abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82396939
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:20 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Klopt maar het is erg leuk om te doen. En ik vind dat een Kamerlid zich moet kunnen verantwoorden dus dan zijn dit prima middelen!
Als u uw collega's in de kamer ook zo ver kunt krijgen.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:23:42 #152
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82396943
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:16 schreef Editeur het volgende:

[..]

Is dit antwoord van Sabine Uitslag persoonlijk, of het standpunt van het CDA?
Verder: Nederland is altijd al bezig geweest met herindelen. Je voelt je als eerst Nederlander of *insert plaatsnaam*, pas daarna voelt de overgrote meerderheid zich pas verbonden met de provincie of streek.
Dan vind ik dat er niet gemurmeld moet worden om een paar streekgebonden gevoelens, aangezien juist de afgelopen jaren veel gemeenten zijn opgegaan met elkaar. Terwijl hier de meeste trots/ binding ligt..
ben ik niet met je eens. De streekgevoelens zijn enorm sterk. Dat blijkt maar als je een Twent met een Achterhoeker verward Mensen zijn enorm trots op hun roots.. En het CDA standpunt bij de herindeling van gemeenten is ook altijd geweest dat het de goedkeuring moet hebben van de meerderheid van de inwoners. In sommige delen van het land spelen deze gevoelens minder, daar ben ik het met je eens.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:24:16 #153
CDA Tweede Kamerlid
pi_82396965
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:23 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Als u uw collega's in de kamer ook zo ver kunt krijgen.
Ha ha ha ha ik zal het doorgeven!
  zondag 6 juni 2010 @ 15:25:44 #154
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_82397031
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:23 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens. De streekgevoelens zijn enorm sterk. Dat blijkt maar als je een Twent met een Achterhoeker verward Mensen zijn enorm trots op hun roots.. En het CDA standpunt bij de herindeling van gemeenten is ook altijd geweest dat het de goedkeuring moet hebben van de meerderheid van de inwoners. In sommige delen van het land spelen deze gevoelens minder, daar ben ik het met je eens.
Ga je mij nou vergelijken met tukkers?
Bedankt voor je antwoorden overigens
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 15:26:48 #155
163650 Greys
pi_82397063
Sabine, onderstaande vraag van Ritmo staat nog open, zou je die nog willen beantwoorden?

Wat ziet het CDA voor nut in verplichte sluitingstijden (zondagen) voor supermarkten en winkels? Moet de staat zich hier niet afzijdig van houden? Als je in de horeca werkt, zul je ook soms op zondag moeten werken.

Ik heb zelf geen behoefte aan verplichte 'rust' op zondag, en met mij veel anderen. Waarom kan ik dan niet gewoon m'n boodschappen doen op een dag die ik wil? Als er vraag naar is, zou een winkel toch gewoon open moeten kunnen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 15:26:55 #156
CDA Tweede Kamerlid
pi_82397067
Beste mensen ik moet er nu echt vandoor... Ik zie dat ik nog niet alles heb beantwoord. Dat spijt me enorm. Niet dat ik niet wil maar nu omdat ik geen tijd meer heb! Ik zal es vaker een kijkje nemen op dit forum. Voor nu hartelijk dank!
  zondag 6 juni 2010 @ 15:27:30 #157
CDA Tweede Kamerlid
pi_82397096
Oke ik beantwoord nog de vraag van Ritmo en dan ga ik echt
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 15:28:02 #158
163650 Greys
pi_82397119
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:26 schreef SabineUitslag het volgende:
Beste mensen ik moet er nu echt vandoor... Ik zie dat ik nog niet alles heb beantwoord. Dat spijt me enorm. Niet dat ik niet wil maar nu omdat ik geen tijd meer heb! Ik zal es vaker een kijkje nemen op dit forum. Voor nu hartelijk dank!
U ook heel hartelijk dank!
Is er wellicht een mogelijkheid dat we de nog openstaande vragen per e-mail nasturen en dat er dan alsnog antwoord op komt? We zullen nog even contact hebben hierover.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 15:28:46 #159
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_82397153
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:26 schreef SabineUitslag het volgende:
Ontzettend bedankt voor de tijd die je vrij hebt kunnen maken. Erg grote en ook goede antwoorden, inhoudelijk ook goed. Hopelijk tot ziens en erg veel succes aankomende woensdag ;-)!
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_82397173
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:28 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Ontzettend bedankt voor de tijd die je vrij hebt kunnen maken. Erg grote en ook goede antwoorden, inhoudelijk ook goed. Hopelijk tot ziens en erg veel succes aankomende woensdag ;-)!
Dat dus.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_82397252
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:27 schreef SabineUitslag het volgende:
Oke ik beantwoord nog de vraag van Ritmo en dan ga ik echt
Zijn (weder)vraag over drug drugs of over de openingstijden van winkels?
Ik wil eigenlijk wel antwoord op beide
pi_82397323
Ik ga op Sabine stemmen.
pi_82397329
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:28 schreef Greys het volgende:

[..]

U ook heel hartelijk dank!
Is er wellicht een mogelijkheid dat we de nog openstaande vragen per e-mail nasturen en dat er dan alsnog antwoord op komt? We zullen nog even contact hebben hierover.
Perfect voorstel Greys

En uiteraard nogmaals dank voor de eerlijke antwoorden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 6 juni 2010 @ 15:33:49 #164
CDA Tweede Kamerlid
pi_82397378
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:26 schreef Greys het volgende:
Sabine, onderstaande vraag van Ritmo staat nog open, zou je die nog willen beantwoorden?

Wat ziet het CDA voor nut in verplichte sluitingstijden (zondagen) voor supermarkten en winkels? Moet de staat zich hier niet afzijdig van houden? Als je in de horeca werkt, zul je ook soms op zondag moeten werken.

Ik heb zelf geen behoefte aan verplichte 'rust' op zondag, en met mij veel anderen. Waarom kan ik dan niet gewoon m'n boodschappen doen op een dag die ik wil? Als er vraag naar is, zou een winkel toch gewoon open moeten kunnen?
Hoi Ritma, het CDA is niet voor verplichte zondagsrust voor alle duidelijkheid. In al onze debatten heeft het CDA gepleit dit besluit van zondagsrust bij de gemeenten te laten. Daarom zijn de winkels in toeristische plekken wel openen en op Urk niet. Het mooie daarvan is dat de mensen in de gemeenten hun eigen wethouders kiezen en daarmee een duidelijke gemeentelijke stem hebben in het wel of niet openen van de winkels. Daarom zijn de gemeenteraadsverkiezingen ook zo belangrijk! Steeds meer besluiten verschuiven van de landelijke politiek naar de gemeenteklijke politiek. Ik ben daar blij mee. Dit soort zaken moet je plaatstelijk afstemmen met elkaar en niet van bovenaf opgelgd krijgen. Dan pas neem je mensen serieus.

Niet altijd de makkelijkste weg overigens, omdat er ook mensen in een gemeente kunnen wonen die bijv wel de winkels open willen hebben omdat ze vanuit Amsterdam naar Staphorst zijn verhuisd omdat het daar zo lekker landelijk en rustig is. Kijk..ik vind dat je je dan moet aanpassen Dat zijn keuzes die jezelf maakt. Dan weet je vooraf wat je te wachten staat, dat heet ook integratie

[ Bericht 18% gewijzigd door Greys op 06-06-2010 15:36:43 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 15:34:48 #165
CDA Tweede Kamerlid
pi_82397432
Tot ziens allemaal! Ik ga er vandoor!
  zondag 6 juni 2010 @ 15:35:11 #166
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_82397447
Bedankt voor alle antwoorden!
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:35:19 #167
CDA Tweede Kamerlid
pi_82397455
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga op Sabine stemmen.
Dank!! Ik kan het wel gebruiken..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 15:35:49 #168
163650 Greys
pi_82397484
Hartelijk dank mevrouw Uitslag, voor het alsnog beantwoorden van Ritmo zijn vraag, en ook zo uitgebreid

Mogen we u nog een aantal openstaande vragen per e-mail nazenden, zodat we de antwoorden hier kunnen plaatsen alsnog?

Nogmaals ontzettend bedankt voor uw tijd en moeite, alsmede uw uitgebreide antwoorden.
Heel veel succes bij de verkiezingen en nog een fijne zondag toegewenst.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 15:36:44 #169
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82397530
misschien heeft u mijn voorkeursstem wel gewonnen. Ik zit te denken over het CDA, en u heeft een goede indruk gemaakt
Laffe huichelaar
pi_82397543
Aangezien ze klaar is met vragen beantwoorden:

Bedankt voor je heldere antwoord, ik wist niet dat dit echt per gemeente werd beslist, omdat ik vaak de landelijke politiek (met name de CU en het CDA) over 'het beperken van koopzondagen' hoor. Een fijne zondag nog in elk geval.
-
  zondag 6 juni 2010 @ 15:38:42 #171
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_82397632
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:36 schreef Ritmo het volgende:

Bedankt voor je heldere antwoord, ik wist niet dat dit echt per gemeente werd beslist, omdat ik vaak de landelijke politiek (met name de CU en het CDA) over 'het beperken van koopzondagen' hoor. Een fijne zondag nog in elk geval.
Wist ik ook niet. Maar zij bemoeiden zich sowieso al te veel met de gemeenteverkiezingen Debatten over hypotheekrenteaftrek in die tijd sloegen echt nergens op.
Moet zeggen dat ik het antwoord wel goed vond eigenlijk
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 15:41:35 #172
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82397785
quote:

Bedankt voor je heldere antwoord, ik wist niet dat dit echt per gemeente werd beslist, omdat ik vaak de landelijke politiek (met name de CU en het CDA) over 'het beperken van koopzondagen' hoor.
Op het laatste CDA congres is dit nog eens bekrachtigd en ik ben er ook wel blij mee. Ik kan me voorstellen dat Amsterdammers heel anders denken dan mensen in een dorp waar over het algemeen SGP gestemd wordt. Prima dan dat elke gemeente afzonderlijk kan beslissen wat ze met die openingstijden doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:41:55 #173
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_82397807
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:13 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Dat heeft de staat niet, en mocht de ADR er komen, dan heeft de staat dat nog steeds niet, want dan vul je toch gewoon een formuliertje in? What's your problem? Laat me raden; Je hebt geen handtekening?
Het gaat mij erom dat het CDA zich Christelijk noemt, en ik deze benadering niet bijster Christelijk vind. Dat jij niet-Christen bent, past bij je mening, maar CDA is dat wel.

Even nog iets on-Christelijks;
Wat zou je doen als de wet was: Ben je zelf geen orgaandonor, dan mag je ook niet ontvangen!

Ben benieuwd wat je dan zou doen? Stoppen met (wiet) roken om je longentjes te sparen zeker?
The problem is de ethiek, je lichaam is niet van de samenleving. "Want dan vul je toch gewoon een formuliertje in" is van dezelfde orde als "ik heb toch niets te verbergen", of ben je het daar ook mee eens?
pi_82397828
quote:

Volgens mij vinden CDA en CU wel dat gemeenten niet alle plekken als toeristisch gebied moeten bestempelen, zodat de winkels iedere zondag open kunnen zijn. Maar aan het antwoord van Sabine te zien, wil ze niet dat het rijk gaat bepalen wel gebied toeristisch is en welke niet. Dat mogen gemeenten dus bepalen.
pi_82397878
Ik vond haar antwoord op de herindeling wel goed. Bestuurlijk klinkt het wel leuk maar dat krijg je in Twente, de Achterhoek, Groningen, Drenthe en Friesland nooit bij je achterban door de raad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')