abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82299390
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ook wil ik even kwijt dat wanneer niet Israel maar bijvoorbeeld Iran die mensen had doodgeschoten, dat de wereld dan te klein was geweest. Dan hadden mensen die zich nu achter Israel scharen het hardst lopen schreeuwen dat Teheren moet worden platgegooid.
Dat is echt zo'n onzin, dan had je inderdaad weer veel kritiek op Iran gehoord, maar echt niet meer dan mbt Israel. Ik zou wel eens willen weten wat Iran en Turkije stiekem hebben afgesproken bij dat atoom-gedoe.
pi_82299433
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Een AK47 mocht niet van de organisatie maar ze mochten wel raketten meenemen voor Hamas
Hoho jongens, wat zijn jullie van plan? Die machinegeweren laten we gewoon thuis. Jullie kennen de regels: er mogen alleen raketten mee.

Tsja, dan gebruik je gewoon knikkers. Daar krijg je een goed getrainde commando wel mee plat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:39:10 #203
236264 crew  capricia
pi_82299435
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ben blij dat er nog een paar deskundigen het met me eens zijn
Krijg er ook een beetje somalische piraten gevoel bij. Die bestormen ook zomaar een schip. Geen wonder dat mensen agressief worden als ze bestormd worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:39:12 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299439
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ook wil ik even kwijt dat wanneer niet Israel maar bijvoorbeeld Iran die mensen had doodgeschoten, dat de wereld dan te klein was geweest. Dan hadden mensen die zich nu achter Israel scharen het hardst lopen schreeuwen dat Teheren moet worden platgegooid.
is dat zo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:40:11 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299491
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Krijg er ook een beetje somalische piraten gevoel bij. Die bestormen ook zomaar een schip. Geen wonder dat mensen agressief worden als ze bestormd worden.
Somalische piraten hebben geen vlag en geen regering die ter verantwoording gehouden kan worden

die mogen dus duidelijk niet
pi_82299498
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n onzin, dan had je inderdaad weer veel kritiek op Iran gehoord, maar echt niet meer dan mbt Israel. Ik zou wel eens willen weten wat Iran en Turkije stiekem hebben afgesproken bij dat atoom-gedoe.
Onzin? Ik denk niet dat bijvoorbeeld Verhagen dan zo coulant had gereageerd. En jij ook niet btw.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:40:32 #207
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82299503
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Keej vuurwerk .
Maar goed, ik geloof niet dat Israel op tijd veel schepen daarna toe kon brengen, om ze af te remmen.
[..]

De illegale actie is slechts jouw mening, de activisten waren er om te doden en te vechten (veel van hen iing), niets meer niets minder, dat er dan doden vallen aan hun kant, kan je Israel niet kwalijk nemen.

De argumenten in jouw stukje worden hierboven ook al tig keer ontkracht of tegengesproken.

Ga niet in herhaling vallen aub anders wordt het een heel saaie discussie.
Ze worden tegengesproken met het oorlogsrecht in de hand, dat is het enige waar je op terug kan vallen dat de hele actie legaal maakt..

Maar het oorlogsrecht is niet van toepassing.
Zelfs al zou Israël in oorlog zijn met Hamas, dan is dat een interne aangelegenheid en hebben ze geen rechten in internationale wateren, dat hebben ze pas als zoals in het oorlogsrecht beschreven staat, 2 staten in oorlog zijn.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:40:41 #208
236264 crew  capricia
pi_82299509
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dat zo?
Als Iran een boot buiten haar territoriale wateren entert en er vallen doden aan boord van dat schip...ja, dat denk ik wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82299518
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho jongens, wat zijn jullie van plan? Die machinegeweren laten we gewoon thuis. Jullie kennen de regels: er mogen alleen raketten mee.

Tsja, dan gebruik je gewoon knikkers. Daar krijg je een goed getrainde commando wel mee plat.
pi_82299541
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

datzelfde kun je ook omdraaien
als de Israeliers om welke reden dan ook graag die opvarenden neer had willen schieten waarom zetten ze dan commando's aan boord met paintballguns??
Geen idee, maar met paintballgeweren dood je geen mensen. Toch zijn er negen mensen doodgeschoten. Rara politiepetje.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:41:43 #211
236264 crew  capricia
pi_82299555
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

Somalische piraten hebben geen vlag en geen regering die ter verantwoording gehouden kan worden

En verders heb je maar iedereen toe te staan in vrije wateren die jou schip willen enteren?
Ik weet niet hoe die wetten in elkaar zitten.. maar het lijkt mij nogal stug.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82299593
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin? Ik denk niet dat bijvoorbeeld Verhagen dan zo coulant had gereageerd. En jij ook niet btw.
Ligt totaal aan de situatie en aan de omstandigheden.
Bovendien is het weer zo'n vergelijking waar niemand iets mee kan, appels met peren, zo noemen ze dat ja.

Je moet echt ophouden met telkens te stellen dat iedereen ook kritiek mag hebben op Israel.

Alsof dat niet genoeg gebeurd, tegenwoordig is het een hype, dan doe je het er om.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:42:33 #213
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82299598
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

Qua intentie is het piraterij, legaal kan een land niet aan piraterij doen (niet meer in ieder geval )
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:42:46 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299611
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Als Iran een boot buiten haar territoriale wateren entert en er vallen doden aan boord van dat schip...ja, dat denk ik wel.
Iran entert regelmatig (vissers)bootjes buiten haar territoriale wateren, hoor je niemand over

vallen geen doden bij want die mensen zijn zo verstandig de handjes in de lucht te steken
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:43:23 #215
236264 crew  capricia
pi_82299637
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef BasOne het volgende:

[..]

Qua intentie is het piraterij, legaal kan een land niet aan piraterij doen (niet meer in ieder geval )
Maar je bent toch niet verplicht je schip te laten enteren? Buiten territoriale wateren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82299642
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat het schip onder Turkse vlag aan het varen was.
Dat zou wat te denken geven over de verantwoordelijkheid van Turkije mbt controle of leveranties.

Turkije wilde zelf niets te maken hebben met wat er zou gaan gebeuren slechts het 'vredes'-gedeelte.

Turkije wist kortom heel goed wat er ging gebeuren, maar wel stilletjes, in het geheim een Erdogannetje.
Ooh dus eigenlijk wilde iedereen zwaarbewapend aan boord, maar dat is voorkomen omdat men onder de Turkse vlag gingen varen. Heb je er ooit wel eens bij stilgestaan dat niemand de intentie had om wapens mee te nemen. Als die relschoppers dat echt hadden gewild, dan was dat ook niet bijster moeilijk geweest.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:43:48 #217
236264 crew  capricia
pi_82299666
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Iran entert regelmatig (vissers)bootjes buiten haar territoriale wateren, hoor je niemand over

vallen geen doden bij want die mensen zijn zo verstandig de handjes in de lucht te steken
Het gaat hier wel om 9 doden, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:44:42 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299711
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee, maar met paintballgeweren dood je geen mensen. Toch zijn er negen mensen doodgeschoten. Rara politiepetje.
toen die paintballgeweren niet goed bleken te werken hebben ze hun pistolen gepakt?
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:45:03 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299729
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om 9 doden, toch?
so?
pi_82299785
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ligt totaal aan de situatie en aan de omstandigheden.
Bovendien is het weer zo'n vergelijking waar niemand iets mee kan, appels met peren, zo noemen ze dat ja.

Je moet echt ophouden met telkens te stellen dat iedereen ook kritiek mag hebben op Israel.

Alsof dat niet genoeg gebeurd, tegenwoordig is het een hype, dan doe je het er om.
Nou wat een hype. Israel krijgt kritiek te verduren omdat er tijdens een conflict in Gaza 1400 mensen om het leven komen. En nu omdat er negen ongewapende mensen dood zijn. Ik beweer niet dat de schuld helemaal bij Israel ligt. Integendeel. Maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er kritiek wordt geuit.
quote:
Ik neem aan dat je iets anders bedoelt
pi_82299807
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ze worden tegengesproken met het oorlogsrecht in de hand, dat is het enige waar je op terug kan vallen dat de hele actie legaal maakt..

Maar het oorlogsrecht is niet van toepassing.
Zelfs al zou Israël in oorlog zijn met Hamas, dan is dat een interne aangelegenheid en hebben ze geen rechten in internationale wateren, dat hebben ze pas als zoals in het oorlogsrecht beschreven staat, 2 staten in oorlog zijn.
Waarom zou het oorlogsrecht hier niet van toepassing zijn.

Als Israel in oorlog is met Hamas, dan zijn ze dat ook met hun bewapende aanhangers, zoals enkele activisten.

Dus ook in open wateren, en daarvoor heb je echt geen papiertje nodig, waarop staat jullie en jullie zijn in oorlog en daar mogen jullie vechten en daar niet. Het was niet eens een reden voor de VN
om Israel de schuld te geven, dus dat is ook al weer zo'n onzin,
de intentie van deze schepen was duidelijk en Israel had het volste recht om in te grijpen.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat pistolen in hun holsters hadden zitten, daarom dus, die ze pas op het laatste moment konden pakken. Aub houd op met te stellen dat deze activisten in hun volste recht stonden.

Jij hebt ook gezien dat ze zich volledig voor aan het bereiden waren op strijd.

Ze wilden vechten, niets meer, en niets minder.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:46:22 #222
236264 crew  capricia
pi_82299817
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

so?
Ik denk wel degelijk dat als het Iran of zo geweest was, dat de reacties anders zouden zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:46:28 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299825
quote:

[..]

Maar je bent toch niet verplicht je schip te laten enteren? Buiten territoriale wateren...
ja

als je een oorlogsschip tegen komt die jou verdenkt van smokkel of wat dan ook dan is dat verplicht en als je niets hebt dan zijn zij verplicht je te laten gaan en de eventuele schade te vergoeden
pi_82299834
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

toen die paintballgeweren niet goed bleken te werken hebben ze hun pistolen gepakt?
En dan begin je gelijk te sprayen?
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:47:32 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299886
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk wel degelijk dat als het Iran of zo geweest was, dat de reacties anders zouden zijn.
anders dan Turkije moet Israel bombarderen met F16's!!

?
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:47:32 #226
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82299887
quote:

[..]

Nee.

De regels zijn relatief simpel.
In vredestijd:
Een marine mag een schip in internationale wateren enteren als het schip verdacht word van piraterij, mensen smokkel, geen vlag in stok heeft, zich niet identificeert.

In oorlogstijd zijn de rechten een stuk uitgebreider, dan mag een marine schepen enteren om ladingen te controleren als ze een schip verdenken naar 'de vijand' te gaan.
Laboro te salutante
pi_82299897
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou wat een hype. Israel krijgt kritiek te verduren omdat er tijdens een conflict in Gaza 1400 mensen om het leven komen. En nu omdat er negen ongewapende mensen dood zijn. Ik beweer niet dat de schuld helemaal bij Israel ligt. Integendeel. Maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat er kritiek wordt geuit.
[..]

Ik neem aan dat je iets anders bedoelt
Dat tweede bedoelde ik in de trent van; "iedereen mag ook kritiek hebben op Israel en niet alleen op Islamitische landen". Dat is totaal niet wat er gebeurdt.

Als je het niet in de juiste context ziet, niet echt naar oplossingen zoekt, alleen maar met het vingertje wijst

kom je nooit tot de oplossing en de internationale gemeenschap is zwak genoeg om dit vol te houden.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:48:08 #228
236264 crew  capricia
pi_82299916
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zou het oorlogsrecht hier niet van toepassing zijn.
[..]
Terroristen vallen toch niet onder het internationaal oorlogsrecht? Ze hebben ook niet de status van krijgsgevangene.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82299927
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef DeParo het volgende:
Omdat pistolen in hun holsters hadden zitten, daarom dus, die ze pas op het laatste moment konden pakken. Aub houd op met te stellen dat deze activisten in hun volste recht stonden.

Jij hebt ook gezien dat ze zich volledig voor aan het bereiden waren op strijd.

Ze wilden vechten, niets meer, en niets minder.
Voetbalhooligans willen ook altijd vechten met de autoriteiten, dat is echter geen reden om een clubje fans neer te maaien. Er zijn zat non-lethal wapens voorhanden. Traangas doet bijvoorbeeld wonderen in dat soort situaties.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:48:45 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82299950
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan begin je gelijk te sprayen?
jij hebt de beelden van het schieten gezien?

waarom roep je de hele tijd dat ik geen conclusies mag trekken omdat er te weinig beelden zijn terwijl je zelf niet anders doen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:49:11 #231
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82299983
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja

als je een oorlogsschip tegen komt die jou verdenkt van smokkel of wat dan ook dan is dat verplicht en als je niets hebt dan zijn zij verplicht je te laten gaan en de eventuele schade te vergoeden
Eh nee, smokkel an sich is niet voldoende voor een marine schip je te laten stoppen en enteren in internationale wateren.
Alleen mensensmokkel.
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:49:23 #232
236264 crew  capricia
pi_82299993
quote:

[..]

ja

Wist ik niet...
Dus overal ter wereld op ieder internationaal water mag iedereen je dus komen controleren? Ook (stel...) dat dat land daar niets te zoeken heeft. Bijv. Peru had ook de schepen op eigen initiatief kunnen controleren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:50:14 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300049
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Terroristen vallen toch niet onder het internationaal oorlogsrecht? Ze hebben ook niet de status van krijgsgevangene.
das een Amerikaans dingetje dat van geen kant klopt, Israel ziet ze als krijgsgevangenen
pi_82300073
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat tweede bedoelde ik in de trent van; "iedereen mag ook kritiek hebben op Israel en niet alleen op Islamitische landen". Dat is totaal niet wat er gebeurdt.

Als je het niet in de juiste context ziet, niet echt naar oplossingen zoekt, alleen maar met het vingertje wijst

kom je nooit tot de oplossing en de internationale gemeenschap is zwak genoeg om dit vol te houden.
Er moet ook naar oplossingen worden gezocht. Maar dat heb ik ook meerdere malen gepost in dit topic. Maar dat is mogelijk aan jouw aandacht ontsnapt. Kan gebeuren, geloof niet op dat moment actief was in dit topic.
pi_82300110
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom roep je de hele tijd dat ik geen conclusies mag trekken omdat er te weinig beelden zijn terwijl je zelf niet anders doen?
Schieten. Er zijn toch echt negen doden gevallen en een lading gewonden.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:51:14 #236
236264 crew  capricia
pi_82300114
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

das een Amerikaans dingetje dat van geen kant klopt, Israel ziet ze als krijgsgevangenen
Dus die Nederlanders die aangehouden zijn, zijn behandeld als krijgsgevangenen?
Dat wist ik serieus niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:51:36 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300136
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Wist ik niet...
Dus overal ter wereld op ieder internationaal water mag iedereen je dus komen controleren? Ook (stel...) dat dat land daar niets te zoeken heeft. Bijv. Peru had ook de schepen op eigen initiatief kunnen controleren?
Peru heeft niet genoeg geld om zijn schepen daar te krijgen

en ja volgens mij zou het technisch gezien mogen ja
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:51:37 #238
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82300139
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

EEZ (exclusive economic zone), tot 200 zeemijl buiten de kust mag een marine economische delicten aanpakken zoals illegale visserij.
Laboro te salutante
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:52:14 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300186
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus die Nederlanders die aangehouden zijn, zijn behandeld als krijgsgevangenen?
Dat wist ik serieus niet.
die Nederlanders zijn toch geen terroristen?

ze zullen als illegale immigranten oid behandeld zijn
pi_82300258
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Waar zijn de beelden? Honderden mensen hadden camera's en mobiele telefoontjes en hebben opnames gemaakt. Israël heeft de beelden geconfisqueerd. Ze hebben iets te verbergen.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:53:22 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300262
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Schieten. Er zijn toch echt negen doden gevallen en een lading gewonden.
ze zijn zomaar gaan lopen sprayen!!!!!

duidelijk ...
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:53:43 #242
236264 crew  capricia
pi_82300286
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

okay.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:53:50 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300294
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:53 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Waar zijn de beelden? Honderden mensen hadden camera's en mobiele telefoontjes en hebben opnames gemaakt. Israël heeft de beelden geconfisqueerd. Ze hebben iets te verbergen.
je beantwoord je eigen vraag?
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:54:05 #244
16715 Mylene
*schatje*
pi_82300313
quote:

[..]

ja

San Remo verdag ofzo toch?

SECTION V : NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT

Neutral merchant vessels

67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:54:21 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300332
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

EEZ (exclusive economic zone), tot 200 zeemijl buiten de kust mag een marine economische delicten aanpakken zoals illegale visserij.
en wapensmokkel?
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:55:12 #246
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82300378
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Wist ik niet...
Nee dat mag niet, Sorry Sp3c maar je zit gewoon verkeerd...

Dit mag volgens het zeerecht:

1. Except where acts of interference derive from powers conferred by treaty, a warship which encounters on the high seas a foreign ship, other than a ship entitled to complete immunity in accordance with articles 95 and 96, is not justified in boarding it unless there is reasonable ground for suspecting that:

(a) the ship is engaged in piracy;
(b) the ship is engaged in the slave trade;
(c) the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag
State of the warship has jurisdiction under article 109;
(d ) the ship is without nationality; or
(e) though flying a foreign flag or refusing to show its flag, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship.

Piraterij.
Slavenhandel/mensensmokkel.
Zendpiraat (ja Veronica )
Geen nationaliteit.
Met een vreemde vlag of zonder vlag varen terwijl het in werkelijkheid een schip is van dezelfde nationaliteit als het marine schip.

Dat zijn de enige redenen waarop een marine schip in vredestijd een ander schip mag enteren in internationale wateren.
Laboro te salutante
pi_82300380
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze zijn zomaar gaan lopen sprayen!!!!!

duidelijk ...
Je kunt het wel bagettaliseren, maar er zijn toch echt negen mensen doodgeknald. Sprayen of niet, er is flink op los geschoten.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 20:55:53 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82300434
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

San Remo verdag ofzo toch?

SECTION V : NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT

Neutral merchant vessels

67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
kan ook

maar ik doel op
quote:
Ships sailing the high seas are generally under the jurisdiction of the flag state;[2] however, when a ship is involved in certain criminal acts, such as piracy,[3] any nation can exercise jurisdiction under the doctrine of hostis humani generis.
http://en.wikipedia.org/w(...)#Regional_agreements

http://en.wikipedia.org/wiki/Hostis_humani_generis
pi_82300437
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die Nederlandse niet.. Dat is gewoon een dom wicht net zoals die domme doos die bij FARC gegaan is heeft zich mee laten slepen door een boze droom waarschijnlijk veroorzaakt door borderline of een andere geestesstoornis..

Die andere, die Palestijn zonder arm heeft wel een discutabele staat van dienst... hij werd bovendien opgewacht op Schiphol door niemand minder dan onze bekende haatbaard Fawaz Jneid zag ik op de beelden van RTL nieuws vanavond...

Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:57:03 #250
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82300502
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

en wapensmokkel?
Valt niet onder de EEZ of ander het zeerecht met betrekking op het enteren van schepen in internationale wateren.
Als ze een schip verdenken van smokkelen, maakt niet uit wat, moeten ze wachten tot de 24 mijls zone voor douane doeleinden.
Laboro te salutante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')