Iemand die de hele dag voor je raam staat te springen is ook een provocateur wil nog niet zeggen dat hij een martelaarsdood wil stervenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alsof dat geen provocateurs kunnen zijn.
Inval Gaza. Er wordt van alles bijgehaald hè?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:42 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Er is tegen de vloot toch geen wit fosfor gebruikt? Dan zou je dat wel gemerkt hebben namelijk
Wel degelijk als je dat bij mij doet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:45 schreef BasOne het volgende:
[..]
Iemand die de hele dag voor je raam staat te springen is ook een provocateur wil nog niet zeggen dat hij een martelaarsdood wil sterven
Zoals ik zei, dat is het probleem met verdragen, je kan er niet 1 ding uitpikken wat je goed bevalt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Inval Gaza. Er wordt van alles bijgehaald hè?
Alsof Westerlingen niet moslim kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alsof dat geen provocateurs kunnen zijn.
Dat doet Israel niet. Dat is inderdaad niet altijd rechtvaardig. Maar daar zijnze de enige niet in.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat is het probleem met verdragen, je kan er niet 1 ding uitpikken wat je goed bevalt.
Je houd je aan het geheel of je houd je er helemaal niet aan.
Dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Alsof Westerlingen niet moslim kunnen zijn.
Kijk eens rond zou ik zeggen.
Lekker relevant inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Inval Gaza. Er wordt van alles bijgehaald hè?
De meeste westerlingen zijn niet moslimquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Alsof Westerlingen niet moslim kunnen zijn.
Kijk eens rond zou ik zeggen.
Het word relevant als je een verdrag aanhaalt om de kaping van de vloot te rechtvaardigen....quote:
Jullie rukken dat fosfor uit z'n verband, het ging over regeltjes in de wetten. lees eens wat beterquote:
Oh ik beweer ook niet dat ze de enige zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat doet Israel niet. Dat is inderdaad niet altijd rechtvaardig. Maar daar zijnze de enige niet in.
Ik geloof dat jij het niet helemaal goed begrijpt. Die goederen zijn anders al lang en breed gecontroleerd door Israël voor ze doorgestuurd worden, en dat controleren gebeurt zelfs zo grondig dat veel al producten bedorven zijn voor ze eindelijk afgeleverd worden .. er is geen enkele logische reden of noodzaak om na die controle onbenullige dingen als kruiden of pasta tegen te houden, dat heeft niets met veiligheid te maken, het is gewoon treiteren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je zou je er nog over verbazen hoe creatief mensen kunnen zijn als het aankomt van allerlei wapens tussen goederen. Dit gebeurd ook op schiphol maar dan met drugs. Als er wapens door komen, dan kunnen daarmee dus weer Israeliers worden vermoord. M.a.w, het gaat dus om de veiligheid.
Koriandergranaten en macaronigeweren zijn erg gevaarlijk inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je zou je er nog over verbazen hoe creatief mensen kunnen zijn als het aankomt van allerlei wapens tussen goederen. Dit gebeurd ook op schiphol maar dan met drugs. Als er wapens door komen, dan kunnen daarmee dus weer Israeliers worden vermoord. M.a.w, het gaat dus om de veiligheid.
Toch begrijp ik niet waarom deze schepen niet gewoon naar Ashdod varen. Dan komen er tenminste nog een aantal goederen bij de noodlijdende bevolking aan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het niet helemaal goed begrijpt. Die goederen zijn anders al lang en breed gecontroleerd door Israël voor ze doorgestuurd worden, en dat controleren gebeurt zelfs zo grondig dat veel al producten bedorven zijn voor ze eindelijk afgeleverd worden .. er is geen enkele logische reden of noodzaak om na die controle onbenullige dingen als kruiden of pasta tegen te houden, dat heeft niets met veiligheid te maken, het is gewoon treiteren.
Paddy, er is al VN resolutie door de Islamitsche landen ingediend voordat er uberhaupt sprake is van een onderzoek. Deze resolutie kreeg zoals verwacht een veto van de VS en Nederland en Italie die tegen hebben gestemd.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:06 schreef paddy het volgende:
Zijn jullie er nu al uit of het enteren legaal was of niet? Zouden jullie (wanneer jullie zin hebben) die argumenten dan met bronnen in een volgend topic in de OP willen zetten?
Ik snap dat je moet wachten op het onderzoek, maar dat doen de meeste users niet, dus ...
Er bestaat ook nog een route voor vrachtwagens, laat ze lekker daarover hun goederen transporteren, ze wisten van tevoren dat het niet ging lukken, en toch doorzetten? Een beetje kinderachtig treiteren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het niet helemaal goed begrijpt. Die goederen zijn anders al lang en breed gecontroleerd door Israël voor ze doorgestuurd worden, en dat controleren gebeurt zelfs zo grondig dat veel al producten bedorven zijn voor ze eindelijk afgeleverd worden .. er is geen enkele logische reden of noodzaak om na die controle onbenullige dingen als kruiden of pasta tegen te houden, dat heeft niets met veiligheid te maken, het is gewoon treiteren.
quote:De 43-jarige Nederlander Amin Abou Rashed, die door Israël is gearresteerd nadat het internationale 'hulpkonvooi' voor Gaza de confrontatie zocht met de Israëlische marine, is een kopstuk van de radicaalislamitische terreurbeweging Hamas.
'Vraag: waarom gaat Gretta nooit de straat op om te demonstreren tegen gewelddadigheden in de wereld die vele malen meer slachtoffers veroorzaken dan het Israelisch-Palestijnse conflict? Antwoord: omdat Gretta niet geïnteresseerd is in slachtoffers, maar alleen in joden die daders zijn.'
Arm
Rashed was, naast Anne de Jong, de enige Nederlander tussen de vijfhonderd gearresteerde anti-Israëlische activisten (zie kader rechtsonder).
Hij is in het bezit van een Nederlands paspoort, is van Palestijnse komaf en zou opereren vanuit Rotterdam. Eerder verloor hij een arm in zijn strijd tegen Israël.
Volgens de officiële website van het Moslimbroederschap, een organisatie die de invoering van de sharia overal ter wereld nastreeft, is Rashed een van de drijvende krachten achter het ‘hulpkonvooi’ voor Gaza.
Hamas
Een inlichtingenbron zegt tegen de krant: ‘Rashed is de leider van de Hamas in Nederland. Hij komt onder een alias, namelijk Amin Abou Ibrahim, voor in verschillende inlichtingenrapporten.’
Zo noemt de Amerikaanse anti-terreurorganisatie Nefa Rashed verschillende malen in een onderzoek naar de invloed van het Moslimbroederschap in Europa.
Ook heeft hij gewerkt voor de beruchte Nederlandse stichting al-Aksa, die werd verdacht van fondsenwerving voor Hamas. En: ‘Hij is ook zeer actief in de Stichting Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit, de PPMS.’
Holy Land
Hamas wordt gefinancierd door islamitische 'liefdadigheidsinstellingen' over de gehele wereld. Rashed is genoemd in relatie tot de Holy Land Foundation, een beruchte liefdadigheidsorganisatie die in Amerika werd opgerold voor het financieren van Hamas.
Vorig jaar was er nog een wapentransport door een Europese instantie die beweerde hulpgoederen aan boord te hebben voor Gaza, Hadden ze ook hoor, maar dus ook wapens. En dan wel andere wapens dan de messen en slingers etc zoals die ze nu aan boord hadden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:01 schreef bbaadd het volgende:
[..]
Koriandergranaten en macaronigeweren zijn erg gevaarlijk inderdaad.
Het is sowieso al twijfelachtig dat die aanwezige Hamas/Palestijnen/moslims op die booten de activisten in gevaar brengen door moedwillig de blokkade te provoceren. Vraag me dan af hoe echt ze begaan zijn met de goederen af te leveren in Gaza als die buitenlandse vredesactivisten al geen stuiver waard zijn voor ze.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch begrijp ik niet waarom deze schepen niet gewoon naar Ashdod varen. Dan komen er tenminste nog een aantal goederen bij de noodlijdende bevolking aan.
Op deze manier spullen er heen brengen is puur provocatief en daar hebben ze de mensen waar ze zo mee begaan zijn mee. Die krijgen dan helemaal niets.
En die noodlijdende mensen zijn toch belangrijker dan de politieke spelletjes? Dat moet je toch met me eens zijn.
Edit: en de post hierboven.
En met maar liefst meer dan 600 mensen aan boord waaronder een baby. Waarom in godsnaam zoveel mensen? Het gaat toch enkel om de vracht?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:11 schreef Idiota het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog een route voor vrachtwagens, laat ze lekker daarover hun goederen transporteren, ze wisten van tevoren dat het niet ging lukken, en toch doorzetten? Een beetje kinderachtig treiteren.
Obama weigert veto uit te spreken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef BasOne het volgende:
[..]
VS. Nederland, VK.
Maar Israël heeft meer handelspartners, waaronder Turkije, en die gaat alle handelsbetrekkingen her evalueren.
quote:'On Monday, the day of the raid, Netanyahu asked U.S. President Barack Obama to veto any UN Security Council condemnation of Israel, but Obama refused. He did soften the declaration's wording, but not by as much as Israel would have liked.'
Het gaat er daar meer om wat via Israël ingevoerd word, dat is volkomen arbitrair.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Vorig jaar was er nog een wapentransport door een Europese instantie die beweerde hulpgoederen aan boord te hebben voor Gaza, Hadden ze ook hoor, maar dus ook wapens. En dan wel andere wapens dan de messen en slingers etc zoals die ze nu aan boord hadden.
Dit was een passagiersschip.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:12 schreef Mylene het volgende:
[..]
En met maar liefst meer dan 600 mensen aan boord waaronder een baby. Waarom in godsnaam zoveel mensen? Het gaat toch enkel om de vracht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |