quote:Op maandag 14 juni 2010 07:33 schreef Terrorizer het volgende:
Of ze volledig laten zitten als ze geen lagere prijs accepteren.
DAM heeft waarschijnlijk belangen in de huizenmarkt en past deze simpele psychologische trucs toe om mensen te verleiden tot het doen van snelle en slecht gefundeerde beslissingen.quote:
50-60k van 430k is geen 5% maar 12-14%... Creatief met getallen?quote:Op maandag 14 juni 2010 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus je wil je droomhuis laten lopen op 5% van de aankoopwaarde?
Draai het om: de verkoper zou nu wel gek zijn als-ie voor 5% minder z'n verkoopkans laat schieten!quote:Op maandag 14 juni 2010 08:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
5% kan net 5% boven je budget zijn, met de mentaliteit van "voor 5% extra laat ik dat huis niet lopen" is de zeepbel tot ongekende proporties opgeblazen.
Dat was allang duidelijk. Hij hoopt nog steeds op de Greater Fool Theory. Want stel dat morgen opeens iedereen 2 keer zo veel wil betalen, dan is elk huis ook echt ineens 2 keer zo veel waard! Dat-ie meer belasting gaat betalen en z'n volgende huis alleen maar duurder wordt, tsja, niet te ver vooruitdenken...quote:Op maandag 14 juni 2010 08:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM heeft waarschijnlijk belangen in de huizenmarkt en past deze simpele psychologische trucs toe om mensen te verleiden tot het doen van snelle en slecht gefundeerde beslissingen.
Daar zit nu één van de grootste menselijke tekortkomingen, mensen nemen liever geen verlies, sterker nog zij zullen alles op alles zetten om verlies te voorkomen, vaak eindigen deze mensen met een nog veel groter verlies. Zo gaat dat in de liefde, met vriendschappen, met tijd, met geld en met de verkoopsom van je huisquote:Op maandag 14 juni 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Draai het om: de verkoper zou nu wel gek zijn als-ie voor 5% minder z'n verkoopkans laat schieten!
hahahahaquote:Op maandag 14 juni 2010 09:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daar zit nu één van de grootste menselijke tekortkomingen, mensen nemen liever geen verlies, sterker nog zij zullen alles op alles zetten om verlies te voorkomen, vaak eindigen deze mensen met een nog veel groter verlies. Zo gaat dat in de liefde, met vriendschappen, met tijd, met geld en met de verkoopsom van je huis
Mijn leven is een groot drama, de voedingsbodem voor mijn cynismequote:
Ik kan er over meepraten.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn leven is een groot drama, de voedingsbodem voor mijn cynisme![]()
Ik heb gelukkig wel eigen huisquote:Op maandag 14 juni 2010 09:22 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Ik kan er over meepraten.
Maar gelukkig heb ik geen eigen huis met een dikke hypotheek!
Hey, kop op. Je hebt nog HRA.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:47 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig wel eigen huis(helaas met een dikke hypotheek
)
Nee, hij zegt zelf dat ze niet zoveel willen dalen 20-25k lijkt me wel haalbaar en laat dat nu net 5% zijnquote:Op maandag 14 juni 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
50-60k van 430k is geen 5% maar 12-14%... Creatief met getallen?
[..]
Draai het om: de verkoper zou nu wel gek zijn als-ie voor 5% minder z'n verkoopkans laat schieten!
[..]
Dat was allang duidelijk. Hij hoopt nog steeds op de Greater Fool Theory. Want stel dat morgen opeens iedereen 2 keer zo veel wil betalen, dan is elk huis ook echt ineens 2 keer zo veel waard! Dat-ie meer belasting gaat betalen en z'n volgende huis alleen maar duurder wordt, tsja, niet te ver vooruitdenken...
Ja echt man, precies het zelfdequote:Op maandag 14 juni 2010 08:13 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Altijd! ;-) Veel mensen zouden eens moeten uitzoeken wat er in Japan is gebeurd. Deze (deflatoire) depressie lijkt daar erg veel op.
[ afbeelding ]
En leuk bij je ouders blijven wonen tot je 35e of met 5 man op een studentenkamerquote:Op maandag 14 juni 2010 07:33 schreef Terrorizer het volgende:
Of ze volledig laten zitten als ze geen lagere prijs accepteren.
Het gemiddelde intellectuele niveau is gewoon niet hoogquote:Op maandag 14 juni 2010 07:38 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Wat een enorm simplistische dooddoener. "Zolang je maar iets koopt wat gewild is, is het altijd weer te verkopen."
Ja, dat dacht natuurlijk iedereen toen men z'n huis kocht. "Mijn huis is geweldig en is dus straks weer makkelijk te verkopen!" En moet je nu eens zin, hoeveel van die mensen nu al meer dan 2 jaar zitten te wachten op de verkoop van hun ongetwijfeld fántástische woning.
5% op 30 jaar. Who gives a fuckquote:Op maandag 14 juni 2010 08:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
5% kan net 5% boven je budget zijn, met de mentaliteit van "voor 5% extra laat ik dat huis niet lopen" is de zeepbel tot ongekende proporties opgeblazen.
Ja en laat me raden: jij weet precies welke dat wel en niet zijn?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het gemiddelde intellectuele niveau is gewoon niet hoog
Voldoende huizen die wel courant zijn alleen nog veel meer die dat niet zijn
EN je zegt dat-ie het huis niet om 5% moet laten schieten... M.a.w. busted!quote:Op maandag 14 juni 2010 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, hij zegt zelf dat ze niet zoveel willen dalen 20-25k lijkt me wel haalbaar en laat dat nu net 5% zijn
Jaquote:Op maandag 14 juni 2010 11:30 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Ja en laat me raden: jij weet precies welke dat wel en niet zijn?
Als je het niet kan betalen? Nou de bank misschien? Of je wilt jezelf niet tot aan je oogballen toe in de schulden steken?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
5% op 30 jaar. Who gives a fuck
Je bedoelt dat hij gaat kijken naar huizen die hij niet kan betalenquote:Op maandag 14 juni 2010 11:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je het niet kan betalen? Nou de bank misschien? Of je wilt jezelf niet tot aan je oogballen toe in de schulden steken?
Je realiseert je blijkbaar niet dat mensen wekenlang staken voor een half procent salarisverhoging?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5% op 30 jaar. Who gives a fuck
Het economisch inzicht van een Fokkerquote:Op maandag 14 juni 2010 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je realiseert je blijkbaar niet dat mensen wekenlang staken voor een half procent salarisverhoging?
Hey Lullo, dat zeg ik toch niet. Je leest wat er niet staat.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En leuk bij je ouders blijven wonen tot je 35e of met 5 man op een studentenkamer
Strak plan
"La mano de Dios" moet iemand als DAM wel aanspreken, er zijn het was trouwens wel een oneerlijk doelpunt (met de hand gescoord), net zo oneerlijk dus als de overheidsbemoeienis in de huizenmarkt.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:04 schreef Terrorizer het volgende:
Ik vind trouwens wel dat de “hand van god” (overheid) weg moet uit de huizenmarkt. En de onzichtbare hand van Adam Smith zijn werk moet laten doen.
Nuquote:Woningbouwproductie ingestort
Uitgegeven: 14 juni 2010 10:02
DEN HAAG - Voor het eerst sinds het uitbreken van de recessie zijn de gevolgen duidelijk zichtbaar in de Nederlandse woningbouwproductie.
© ANP
Dat stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag naar aanleiding van cijfers over het eerste kwartaal.
Het aantal gereedgekomen woningen lag ruim 44 procent lager dan in het eerste kwartaal van 2009.
Verder was het aantal woningen waarvoor een bouwvergunning is verleend bijna 32 procent lager dan een jaar eerder, aldus het CBS.
De daling was het sterkst bij woningen die in opdracht van woningcorporaties zijn gebouwd. Het aantal gereedgekomen corporatiewoningen lag ruim 52 procent lager dan een jaar eerder.
Vergunningen
Ook het aantal aan corporaties verstrekte vergunningen is met ruim de helft verminderd. In het eerste kwartaal ontvingen corporaties vergunningen voor ruim 2.500 woningen, tegen 5.300 woningen een jaar eerder.
In totaal kwamen ruim 7.000 woningen gereed, bijna 6.000 minder dan een jaar eerder. Verder daalde het aantal voor woningen verleende vergunningen met ruim 5.000 tot bijna 11.000.
De neergang was het grootst in Noord-Holland. Alleen in Overijssel werden iets meer woningen opgeleverd dan een jaar eerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |