Nee, vriendje is van t bier, dus als t niet goed is moet je hem er op aankijkenquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:49 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Geen écht bier? Leffe, of La Trappe, of Grimbergen, of La Chouffe ofzo?
La trappe quadrupel isquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:49 schreef DeZwabber het volgende:
la trappe quadrupel, of de nieuwe isidor !
hehe, is goedquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:50 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nee, vriendje is van t bier, dus als t niet goed is moet je hem er op aankijken
Jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:59 schreef Flounder het volgende:
wtf, geven jullie die planten gewoon namen?
En dan nog mensennamen als Marc en Daan...
Even zoeken welke planten het ook alweer zijnquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:59 schreef Pien85 het volgende:
[..]
JaRubeus Hagrid en de Marauders zijn van mij
Speaking of the marauders... ze staan nog buiten, kunnen ze blijven staan tuba?
Ja, die kunnen gewoon buiten blijven staan! Daar krijgen ze meer lichtquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:59 schreef Pien85 het volgende:
[..]
JaRubeus Hagrid en de Marauders zijn van mij
Speaking of the marauders... ze staan nog buiten, kunnen ze blijven staan tuba?
dan laat ik ze op de tuintafel staan en ga ik naar bedquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:16 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ja, die kunnen gewoon buiten blijven staan! Daar krijgen ze meer licht
Ok, welterusten!quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:17 schreef Pien85 het volgende:
[..]
dan laat ik ze op de tuintafel staan en ga ik naar bed
Ja, jij ook, mooi dromen over je diploma-uitreikingquote:
quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:23 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja, jij ook, mooi dromen over je diploma-uitreiking(mag dat eigenlijk met een streepje? of moet dat aan elkaar?
)
Zonder streepje krijg een klinkerbotsing, lijkt mij...quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:25 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Zal ik waarschijnlijk wel doen, of dromen over het vervolg, iig niet over blijven zitten
![]()
Van mij mag het met een streepje
quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:27 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Zonder streepje krijg een klinkerbotsing, lijkt mij...
Jij niet, maar ik wel; zeker na het lezen van "weg om legging"quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:27 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Daar maak ik me vandaag niet zo druk om
mag allebei van mij
![]()
Ik kan me wel mateloos ergeren als mensen dit zeggen: Maar hun zeiden tegen mijquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:29 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Jij niet, maar ik wel; zeker na het lezen van "weg om legging"
als/dan foutenquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:31 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ik kan me wel mateloos ergeren als mensen dit zeggen: Maar hun zeiden tegen mij
of: Zijn vleesetende plant is groter als de mijne
inderdaad, en dan zul je zien dat uiteindelijk de nederlandse taal wordt aangepast omdat bijna iedereen het zegtquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:32 schreef Pien85 het volgende:
[..]
als/dan foutenJij bent veel groter als mij!
nog erger: ik wordt...
netjes on topic, jouw post![]()
Tja, daar hadden wij het hier thuis laatst nog over. Dat je "shawl" tegenwoordig mag schrijven als "sjaal". Het staat zelfs als beiden in de van Dalequote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef tubacloud het volgende:
[..]
inderdaad, en dan zul je zien dat uiteindelijk de nederlandse taal wordt aangepast omdat bijna iedereen het zegt
Ik wist pas van het woord shawl nadat ik het woord sjaal al 15 jaar gebruiktequote:Op donderdag 17 juni 2010 22:35 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Tja, daar hadden wij het hier thuis laatst nog over. Dat je "shawl" tegenwoordig mag schrijven als "sjaal". Het staat zelfs als beiden in de van Dale
Thats badquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:36 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ik wist pas van het woord shawl nadat ik het woord sjaal al 15 jaar gebruikte![]()
de taal wordt gewoon flink verbaggerd
quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Thats bad
je hebt m'n edit niet gequote![]()
Als iemand dat zegt verbeter ik ze ook gewoon automatisch, en dan worden ze chagrijnig omdat ik ze verbeter...quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:35 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Tja, daar hadden wij het hier thuis laatst nog over. Dat je "shawl" tegenwoordig mag schrijven als "sjaal". Het staat zelfs als beiden in de van Dale
Ik zag laatst iemand typen "ik ben veel beter als jouw
Dat doe ik ook jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:40 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Als iemand dat zegt verbeter ik ze ook gewoon automatisch, en dan worden ze chagrijnig omdat ik ze verbeter...
praat dan ook gewoon nederlands
whut?quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:42 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook janog zo'n nare: "toen ik ik na huis en daarna ging ik na de snackbar" of iets dergelijks
dat hij NAAR huis ging en daarna NAAR de snackbar. Een fout die, zeker hier in de omgeving, erg veel gemaakt wordt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:44 schreef tubacloud het volgende:
[..]
whut?wat staat daar nou eigenlijk?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:45 schreef Pien85 het volgende:
[..]
dat hij NAAR huis ging en daarna NAAR de snackbar. Een fout die, zeker hier in de omgeving, erg veel gemaakt wordt.
Oh die ken ik wel jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:47 schreef tubacloud het volgende:
[..]
wij zeggen hier altijd als je geen zin meer in iets hebt: ik zoek het niet meer.
Alleen een groot deel van nederland lijkt het niet te kennen, aangezien ik op vakantie steeds de vraag kreeg: wat zoek je?
whehe, wij zeggen dat hier ook altijdquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:49 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Oh die ken ik wel ja"Maar ik zoek dat niet" enzo
Ik werkte, na de opening van de Jumbo hier, samen met een aantal collega's uit Brabant. Die zeiden dagelijks dat ze waren "afgewerkt". Ik heb me werkelijk stuk gelachen elke keer dat iemand dat zei
en nu ga ik echt naar bed
Ze zitten elkaar flink in de weg ja. Ben all1 bang dat ik ze sloop als ik dat nu niet voorzichtig genoeg doe. Aan de andere kant kunnen ze zo ook niet veel want bijna alle happertjes verdringen elkaar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:55 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe groot ze al zijn
Het is niet zo handig om ze nu uit elkaar te halen, alleen als ze elkaar in de weg zitten, aangezien de planten nu in groei zijn, en ze in een shock kunnen raken als je ze nu uit de grond haalt.
Daar komen ze wel weer bovenop, alleen ze zullen er een tijdje veel slechter uitzien.
Kun je niet wachten tot ze uit de winterslaap komen? Schijnt beter te zijn... En de happertjes die andere happertjes in de weg zitten sterven vanzelf af. 1 van mijn venusjes doet dat ook. 3 happertjes die in een andere happer vielen zijn nu aant doogaan, primagoedquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ze zitten elkaar flink in de weg ja. Ben all1 bang dat ik ze sloop als ik dat nu niet voorzichtig genoeg doe. Aan de andere kant kunnen ze zo ook niet veel want bijna alle happertjes verdringen elkaar.
Edit : Gefeliciteerd tuba!Ik hoop dat je niet teveel hebt gedaan waar die rizzla humor in mn fobo voor waarschuwt.
Bij mij happen ze elkaar niet. Ze blijven allemaal eigenwijs (sjips ze lijken nu al op hun baasje....quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:32 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Kun je niet wachten tot ze uit de winterslaap komen? Schijnt beter te zijn... En de happertjes die andere happertjes in de weg zitten sterven vanzelf af. 1 van mijn venusjes doet dat ook. 3 happertjes die in een andere happer vielen zijn nu aant doogaan, primagoed
afsterven is volgens mij niets mis mee, als ze niet allemaal tegelijk afsterven.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bij mij happen ze elkaar niet. Ze blijven allemaal eigenwijs (sjips ze lijken nu al op hun baasje....) door groeien ook al misvormt dat de happer waardoor ze niet meer dicht kunnen.
![]()
Is dat afsterven wel goed dan? Het kost ze zo all1 maar een berg energie waardoor ze heulemaal dood kunnen gaan.....
Dat begrijp ik maar als happertjes ongebruikt gaan afsterven lijkt me dat ook geen goed iets.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:09 schreef Pien85 het volgende:
[..]
afsterven is volgens mij niets mis mee, als ze niet allemaal tegelijk afsterven.
Overigens heb ik het idee dat 1 van de marauders een bloem begint te krijgen
Oh, die van mij sterven ook ongebruikt af. Ik zit er niet mee, de rest groeit prima, en plantje zorgt er netjes zelf voor dat ie ruimte genoeg heeft. Misvormde happertjes en happertjes die andere happertjes in de weg zitten gaan dood, en de rest doet het prima, ik maak me er niet druk omquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar als happertjes ongebruikt gaan afsterven lijkt me dat ook geen goed iets.
Ow das leuk!![]()
Trouwens foto of t is niet gebeurt.
Doen!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:49 schreef Levolution het volgende:
Wat een leuk topic, ik heb jaaaren geleden als klein kind nog vleesetende planten gehouden, door dit topic krijg ik weer zin om ze te gaan houden.
Misschien doe ik dat binnenkort wel.
Die bloem is tofquote:Op maandag 21 juni 2010 16:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Daan staat te patsen met z'n bloem (hoe lang wordt dat eigenlijk?)
[ link | afbeelding ]
Daan dichterbij
[ link | afbeelding ]
Inge
[ link | afbeelding ]
Onno met een dooie happer (zo maar even uitknippen)
[ link | afbeelding ]
Ze hebben potjes gekregen, zien jullie hetOh, en ze hebben sinds van het weekend gezelschap van Happy
:
[ link | afbeelding ]
hoeft niet, mag welquote:Op maandag 21 juni 2010 16:22 schreef Pien85 het volgende:
Tuba... zwarte blaadjes op Venus, afknippen, of niet?
Dan laat ik ze mooi zittenquote:Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
hoeft niet, mag wel
het heeft geen nut, behalve dan dat je plant er opgeruimder uit ziet
krijgt hij wel genoeg licht?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef Pien85 het volgende:
Ik denk dat 1 van mijn Venusjes dood gaatZelfs de nog groeiende happers worden zwart
meer dan zatquote:
Nou, dat zal wel loslopenquote:
quote:
wil je een bakkie?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:43 schreef DeZwabber het volgende:
dat slijm op die drosera's is eetbaar he![]()
het zit zelfs in sommige kwarkyoghurts
quote:
Ik geloof dat VSM of Vogel er ook iets mee doetquote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:43 schreef DeZwabber het volgende:
dat slijm op die drosera's is eetbaar he![]()
het zit zelfs in sommige kwarkyoghurts
Nee bij een plantenwinkel in de stad, hij was helemaal verpieterd en kostte 2 euro of zo.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:36 schreef Guppyfriend het volgende:
oh-oh, waar heb je Inspector Gadget gehaald? Gewoon bij een tuincentrum?
Gossie!quote:Op zondag 27 juni 2010 13:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee bij een plantenwinkel in de stad, hij was helemaal verpieterd en kostte 2 euro of zo.
Hmm je woont hier niet in de buurt denk ik he?quote:Op zondag 27 juni 2010 13:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gossie!
Ik ben ook op zoek naar zo eentje, maar tot nu toe heb ik ze nog niet gezien.
Nee volgens mij niet. Arnhem, en jij zat dacht ik heel ergens anders.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hmm je woont hier niet in de buurt denk ik he?
Ik heb m trouwens best al lang, ik moet nog es gaan kijken of ze dr nog hebben want ik vind m erg leuk.
Mss heb ik binnenkort wel zaad voor je
Maastricht ja, en ik heb echt geen idee of ze ze nog hebben daar ook hoor.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet. Arnhem, en jij zat dacht ik heel ergens anders.
Maar voor zaadjes houd ik me aanbevolen
Ach, ik heb geen haastquote:Op zondag 27 juni 2010 13:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maastricht ja, en ik heb echt geen idee of ze ze nog hebben daar ook hoor.
Was je nou alweer op vakantie?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:22 schreef tubacloud het volgende:
mountainbiken in de Ardennen was vet, en om het maar even on topic te houden: geen vleeseters gezien, wel veel veenmos
4 daagjes mountainbiken in de Ardennenquote:
Ruilen?quote:Op zondag 27 juni 2010 22:06 schreef tubacloud het volgende:
[..]
4 daagjes mountainbiken in de Ardennen
En dan nog naar Spanje
Waar ga je heen?quote:
M'n werkquote:
Hehe, ik denk dat ik het toch bij Spanje houdquote:Op zondag 27 juni 2010 22:47 schreef Pien85 het volgende:
[..]
M'n werk
Overigens, even on topic... Ik zei het eerder in het topic al, maar denk dat je dat, ivm vakantie gemist hebt... Maar goed, mijn nephentes is, zonder dat ik dat wist, eigenlijk 2 nephentessen... Staan dus met zn 2en in een onmogelijk klein bakje en verdringen elkaar nogal... is het verstandig om ze te verpotten, of moet ik daar mee wachten tot volgend jaar?
Oh en omdat de sarracenia's bij Ranzijn hier er zo goed bij stonden zit ik er hard over te denken om er morgen een te gaan halen
Waar ga ik levend sphagnum vinden dan?quote:Op zondag 27 juni 2010 22:50 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Hehe, ik denk dat ik het toch bij Spanje houd
Nepenthes kan je nu gewoon verpotten, ik zou alleen geen turf gebruiken, maar levend sphagnum als grondmengsel, aangezien de wortels van nepenthes echt heel snel rotten in turf, dan is ie bij mij iig altijd binnen een jaar dood.
Ik zou de verleiding ook nog steeds niet kunnen weerstaan hoor
Tuincentrumquote:
Nouja, als ik morgen dan toch bij Ranzijn ben zal ik 't wel even vragen danquote:Op zondag 27 juni 2010 22:55 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Tuincentrum
En andeeeeers, moet ik even nadenken waar je het nog meer kan halen... Je kan trouwens ook droog sphagnum weer levend maken door het in water te leggen...
quote:Op zondag 27 juni 2010 22:56 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nouja, als ik morgen dan toch bij Ranzijn ben zal ik 't wel even vragen dan
quote:Op maandag 28 juni 2010 08:46 schreef oh-oh het volgende:
Inspector Gadget had zich helemaal klem gegroeid
Yups , naja hij stond in een rek omdat ie uit de zon moest, maar dan nogquote:
Hij was rek en strekoefeningen aan het doen aan dat rek?quote:Op maandag 28 juni 2010 08:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups , naja hij stond in een rek omdat ie uit de zon moest, maar dan nog
Bloemquote:Op maandag 28 juni 2010 09:10 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
omnomnom
[ link | afbeelding ] Deze krijgt een mooie bloem zie k ?
beide klikbaar voor groter. Vooral die laatste is in detail erg mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |