abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82612313
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:30 schreef SemperSenseo het volgende:

Maar ik wil geen huis kopen! Ik wil de keuze hebben op een werkelijk liberale markt, geen inmenging en bescherming van bepaalde partijen door de regering (huizenbezitters van babyboom-generatie)! Da's geen liberaal kapitalisme! Ik wil niet gedurende mijn leven slaaf zijn en afhankelijk zijn van schulden vanwege een veels te duur en overprijst huis! Gezien mijn baan wil ik flexibel zijn, GVD! Partijen als de VVD dwingen mij om een huis te kopen en een schuldenslaaf te worden
Rustig maar, je hoeft geen lening te nemen. Ik zou gewoon lekker blijven huren, als ze de huurder willen gaan dwingen meer te gaan betalen op basis van inkomen, dan gaan we gewoon lekker demonstreren in DH. Ik ken wel wat mensen die in zijn voor een relletje, Tjakka
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_82612393
Check... PVV laat breekpunt AOW leeftijd vallen...

Morgen laten zowel de PVV als de VVD weten dat de HRA ook geen breekpunt meer is
I'll sing you a lullaby.
pi_82612580
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Rustig maar, je hoeft geen lening te nemen. Ik zou gewoon lekker blijven huren, als ze de huurder willen gaan dwingen meer te gaan betalen op basis van inkomen, dan gaan we gewoon lekker demonstreren in DH. Ik ken wel wat mensen die in zijn voor een relletje, Tjakka
Als de huur echt gaat stijgen dan ga ik even met een kluslijstje naar de huurcommissie. Wedden dat mijn huur dan omlaag gaat.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_82612994
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:06 schreef Prutzenberg het volgende:

Als de huur echt gaat stijgen dan ga ik even met een kluslijstje naar de huurcommissie. Wedden dat mijn huur dan omlaag gaat.
Ik denk dat je beter kan investeren in persoonsbeveiliging voor medewerkers van de woningcorporaties

Persoonlijk denk ik dat het los gaat lopen, ik denk dat er binnen no-time rechtzaken gevoerd worden over deze vorm van discriminatie, men kan dat omzeilen door de huursubsidie te verhogen
I'll sing you a lullaby.
pi_82613134
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:58 schreef xenonoob het volgende:

Ik weet het ook niet, maar ik vermoed dat DAM op zijn minst academisch is opgeleid, maar waarschijnlijk hoger.
Zijn inzicht in de werking van de economie en de huizenmarkt doen dit vermoeden sterken.
Vast en zeker een BB'er die eindeloos gestudeerd heeft op kosten van de samenleving en nu het liefst de toekomstige generaties laat opdraaien voor zijn exorbitante levensstijl
I'll sing you a lullaby.
pi_82613227
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ik de marktwaarde zou gaan betalen en een AVH zou nemen en gebruik zou maken van de HRA dan zou ik 100 euro per maand goedkoper uit zijn, maar ik wil dat huis niet kopen, en een AVH is ook een vies woord
Hopelijk komt de VVD aan de macht en ga je snel 50% meer betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82613465
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, mijn woningcorporatie heeft nu al te kampen met leegstand en verhuurt zelfs pandjes onder anti-kraak contracten. Dat trekt wel veel kansloze (vooral bijstandsmoeders) mensen aan

Zelfs met het kraakverbod is dat geen probleem, want het politieapparaat is dusdanig uitgekleed dat als er aangifte gedaan word het minstens 5 jaar duurt voordat men een kijkje komt nemen
I'll sing you a lullaby.
pi_82613554
quote:

[..]

Dan ga ik minder werken: lekker toeslagen ontvangen en zo.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:26:17 #159
306376 xenonoob
Ikweethetookniet
pi_82613560
quote:

Ik weet het ook niet, maar dit getuigd toch van een geweldig scherpe visie
pi_82613612
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:26 schreef xenonoob het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, maar dit getuigd toch van een geweldig scherpe visie
Weg met de scheefhuurder, goed plan

Ook goed voor het promoten van huizenbezit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:29:26 #161
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82613718
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Weg met de scheefhuurder, goed plan

Ook goed voor het promoten van huizenbezit
Vooral dat laatste. Eigen huizenbezig is (op termijn) goed voor de zelf redzaamheid van burgers.
pi_82613757
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Oh ja, ik vergat dat je uit Dronten kwam, volgens mij wil daar nog niemand wonen als je ze betaald
DAM je brengt me op een idee, ik ga geld vragen om in dat huis te blijven wonen

Als ze fatsoenlijke mensen in hun huizen willen dan gaat ze dat flink wat kosten
I'll sing you a lullaby.
pi_82613816
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Eigen huizenbezig is (op termijn) goed voor de zelf redzaamheid van burgers.
Niet alleen op termijn. Het is ook goed voor vermogensopbouw
pi_82613888
quote:

Huizenbezit == grootschuldenbezit

En dat is weer goed om mensen een slaaf te maken van de bank, het gedrag van dit soort mensen is ook beter te manipuleren en te controleren.

Kortom, huiseigenaar == puppet on strings
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 13:33:28 #165
236264 crew  capricia
pi_82613929
quote:

[..]

Eens.
Er is niets mis mee om eigen huizenbezit te stimuleren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82613945
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sure. Hoe is het weer in jou wereld?
Hier straalt de zon
I'll sing you a lullaby.
pi_82614051
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:33 schreef capricia het volgende:

Eens.
Maar wel met de manier waarop men dit doet. Als overheden het werkelijk zo belangrijk vond dan werden er wel effectievere maatregelen genomen. Nu gaat het alleen maar om maximaal bloed zuigen bij de burger. De huizenmarkt is niets anders dan een melkkoe voor de overheid en de vastgoedmaffia.
I'll sing you a lullaby.
pi_82614085
quote:

[..]

Eens.
Helemaal niets inderdaad. Enige nadeel van de HRA is dat het langer dan 30 jaar kan worden gebruikt en voor constructies met aflossingsvrije hypotheken en dergelijke

Gewoon HRA in stand laten en de hypotheken wat beter reguleren
pi_82615290
quote:

[..]

Eens.
Stimuleren is iets anders dan dwingen. En selectieve huurverhoging is dus het laatste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Prutzenberg op 10-06-2010 14:15:58 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:14:01 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82615831
quote:

[..]

Eens.
Klopt. Echter, dat doe je niet door huizen zo duur mogelijk te maken.
censuur :O
pi_82617659
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Helemaal niets inderdaad. Enige nadeel van de HRA is dat het langer dan 30 jaar kan worden gebruikt en voor constructies met aflossingsvrije hypotheken en dergelijke

Gewoon HRA in stand laten en de hypotheken wat beter reguleren
Misschien gewoon eens wat hypotheekvormen verbieden, aanpassen danwel creeren die wel in het belang van een huizenbezitter werkt.
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:29:31 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82638566
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:01 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Stimuleren is iets anders dan dwingen. En selectieve huurverhoging is dus het laatste.
Stimuleren is hetzelfde als dwingen.

Stel, ik stel een subsidie in van 100 euro voor iedereen die een huis bezit. (50% van de mensen). Dat betekent dat 100% van de mensen 50 euro moet betalen en dat die 50% huizenbezitters dat geld dan krijgt (netto dus 50 euro).

Dat komt op precies hetzelfde neer als wanneer ik een boete van 100 euro ga uitschrijven voor mensen die geen huis bezitten (dwang). (via de belastingpot verdeel ik dat dan weer in porties van 50 euro pp)
The End Times are wild
pi_82643239
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Stimuleren is hetzelfde als dwingen.

Stel, ik stel een subsidie in van 100 euro voor iedereen die een huis bezit. (50% van de mensen). Dat betekent dat 100% van de mensen 50 euro moet betalen en dat die 50% huizenbezitters dat geld dan krijgt (netto dus 50 euro).

Dat komt op precies hetzelfde neer als wanneer ik een boete van 100 euro ga uitschrijven voor mensen die geen huis bezitten (dwang). (via de belastingpot verdeel ik dat dan weer in porties van 50 euro pp)
Nu komt er een extra boete bij. Wat wordt de volgende stap als de huizenmarkt niet genoeg aantrekt? Huisuitzettingen?
De PVV is nog vriendelijker voor Moslims dan de VVD voor huurders.
pi_82643327
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:55 schreef Prutzenberg het volgende:

De PVV is nog vriendelijker voor Moslims dan de VVD voor huurders.
Ik bekeer mij tot de Islam en vraag een halalhypotheek aan
I'll sing you a lullaby.
pi_82653310
Zojuist de eerste huiseigenaar 'speculant' gesproken die even 20k moest aftikken omdat zijn oude huis minder opbracht dan de nieuwe woning die hij al reeds gekocht had, huilend aan de telefoon bij zijn ouders gesmeekt om een lening De situatie was onhoudbaar geworden, dus verkopen was zijn enige optie, uiteraard hypotheek bij twee verschillende banken, denk maar niet dat de huidige hypotheek verstrekker die extra 20k wil financieren op het huidige onderpand. Waar is de goeie oude tijd gebleven dat alles maar geleend en gefinancieerd kon worden
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')