Nog niet eens een heel klein beetje.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Walmart is een beetje als een V&D.
Geen flauw idee wat de Action is, de V&D verkoopt minder dingen dan de WM. Maar de V&D is een leuke Audi in vergelijking met de Lada die Walmart heet.quote:
Nee hoor. Het is gewoon een nette supermarkt waar je veel merkproducten voor een iets lagere prijs kan kopen, plus allerlei ander huishoudelijk spul. De medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam, over het algemeen kun je het meeste wel vinden en afgezien van soms lege schappen ziet het er gewoon netjes uit, niet zo'n dump als Lidl of Action.quote:
Mike, it's amazing!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:06 schreef Hilzillah het volgende:
De Wal-Mart geeft ook vreselijk veel geld geven aan goede doelen. Buiten dat starten ze ook zelf veel projecten. En wat de Wal-Mart ook doet is heel veel oudere mensen in dienst nemen (70+) die nooit pensioen opgebouwd hebben. Deze mensen zouden normaal aan de geelhonger gaan. Nu krijgen ze de kans hun centen te verdienen als 'Wal-Mart greeter'
Inderdaad, die Mexicanen die het minimale van het minimale verdienen worden ook echt niet uitgebuit. Het is een en al plezier daar.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:06 schreef Hilzillah het volgende:
De Wal-Mart geeft ook vreselijk veel geld geven aan goede doelen. Buiten dat starten ze ook zelf veel projecten. En wat de Wal-Mart ook doet is heel veel oudere mensen in dienst nemen (70+) die nooit pensioen opgebouwd hebben. Deze mensen zouden normaal aan de geelhonger gaan. Nu krijgen ze de kans hun centen te verdienen als 'Wal-Mart greeter'
quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:22 schreef Hyman het volgende:
TS kan zich nederland nu al niet meer herinneren?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:22 schreef CoolGuy het volgende:
TS wist denk ik wel dat Wal Mart niet in NL zit. Het is denk ik meer een verkapt-kijk-mij-in-USA-wonen-topic ofzo
Wat ze geven.... staat in schril contrast met wat ze afgebroken hebben. Honderden midden en klein-bedrijven - en dan heb ik het niet over winkels maar over leveranciers - hebben ze met wurgcontracten tot faillissement gedwongen door ze EERST met een redelijk lucratief contract te dwingen alleen met Walmart zaken te doen.... dus walmart als enige klant..... en VERVOLGENS een jaar of twee later de prijs naar beneden werken zodat die leverancier nauwelijks of geen winst maakt, en Wal-Mart houdt ze zo in hun grip. Er zijn vele van die leveranciers failliet gegaan..... en daarmee dus ook vele, vele banen.quote:Op zondag 6 juni 2010 13:06 schreef Hilzillah het volgende:
Moet je maar docu zien van Food incquote:
dit, dus. Mooi verwoordquote:Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat ze geven.... staat in schril contrast met wat ze afgebroken hebben. Honderden midden en klein-bedrijven - en dan heb ik het niet over winkels maar over leveranciers - hebben ze met wurgcontracten tot faillissement gedwongen door ze EERST met een redelijk lucratief contract te dwingen alleen met Walmart zaken te doen.... dus walmart als enige klant..... en VERVOLGENS een jaar of twee later de prijs naar beneden werken zodat die leverancier nauwelijks of geen winst maakt, en Wal-Mart houdt ze zo in hun grip. Er zijn vele van die leveranciers failliet gegaan..... en daarmee dus ook vele, vele banen.
Vervolgens verhuizen ze die leveranties naar China. Nu doen de meeste bedrijven dat toch wel, maar de meeste andere bedrijven doen dat niet door eerst Amerikaanse bedrijven tot bloedens na uit te melken.
Voor merkartikelen.... die ook in alle andere supermarkten te krijgen, valt het allemaal wel mee natuurlijk. Maar je koopt niet alleen specifiek die merkartikelen als je er bent, je koopt ook de artikelen die het resultaat zijn van hun enorm smerige praktijken.
En dan praten we nog niet eens over de illegalen die ze te werk stellen voor minder dan de legale lonen, waar ze al meerdere malen voor gepakt zijn.
Verder koop ik liever bij een organische, natuurvriendelijke supermarkt..... het is allemaal wel wat duurder, en voor de onderste laag van de bevolking ook niet altijd betaalbaar.... maar wel beter vlees, betere kaas, betere groenten en andere vers-producten....
Voor hen die wel eens bij Walmart shoppen:
http://walmartwatch.com/
http://wakeupwalmart.com/
http://www.walmart-blows.com/
En het erge is dat ik nog een gift card heb hier.... was $25, nu nog iets van $11, van Walmart die ik dus een jaar of 5 geleden maar eens heb gebruikt, en sindsdien ben ik er dus niet meer terug gekomen..... Ugh... misschien moest ik toch maar eens gaan om die $11 op te maken.
Ook leuk:
http://www.disgruntledhuman.com/wmrtnf.htm
Wallmart verkoopt dus geen muziek met bepaalde scheldwoorden erin en noemt "moral values" als de reden. Maar twee paden verderop kun je wel weer vrolijk pistolen, ammunitie, EN gewelddadige games kopen..... Nu heb ik daar geen problemen mee, dit is een vrij land.... maar doe dan niet zo hypocriet met die muziek.
Walmarkt werkt met protocollen en beoordeeld de leveranciers op onder meer duurzaamheid en efficiëntie.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat ze geven.... staat in schril contrast met wat ze afgebroken hebben. Honderden midden en klein-bedrijven - en dan heb ik het niet over winkels maar over leveranciers - hebben ze met wurgcontracten tot faillissement gedwongen door ze EERST met een redelijk lucratief contract te dwingen alleen met Walmart zaken te doen.... dus walmart als enige klant..... en VERVOLGENS een jaar of twee later de prijs naar beneden werken zodat die leverancier nauwelijks of geen winst maakt, en Wal-Mart houdt ze zo in hun grip. Er zijn vele van die leveranciers failliet gegaan..... en daarmee dus ook vele, vele banen.
Misschien zat Fred Meyer alleen in Oregon, waar ik zat.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:54 schreef popolon het volgende:
Fred Meyers? In Michigan heb je Meijer, ook vrij groot met als grote verschillen dat ze veel lokale producten (groente en fruit o.a.) verkopen en wel normaal met hun personeel omgaan.
http://www.fastcompany.com/magazine/77/walmart.htmlquote:Op maandag 7 juni 2010 00:24 schreef HlpDsK_ het volgende:
Walmarkt werkt met protocollen en beoordeeld de leveranciers op onder meer duurzaamheid en efficiëntie.
Leveranciers moeten voldoen aan de specificaties van Walmarkt anders neemt Walmarkt niets meer van ze af.
Dit is niets anders dan waarmee de meeste bedrijven mee werken: iso's en certificaties.
Niets mis mee hoor. Komt alleen maar ten goede aan de kwaliteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |