Het staat wel ver van enige beschaving af ja. Ik wens het ook niemand toe maar ik weet wel met wie ik meer meevoel natuurlijk en dan is die gevangenis bijna een detail te noemen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef Kasparovi het volgende:
Hoe kan je nou mensen een Peruaanse gevangenis toewensen?? Ik begrijp dat echt niet. Tuurlijk is het vreselijk wat hij (WELLICHT) gedaan heeft, maar dan nog, gewoon opsluiten is mijns inziens wel voldoende.
25 jaar lang tussen ratten en ander ongedierte leven, slapen op met poepbesmeurde matrassen met z'n tweeën, met 35 graden celsius en dan ook nog iid overhoop gestoken verkracht worden, dat is toch walgelijk en gun je niemand toe??
Nee, tuurlijk niet. Maar denk je niet dat bijvoorbeeld tien jaar in een 'normale' gevangenis niet voldoende straf is??? Zelfs al leef je niet in een kerker, dan nog is tien jaar opsluiting vreselijk, en dan denk je echt wel na over je daden. Daarnaast verrot je alleen nog meer van binnen als je in zulke omstandigheden leeft en wordt je nog gefrustreerder met alle gevolgen van dien: meer moordpartijen ín de cel en ook nog grote kans op recidive als je weer vrijkomt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik gun die meid ook niet dat ze met blote handen door een mongool wordt vermoord
Dat begrijp ik dus ook nietquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef Kasparovi het volgende:
Hoe kan je nou mensen een Peruaanse gevangenis toewensen?? Ik begrijp dat echt niet. Tuurlijk is het vreselijk wat hij (WELLICHT) gedaan heeft, maar dan nog, gewoon opsluiten is mijns inziens wel voldoende.
25 jaar lang tussen ratten en ander ongedierte leven, slapen op met poepbesmeurde matrassen met z'n tweeën, met 35 graden celsius en dan ook nog iid overhoop gestoken verkracht worden, dat is toch walgelijk en gun je niemand toe??
Bejaardentehuizen zijn ook vreselijk, maar praat maar eens met mensen die lange tijd gevangen hebben gezeten in NL, en die beweren ook dat vooral het feit dat je niet vrij bent, het allerergste is. Op een gegeven moment heb je die tv-programma's ook wel gezien.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als dat zo is dan zitten we hier wel in een heel verrot land..
in de gevangenis heb je vaak nog een eigen tv en zo
en je wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden mag vaak diverse keren per dag luchten ..
Dat is in vele bejaarde huizen nog niet eens haalbaar
Dat heeft hij gedaan. Als jij hetzelfde doet, maakt jou dat geen haar beter.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik gun die meid ook niet dat ze met blote handen door een mongool wordt vermoord
Eens.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se medelijden te zijn als je je verplicht voelt zelfs moordenaars humaan te behandelen.
Men zegt wel eens dat de mate van beschaving van een land afgemeten kan worden aan de manier waarop er met gedetineerden wordt omgegaan.
Of misschien hebben ze een groot inlevingsvermogen. Wat nu als het een familielid van jou zou zijn?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:19 schreef speknek het volgende:
Ethisch reveil hier, er is echt iets mis met de Nederlandse opvoeding.
Eens, van mij mag Joran de komende 30 jaar best de cel in, ik heb geen medelijden met hem, maar tijdens zijn gevangenschap hoeft hij van mij echt niet onnodig te lijden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef Kasparovi het volgende:
Je hebt gelijk. Toch snap ik niet dat hij uitgerekend in dat land een moord heeft gepleegd.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef Kasparovi het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar denk je niet dat bijvoorbeeld tien jaar in een 'normale' gevangenis niet voldoende straf is??? Zelfs al leef je niet in een kerker, dan nog is tien jaar opsluiting vreselijk, en dan denk je echt wel na over je daden. Daarnaast verrot je alleen nog meer van binnen als je in zulke omstandigheden leeft en wordt je nog gefrustreerder met alle gevolgen van dien: meer moordpartijen ín de cel en ook nog grote kans op recidive als je weer vrijkomt.
Na een week of 2 zal hij wel directeur zijn daar Caesuquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:22 schreef Caesu het volgende:
of hij is in korte tijd de leider daar in de gevangenis.
verwacht wel dat hij interviews gaat doen voor de Nederlandse en Amerikaanse TV, en daar veel geld mee verdient. dat is typisch Joran.
Aan de andere kant vind ik het erger dat er onschuldige mensen zitten. Of mensen die op zeer jonge leeftijd drugs hebben gedeald, misschien onder druk van anderen. Die nog vrij rondlopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Eens, van mij mag Joran de komende 30 jaar best de cel in, ik heb geen medelijden met hem, maar tijdens zijn gevangenschap hoeft hij van mij echt niet onnodig te lijden.
Het is ook geen lampie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij zal wel echt niet goed snik zijn.
Wat doe je hier dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:29 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben Joran moe..
Ik noem een Volkert van der Graaff, een Sander Vreewijkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar die ik dat zou gunnen hoor.
Tja, ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken. Maar als het waar is dat hij extreem media-geil is, dan doet hij er misschien alles aan om in het nieuws te komen. En als hij in een gevangenis in Peru terecht komt dan is dat voor de komende jaren nog een goede bron voor documentaires enzo, een 'normale' gevangenis in NL of België of zo is dan minder interessant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Toch snap ik niet dat hij uitgerekend in dat land een moord heeft gepleegd.
Hij zal wel echt niet goed snik zijn.
Even melden dat ik Joran moe ben.quote:
Die pap is dood.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:24 schreef Amos_ het volgende:
Die pa regelt wel wat hitmen die hem in die gevangenis dan laten ombrengen. Want zo gaat dat.
De vader van het meisje, tut.quote:
Daarom hebben we in de beschaafde wereld ook een systeem van onafhankelijke rechters, en laten we de familieleden van het slachtoffer niet over de straf beslissen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Of misschien hebben ze een groot inlevingsvermogen. Wat nu als het een familielid van jou zou zijn?
Dan is het nog bijna mild, zo'n gevangenis en of je dat een haar beter maakt of niet, boeit dan helemaal niet. Er is een dierbare dood. Dat doet vast heel erg veel pijn en met moralistisch gezever veeg je je billen dan wel af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |