abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82639442
Godsamme. Op de live cam beelden nog steeds gutsende bergen olie.

Stelletje amateurs. Huur die belgen in BP Klootzakken dat ze zijn.

[ Bericht 29% gewijzigd door wolfrolf op 10-06-2010 22:44:59 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  Donald Duck held donderdag 10 juni 2010 @ 23:50:18 #203
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82645709
quote:
Als dat gebeurt is het einde echt zoek
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:11:12 #204
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82646565
Then we are really fucked. Ergens geloof ik dat trouwens ook wel....
Volgens mij adden we beter die riser er op kunen laten en gewoon moeten laten stromen.
Want nu die pijp (en tegendruk) eraf is en de pijp letterlijk in open zee ligt, is de oliestroom echt gigantisch toegenomen. Veel meer dan 20%
Ik zie het zwaar in. Obama gaat na het weekend al voor de 4e keer naar de golf toe.

Hier een filmpje, een closeup, als ze metingen zitten te doen in de plume.
Als je naar 8:50 kijkt is het niet alleen olie en gas, maar ook zand (specimen) wat eruit walmt. Ik hoop dat ik het mis heb.

http://www.youtube.com/user/X2YeZCAMCNC#p/u/6/Jg_h-Gv6Ps0
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_82648837
quote:
Als ik het nieuws filmpje goed begrepen heb, zit er nu ook een beginnend lek op de zeebodem vlak naast de riser. De methode van de twee relief wells schijnt niet zonder risico te zijn. Stel dat de de buis aanboren, dan is de kans groot dat er een nieuwe ongecontrolleerde lelkkage gaat onstaan naast het al bestaande lek.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:12:50 #206
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82650739
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 01:35 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik het nieuws filmpje goed begrepen heb, zit er nu ook een beginnend lek op de zeebodem vlak naast de riser. De methode van de twee relief wells schijnt niet zonder risico te zijn. Stel dat de de buis aanboren, dan is de kans groot dat er een nieuwe ongecontrolleerde lelkkage gaat onstaan naast het al bestaande lek.
Inderdaad, ook nog een keer. Dat ze met die relief wells wederom met ongekende druk te maken krijgen die ze niet onder controle weten te houden, en dat we met 2 lekkende boorputten zitten.... Schrijf de Golf dan maar helemaal af.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82651577
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:12 schreef gebrokenglas het volgende:

Inderdaad, ook nog een keer. Dat ze met die relief wells wederom met ongekende druk te maken krijgen die ze niet onder controle weten te houden, en dat we met 2 lekkende boorputten zitten.... Schrijf de Golf dan maar helemaal af.
Het is niet zo dat ze hier met een ongekende druk de maken hebben, ze hebben gewoon grote fouten gemaakt bij de constructie van de bron. Het grootste probleem is dat deze bron op 1500 meter diepte ligt en daardoor ontoegankelijk is voor een hoop gereedschap dat men op het land wel kan gebruiken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_82651747
alle BP cams op 1 pagina hierrrrr
pi_82656933
quote:
Er lekken dagelijks tot 40.000 vaten olie (6,4 miljoen liter) in de Golf van Mexico als gevolg van de ramp met het boorplatform Deepwater Horizon. Dat is twee keer zo veel als tot hiertoe werd gevreesd, zegt nu ook de Amerikaanse overheid.

"De wetenschappers schatten dat er dagelijks minstens 20.000 vaten in de water terechtkomen, en maximum iets meer dan 40.000", meldt Marcia NcNutt van het Amerikaanse geofysisch instituut USGS. Zij zit in de groep van experts die in opdracht van de Amerikaanse autoriteiten de milieuvervuiling in de Golf van Mexico moeten evalueren.

Van 160.000 liter naar 6,4 miljoen in zeven weken
BP, en dus ook de Amerikaanse overheid, hebben de werkelijke grootte van het lek ferm onderschat. Tenminste als we afgaan op officiële persreleases. We hebben het even voor u opgezocht. De eerste mededelingen, ongeveer vijf weken geleden, hadden het over duizend vaten olie (160.000 liter) per dag. Dat werd tien dagen later bijgesteld naar 5.000 vaten (800.000 liter). Begin vorige week waren het ineens 12.000 vaten (bijna 2 miljoen liter). Naar het einde van vorige week toe werd dat 19.000 vaten (3 miljoen liter). Op de jongste persbriefings was het 25.000 vaten (4 miljoen liter) en nu dus 40.000 vaten.

Maar op 4 mei vertelde een BP-bons achter gesloten deuren tijdens de eerste hoorzittingen voor de senaatscommissie dat er (toen al) 60.000 vaten of 9,5 miljoen liter ruwe olie per dag wegvloeiden.

Jammer genoeg moet dus het nieuwste cijfer ook met een korreltje zout worden genomen. Ira Leifer, van het Marine Science Institute of the University of California in Santa Barbara zegt dat sinds de start van de top kill-operaties en het doorzagen van de boorpijp om er een afzuigkoep op te zetten, de hoeveelheid olie die weglekt uit de bron enorm toegenomen is, "veel, veel meer dan de 20 procent waar BP het over heeft".

"Uit alle voor ons beschikbare data blijkt dat er zeker 100.000 vaten (16 miljoen liter) olie per dag weglekken nu", volgens Leifer, die één van 's werelds best geplaatste personen is om dat in te schatten. Meer dan 60 van zijn wetenschappelijke studies over olielekken werden al gepubliceerd. "We hebben hen gewaarschuwd dat dit ging gebeuren, 't is niet zo ingewikkeld hoor, BP heeft in die operatie alles weggehaald wat de olie nog enigszins tegenhield. Wat ik hier vertel kan je overigens ook gewoon zien op de videobeelden." (mvl/sam)
Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-olie-in-Golf.dhtml
Veni vidi foetsie
pi_82659931
is er ergens een niet te lange samenvatting van de oplossingen? met die kap, dat was toch een aantal keren mislukt?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:35:51 #211
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82660056
Even wat rekenen...
40.000 * 159 liter per dag = 4.416 liter per minuut. Da's 4 kuub. Dik 70 liter per seconde. Een badkuip per seconde aan olie suist er uit die pijp.
16.000 vaten per dag wordt via die kap afgevangen, dus dat betekent dat ongeveer 30 liter per seconde direct de zee inloopt. Als de skimmers 30 liter olie per seconde kunnen afromen houden ze de vervuiling dus bij.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:42:42 #212
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82660347
Dit is trouwens ook zeer krom redeneren
http://edition.cnn.com/20(...)ll/index.html?hpt=T2
"There are some parts of the pipe that the shears were never meant to cut," said Ford Brett, an expert in petroleum project management who is advising the Interior Department's oil drilling safety review.

"The blowout preventers had a probability of failing to crush that pipe that approaches 50 percent," said professor Robert Bea of the University of California at Berkeley, who is familiar with the study. "It would be like getting on an airplane having a 50 percent chance of making it to your destination."

Dit is natuurlijk zo krom als een hoepel. Beter zou zijn: in het geval van een ernstige botsing waarbij de airbag in werking moet treden is er 50% kans dat de airbag het niet doet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82661600
Even ter illustratie dat in geval van een onderwater vulkaan de zee ook een rode kleur kan krijgen.

Vond dit wel relevant om te vermelden gezien er nog geen verklaring voor de rode olie is dusver in de Mexicaanse Golf

Bron: xenophilia.com
pi_82663919
Wat een toestand mensen, is het nou een vulkaantje of niet? Zwaar irritant BP en de USA met hun crap berichtgeving.
pi_82663976
Ja ik zie ook echt veel rook uit de Golf van Mexico opstijgen.
Ach je ongelijk zal wel binnen een paar dagen bewezen worden wanneer alle rotzooi de stranden van Florida en Alabama opwast. Dan zie je zo of het olie is of lava.
pi_82664308
"I live on the Gulf coast and I'm seriously contemplating moving. At this point if me and my family want to go to the beach and swim, we would have to travel for many hours to get there. The sad part is I live and work 5 min from the beach.

We spend all hurricane season looking at weather forecasts and maps and worrying about who is in the affected cone. Now the local news is showing more maps and cones pointing towards soon to be devastated areas. This time its a storm of a different type, a storm that will last for years to come. I cant take it anymore.

I saw on the news a local shop owner had a sign in his window saying "the dream is over". Those who live here know exactly what that means. "
pi_82666573
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:07 schreef Clownbaby het volgende:
"I live on the Gulf coast and I'm seriously contemplating moving. I saw on the news a local shop owner had a sign in his window saying "the dream is over". Those who live here know exactly what that means. "
Ik heb veel familie wonen in Pensacola en we waren aan het overwegen om daar naartoe te verhuizen. Die plannen zijn nu dus (in ieder geval voor de komende jaren) geschrapt.
Ik begrijp precies wat ze bedoelen met 'De droom is over'. Noord-west Florida heeft een geweldige kustlijn, en was nog niet te touristisch. Leven was gemoedelijk... Alles gaat nu kapot
pi_82667914
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:46 schreef jeoff het volgende:

[..]

Ik heb veel familie wonen in Pensacola en we waren aan het overwegen om daar naartoe te verhuizen. Die plannen zijn nu dus (in ieder geval voor de komende jaren) geschrapt.
Ik begrijp precies wat ze bedoelen met 'De droom is over'. Noord-west Florida heeft een geweldige kustlijn, en was nog niet te touristisch. Leven was gemoedelijk... Alles gaat nu kapot
Heerlijk toch, hyper consumisme moet dood en ik hoop dat veel mensen hier een les uit leren.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_82668294
Voor de liefhebbers een >> waanzinnige << ducu op Alex Jones met Lindsey Williams Lindsey Williams Exposes BP's Gulf Oil Spill Disaster from Insiders & Mr. X on Alex Jones Tv hierrrrrr

(alleen deel 1, 2 & 3 zijn geupload dusver)

[ Bericht 3% gewijzigd door mediacurator op 11-06-2010 15:36:15 ]
pi_82680886
Ik denk dat BP eens wat meer op internet moet kijken met name Youtube. Voor het oplossen van het olie lek bij de Golf van Mexico mensen zijn heel innovatief
ik vind ze heel erg dom bezig het blijft er maar uitstromen ik denk dat mijn oplossing zou kunnen werken maar bij BP kan je niemand bereiken
pi_82680970
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:58 schreef marcokoch het volgende:
Ik denk dat BP eens wat meer op internet moet kijken met name Youtube. Voor het oplossen van het olie lek bij de Golf van Mexico mensen zijn heel innovatief
ik vind ze heel erg dom bezig het blijft er maar uitstromen ik denk dat mijn oplossing zou kunnen werken maar bij BP kan je niemand bereiken
En daarvoor heb je je speciaal geregistreerd

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 11-06-2010 20:13:50 ]
pi_82681179
quote:
Zwaartekracht gaat dat ding echt niet laten zakken. Die wordt er door de enorme druk van de olie weer zo uitgepoept.
pi_82681447
quote:
Het lukt ze niet om onder hoge druk allemaal rotzooi erin te schieten of modder erin te pompen dus moeten ze er maar even een metalen punt in laten zakken aan een touwtje want dat werkt wel?
pi_82682041
pi_82682771
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Zwaartekracht gaat dat ding echt niet laten zakken. Die wordt er door de enorme druk van de olie weer zo uitgepoept.
Als de 'wedge' genoeg massa heeft zal het werken, echter de extra kracht die dit op de BOP geeft zou deze kunnen verpletteren.
I'll sing you a lullaby.
pi_82682983
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:09 schreef ach het volgende:

[..]

Het lukt ze niet om onder hoge druk allemaal rotzooi erin te schieten of modder erin te pompen dus moeten ze er maar even een metalen punt in laten zakken aan een touwtje want dat werkt wel? [
Was het leven maar zo makkelijk, dan had BP allang een metalen kurk erin gepropt. Maar proberen kan nooit kwaad, want baat het niet, schaadt het niet.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:08:28 #227
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82687456
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:41 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Was het leven maar zo makkelijk, dan had BP allang een metalen kurk erin gepropt. Maar proberen kan nooit kwaad, want baat het niet, schaadt het niet.
Nou dat staat nog, want de top kill operatie heeft toch meer stuk gemaakt in de BOP dan goed gedaan, nu de drill pijp waarschijnlijk gebarsten is.
Dus alles maar proberen is ook niet verstandig.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:06:19 #229
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82690414
Er is mogelijk een nieuw probleem: de BOP staat scheef. Ze hebben eea gecheckt met van die bulls eye level and slope indicators en inclinometers. Ze weten blijkbaar niet of hij al scheef stond voordat de riser instortte, of dat hij nu door al dat gehannes met die LMRP cap scheef is gaan staan, maar het is in elk geval blijkbaar voor BP een behoorlijk 'punt van aandacht'.

http://blog.alexanderhigg(...)l-spill-bop-leaning/

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 11-06-2010 23:44:46 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82691067
We are all fucked
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:23:02 #231
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82691172
Ook een debiel iets: ze hebben een grinder genomen om het Oil States FlexJoint logo van de flexjoint af te krabben..... hoe een nuttige bezigheid....

bron1

Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82691943
WHITE HOUSE DOCUMENT EXPOSES CAUSE OF BP GULF OIL SPILL

http://blog.alexanderhigg(...)s-bp-gulf-oil-spill/
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:43:46 #233
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82692085
't kan een groot deel van de mensen allemaal trouwens geen ruk schelen: bij ons plaatselijk BP tankstation is het net zo druk zoniet nog drukker dan anders.... Ze staan in rijen voor de pompen te wachten. O wacht.... vanwege de FreeBees natuurlijk, voor de gratis handdoek...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82692165
Mja gebrokenglas, de eigenaars van een BP tankstation in Nederland hebben helemaal geen reet te maken met de mensen die de Golf van Mexico kapot maken. Dat zijn gewoon hardwerkende mensen die een boterham proberen te verdienen zoals jij en ik.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:51:36 #235
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82692451
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:45 schreef wolfrolf het volgende:
Mja gebrokenglas, de eigenaars van een BP tankstation in Nederland hebben helemaal geen reet te maken met de mensen die de Golf van Mexico kapot maken. Dat zijn gewoon hardwerkende mensen die een boterham proberen te verdienen zoals jij en ik.
Tsja, dat is ook zo. Maar ik moet bekennen dat als ik altijd bij BP zou tanken, ik dat nu niet meer zou doen.
Nu kan mijn auto erg slecht tegen BP diesel, dus ik tank er sowieso niet, zit bij de Shell. Zou de Shell echter zoiets overkomen, ging ik bij de Shell weg.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82692836
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:
't kan een groot deel van de mensen allemaal trouwens geen ruk schelen: bij ons plaatselijk BP tankstation is het net zo druk zoniet nog drukker dan anders.... Ze staan in rijen voor de pompen te wachten. O wacht.... vanwege de FreeBees natuurlijk, voor de gratis handdoek...
Die pomphouders hebben doorgaans niets te maken met de manier waarop BP of door BP ingehuurde bedrijven naar olie boren.

Als je iemand wil boycotten doe het dan gelijk goed: gebruik niets meer waar aardolie voor is gebruikt om te maken of vervoeren. En veel succes daarmee, aangezien het onmogelijk is. De uiteindelijke schuldigen van deze ramp zijn de aardolie consumerende burgers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82692994
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:59 schreef waht het volgende:

[..]

Die pomphouders hebben doorgaans niets te maken met de manier waarop BP of door BP ingehuurde bedrijven naar olie boren.

Als je iemand wil boycotten doe het dan gelijk goed: gebruik niets meer waar aardolie voor is gebruikt om te maken of vervoeren. En veel succes daarmee, aangezien het onmogelijk is. De uiteindelijke schuldigen van deze ramp zijn de aardolie consumerende burgers.
Dus wij kunnen er iets aan doen dat BP de regels aan hun laars lapt
Als ik zoveel geld had en zoiets deed, zorgde ik toch dat alle voorzorgsmaatregelen aanwezig en werkende waren.
pi_82693011
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef wimbaens het volgende:

[..]

Dus wij kunnen er iets aan doen dat BP de regels aan hun laars lapt
Als ik zoveel geld had en zoiets deed, zorgde ik toch dat alle voorzorgsmaatregelen aanwezig en werkende waren.
pi_82693025
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:59 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, de schuldigen zijn diegene die ondanks dat zij wisten dat de druk te groot was toch door zijn gaan boren naar die bron. Burgers kunnen het niet helpen dat corporaties politici besturen en zulke gevaarlijke beslissingen nemen. Laffe herder.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:05:54 #240
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82693125
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef wimbaens het volgende:

[..]

Dus wij kunnen er iets aan doen dat BP de regels aan hun laars lappen
BP heeft last van aandeelhouders, die zoveel mogelijk winst willen zien.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82693305
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

BP heeft last van aandeelhouders, die zoveel mogelijk winst willen zien.
Ik denk dat ze het zelf ook niet al te erg vinden om miljarden winst te hebben.
Ik heb geen aandelen dus voor mij hoeven ze geen geld uit te sparen door de regels niet op te volgen.
Met alle waarschijnlijk hebben de aandeelhouders nu veel meer verlies dan dat ze de voorzorgsmaatregelen hadden om het lek direct te stoppen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:26:26 #242
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82693994
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:09 schreef wimbaens het volgende:
Met alle waarschijnlijk hebben de aandeelhouders nu veel meer verlies dan dat ze de voorzorgsmaatregelen hadden om het lek direct te stoppen.
Ja, dit is een hele forse aderlating. Als ze tot 3000 dollar voor elk gelekt vat olie moeten betalen en de rommel blijft tot oktober doorstromen, kunnen ze zelfs op de fles gaan....
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82697220
Ach misschien blijkt het allemaal wel mee te vallen.
pi_82697448
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 03:32 schreef Clownbaby het volgende:
Ach misschien blijkt het allemaal wel mee te vallen.
Mijn gevoel zegt het tegenovergestelde, het zal maar moeten blijken.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 07:34:46 #245
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82697718
quote:
Waar we staan na zeven weken leugens: elke dag slechter nieuws uit de Golf
Vorige week hebben BP en de Amerikaanse overheid een pr-coup van formaat gepleegd: ze hebben de wereld doen geloven dat het plaatsen van een koepel over het olielek een ferme stap vooruit betekent. BP CEO Tony Hayward en Barack Obama, bij monde van kustwachtadmiraal Thad Allen, verklaarden dat "nu al de helft en straks het merendeel van de olie die weglekt opgevangen wordt". Dat blijkt, alweer, een leugen.

"Uit alle beschikbare data blijkt dat er zeker 100.000 vaten (16 miljoen liter) olie per dag weglekken nu", volgens Leifer, die één van 's werelds best geplaatste personen is om dat in te schatten.

Disintegratie
Er is nog slecht nieuws: terwijl de olie blijft stromen en de olievlek steeds groter maakt, is die aan het disintegreren in honderden, zelfs duizenden olievlekken. "We hebben niet langer af te rekenen met een grote, monolithische olievlek", zei kustwachtadmiraal Thad Allen gisteren, "maar met duizenden, en die gaan alle richtingen uit zo blijkt."

Volgens marinebiologen zien we 90 à 98 procent van de slachtoffers niet: die gaan dood op zee en zinken diep naar de bodem. Maar wat we wel zien aan aangetaste dieren begint spectaculair toe te nemen, nog eens een indicatie dat het almaar erger wordt met het lek.

Advocaten van BP zijn aan het uitzoeken of de gerecupereerde olie wel onderhevig is aan belastingen, en dat er, in tegenstelling tot de olie die ze normaal oppompen, wel heffingen op moeten betaald worden.

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2010 @ 08:04:44 #246
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82697814
Het begint zolangzamerhand een ramp op Tsjernobyl schaal te worden.

Dat wordt overigens nog vaak aangehaald hoe de USSR dat probeerde af te dekken. Hoe men er alles aan deed om de ernst van de situatie te verbloemen. Hoe schandalig men omging met de gezondheid van de mensen die de ramp moesten bestrijden en de rommel moesten opruimen. Zoiets zou nooit in het vrije westen kunnen gebeuren gelukkig.

Dit plaatje geeft trouwens een goed idee op wat voor diepte dit zich afspeelt. > Infographic

Je begint dan toch aan peekoil te denken. Niet dat de olie opraakt, de aarde zit er nog vol mee. Het wordt alleen steeds moeilijker het te bereiken. De grenzen van de technologie worden eigenlijk overschreven.

Hoe dit af gaat lopen is nog maar de vraag maar welke afloop het ook heeft, we kunnen zo niet doorgaan. De halve golf is straks vergiftigd en dood en god mag weten of het daarbij blijft.
pi_82701385
Hoe de marketing afdeling van oliemaatschappijen ook hun best doen, uiteindelijk gaat het alleen maar om geld en het milieu zal nooit prioriteit krijgen. Zelfs oorlogen worden niet vermeden om aan olie te komen.
Pas als het olie winnen meer gaat kosten dan de opbrengst zullen de alternatieven interessant worden.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:33:22 #248
52357 Lambiekje
pi_82704395
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:04 schreef NorthernStar het volgende:
Het begint zolangzamerhand een ramp op Tsjernobyl schaal te worden.

Dat wordt overigens nog vaak aangehaald hoe de USSR dat probeerde af te dekken. Hoe men er alles aan deed om de ernst van de situatie te verbloemen. Hoe schandalig men omging met de gezondheid van de mensen die de ramp moesten bestrijden en de rommel moesten opruimen. Zoiets zou nooit in het vrije westen kunnen gebeuren gelukkig.

Dit plaatje geeft trouwens een goed idee op wat voor diepte dit zich afspeelt. > Infographic
wat een mooie infographic.

Nooit geweten dat we als mens de Challenger Deep (marianne trog) hebben bereikt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_82704608
Breaking - Gehele luchtruim boven Mexicaanse Golf afgesloten door FAA!!

What Are They Hiding? FAA Closes Down Gulf Of Mexico Air Traffic!

http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_5100.html#areas

No pilots may operate an aircraft in the areas covered by this NOTAM (except as described).
Pursuant to 14 CFR section 91.137(a)(1) temporary flight restrictions are in effect for deepwater horizon/mississippi canyon (mc252) incident cleanup and reconstitution operations an area bounded by: 290500n/0904000w or the leeville /lev/ vortac 258 degree radial at 30.1 NM to 300000n/0890000w or the gulfport /gpt/ vortac 169 degree radial at 24.7 NM to 300000n/0870000w or the crestview /cew/ vortac 196 degree radial at 52.2 NM to 280000n/0870000w or the panama city /pfn/ vortac 208 degree radial at 149.6 NM to 280000n/0904000w or the leeville /lev/ vortac 201 degree radial at 76.3 NM to the point of beginning at and below 3000 feet AGL excluding the airspace outside of 12 nautical miles from the us coastline. This area is also depicted on U.S. Gulf coast VFR aeronautical chart id helgc as an area bounded from south pelto 2/sp02 then to south pass 6/sp06 then to chandler 39/ch39 then to pensacola 984/pe984 then to desoto canyon 635/dc635 to south timbalair 242/st242 and then back to original point. All aircraft operations are prohibited except those flights authorized by ATC, routine flights supporting offshore oil operations; federal, state, local and military flight operations supporting oil spill recovery and reconstitution efforts; and air medical and law enforcement operations.

All pilots operating within and near this area including the shoreline should exercise extreme caution due to the numerous low level operations associated with the deepwater horizon/mc-252 incident 3000 feet and below.

Aircraft involved in these operations may make sudden changes in direction, speed, and altitude. For additional information, participating aircraft altitude assignments and awareness, all pilots are recommended to review the following web site dedicated to the aviation cleanup efforts at: 1afnorth.Region1.Ang.Af.Mil/deepwater_spill/default.Aspx

The incident commander has directed that aircraft participating in the deepwater horizon/mc252 incident, operate at the altitudes assigned by mission type unless otherwise directed.

Oil industry aircraft on routine support missions within the TFR area should not operate below 1500 feet weather permitting until within 2 nautical miles of their landing platform/site and remain on. Their assigned mode 3a code at all times. Flights within the temporary flight restriction area should be conducted under visual meteorological conditions (vmc). In the event instrument meteorological conditions (imc) conditions are encountered, pilot’s should attempt to maintain VFR to the maximum extent possible or contact ATC for further instructions or exit the TFR via the safest route.

lees rest van artikel hierrrr

bron: beforeitsnews.com
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:39:30 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_82704666
Er is nu trouwens een docu over de Deepwater Horizon op NGC.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Donald Duck held zaterdag 12 juni 2010 @ 13:51:16 #251
46149 __Saviour__
pi_82705116
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:38 schreef mediacurator het volgende:
Breaking - Gehele luchtruim boven Mexicaanse Golf afgesloten door FAA!!

What Are They Hiding? FAA Closes Down Gulf Of Mexico Air Traffic!

[ afbeelding ]
Als dat echt is, kan het werkelijke doel natuurlijk alleen de omvang van de vlek verbergen zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:54:58 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_82705250
Want dat kan niet met satellieten? Volgens mij kan je zelfs alleen maar met satellieten een goed overzicht krijgen van de olievlek. Dus om daar nou een vliegverbod voor in te stellen lijkt me wat raar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_82707366
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als dat echt is, kan het werkelijke doel natuurlijk alleen de omvang van de vlek verbergen zijn.
Zal wel zijn voor die sproeivliegtuigen die er weer chemicalien op gaan gooien, zoiets staat ook in dat bericht.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:23:39 #254
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82708493
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:51 schreef ach het volgende:

[..]

Zal wel zijn voor die sproeivliegtuigen die er weer chemicalien op gaan gooien, zoiets staat ook in dat bericht.
Ja, het is een voorzorgsmaatregel, om botsingen te voorkomen. 't is nogal druk daar.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:44:08 #255
52357 Lambiekje
pi_82710965
http://www.infowars.com/l(...)aking-from-bp-spill/

Gruwelijk! Onze techniek is niet goed genoeg om het te repareren.

Overigens altijd al geweten dat olie niet (nauwelijks) fossiel is. Daarnaast is er uiteraard ook geen peakoil.
Dat verklaart ook waarom India en China nu opeens de automarkt heeft vrijgegeven voor de consument.
pi_82714719
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:44 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.infowars.com/l(...)aking-from-bp-spill/

Gruwelijk! Onze techniek is niet goed genoeg om het te repareren.

Overigens altijd al geweten dat olie niet (nauwelijks) fossiel is. Daarnaast is er uiteraard ook geen peakoil.
Dat verklaart ook waarom India en China nu opeens de automarkt heeft vrijgegeven voor de consument.
Niet serieus nemen die filmpjes. Die vent is zo'n fanatieke pastoor uit amerika die overal een complot of iets slechts in ziet. Internet barst opeens weer uit zijn voegen van al die freaks de laatste tijd. Leuk voor de paar mensen die zich graag omringen met dat soort energieen. Dit soort negativisme zal nooit de overhand krijgen.
pi_82715560
Doen ze omdat er zo immens veel methaan ontsnapt, dat vliegtuigen zouden kunnen gaan ontploffen als ze erdoor vliegen. Schijnt ook gebeurd te zijn in de Bermuda Driehoek.
Veni vidi foetsie
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:07:31 #258
271876 copilco
Elvis is dead
pi_82715880
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:58 schreef semexo het volgende:
Doen ze omdat er zo immens veel methaan ontsnapt, dat vliegtuigen zouden kunnen gaan ontploffen als ze erdoor vliegen. Schijnt ook gebeurd te zijn in de Bermuda Driehoek.
begrijp ik het goed dat als je daar dan op je boot een sigaret opsteekt je een inferno creëert?
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_82716108
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:58 schreef semexo het volgende:
Methaan lost grotendeels op in het water, net als de koolzuur in je cola.
I'll sing you a lullaby.
pi_82717774
SATURDAY, JUNE 12, 2010

BP Official Admits to Damage BENEATH THE SEA FLOOR

As I noted Tuesday, there is growing evidence that BP's oil well - technically called the "well casing" or "well bore" - has suffered damage beneath the level of the sea floor.

The evidence is growing stronger and stronger that there is substantial damage beneath the sea floor. Indeed, it appears that BP officials themselves have admitted to such damage. This has enormous impacts on both the amount of oil leaking into the Gulf, and the prospects for quickly stopping the leak this summer.

On May 31st, the Washington Post noted:

Sources at two companies involved with the well said that BP also discovered new damage inside the well below the seafloor and that, as a result, some of the drilling mud that was successfully forced into the well was going off to the side into rock formations.

"We discovered things that were broken in the sub-surface," said a BP official who spoke on the condition of anonymity. He said that mud was making it "out to the side, into the formation."

On June 2nd, Bloomberg pointed out:

Plugging the well is another challenge even after BP successfully intersects it, Robert Bea, a University of California Berkeley engineering professor, said. BP has said it believes the well bore to be damaged, which could hamper efforts to fill it with mud and set a concrete plug, Bea said.

Bea is an expert in offshore drilling and a high-level governmental adviser concerning disasters.

On the same day, the Wall Street Journal noted that there might be a leak in BP's well casing 1,000 feet beneath the sea floor:

BP PLC has concluded that its "top-kill" attempt last week to seal its broken well in the Gulf of Mexico may have failed due to a malfunctioning disk inside the well about 1,000 feet below the ocean floor.

The broken disk may have prevented the heavy drilling mud injected into the well last week from getting far enough down the well to overcome the pressure from the escaping oil and gas, people familiar with BP's findings said. They said much of the drilling mud may also have escaped from the well into the rock formation outside the wellbore.

On June 7th, Senator Bill Nelson told MSNBC that he's investigating reports of oil seeping up from additional leak points on the seafloor:

Senator Bill Nelson (D-FL): Andrea we’re looking into something new right now, that there’s reports of oil that’s seeping up from the seabed… which would indicate, if that’s true, that the well casing itself is actually pierced… underneath the seabed. So, you know, the problems could be just enormous with what we’re facing.

Andrea Mitchell, MSNBC: Now let me understand better what you’re saying. If that is true that it is coming up form that seabed, even the relief well won’t be the final solution to cap this thing. That means that we’ve got oil gushing up at disparate places along the ocean floor.

Sen. Nelson: That is possible, unless you get the plug down low enough, below where the pipe would be breached.

bron: washingtonsblog.com
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:10:09 #261
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82718207
.

[ Bericht 98% gewijzigd door gebrokenglas op 13-06-2010 14:10:33 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zondag 13 juni 2010 @ 12:01:22 #262
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82735953
Kent Wells heeft een nieuwe update over de lopende activiteiten

Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82739833
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Kent Wells heeft een nieuwe update over de lopende activiteiten

Hij brengt het allemaal net even iets te positief deze meneer vind ik. Ik geloof wel dat ze hun best doen, maar het resultaat is echt niet zo goed als hij wil doen geloven.
pi_82740560
Onze vrind Kent ziet er wel een stukje vertiefter uit dan in het begin.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:13:05 #265
52357 Lambiekje
pi_82745734
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:32 schreef UltraBrain het volgende:

[..]

Niet serieus nemen die filmpjes. Die vent is zo'n fanatieke pastoor uit amerika die overal een complot of iets slechts in ziet. Internet barst opeens weer uit zijn voegen van al die freaks de laatste tijd. Leuk voor de paar mensen die zich graag omringen met dat soort energieen. Dit soort negativisme zal nooit de overhand krijgen.
Er komt steeds meer geruchten dat er op allerlei plekken de olie wegstroomt en niet alleen bij de veroorzaakte scheur. Nu is ook een politicus uit Florida die het aankaart.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:15:50 #266
52357 Lambiekje
pi_82745847
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:00 schreef mediacurator het volgende:
SATURDAY, JUNE 12, 2010

BP Official Admits to Damage BENEATH THE SEA FLOOR

As I noted Tuesday, there is growing evidence that BP's oil well - technically called the "well casing" or "well bore" - has suffered damage beneath the level of the sea floor.

The evidence is growing stronger and stronger that there is substantial damage beneath the sea floor. Indeed, it appears that BP officials themselves have admitted to such damage. This has enormous impacts on both the amount of oil leaking into the Gulf, and the prospects for quickly stopping the leak this summer.

On May 31st, the Washington Post noted:

Sources at two companies involved with the well said that BP also discovered new damage inside the well below the seafloor and that, as a result, some of the drilling mud that was successfully forced into the well was going off to the side into rock formations.

"We discovered things that were broken in the sub-surface," said a BP official who spoke on the condition of anonymity. He said that mud was making it "out to the side, into the formation."

On June 2nd, Bloomberg pointed out:

Plugging the well is another challenge even after BP successfully intersects it, Robert Bea, a University of California Berkeley engineering professor, said. BP has said it believes the well bore to be damaged, which could hamper efforts to fill it with mud and set a concrete plug, Bea said.

Bea is an expert in offshore drilling and a high-level governmental adviser concerning disasters.

On the same day, the Wall Street Journal noted that there might be a leak in BP's well casing 1,000 feet beneath the sea floor:

BP PLC has concluded that its "top-kill" attempt last week to seal its broken well in the Gulf of Mexico may have failed due to a malfunctioning disk inside the well about 1,000 feet below the ocean floor.

The broken disk may have prevented the heavy drilling mud injected into the well last week from getting far enough down the well to overcome the pressure from the escaping oil and gas, people familiar with BP's findings said. They said much of the drilling mud may also have escaped from the well into the rock formation outside the wellbore.

On June 7th, Senator Bill Nelson told MSNBC that he's investigating reports of oil seeping up from additional leak points on the seafloor:

Senator Bill Nelson (D-FL): Andrea we’re looking into something new right now, that there’s reports of oil that’s seeping up from the seabed… which would indicate, if that’s true, that the well casing itself is actually pierced… underneath the seabed. So, you know, the problems could be just enormous with what we’re facing.

Andrea Mitchell, MSNBC: Now let me understand better what you’re saying. If that is true that it is coming up form that seabed, even the relief well won’t be the final solution to cap this thing. That means that we’ve got oil gushing up at disparate places along the ocean floor.

Sen. Nelson: That is possible, unless you get the plug down low enough, below where the pipe would be breached.

bron: washingtonsblog.com
De wereld heeft echt een probleem als de grond onder de zeebodem lek is...
  zondag 13 juni 2010 @ 16:43:57 #267
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82746966
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Onze vrind Kent ziet er wel een stukje vertiefter uit dan in het begin.
Inderdaad. 't zijn slopende weken. Zal wel aan weinig slaap toekomen.
Tony Hayward stond ook niet meer helemaal fris bij op een van zijn laatste filmpjes.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82747286
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Want dat kan niet met satellieten? Volgens mij kan je zelfs alleen maar met satellieten een goed overzicht krijgen van de olievlek. Dus om daar nou een vliegverbod voor in te stellen lijkt me wat raar.
Maar wie heeft de copyrights op de satelliet beelden? en wie zegt welke worden vrijgegeven? Met alleen een Cessna en een Canon camera ligt de vrije toegang tot het gebied waarschijnlijk meer voor de hand en tevens hetgeen je te zien zou krijgen van de omvang vd ramp

[ Bericht 3% gewijzigd door mediacurator op 13-06-2010 17:07:14 ]
pi_82747734
Dit zet pas echt zoden aan de dijk, de olie ramp bestrijden met keukenpapier!

William S. Burroughs wist wel degelijk waar hij het over had, "We must all face the fact that our leaders are certifiably insane or worse.".

bron: current.com
  zondag 13 juni 2010 @ 18:25:22 #270
271876 copilco
Elvis is dead
pi_82751600
Als het ook lekt naast het oorspronkelijk lek, hoe komt dat dan?
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  zondag 13 juni 2010 @ 19:48:13 #271
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82754482
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:25 schreef copilco het volgende:
Vermoedelijk doordat het gebruikte cement niet goed genoeg is, en ook door dat gehannes tijdens de topkill procedure, waarbij enorme pressures van onder (oliedruk vd bron) en van boven (zware modder + 30.000pk sterke pomp) is uitgeoefend.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82757426
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:25 schreef copilco het volgende:
Tocxh laat BP zich over een eventueel tweede lek maar nauwelijks uit.
  Donald Duck held zondag 13 juni 2010 @ 20:59:36 #273
46149 __Saviour__
pi_82758617
BP liegt al sinds het begin over de werkelijke omvang van het lek. Dus het zou ook niet zo verrassend zijn als ze nu nog wat achterhouden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82762550
Nu op NL2 docutje over Shell in Nigeria waar ook al lang iets aan de hand is
  zondag 13 juni 2010 @ 22:40:34 #275
52357 Lambiekje
pi_82765867
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:54 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Nu op NL2 docutje over Shell in Nigeria waar ook al lang iets aan de hand is
quote:
De ogen van de wereld zijn al wekenlang gericht op de golf van Mexico, waar BP een olielek probeert te stoppen, diep onder het zeeoppervlak. Ondertussen voltrekt zich in de Niger Delta, het zuidelijke deel van Nigeria, al 50 jaar een olieramp. Sinds de oliemaatschappijen daar hun jacht op olie begonnen, is er naar schatting 1,5 miljoen ton olie over de landbouwgronden en in de moerassen gestroomd. Die vervuiling gaat onverminderd door. De bevolking wil dat het eindelijk stopt en richt zijn woede op Shell. De leidende Nederlands/Britse oliegigant maakt miljarden winst, maar wordt ervan beschuldigd milieu en mensenrechten op te offeren. ZEMBLA trok naar de Niger Delta en zag de praktijken van Shell.

De ZEMBLA-aflevering ‘Vuile olie van Shell’, wordt uitgezonden op zondag 13 juni om 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2.

Kingsley Chinda, commissaris milieuzaken van de Nigeriaanse provincie Rivers State, is duidelijk: “De woede van de bevolking komt voort uit de manier waarop de oliemaatschappijen te werk gaan”. Voorbeelden hiervan treffen we in de hele Niger Delta aan. In het dorpje Jk4 toont dorpshoofd B. Ulolo de twintigste lekkage in een jaar tijd, veroorzaakt door oude en gebrekkige pijpleidingen van Shell. In Goi, een dorpje midden in het kwetsbare Deltagebied, ligt de ruwe olie nog op de oevers van de kreken, terwijl Shell het volgens inwoner Eric Barizaa als opgeruimd beschouwd. De vis is verdwenen, samen met het mangrovebos. Het drinkwater is aangetast, de kinderen van het dorp spelen in het met olie bedekte water.

Honderd kilometer verderop stuiten we op een verlaten dorp. De 15.000 inwoners zijn weggetrokken op een handvol na. Zij vertellen hoe conflicten uitbraken doordat Shell haar betalingen niet over de verarmde gemeenschap verdeelde, maar aan enkele individuen gaf. Een gevaarlijke handelswijze, omdat het daarmee de gemeenschap intern verscheurt. Dat weet ook Shell zelf, volgens oud-Shell adviseur S. Braide: “Ze zijn er bij verschillende bijeenkomsten op gewezen.” Ook een intern rapport uit 2003 bevestigt het. De strijd escaleerde met tientallen doden tot gevolg. Het plaatsje ligt er uitgestorven bij, terwijl Shell pal naast het dorp onverminderd doorgaat met het oppompen van de kostbare olie. Kingsley Chinda: “Laat ze op een humane manier winst maken. Levens zijn belangrijker dan winst.”

Ondertussen presenteert Shell prachtige winstcijfers in Den Haag en weet het bestuur de aandeelhouders, waaronder grote pensioenfondsen, ervan te overtuigen dat ze op een nette, duurzame manier werken in Nigeria. Rick van der Ploeg, hoogleraar economie aan de Oxford University vraagt zich af of de pensioenfondsen de ellende die de oliewinning met zich meebrengt, wel op hun geweten willen hebben: “Als de aandeelhouders echt eens door de Niger Delta gaan lopen, eens zien wat er met de locale bevolking gebeurt, dan vraag ik me af of je je nog zo comfortabel voelt met hebben van die aandeeltjes Shell.”
  zondag 13 juni 2010 @ 23:23:21 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_82767965
De olie komt nu letterlijk met bakken tegelijk op het strand terecht
quote:
Oil container washes ashore in Florida

A portion of beach in Panama City, Florida, was closed Saturday after a large oil container with BP markings washed ashore, local authorities said.

It was not immediately clear if the container, which was leaking a small amount of oil, came from the Deepwater Horizon drilling rig that exploded April 20 and sank two days later, triggering a massive underwater gusher that has led to the worst environmental disaster in U.S. history.

....
Meer

[ Bericht 0% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 13-06-2010 23:56:26 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_82768265
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De olie komt nu letterlijk met bakken tegenlijk op het strand terecht
[..]

Meer
For fucks sake

Burn BP, burn.
  maandag 14 juni 2010 @ 00:29:20 #278
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82770532
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De olie komt nu letterlijk met bakken tegelijk op het strand terecht
Ze lopen van de ene verlegenheid over in de volgende.
BP: Beyond Probabilities
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82778832
quote:
Niet leuk.

Goeie nickname heb jij
  maandag 14 juni 2010 @ 11:20:07 #281
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82779291
quote:
BP weet zich ook geen raad met omgevallen koffie
laatst gewijzigd: 14-06-2010 10:38

BP heeft niet alleen grote problemen met het oplossen van het olielek in de Gold van Mexico. Als er op kantoor een kop koffie omgaat worden de zaken mogelijk nog klungeliger aangepakt. Klik verder voor de ronduit onthutsende video

'Efficiënt'
Als er op kantoor bij BP een kop koffie omgaat wordt dit bijzonder efficiënt opgelost, maar niet heus. Bekijk de onthutsende video:

bron: rtlz.nl
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82779479
quote:
Fuck!

De zeebodem is gewoon onstabiel geworden en staat op springen, dit is bloedlink allemaal

Het enige wat zou kunnen werken is volgens mij scheepsladingen vol ijzer erts dumpen

Erts heeft een onwijs zwaar soortelijk gewicht, is in alle soorten en maten verkrijgbaar en is spot goedkoop

Dat gaat vervolgens roesten waardoor je een nieuwe aardkorst aanbrengt op de "zere plekken" door die nieuwe laag kun je middels een van te voren aangebrachte leidingen-netwerk de resterende olie opvangen
pi_82779523
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:24 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Fuck!

De zeebodem is gewoon onstabiel geworden en staat op springen, dit is bloedlink allemaal

Het enige wat zou kunnen werken is volgens mij scheepsladingen vol ijzer erts dumpen

Dat gaat vervolgens roesten waardoor je een nieuwe aardkorst aanbrengt op de "zere plekken" door die nieuwe laag kun je middels een van te voren aangebrachte leidingen de resterende olie opvangen
Dat werkt niet. En waar haal je vandaan dat de bodem op springen staat?
De druk die er op die diepte al is, dan zou dat allang gebeurd zijn. Zo werkt dat niet.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82779544
quote:
Dat ziet er eerder uit als een scheur in de BOP
pi_82779593
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:25 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat werkt niet.
Dat kun jij niet binnen 1 seconde al weten toch?

Erts heeft een onwijs zwaar soortelijk gewicht, is in alle soorten en maten verkrijgbaar en is spot goedkoop
quote:
En waar haal je vandaan dat de bodem op springen staat?
De druk die er op die diepte al is, dan zou dat allang gebeurd zijn. Zo werkt dat niet.
pi_82779608
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:47 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme. Op de live cam beelden nog steeds gutsende bergen olie.

Stelletje amateurs. Huur die belgen in BP Klootzakken dat ze zijn.

quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:20 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

bron: rtlz.nl
Spuit 11
pi_82779614
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:27 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Dat kun jij niet binnen 1 seconde al weten toch?
[..]

Wat gaat dat doen? Hoe ga je de ijzererts daar krijgen zonder dat er iets doorlekt?

Hoe kun jij "weten" dat het wel zou werken?
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2010 @ 11:32:07 #288
230491 Zith
pls tip
pi_82779764
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:26 schreef jeoff het volgende:

[..]

Dat ziet er eerder uit als een scheur in de BOP
Zier er eerder uit als zwarte vloeistoffen/stoffen die door de stroming/beweging opstuiven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82780182
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:27 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat gaat dat doen? Hoe ga je de ijzererts daar krijgen zonder dat er iets doorlekt?

Hoe kun jij "weten" dat het wel zou werken?
Je zou de ijzer erts als eerste in een ring vorm rondom de lekkende plaats kunnen aanbrengen

Zodra je een ringvormige dijk hebt aangebracht is het gebied afgebakend

Vervolgens dump je tonnen erts met gigantische vracht schepen op het lek zelf

Dit zou de lekkage bedwelmen onder een gigantisch gewicht

waardoor je de opwaartse druk onder de zee bodem waarschijnlijk tevens stabiliseert

De geconcentreerde olie stroom kan zich vervolgens alleen door veel kleinere openingen vrijmaken dan nu het geval

Naar mate je meer een meer gewicht en erts dumpt zul je merken dat je uiteindelijk een tientallen meters dikke laag erts boven die olie vulkaan hebt liggen

Dan leg je een leidingen netwerk aan die later de olie op gaat vangen met het uiteinde vele meters hoog verticaal richting het water oppervlak

Daar sluit je later afvoer leidingen op aan richting olie tankers

Zodra de leidingen geplaatst zijn dump je nog meer erts alleen in kleinere deeltjes tot een laag van b.v. 200 meter dik of meer

De laatste laag gaat als een speer roesten in het zoute zee water waar door de deeltjes erts aan elkaar vast groeien en sluit het daarmee het gebied hermetisch af behalve dan de leidingen die de afdek-laag doorboren

Voordat de olie druk zich opnieuw opbouwt onder de roest laag moet je het gaan aftappen middels het leidingen netwerk

Daarmee kun je waarschijnlijk als een vd weinge opties denkbaar, verdere schade aan de natuur verhinderen

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 14-06-2010 12:08:52 ]
pi_82780623
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:42 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Je zou de ijzer erts als eerste in een ring vorm rondom de lekkende plaats kunnen aanbrengen

Zodra je een ringvormige dijk hebt aangebracht is het gebied afgebakend

Vervolgens dump je tonnen erts met gigantische vracht schepen op het lek zelf
Zoveel verschillende soorten en maten erts zijn er ook weer niet. Als je het over pure erts hebt kan dit nooit meer oxideren, omdat dit namelijk de basistoestand is waarin de ijzer in de erts zit.

En jij wilt dus een 1.5 kilometer hoge dam maken om de olie in te perken. Ervan uitgaande dat er een lossing van ongeveer 65 graden op de dam zit hebben we voor je dam die ik dan beschouw als een donut met een binnendiameter van 2 meter dan krijgt je donut een buitendiameter van ongeveer 13 kilometer qau volume hebben we dan 97.523.336.186 m^3 nodig
pi_82780797
Wat Basp1 zegt dus. Daarom is het een onrealistische oplossing.
pi_82780967
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoveel verschillende soorten en maten erts zijn er ook weer niet. Als je het over pure erts hebt kan dit nooit meer oxideren, omdat dit namelijk de basistoestand is waarin de ijzer in de erts zit.
Even een wetenschappelijk linkje die aantoont dat erts (ten dele vermaalt) niet kan oxideren wanneer het in aanraking komt met zee water
quote:
En jij wilt dus een 1.5 kilometer hoge dam maken om de olie in te perken. Ervan uitgaande dat er een lossing van ongeveer 65 graden op de dam zit hebben we voor je dam die ik dan beschouw als een donut met een binnendiameter van 2 meter dan krijgt je donut een buitendiameter van ongeveer 13 kilometer qau volume hebben we dan 97.523.336.186 m^3 nodig
ik ga er nu van uit dat je bereid moet zijn het een en ander "uit de kast" te halen ten behoeve van potentieel grootschalige catastrofes daarmee te kunnen beteugelen, en daarmee bedoel ik niet dat Obama bi-sexueel zou zijn zoals wordt beweert

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 14-06-2010 12:10:52 ]
pi_82781224
mijn god
pi_82781268
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:02 schreef mediacurator het volgende:

Even een wetenschappelijk linkje die aantoont dat erts (ten dele vermaalt) niet kan oxideren wanneer het in aanraking komt met zee water
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Iron_ore

Wat moeilijk zeg om dat te vinden

Het behoord zelfs bij de basiskennnis natuu/scheikunde van de mavo volgens mij.

Ow en wanneer iets geoxideerd is kan het dus niet verder oxideren, dan is het gewoon klaar, dat is de laagste toestand waarin de meeste metalen voorkomen.
pi_82781305
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:10 schreef Redux het volgende:
mijn god
en wie is dat dan? Batman?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 14-06-2010 12:31:29 ]
pi_82781640
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Iron_ore

Wat moeilijk zeg om dat te vinden

Het behoord zelfs bij de basiskennnis natuu/scheikunde van de mavo volgens mij.

Ow en wanneer iets geoxideerd is kan het dus niet verder oxideren, dan is het gewoon klaar, dat is de laagste toestand waarin de meeste metalen voorkomen.
Volgens mij is de oxidatie als gevolg van blootstelling aan vocht in de atmosfeer iets geheel anders als de oxidatie als gevolg van erts blootgesteld aan zoiets als bvb zeewater

In de atmosfeer blijft de toestand vd erts stabiel, onder gedompeld in 5000 ft zeewater krijg je een geheel andere reactie.

O.a. meer oxidatie totdat die vorm van oxidatie als gevolg van zout en zeewater vervolgens weer stabiliseert

Maar goed dat sommigen iets verder zijn gekomen dan de MAVO nietwaar?

[ Bericht 4% gewijzigd door mediacurator op 14-06-2010 12:33:47 ]
  maandag 14 juni 2010 @ 12:30:18 #297
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82781994
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:58 schreef Amos_ het volgende:
Wat Basp1 zegt dus. Daarom is het een onrealistische oplossing.
Ja. Maar het zijn toch verfrissende ideeen. Laat ze maar komen, onverwachte invalshoeken zijn goed.

Zoals Captain Picard zou zeggen in zoeen penibele situatie "Options anyone?"
"Splendid idea. Proceed".
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_82782150
Iets wat al geoxideerd is kan niet verder oxideren.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:35:37 #299
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82782205
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:27 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

[..]

Spuit 11
He jammer
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82782315
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:22 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Volgens mij is de oxidatie als gevolg van blootstelling aan vocht in de atmosfeer iets geheel anders als de oxidatie als gevolg van erts blootgesteld aan zoiets als bvb zeewater

In de atmosfeer blijft de toestand vd erts stabiel, onder gedompeld in 5000 ft zeewater krijg je een geheel andere reactie.

O.a. meer oxidatie totdat die vorm van oxidatie als gevolg van zout en zeewater vervolgens weer stabiliseert

Maar goed dat sommigen iets verder zijn gekomen dan de MAVO nietwaar?
Naar aanleiding van deze pertinente nonsens die je hier neerschrijft kan ik me echt niet voorstellen dat je ooit qau technische kennis verder gekomen bent als je spelen met zandvormpjes in de zandbak. Dat is toch echt nog benenden het mavo niveau. Sorry trouwens voor de personelijk aanval, maar dat kan gewoon niet anders bij zoveel onzin.

Je hebt de link echt niet gelezen he

Hoe kan je fe2o3 nog verder laten oxideren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')