abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82357193
Kaufland is ook grote supermarkt in Duitsland jwt.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:08:47 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82372778
Walmart is een beetje als een V&D.
Lack of common cents
  zondag 6 juni 2010 @ 05:51:41 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82384983
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Walmart is een beetje als een V&D.
Nog niet eens een heel klein beetje.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 6 juni 2010 @ 05:55:53 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82384989
Boe.

[ Bericht 97% gewijzigd door Ringo op 06-06-2010 10:54:24 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_82384994
quote:
Op zondag 6 juni 2010 05:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Nog niet eens een heel klein beetje.
Meer een soort supergrote Action toch?
  zondag 6 juni 2010 @ 06:00:04 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82384998
Maar geen volle melk.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ringo op 06-06-2010 10:53:56 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 06:00:36 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82385000
quote:
Op zondag 6 juni 2010 05:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Geen flauw idee wat de Action is, de V&D verkoopt minder dingen dan de WM. Maar de V&D is een leuke Audi in vergelijking met de Lada die Walmart heet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 6 juni 2010 @ 06:37:27 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_82385072
quote:
Op zondag 6 juni 2010 05:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is gewoon een nette supermarkt waar je veel merkproducten voor een iets lagere prijs kan kopen, plus allerlei ander huishoudelijk spul. De medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam, over het algemeen kun je het meeste wel vinden en afgezien van soms lege schappen ziet het er gewoon netjes uit, niet zo'n dump als Lidl of Action.

Het volk dat er komt is over het algemeen van iets lager allooi, gewoon omdat het goedkoper is en je hier met een minimuminkomen wel moet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 6 juni 2010 @ 13:06:46 #109
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_82391134
De Wal-Mart geeft ook vreselijk veel geld geven aan goede doelen. Buiten dat starten ze ook zelf veel projecten. En wat de Wal-Mart ook doet is heel veel oudere mensen in dienst nemen (70+) die nooit pensioen opgebouwd hebben. Deze mensen zouden normaal aan de geelhonger gaan. Nu krijgen ze de kans hun centen te verdienen als 'Wal-Mart greeter'
pi_82391540
Ja, Wal-Mart is inderdaad heel lief voor het personeel. Lid worden van een vakbond kost je je baan.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:22:24 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82391743
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:06 schreef Hilzillah het volgende:
De Wal-Mart geeft ook vreselijk veel geld geven aan goede doelen. Buiten dat starten ze ook zelf veel projecten. En wat de Wal-Mart ook doet is heel veel oudere mensen in dienst nemen (70+) die nooit pensioen opgebouwd hebben. Deze mensen zouden normaal aan de geelhonger gaan. Nu krijgen ze de kans hun centen te verdienen als 'Wal-Mart greeter'
Mike, it's amazing!
pi_82392389
Makro
pi_82393476
Vroeger had je hier de Maxis, nu zit er een AHXL.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:22:58 #114
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82394348
quote:
Inderdaad, die Mexicanen die het minimale van het minimale verdienen worden ook echt niet uitgebuit. Het is een en al plezier daar.
Cool story, Hansel.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:24:46 #115
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82396986
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:22 schreef Hyman het volgende:
TS kan zich nederland nu al niet meer herinneren?
  zondag 6 juni 2010 @ 16:23:27 #116
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82400048
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:22 schreef CoolGuy het volgende:
TS wist denk ik wel dat Wal Mart niet in NL zit. Het is denk ik meer een verkapt-kijk-mij-in-USA-wonen-topic ofzo
  zondag 6 juni 2010 @ 18:21:54 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82405720
quote:
Wat ze geven.... staat in schril contrast met wat ze afgebroken hebben. Honderden midden en klein-bedrijven - en dan heb ik het niet over winkels maar over leveranciers - hebben ze met wurgcontracten tot faillissement gedwongen door ze EERST met een redelijk lucratief contract te dwingen alleen met Walmart zaken te doen.... dus walmart als enige klant..... en VERVOLGENS een jaar of twee later de prijs naar beneden werken zodat die leverancier nauwelijks of geen winst maakt, en Wal-Mart houdt ze zo in hun grip. Er zijn vele van die leveranciers failliet gegaan..... en daarmee dus ook vele, vele banen.

Vervolgens verhuizen ze die leveranties naar China. Nu doen de meeste bedrijven dat toch wel, maar de meeste andere bedrijven doen dat niet door eerst Amerikaanse bedrijven tot bloedens na uit te melken.

Voor merkartikelen.... die ook in alle andere supermarkten te krijgen, valt het allemaal wel mee natuurlijk. Maar je koopt niet alleen specifiek die merkartikelen als je er bent, je koopt ook de artikelen die het resultaat zijn van hun enorm smerige praktijken.

En dan praten we nog niet eens over de illegalen die ze te werk stellen voor minder dan de legale lonen, waar ze al meerdere malen voor gepakt zijn.

Verder koop ik liever bij een organische, natuurvriendelijke supermarkt..... het is allemaal wel wat duurder, en voor de onderste laag van de bevolking ook niet altijd betaalbaar.... maar wel beter vlees, betere kaas, betere groenten en andere vers-producten....

Voor hen die wel eens bij Walmart shoppen:

http://walmartwatch.com/
http://wakeupwalmart.com/
http://www.walmart-blows.com/

En het erge is dat ik nog een gift card heb hier.... was $25, nu nog iets van $11, van Walmart die ik dus een jaar of 5 geleden maar eens heb gebruikt, en sindsdien ben ik er dus niet meer terug gekomen..... Ugh... misschien moest ik toch maar eens gaan om die $11 op te maken.

Ook leuk:

http://www.disgruntledhuman.com/wmrtnf.htm

Wallmart verkoopt dus geen muziek met bepaalde scheldwoorden erin en noemt "moral values" als de reden. Maar twee paden verderop kun je wel weer vrolijk pistolen, ammunitie, EN gewelddadige games kopen..... Nu heb ik daar geen problemen mee, dit is een vrij land.... maar doe dan niet zo hypocriet met die muziek.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82405893
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:23 schreef blup het volgende:

[..]

Moet je maar docu zien van Food inc

Wall mart samen met mac donalds wel grootse verantwoordelijk voor zoiets.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:36:05 #119
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_82424388
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat ze geven.... staat in schril contrast met wat ze afgebroken hebben. Honderden midden en klein-bedrijven - en dan heb ik het niet over winkels maar over leveranciers - hebben ze met wurgcontracten tot faillissement gedwongen door ze EERST met een redelijk lucratief contract te dwingen alleen met Walmart zaken te doen.... dus walmart als enige klant..... en VERVOLGENS een jaar of twee later de prijs naar beneden werken zodat die leverancier nauwelijks of geen winst maakt, en Wal-Mart houdt ze zo in hun grip. Er zijn vele van die leveranciers failliet gegaan..... en daarmee dus ook vele, vele banen.

Vervolgens verhuizen ze die leveranties naar China. Nu doen de meeste bedrijven dat toch wel, maar de meeste andere bedrijven doen dat niet door eerst Amerikaanse bedrijven tot bloedens na uit te melken.

Voor merkartikelen.... die ook in alle andere supermarkten te krijgen, valt het allemaal wel mee natuurlijk. Maar je koopt niet alleen specifiek die merkartikelen als je er bent, je koopt ook de artikelen die het resultaat zijn van hun enorm smerige praktijken.

En dan praten we nog niet eens over de illegalen die ze te werk stellen voor minder dan de legale lonen, waar ze al meerdere malen voor gepakt zijn.

Verder koop ik liever bij een organische, natuurvriendelijke supermarkt..... het is allemaal wel wat duurder, en voor de onderste laag van de bevolking ook niet altijd betaalbaar.... maar wel beter vlees, betere kaas, betere groenten en andere vers-producten....

Voor hen die wel eens bij Walmart shoppen:

http://walmartwatch.com/
http://wakeupwalmart.com/
http://www.walmart-blows.com/

En het erge is dat ik nog een gift card heb hier.... was $25, nu nog iets van $11, van Walmart die ik dus een jaar of 5 geleden maar eens heb gebruikt, en sindsdien ben ik er dus niet meer terug gekomen..... Ugh... misschien moest ik toch maar eens gaan om die $11 op te maken.

Ook leuk:

http://www.disgruntledhuman.com/wmrtnf.htm

Wallmart verkoopt dus geen muziek met bepaalde scheldwoorden erin en noemt "moral values" als de reden. Maar twee paden verderop kun je wel weer vrolijk pistolen, ammunitie, EN gewelddadige games kopen..... Nu heb ik daar geen problemen mee, dit is een vrij land.... maar doe dan niet zo hypocriet met die muziek.
dit, dus. Mooi verwoord In het plaatsje waar ik woon is het winkelcentrum nu vrijwel leeg en in het centrum ook nauwelijks nog wat leuks en authentieks te vinden...
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  zondag 6 juni 2010 @ 23:36:57 #120
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_82424429
Fred Meyers, Walmart, Target, allemaal goed.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 6 juni 2010 @ 23:54:51 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82425229
Fred Meyers? In Michigan heb je Meijer, ook vrij groot met als grote verschillen dat ze veel lokale producten (groente en fruit o.a.) verkopen en wel normaal met hun personeel omgaan.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:55:48 #122
287712 sybrenz
blablabla
pi_82425262
ja, tubbergen heeft een eigen wal-mart
I'd like to make myself believe.
pi_82426167
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Walmarkt werkt met protocollen en beoordeeld de leveranciers op onder meer duurzaamheid en efficiëntie.
Leveranciers moeten voldoen aan de specificaties van Walmarkt anders neemt Walmarkt niets meer van ze af.
Dit is niets anders dan waarmee de meeste bedrijven mee werken: iso's en certificaties.
Niets mis mee hoor. Komt alleen maar ten goede aan de kwaliteit.
  maandag 7 juni 2010 @ 00:28:31 #124
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_82426257
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:54 schreef popolon het volgende:
Fred Meyers? In Michigan heb je Meijer, ook vrij groot met als grote verschillen dat ze veel lokale producten (groente en fruit o.a.) verkopen en wel normaal met hun personeel omgaan.
Misschien zat Fred Meyer alleen in Oregon, waar ik zat.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  maandag 7 juni 2010 @ 02:21:49 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82428102
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:24 schreef HlpDsK_ het volgende:
Walmarkt werkt met protocollen en beoordeeld de leveranciers op onder meer duurzaamheid en efficiëntie.
Leveranciers moeten voldoen aan de specificaties van Walmarkt anders neemt Walmarkt niets meer van ze af.
Dit is niets anders dan waarmee de meeste bedrijven mee werken: iso's en certificaties.
Niets mis mee hoor. Komt alleen maar ten goede aan de kwaliteit.
http://www.fastcompany.com/magazine/77/walmart.html

Dit artikel van Fast Company magazine heb ik destijds in de papieren editie gelezen....

Read and educate yourself.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 juni 2010 @ 02:47:42 #126
71919 wonderer
pi_82428247
quote:
Op maandag 7 juni 2010 02:21 schreef maartena het volgende:

[..]

http://www.fastcompany.com/magazine/77/walmart.html

Dit artikel van Fast Company magazine heb ik destijds in de papieren editie gelezen....

Read and educate yourself.
By: Charles FishmanDecember 1, 2003

Ja, in zeven jaar is er vast helemaal niks veranderd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 7 juni 2010 @ 03:49:21 #127
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_82428398
all the time!!! walmart is de shit!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 7 juni 2010 @ 05:31:33 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82428499
quote:
Op maandag 7 juni 2010 02:47 schreef wonderer het volgende:
By: Charles FishmanDecember 1, 2003

Ja, in zeven jaar is er vast helemaal niks veranderd
Nee, in 7 jaar veranderd een groot bedrijf als Wal-Mart niet zo snel....... Geen enkel groot bedrijf veranderd zo snel trouwens.

Waar Wal-mart wel goed aan gewerkt heeft, is "going green", ze hebben bijvoorbeeld hier in Orange het hele dak volgegooid met zonnepanelen om elektriciteit op te wekken. Daar krijgen ze dan wel weer kudos voor.

Iets wat jou wellicht iets dichter aan het hart ligt.... is dat Wal-Mart al sinds 2007 op de "red-flag" list staat op de "Buying for Equality" lijst van de Human Rights Campaign, welke aangeeft welke retailers rechten, of gelijke rechten verstrekt aan homo-stellen..... iets waar Wal-Mart als grootste werkgever van de VS, en met een conservatieve leiding erg hard in faalt.

http://www.hrc.org/buyersguide2010/
-
pi_82428505
doet me denken even aan een mop:

op yahoo answers vroeg iemand : "Hypothetically , if zombies do exist where do they keep theire energy from, Theire almost exhausting body's!"

Best answer: "They raid Walmart!"
Redacted
pi_82428512
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik koop er heel veel spullen, van kleding tot aan plakjes kaas en printinkt

[ afbeelding ]
jij woont gewoon in nederland en gaat naar de ikea
  maandag 7 juni 2010 @ 06:14:31 #131
71919 wonderer
pi_82428569
Hm.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 06:49:19 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82480392
quote:
Op maandag 7 juni 2010 06:14 schreef wonderer het volgende:
Hm.
http://walmartwatch.com/b(...)uke_anti_gay_rights/
http://gayrights.change.o(...)ked_gay_adoption_ban

Maar goed, Walmart zal wel niet het enige schofterige bedrijf zijn natuurlijk....
-
  dinsdag 8 juni 2010 @ 06:53:11 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82480407
Dit is trouwens de CEO van Walmart: Mike Duke....

Waarom moet ik hieraan denken?

-
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:38:15 #134
97079 Jeff89
Conquer All
pi_82490104

KOGELS natuurlijk.. En soms paintball supplies..
pi_82490508
Walmart kan je volgens mij wel vergelijken met de Carrefour. Die zit overigens ook niet in Nederland, maar wel in Belgie, Frankrijk en andere landen...

Nederland is niet zo van die mega supermarkten. Maar ik vind het altijd wel vet als we op vakantie gaan en we moeten even boodschappen doen in zo'n winkel...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:51:13 #136
97079 Jeff89
Conquer All
pi_82490655
Heeft Carrefour ook kogels?
pi_82491511
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:51 schreef Jeff89 het volgende:
Gelukkig is de wereld groter dan alleen Amerika
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:15:25 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82500924
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:51 schreef Jeff89 het volgende:
Wedervraag: Is het bezitten van een wapen + munitie daar waar Carrefour opereert toegestaan?
-
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:19:36 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82501178
Overigens is dat ook per staat verschillend en afhankelijk van de lokale wetgeving..... in California verkoopt Walmart geen wapens, en moet je daarvoor naar een speciale, gelicenseerde wapenwinkel. Of ze nog munitie verkopen weet ik niet.

En nee, ik ga het niet voor je controleren, ik weiger een voet te zetten in die schijtzaak. Ik ga wel naar de overkant, naar Target, Home Depot, Lowes, en Ralphs. (Waar ze overigens ook geen wapens en munitie verkopen.... )
-
pi_82503167
nog nooit ingeweest in un wall markt
pi_82515651
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar denk ik toch anders over. Waar ik woon, de stad São Jose dos Campos heeft 700000 inwoners.
Er zijn 3 grote shoppingmalls, 1 giga carrefour met 40 kassa's, 1 walmart, 3 mega bioscopen en nog veel meer, en altijd is het vol vol en druk.

São Jose dos Campos, is dat die plaats van raketten en andere shit in het stadspark? Dan ben ik daar wel eens bij de Carrefour geweest, maar een Walmart ben ik niet tegengekomen.

of ben ik nu in de war met Campinas?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:58:00 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82516644
Walmart zat vroeger ook in Duitsland. Toen wel eens geweest om Amerikaanse producten in te slaan en om groot-volume boodschappen te doen van artikelen die niet in Nederland te krijgen waren, maar ze zijn volgens mij uit Duitsland weggetrokken wegens tegenvallende resultaten een paar jaar terug toen de economie begon in te storten.
-
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:33:12 #143
97079 Jeff89
Conquer All
pi_82519463
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Wedervraag: Is het bezitten van een wapen + munitie daar waar Carrefour opereert toegestaan?
Jazeker.. Er word veel gejaagd in Frankrijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')