee: Het zit erop, ik heb het gedaan eigenlijk vind ik het wel erg jammer dat ik nu nog maar 1 keer naar beneden kan. Hoewel het vele remmen kramp in mijn handen geeft, vind ik het toch wel erg leuk om zo hard naar beneden te sjezen, de controle te houden over de fiets en mijn bochten goed aan te snijden. Het gaat ook steeds beter en ik haal topsnelheden van boven de 70 km/h. 2x gaat het nog bijna fout: 1 maal haal ik een bus in, maar komt er sneller dan ik dacht een vrachtwagen van de andere kant en ik kan nog net tussen de twee voertuigen door schieten. In de laatste afdalen rijdt me stapvoets een motor tegemoet, die een stukje op mijn weghelft komt, maar hij valt en de mensen die erop zaten rollen eraf, waarmee ze de weg blokkeren. Ik knijp vol in mijn remmen, voel mijn achterwiel slippen en wegglijden en al mijn spieren aanspannen. *niet vallen, niet vallen* maar het gaat goed en ik weet zonder ongelukken mijn fiets tot stilstand te brengen. Eenmaal veilig beneden kijk ik met een goed gevoel terug: Het was ZWAAR, maar ontzettend indrukwekkend, mooi, en leuk om te doen
pi_82357491
Wow, Cali, echt supergoed!!!
De afdalingen klinken zo eng, ik zou het niet durven.

Chico, wat gaaf! Ik ben benieuwd naar de foto PM?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:24:46 #78
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82357683
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:28 schreef motorbloempje het volgende:
Nyn! Hoe was het en wat was je cijfer??

Ik heb nog steeds geen idee wat m'n cijfer is. hoor ik tussen nu en 3 weken..Duurt lang!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:28:17 #79
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82357745
wow, cali! Dat klinkt echt heel erg goed. Wat ontzettend tof dat je het gedaan hebt, en wat een doorzettingskracht heb je, zeg!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:37:54 #80
331 Merel
Be here now.
pi_82357850
Cali wat gaaf!! En stoer! Tof wijf ben je
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:45:44 #81
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82357941
Wat supergaaf Cali, jeetje wat een doorzettingsvermogen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82358031
Geweldig gedaan Cali!
Wat een prestatie!
pi_82358044
Wat enorm stoer Cali! Die afdalingen, brrrrrrrrrrrrrr, ik krijg al hartkloppingen als ik het alleen al lees
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_82358175
Goedemorgen!
voor Cali, zo gaaf! En ook voor chico, voor de foto.
Heb uitgeslapen vandaag , zal wel komen door het toch wel zwaardere coschap.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:10:34 #85
236335 neen
schone schijn
pi_82358278
quote:
*meldt zich weer*

!
quote:

Wow wat goed Cali!

Tof hoor

[ Bericht 42% gewijzigd door neen op 05-06-2010 10:18:39 ]
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:12:53 #86
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82358326
guuuud morning!

cali, wat goed van je zeg! Moet je flink wat doorzettingsvermogen voor hebben! respect!
pi_82358402
Noukje: dat van die laxeerpillen klinkt echt niet goed hoor!
Wat de rest al zei: beweging, vezels, koffie en iets meer vet eten zorgt voor een veel betere ontlasting.
Laxeerpillen zorgen voor slechtere voedselopname, verkeerde zouthuishouding, darmweefselschade, mogelijk vochttekort.
Zakjes met vezels geven vooral meer volume en zachter.
Stop er maar mee dus
pi_82358584
Ik hou niet van dit soort verhalen maar ik zeg het toch maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten !
pi_82358886
Wow, cali Wat een verhaal! Ontzettend stoer van je, maar ook heel erg griezelig om te lezen, die bijna-valpartijen (of eigenlijk bijna-doodervaringen )!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:43:02 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82358967
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:39 schreef Laureline het volgende:
Wow, cali Wat een verhaal! Ontzettend stoer van je, maar ook heel erg griezelig om te lezen, die bijna-valpartijen (of eigenlijk bijna-doodervaringen )!
Ik vond het vooral zorgwekkend om te lezen dat ze tussen een bus en een vrachtwagen doorsjeest . Ik zou verwachten dat het parcours is afgezet?
Niet meer actief op Fok!
pi_82359192
wat super Cali!
Ja doei.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:54:15 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82359207
Calikuiken, wat goed Very trots op joe Wat een heldenactie En idd best een beetje eng!

Ik ben weer naar Zumba geweest, het was lekker intensief en het ging gelukkig goed! Was bang dat mn conditie snot was geworden, maar het viel erg mee, het ging lekker en nu heb ik maar een klein beetje een kloppend gevoel in mn kaak
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82359299
Woooooow Cali wat geweldig stoer en goed van je! Ben zo ongelooflijk trots op je . Je hebt het maar mooi gedaan!
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 09:01 schreef Phaidra het volgende:
Wow, Cali, echt supergoed!!!
De afdalingen klinken zo eng, ik zou het niet durven.

Chico, wat gaaf! Ik ben benieuwd naar de foto PM?
Heb er nog geen foto van gemaakt, maar zodra ik die heb komt er wel een PM ja . Misschien wel met mijn naam weggehaald.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:01:37 #94
236335 neen
schone schijn
pi_82359347
Heeft iemand ook al Food Inc. gezien? Ik heb hem even gedownload net, omdat ik het gisteren bij Oprah zag

[ Bericht 47% gewijzigd door neen op 05-06-2010 11:12:11 ]
pi_82359583
Hihiii ik zeg altijd jaa,
nu zei ik NEE
en bleef dat NEE ook al blijven ze aandringen (ja al dagen!)

Mijn tijd is net zo belangrijk als die van ieder ander <-----
dus helaas!

Telefoon op stil, ergens in een hoekje, probleem uit m'n hoofd zetten, en doorgaan met studeren
pi_82359591
Laureline, help nog even als je wil
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:12:57 #97
236335 neen
schone schijn
pi_82359615
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:11 schreef P.F het volgende:
Hihiii ik zeg altijd jaa,
nu zei ik NEE
en bleef dat NEE ook al blijven ze aandringen (ja al dagen!)

Mijn tijd is net zo belangrijk als die van ieder ander <-----
dus helaas!

Telefoon op stil, ergens in een hoekje, probleem uit m'n hoofd zetten, en doorgaan met studeren
goed!
alleen nu niet hier gaan soggen he
pi_82359630
Het kost moeite hoor Mijn stem sloeg ook over, maar het begin is er
pi_82359652
Nee heb even een cdtje opgezet zodat ik hem in de tuin hoor !

En even de 'frustratie' van mij aftypen..
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:23:43 #100
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82359856
Mensjes,
ik ga zo de stad in!
Moet comfortabele schoenen/sneakers hebben voor onder korte broek/rokje, waar je lang op kunt lopen (maybe lage allstars?), voor als ik na Sziget (festival in hongarije) ga!

fijne dag en geniet van het weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')