abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82325601
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef Kasparovi het volgende:
Hoe kan je nou mensen een Peruaanse gevangenis toewensen?? Ik begrijp dat echt niet. Tuurlijk is het vreselijk wat hij (WELLICHT) gedaan heeft, maar dan nog, gewoon opsluiten is mijns inziens wel voldoende.
25 jaar lang tussen ratten en ander ongedierte leven, slapen op met poepbesmeurde matrassen met z'n tweeën, met 35 graden celsius en dan ook nog iid overhoop gestoken verkracht worden, dat is toch walgelijk en gun je niemand toe??
Het staat wel ver van enige beschaving af ja. Ik wens het ook niemand toe maar ik weet wel met wie ik meer meevoel natuurlijk en dan is die gevangenis bijna een detail te noemen.
Go hard or go home
pi_82325697
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik gun die meid ook niet dat ze met blote handen door een mongool wordt vermoord
Nee, tuurlijk niet. Maar denk je niet dat bijvoorbeeld tien jaar in een 'normale' gevangenis niet voldoende straf is??? Zelfs al leef je niet in een kerker, dan nog is tien jaar opsluiting vreselijk, en dan denk je echt wel na over je daden. Daarnaast verrot je alleen nog meer van binnen als je in zulke omstandigheden leeft en wordt je nog gefrustreerder met alle gevolgen van dien: meer moordpartijen ín de cel en ook nog grote kans op recidive als je weer vrijkomt.
C'est le ton qui fait la musique.
pi_82325713
quote:
Hoe kan je nou mensen een Peruaanse gevangenis toewensen?? Ik begrijp dat echt niet. Tuurlijk is het vreselijk wat hij (WELLICHT) gedaan heeft, maar dan nog, gewoon opsluiten is mijns inziens wel voldoende.
25 jaar lang tussen ratten en ander ongedierte leven, slapen op met poepbesmeurde matrassen met z'n tweeën, met 35 graden celsius en dan ook nog iid overhoop gestoken verkracht worden, dat is toch walgelijk en gun je niemand toe??
Dat begrijp ik dus ook niet
Veel mensen wensen hem al het allerergste toe maar er is nog niet eens een rechtzaak geweest ,laat staan dat het al bewezen is dat hij beide meisjes vermoord heeft .
Ik denk dat judge Bob Wit nog wel in actie komt
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:19:34 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_82325726
Ethisch reveil hier, er is echt iets mis met de Nederlandse opvoeding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_82325752
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

Als dat zo is dan zitten we hier wel in een heel verrot land..
in de gevangenis heb je vaak nog een eigen tv en zo
en je wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden mag vaak diverse keren per dag luchten ..
Dat is in vele bejaarde huizen nog niet eens haalbaar
Bejaardentehuizen zijn ook vreselijk, maar praat maar eens met mensen die lange tijd gevangen hebben gezeten in NL, en die beweren ook dat vooral het feit dat je niet vrij bent, het allerergste is. Op een gegeven moment heb je die tv-programma's ook wel gezien.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:20:39 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_82325770
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik gun die meid ook niet dat ze met blote handen door een mongool wordt vermoord
Dat heeft hij gedaan. Als jij hetzelfde doet, maakt jou dat geen haar beter.
An eye for an eye and the whole world goes blind.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_82325860
of hij is in korte tijd de leider daar in de gevangenis.
verwacht wel dat hij interviews gaat doen voor de Nederlandse en Amerikaanse TV, en daar veel geld mee verdient. dat is typisch Joran.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_82325863
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Het hoeft niet per se medelijden te zijn als je je verplicht voelt zelfs moordenaars humaan te behandelen.
Men zegt wel eens dat de mate van beschaving van een land afgemeten kan worden aan de manier waarop er met gedetineerden wordt omgegaan.
Eens.
pi_82325904
Die pa regelt wel wat hitmen die hem in die gevangenis dan laten ombrengen. Want zo gaat dat.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82325948
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:19 schreef speknek het volgende:
Ethisch reveil hier, er is echt iets mis met de Nederlandse opvoeding.
Of misschien hebben ze een groot inlevingsvermogen. Wat nu als het een familielid van jou zou zijn?
Dan is het nog bijna mild, zo'n gevangenis en of je dat een haar beter maakt of niet, boeit dan helemaal niet. Er is een dierbare dood. Dat doet vast heel erg veel pijn en met moralistisch gezever veeg je je billen dan wel af.
Go hard or go home
pi_82325967
quote:
Eens, van mij mag Joran de komende 30 jaar best de cel in, ik heb geen medelijden met hem, maar tijdens zijn gevangenschap hoeft hij van mij echt niet onnodig te lijden.
pi_82325990
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Maar denk je niet dat bijvoorbeeld tien jaar in een 'normale' gevangenis niet voldoende straf is??? Zelfs al leef je niet in een kerker, dan nog is tien jaar opsluiting vreselijk, en dan denk je echt wel na over je daden. Daarnaast verrot je alleen nog meer van binnen als je in zulke omstandigheden leeft en wordt je nog gefrustreerder met alle gevolgen van dien: meer moordpartijen ín de cel en ook nog grote kans op recidive als je weer vrijkomt.
Je hebt gelijk. Toch snap ik niet dat hij uitgerekend in dat land een moord heeft gepleegd.
Hij zal wel echt niet goed snik zijn.
pi_82326022
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:22 schreef Caesu het volgende:
of hij is in korte tijd de leider daar in de gevangenis.
verwacht wel dat hij interviews gaat doen voor de Nederlandse en Amerikaanse TV, en daar veel geld mee verdient. dat is typisch Joran.
Na een week of 2 zal hij wel directeur zijn daar Caesu
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_82326049
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Eens, van mij mag Joran de komende 30 jaar best de cel in, ik heb geen medelijden met hem, maar tijdens zijn gevangenschap hoeft hij van mij echt niet onnodig te lijden.
Aan de andere kant vind ik het erger dat er onschuldige mensen zitten. Of mensen die op zeer jonge leeftijd drugs hebben gedeald, misschien onder druk van anderen. Die nog vrij rondlopen.
pi_82326074
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

Het is ook geen lampie.
Go hard or go home
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:29:11 #66
121310 venomsnake
El Saltador
pi_82326085
Ik ben Joran moe..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_82326106
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:29 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben Joran moe..
Wat doe je hier dan?
pi_82326152
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik ken er wel een paar die ik dat zou gunnen hoor.
Ik noem een Volkert van der Graaff, een Sander Vreewijk
pi_82326173
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Toch snap ik niet dat hij uitgerekend in dat land een moord heeft gepleegd.
Tja, ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken. Maar als het waar is dat hij extreem media-geil is, dan doet hij er misschien alles aan om in het nieuws te komen. En als hij in een gevangenis in Peru terecht komt dan is dat voor de komende jaren nog een goede bron voor documentaires enzo, een 'normale' gevangenis in NL of België of zo is dan minder interessant.

Maar misschien sla ik nu een beetje door...

En trouwens, het is wel zeker dat hij 'niet goed snik is', dus misschien heeft hij dit gewoon in een opwelling gedaan zonder ook maar even over de gevolgen na te denken. Hij waande zich immers al eerder onschendbaar en dacht misschien dat hij hiermee ook weer weg zou kunne komen.

Ik weet het ook allemaal niet, maar ben wel benieuwd...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:31:07 #70
121310 venomsnake
El Saltador
pi_82326180
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan?
Even melden dat ik Joran moe ben. .

Ontkomen doe je er toch niet aan, overal Joran topics, vrienden en familie die het erover hebben, journaal wat ermee begint.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:31:29 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_82326198
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:24 schreef Amos_ het volgende:
Die pa regelt wel wat hitmen die hem in die gevangenis dan laten ombrengen. Want zo gaat dat.
Die pap is dood.
pi_82326210
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Het is ook geen lampie.
Idd, redelijk IQ, maar een zeer laag EQ.
pi_82326231
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die pap is dood.
De vader van het meisje, tut.

Maar ik zou die Joran als vader van het slachtoffer liever zien wegkwijnen in zo een gevangenis dan hem te laten ombrengen.
pi_82326235
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die pap is dood.
Van dat meisje ook al?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82326238
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Of misschien hebben ze een groot inlevingsvermogen. Wat nu als het een familielid van jou zou zijn?
Dan is het nog bijna mild, zo'n gevangenis en of je dat een haar beter maakt of niet, boeit dan helemaal niet. Er is een dierbare dood. Dat doet vast heel erg veel pijn en met moralistisch gezever veeg je je billen dan wel af.
Daarom hebben we in de beschaafde wereld ook een systeem van onafhankelijke rechters, en laten we de familieleden van het slachtoffer niet over de straf beslissen.

Maar zelfs als het morele argument je niet aanspreekt, dan moet de feilbaarheid van het rechtssysteem genoeg reden zijn om niet dit soort barbaarse straffen te willen. Lucia de B. heeft zes jaar onschuldig vastgezeten voor de moord op zeven kinderen (is er een ergere misdaad denkbaar?). Als het aan enkele fokkers gelegen had was ze die zes jaar dagelijks verkracht en gemarteld. Ik ben blij dat zij het niet voor het zeggen hebben in dit land.
pi_82326270
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik het erger dat er onschuldige mensen zitten. Of mensen die op zeer jonge leeftijd drugs hebben gedeald, misschien onder druk van anderen. Die nog vrij rondlopen.
Ja, dat is nog veel erger. Er zijn natuurlijk ontelbaar drugsgerelateerde moorden, ik heb wel eens gelezen dat op elke vier gram coke er één moord is gepleegd, dus als je het zo bekijkt is het natuurlijk zeer verwerpellijk als je kilo's smokkelt.
Maar ik vraag me af of dát de reden is van de hoge straffen.
En ik vind, zoals ik ook op de FP al zei, dat er ook rekening mee moet worden gehouden dat zeer veel mensen erin geluisd worden, omdat ze gewoon met ogen open in een val lopen.
pi_82326276
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:31 schreef Flounder het volgende:

[..]

Idd, redelijk IQ, maar een zeer laag EQ.
Hoe weet je dat ie een hoog IQ heeft? Ik ken hem verder niet, maar al te intelligent komt ie op mij niet over van wat ik zo gezien en gehoord heb van hem.
pi_82326281
Wat heeft hij de afgelopen 5 jaar gedaan behalve de wereld rond te reizen en te pokeren?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82326301
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:32 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Daarom hebben we in de beschaafde wereld ook een systeem van onafhankelijke rechters, en laten we de familieleden van het slachtoffer niet over de straf beslissen.

Maar zelfs als het morele argument je niet aanspreekt, dan moet de feilbaarheid van het rechtssysteem genoeg reden zijn om niet dit soort barbaarse straffen te willen. Lucia de B. heeft zes jaar onschuldig vastgezeten voor de moord op zeven kinderen (is er een ergere misdaad denkbaar?). Als het aan enkele fokkers gelegen had was ze die zes jaar dagelijks verkracht en gemarteld. Ik ben blij dat zij het niet voor het zeggen hebben in dit land.
Precies, en dit is ook één van de twee voornaamste reden waarom ik tegen de doodstraf ben.
pi_82326341
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ie een hoog IQ heeft? Ik ken hem verder niet, maar al te intelligent komt ie op mij niet over van wat ik zo gezien en gehoord heb van hem.
Wat ik begrepen heb heeft hij gestudeerd.
Maar ook slimme mensen kunnen erg dom overkomen door hun gedrag.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:34:54 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_82326345
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:25 schreef Noek het volgende:
Of misschien ontbreekt het ze aan cognitieve vermogens. Er is een reden waarom we een onafhankelijke en onpartijdige rechtspraak hebben.
pi_82326351
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je moet wel redelijk slim zijn om zoveel mensen zo lang aan het lijntje te kunnen houden...
pi_82326409
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:35 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Je moet wel redelijk slim zijn om zoveel mensen zo lang aan het lijntje te kunnen houden...
Inderdaad, hij is erg sluw.
pi_82326466
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:32 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Niets menselijks is mij vreemd en ook al ben ik het met een groot deel eens, dan nog zou ik het niet op gebrek van opvoeding gooien.
Go hard or go home
pi_82326503
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Maar denk je niet dat bijvoorbeeld tien jaar in een 'normale' gevangenis niet voldoende straf is??? Zelfs al leef je niet in een kerker, dan nog is tien jaar opsluiting vreselijk, en dan denk je echt wel na over je daden.
10 jaar is vreselijk voor hem sure.

Er vanuit gaande dat hij schuldig is, leven 2 vrouwen door hem helemaal nooit meer.

2 levens van onschuldige meisjes tegenover 10 jaar van het leven van 1 of andere klapdebiel. Geen vergelijking als je het mij vraagt.

Als hij het te zwaar vindt kan hij ook gewoon zelf moord plegen hoor. Het lijkt alsof jij die gevangenis als iets ergers ziet dan het vermoorden van 2 vrouwen (er vanuitgaande dat hij schuldig bevonden wordt).

Last but certainly not least;
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je niet opgewassen bent tegen de straffen in een land, moet je daar geen misdaad begaan.
Sterkste quote van het gehele topic tot nu toe.
QTF!

Edit, op de FP zei iemand : "Wie nu nog denkt dat hij onschuldig is spoort zelf niet".
Lambo of Rekt
pi_82326594
Echt slimme mensen/criminelen laten niet zulke steken vallen. Wat hij allemaal heeft uit lopen kramen. Ik vind dat niet slim hoor. Dat hij niet gepakt is een tweede maar god, een lampie is het niet. Hij wilde graag een grote slimme jongen spelen, dat is wat anders.
Go hard or go home
pi_82326620
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat heeft hij de afgelopen 5 jaar gedaan behalve de wereld rond te reizen en te pokeren?
Volgens mij heeft hij een diploma gehaald in Aruba ,gestudeerd aan de Rangsit University en heeft hij een goedlopend restaurant en ook nog een nachtclub opgestart dus helemaal stilgezeten heeft hij niet .
En geld verdienen met interviews geven dat is ook werk
pi_82326684
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:39 schreef EggsTC het volgende:

Sterkste quote van het gehele topic tot nu toe.
QTF!
Daar ben ik het absoluut niet mee eens!

Dan moeten we ook accepteren dat in bepaalde landen homoseksualiteit een misdaad is, en het logisch is dat men dan opgehangen wordt, dat je ook een misdadiger bent als je verkracht wordt, of dat jonge kinderen als volwassenen berecht worden.

Kom op zeg.
pi_82326705
quote:

[..]

Als hij het te zwaar vindt kan hij ook gewoon zelf moord plegen hoor. Het lijkt alsof jij die gevangenis als iets ergers ziet dan het vermoorden van 2 vrouwen (er vanuitgaande dat hij schuldig bevonden wordt).
Absoluut niet. Iemand vermoorden is zo'n beetje het ergste wat er is (je hebt natuurlijk wel gradaties op basis van motief (wraak of zomaar is al een verschil) en leeftijd (kind v.s. volwassene), maar toch vind ik dat je al enorm geboet hebt door tien jaar gevangen te zitten, voor mijn part twintig jaar, omdat het twee meisjes betreft, maar de omstandigheden van zo'n gevangenis zijn gewoon mensonterend. En door dat laatste vind ik dat geen enkel mens dat verdient!
pi_82326741
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:41 schreef Noek het volgende:
Echt slimme mensen/criminelen laten niet zulke steken vallen. Wat hij allemaal heeft uit lopen kramen. Ik vind dat niet slim hoor. Dat hij niet gepakt is een tweede maar god, een lampie is het niet. Hij wilde graag een grote slimme jongen spelen, dat is wat anders.
Dat denk ik dus ook.

En mogelijk een junk die om de een of andere reden na het een of ander genuttigd te hebben een meisje heeft doodgeslagen. Ik denk wel dat ie gevaarlijk is hoor, als je zo'n geweldsuitbarsting hebt.
pi_82326745
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:41 schreef Noek het volgende:
Echt slimme mensen/criminelen laten niet zulke steken vallen.
Wel als hij haar impulsief om het leven brengt en in paniek vlucht. Slim betekent nog niet stabiel.

En dat hij niet stabiel is, lijkt mij in zijn geval een understatement.
pi_82326799
Hij had beter meteen een vlucht kunnen boeken en uit Zuid-Amerika kunnen vluchten.
pi_82326813
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan moeten we ook accepteren dat in bepaalde landen homoseksualiteit een misdaad is, en het logisch is dat men dan opgehangen wordt, dat je ook een misdadiger bent als je verkracht wordt, of dat jonge kinderen als volwassenen berecht worden.

Kom op zeg.
Als jij homo bent en in een islamitisch land woont, ben je niet erg snugger om daar ter plekke uit de kast te komen.
pi_82326848
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hij had beter meteen een vlucht kunnen boeken en uit Zuid-Amerika kunnen vluchten.
Tja, maar de misdaad is nog steeds in Zuid-Amerika gepleegd, dus dan zou hij toch weer teruggestuurd worden.
pi_82326861
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Flounder het volgende:

[..]

Als jij homo bent en in een islamitisch land woont, ben je niet erg snugger om daar ter plekke uit de kast te komen.
En als je verkracht wordt ook eigen schuld?

En je zou maar door je buurman beschuldigd worden van homoseksualiteit als die van je af wilt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:47:55 #96
3542 Gia
User under construction
pi_82326901
quote:
Edit, op de FP zei iemand : "Wie nu nog denkt dat hij onschuldig is spoort zelf niet".
Euh, dat was ik ook. Ben op dreef vandaag!!
pi_82326923
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Flounder het volgende:

[..]

Maar het land verlaten is makkelijker gezegd dan gedaan, dus het lijkt me niet prettig als je je hele leven dat moet verzwijgen.
pi_82326935
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:41 schreef johan555 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij een diploma gehaald in Aruba ,gestudeerd aan de Rangsit University en heeft hij een goedlopend restaurant en ook nog een nachtclub opgestart dus helemaal stilgezeten heeft hij niet .
En geld verdienen met interviews geven dat is ook werk
Waar had/heeft hij die nachtclub en restaurant?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82326937
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:43 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Absoluut niet. Iemand vermoorden is zo'n beetje het ergste wat er is (je hebt natuurlijk wel gradaties op basis van motief (wraak of zomaar is al een verschil) en leeftijd (kind v.s. volwassene), maar toch vind ik dat je al enorm geboet hebt door tien jaar gevangen te zitten, voor mijn part twintig jaar, omdat het twee meisjes betreft, maar de omstandigheden van zo'n gevangenis zijn gewoon mensonterend. En door dat laatste vind ik dat geen enkel mens dat verdient!
Ik begrijp je stelling heel goed, maar had hij dit niet vantevoren kunnen bedenken? Ik bedoel.. als je in een land als Peru een moord gaat plegen op zo'n geweldadige manier... tja, dan ben je niet handig bezig.

Ik mijd zelf dat soort landen al om te komen vanwege dit soort regimes, niet dat ik een moordenaar ben ofzo maar ik hou er gewoon uberhaupt al niet van om in zo'n land te zijn.
quote:

[..]

Kom op zeg.
We hebben het over landen hier, niet over de zandbak die ze het middenoosten noemen en waar ze 400 jaar terug in de tijd leven.
Lambo of Rekt
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:49:09 #100
3542 Gia
User under construction
pi_82326955
quote:

[..]

Kom op zeg.
Dan gaat het erom of dat wel of niet als misdaad beschouwd moet worden.

Lijkt me dat dat bij moord wel duidelijk is, niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')