Dat is echt zo'n onzin, dan had je inderdaad weer veel kritiek op Iran gehoord, maar echt niet meer dan mbt Israel. Ik zou wel eens willen weten wat Iran en Turkije stiekem hebben afgesproken bij dat atoom-gedoe.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ook wil ik even kwijt dat wanneer niet Israel maar bijvoorbeeld Iran die mensen had doodgeschoten, dat de wereld dan te klein was geweest. Dan hadden mensen die zich nu achter Israel scharen het hardst lopen schreeuwen dat Teheren moet worden platgegooid.
Hoho jongens, wat zijn jullie van plan? Die machinegeweren laten we gewoon thuis. Jullie kennen de regels: er mogen alleen raketten mee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Een AK47 mocht niet van de organisatie maar ze mochten wel raketten meenemen voor Hamas![]()
Krijg er ook een beetje somalische piraten gevoel bij. Die bestormen ook zomaar een schip. Geen wonder dat mensen agressief worden als ze bestormd worden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ben blij dat er nog een paar deskundigen het met me eens zijn
is dat zo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ook wil ik even kwijt dat wanneer niet Israel maar bijvoorbeeld Iran die mensen had doodgeschoten, dat de wereld dan te klein was geweest. Dan hadden mensen die zich nu achter Israel scharen het hardst lopen schreeuwen dat Teheren moet worden platgegooid.
Somalische piraten hebben geen vlag en geen regering die ter verantwoording gehouden kan wordenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijg er ook een beetje somalische piraten gevoel bij. Die bestormen ook zomaar een schip. Geen wonder dat mensen agressief worden als ze bestormd worden.
Onzin? Ik denk niet dat bijvoorbeeld Verhagen dan zo coulant had gereageerd. En jij ook niet btw.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n onzin, dan had je inderdaad weer veel kritiek op Iran gehoord, maar echt niet meer dan mbt Israel. Ik zou wel eens willen weten wat Iran en Turkije stiekem hebben afgesproken bij dat atoom-gedoe.
Ze worden tegengesproken met het oorlogsrecht in de hand, dat is het enige waar je op terug kan vallen dat de hele actie legaal maakt..quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Keej vuurwerk![]()
.
Maar goed, ik geloof niet dat Israel op tijd veel schepen daarna toe kon brengen, om ze af te remmen.
[..]
De illegale actie is slechts jouw mening, de activisten waren er om te doden en te vechten (veel van hen iing), niets meer niets minder, dat er dan doden vallen aan hun kant, kan je Israel niet kwalijk nemen.
De argumenten in jouw stukje worden hierboven ook al tig keer ontkracht of tegengesproken.
Ga niet in herhaling vallen aub anders wordt het een heel saaie discussie.
Als Iran een boot buiten haar territoriale wateren entert en er vallen doden aan boord van dat schip...ja, dat denk ik wel.quote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho jongens, wat zijn jullie van plan? Die machinegeweren laten we gewoon thuis. Jullie kennen de regels: er mogen alleen raketten mee.
Tsja, dan gebruik je gewoon knikkers. Daar krijg je een goed getrainde commando wel mee plat.
Geen idee, maar met paintballgeweren dood je geen mensen. Toch zijn er negen mensen doodgeschoten. Rara politiepetje.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
datzelfde kun je ook omdraaien
als de Israeliers om welke reden dan ook graag die opvarenden neer had willen schieten waarom zetten ze dan commando's aan boord met paintballguns??
En verders heb je maar iedereen toe te staan in vrije wateren die jou schip willen enteren?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Somalische piraten hebben geen vlag en geen regering die ter verantwoording gehouden kan worden
die mogen dus duidelijk niet
Ligt totaal aan de situatie en aan de omstandigheden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin? Ik denk niet dat bijvoorbeeld Verhagen dan zo coulant had gereageerd. En jij ook niet btw.
Qua intentie is het piraterij, legaal kan een land niet aan piraterij doen (niet meer in ieder gevalquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Somalische piraten hebben geen vlag en geen regering die ter verantwoording gehouden kan worden
die mogen dus duidelijk niet
Iran entert regelmatig (vissers)bootjes buiten haar territoriale wateren, hoor je niemand overquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Iran een boot buiten haar territoriale wateren entert en er vallen doden aan boord van dat schip...ja, dat denk ik wel.
Maar je bent toch niet verplicht je schip te laten enteren? Buiten territoriale wateren...quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef BasOne het volgende:
[..]
Qua intentie is het piraterij, legaal kan een land niet aan piraterij doen (niet meer in ieder geval)
Ooh dus eigenlijk wilde iedereen zwaarbewapend aan boord, maar dat is voorkomen omdat men onder de Turkse vlag gingen varen. Heb je er ooit wel eens bij stilgestaan dat niemand de intentie had om wapens mee te nemen. Als die relschoppers dat echt hadden gewild, dan was dat ook niet bijster moeilijk geweest.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat het schip onder Turkse vlag aan het varen was.
Dat zou wat te denken geven over de verantwoordelijkheid van Turkije mbt controle of leveranties.
Turkije wilde zelf niets te maken hebben met wat er zou gaan gebeuren slechts het 'vredes'-gedeelte.
Turkije wist kortom heel goed wat er ging gebeuren, maar wel stilletjes, in het geheim een Erdogannetje.
Het gaat hier wel om 9 doden, toch?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iran entert regelmatig (vissers)bootjes buiten haar territoriale wateren, hoor je niemand over
vallen geen doden bij want die mensen zijn zo verstandig de handjes in de lucht te steken
toen die paintballgeweren niet goed bleken te werken hebben ze hun pistolen gepakt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, maar met paintballgeweren dood je geen mensen. Toch zijn er negen mensen doodgeschoten. Rara politiepetje.
so?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat hier wel om 9 doden, toch?
Nou wat een hype. Israel krijgt kritiek te verduren omdat er tijdens een conflict in Gaza 1400 mensen om het leven komen. En nu omdat er negen ongewapende mensen dood zijn. Ik beweer niet dat de schuld helemaal bij Israel ligt. Integendeel. Maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er kritiek wordt geuit.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ligt totaal aan de situatie en aan de omstandigheden.
Bovendien is het weer zo'n vergelijking waar niemand iets mee kan, appels met peren, zo noemen ze dat ja.
Je moet echt ophouden met telkens te stellen dat iedereen ook kritiek mag hebben op Israel.
Alsof dat niet genoeg gebeurd, tegenwoordig is het een hype, dan doe je het er om.
Ik neem aan dat je iets anders bedoeltquote:Je moet echt ophouden met telkens te stellen dat iedereen ook kritiek mag hebben op Israel.
Waarom zou het oorlogsrecht hier niet van toepassing zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ze worden tegengesproken met het oorlogsrecht in de hand, dat is het enige waar je op terug kan vallen dat de hele actie legaal maakt..
Maar het oorlogsrecht is niet van toepassing.
Zelfs al zou Israël in oorlog zijn met Hamas, dan is dat een interne aangelegenheid en hebben ze geen rechten in internationale wateren, dat hebben ze pas als zoals in het oorlogsrecht beschreven staat, 2 staten in oorlog zijn.
Omdat pistolen in hun holsters hadden zitten, daarom dus, die ze pas op het laatste moment konden pakken. Aub houd op met te stellen dat deze activisten in hun volste recht stonden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, maar met paintballgeweren dood je geen mensen. Toch zijn er negen mensen doodgeschoten. Rara politiepetje.
Ik denk wel degelijk dat als het Iran of zo geweest was, dat de reacties anders zouden zijn.quote:
jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je bent toch niet verplicht je schip te laten enteren? Buiten territoriale wateren...
En dan begin je gelijk te sprayen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
toen die paintballgeweren niet goed bleken te werken hebben ze hun pistolen gepakt?
anders dan Turkije moet Israel bombarderen met F16's!!quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk wel degelijk dat als het Iran of zo geweest was, dat de reacties anders zouden zijn.
Nee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je bent toch niet verplicht je schip te laten enteren? Buiten territoriale wateren...
Dat tweede bedoelde ik in de trent van; "iedereen mag ook kritiek hebben op Israel en niet alleen op Islamitische landen". Dat is totaal niet wat er gebeurdt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou wat een hype. Israel krijgt kritiek te verduren omdat er tijdens een conflict in Gaza 1400 mensen om het leven komen. En nu omdat er negen ongewapende mensen dood zijn. Ik beweer niet dat de schuld helemaal bij Israel ligt. Integendeel. Maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er kritiek wordt geuit.
[..]
Ik neem aan dat je iets anders bedoelt
Terroristen vallen toch niet onder het internationaal oorlogsrecht? Ze hebben ook niet de status van krijgsgevangene.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zou het oorlogsrecht hier niet van toepassing zijn.
[..]
Voetbalhooligans willen ook altijd vechten met de autoriteiten, dat is echter geen reden om een clubje fans neer te maaien. Er zijn zat non-lethal wapens voorhanden. Traangas doet bijvoorbeeld wonderen in dat soort situaties.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef DeParo het volgende:
Omdat pistolen in hun holsters hadden zitten, daarom dus, die ze pas op het laatste moment konden pakken. Aub houd op met te stellen dat deze activisten in hun volste recht stonden.
Jij hebt ook gezien dat ze zich volledig voor aan het bereiden waren op strijd.
Ze wilden vechten, niets meer, en niets minder.
jij hebt de beelden van het schieten gezien?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan begin je gelijk te sprayen?
Eh nee, smokkel an sich is niet voldoende voor een marine schip je te laten stoppen en enteren in internationale wateren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
als je een oorlogsschip tegen komt die jou verdenkt van smokkel of wat dan ook dan is dat verplicht en als je niets hebt dan zijn zij verplicht je te laten gaan en de eventuele schade te vergoeden
Wist ik niet...quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
als je een oorlogsschip tegen komt die jou verdenkt van smokkel of wat dan ook dan is dat verplicht en als je niets hebt dan zijn zij verplicht je te laten gaan en de eventuele schade te vergoeden
das een Amerikaans dingetje dat van geen kant klopt, Israel ziet ze als krijgsgevangenenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Terroristen vallen toch niet onder het internationaal oorlogsrecht? Ze hebben ook niet de status van krijgsgevangene.
Er moet ook naar oplossingen worden gezocht. Maar dat heb ik ook meerdere malen gepost in dit topic. Maar dat is mogelijk aan jouw aandacht ontsnapt. Kan gebeuren, geloof niet op dat moment actief was in dit topic.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat tweede bedoelde ik in de trent van; "iedereen mag ook kritiek hebben op Israel en niet alleen op Islamitische landen". Dat is totaal niet wat er gebeurdt.
Als je het niet in de juiste context ziet, niet echt naar oplossingen zoekt, alleen maar met het vingertje wijst
kom je nooit tot de oplossing en de internationale gemeenschap is zwak genoeg om dit vol te houden.
Schieten. Er zijn toch echt negen doden gevallen en een lading gewonden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij hebt de beelden van het schieten gezien?
waarom roep je de hele tijd dat ik geen conclusies mag trekken omdat er te weinig beelden zijn terwijl je zelf niet anders doen?
Dus die Nederlanders die aangehouden zijn, zijn behandeld als krijgsgevangenen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
das een Amerikaans dingetje dat van geen kant klopt, Israel ziet ze als krijgsgevangenen
Peru heeft niet genoeg geld om zijn schepen daar te krijgenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wist ik niet...
Dus overal ter wereld op ieder internationaal water mag iedereen je dus komen controleren? Ook (stel...) dat dat land daar niets te zoeken heeft. Bijv. Peru had ook de schepen op eigen initiatief kunnen controleren?
EEZ (exclusive economic zone), tot 200 zeemijl buiten de kust mag een marine economische delicten aanpakken zoals illegale visserij.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iran entert regelmatig (vissers)bootjes buiten haar territoriale wateren, hoor je niemand over
vallen geen doden bij want die mensen zijn zo verstandig de handjes in de lucht te steken
die Nederlanders zijn toch geen terroristen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus die Nederlanders die aangehouden zijn, zijn behandeld als krijgsgevangenen?
Dat wist ik serieus niet.
Waar zijn de beelden? Honderden mensen hadden camera's en mobiele telefoontjes en hebben opnames gemaakt. Israël heeft de beelden geconfisqueerd. Ze hebben iets te verbergen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij hebt de beelden van het schieten gezien?
ze zijn zomaar gaan lopen sprayen!!!!!quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schieten. Er zijn toch echt negen doden gevallen en een lading gewonden.
okay.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
die Nederlanders zijn toch geen terroristen?
ze zullen als illegale immigranten oid behandeld zijn
je beantwoord je eigen vraag?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:53 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Waar zijn de beelden? Honderden mensen hadden camera's en mobiele telefoontjes en hebben opnames gemaakt. Israël heeft de beelden geconfisqueerd. Ze hebben iets te verbergen.
San Remo verdag ofzo toch?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
en wapensmokkel?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:51 schreef BasOne het volgende:
[..]
EEZ (exclusive economic zone), tot 200 zeemijl buiten de kust mag een marine economische delicten aanpakken zoals illegale visserij.
Nee dat mag niet, Sorry Sp3c maar je zit gewoon verkeerd...quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wist ik niet...
Dus overal ter wereld op ieder internationaal water mag iedereen je dus komen controleren? Ook (stel...) dat dat land daar niets te zoeken heeft. Bijv. Peru had ook de schepen op eigen initiatief kunnen controleren?
Je kunt het wel bagettaliseren, maar er zijn toch echt negen mensen doodgeknald. Sprayen of niet, er is flink op los geschoten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn zomaar gaan lopen sprayen!!!!!
duidelijk ...
kan ookquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
San Remo verdag ofzo toch?
SECTION V : NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT
Neutral merchant vessels
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
http://en.wikipedia.org/w(...)#Regional_agreementsquote:Ships sailing the high seas are generally under the jurisdiction of the flag state;[2] however, when a ship is involved in certain criminal acts, such as piracy,[3] any nation can exercise jurisdiction under the doctrine of hostis humani generis.
Die Nederlandse niet.. Dat is gewoon een dom wicht net zoals die domme doos die bij FARC gegaan is heeft zich mee laten slepen door een boze droom waarschijnlijk veroorzaakt door borderline of een andere geestesstoornis..quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
die Nederlanders zijn toch geen terroristen?
ze zullen als illegale immigranten oid behandeld zijn
Valt niet onder de EEZ of ander het zeerecht met betrekking op het enteren van schepen in internationale wateren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |