Ach, ik ook in de Escape en zelfs de ArenA (Sensation). Verder geen hekel aan de stad Amsterdam.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:24 schreef stevenmac26 het volgende:
Hier verder dus haha, maar goed wat ik zei, ook ik ben ooit in Snollywood geweest
Wij gingen voor de vrouwen erheen maar ik schrok me dood wat er allemaal rondliepquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ach, ik ook in de Escape en zelfs de ArenA (Sensation). Verder geen hekel aan de stad Amsterdam.
Was daar met een blonde vriendin toen, op een gegeven moment liepen we een zaal in en je zag alleen maar negerinnen rondlopen die d'r kwaad aankeken alsof ze een Palestijn in Israel was...quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:27 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wij gingen voor de vrouwen erheen maar ik schrok me dood wat er allemaal rondliep
Sta zelfs nog met BA op de foto
Zal ff kijken of ik die nog kan vinden haha
Ik was zo slim om aan 1 van de barren in de benedengedeelte tegen een vriend van me te zeggen: he ouwe, moet jij ook nog een biertje.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Was daar met een blonde vriendin toen, op een gegeven moment liepen we een zaal in en je zag alleen maar negerinnen rondlopen die d'r kwaad aankeken alsof ze een Palestijn in Israel was...
quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:33 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik was zo slim om aan 1 van de barren in de benedengedeelte tegen een vriend van me te zeggen: he ouwe, moet jij ook nog een biertje.
Meteen boze blikken van wat gasten en er werd gevraagd of ik een jood was
Dit was een jaar of 8 geleden toen het nog wel echt Amsterdams wasquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:40 schreef Sinnie het volgende:
Ik gebruik het ook wel eens en ik heb ook niks met Amsterdam
Dat zou werken jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Das idd niet echt slim, zeg dan 'he teringlijer, nog een tiefusbiertje?' en roep er een keer kutjoden achteraan.Overigens gebruik ik het ook wel eens, en ik ben alles behalve Amsterdammer.
Ik dacht er niet helemaal bij na waar ik nou precies wasquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Das idd niet echt slim, zeg dan 'he teringlijer, nog een tiefusbiertje?' en roep er een keer kutjoden achteraan.Overigens gebruik ik het ook wel eens, en ik ben alles behalve Amsterdammer.
Oh ja, das waar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef MB23 het volgende:
[..]
Dat zou werken ja![]()
Over dat "kakkerlakken" nog even, het was op de TMF Awards he, daar loopt vanalles rond
Ja, het is nou niet echt meer iets typisch Amsterdams want hoor het wel vaker, ook in me omgeving.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dit was een jaar of 8 geleden toen het nog wel echt Amsterdams was
Afgelopen Koninginnedag liep ik in die "hal" op station Amsterdam Zuid "Rotterdam Rotterdam Rotterdaaaaaaam" te roepen. Vriend van me tikte me even aan, en zei dat ik daar beter mee op kon houden omdat we niet thuis warenquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:43 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik dacht er niet helemaal bij na waar ik nou precies was
Was al wat later en had al wat genuttigd
Ik hoop dat Vertonghen dat een keer heeft.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:43 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik dacht er niet helemaal bij na waar ik nou precies was
Was al wat later en had al wat genuttigd
Zuid kan het nog wel want dat is een redelijke kakbuurt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:46 schreef MB23 het volgende:
[..]
Afgelopen Koninginnedag liep ik in die "hal" op station Amsterdam Zuid "Rotterdam Rotterdam Rotterdaaaaaaam" te roepen. Vriend van me tikte me even aan, en zei dat ik daar beter mee op kon houden omdat we niet thuis waren
Vorig jaar op Koninginnedag in Amsterdam ging ik bier kopen, maar ik heb een Feyenoord-portemonnee (ja, ik ben soms net een 9-jarige) en iemand zag datquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:46 schreef MB23 het volgende:
[..]
Afgelopen Koninginnedag liep ik in die "hal" op station Amsterdam Zuid "Rotterdam Rotterdam Rotterdaaaaaaam" te roepen. Vriend van me tikte me even aan, en zei dat ik daar beter mee op kon houden omdat we niet thuis waren
Een vriendin van mij die uit Utrecht komt zei dat het bij hun ookal heel normaal was om het te zeggen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:46 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, het is nou niet echt meer iets typisch Amsterdams want hoor het wel vaker, ook in me omgeving.
Ik zat daar afgelopen zondag nog met een Feyenoord-shirt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:48 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zuid kan het nog wel want dat is een redelijke kakbuurt.
Je had niet op Cs,Sloterdijk of Amstel moeten zijn
quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vorig jaar op Koninginnedag in Amsterdam ging ik bier kopen, maar ik heb een Feyenoord-portemonnee (ja, ik ben soms net een 9-jarige) en iemand zag datWilde die kerel gaan vechten
Beetje lastig om dan geconcentreerd te blijven en je daaruit te lullen als je al een aantal litertjes bier achterover geslagen hebt
![]()
Gelukkig bevond hij zich in dezelfde staat als ik dus liep het met een sisser af
Idd, boks ouwe.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:46 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, het is nou niet echt meer iets typisch Amsterdams want hoor het wel vaker, ook in me omgeving.
Ik werkte met een gozer uit Rotterdam bij een bedrijf daar verderop en die liep op een zomerse dag in zijn Feyenoord shirtje terug naar het station en werd mishandeld door een gast.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:50 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ik zat daar afgelopen zondag nog met een Feyenoord-shirt.
Of je moet Blackcard_G heten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik werkte met een gozer uit Rotterdam bij een bedrijf daar verderop en die liep op een zomerse dag in zijn Feyenoord shirtje terug naar het station en werd mishandeld door een gast.
Dus of jij had geluk of hij had pech maar hoe zielig het ook mag klinken, echt verstandig is het niet.
Liep hij in een feyenoordshirtje dan??quote:
Kon niet anders. Had zaterdagnacht een BBQ die tot laat doorging. Was met de gasten die ik ken van Feyenoord en ik stapte zondag op in Sloterdijk. Ik had er wel nog een vest overheen, dat wel, maar de kleuren nog wel duidelijk te zien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik werkte met een gozer uit Rotterdam bij een bedrijf daar verderop en die liep op een zomerse dag in zijn Feyenoord shirtje terug naar het station en werd mishandeld door een gast.
Dus of jij had geluk of hij had pech maar hoe zielig het ook mag klinken, echt verstandig is het niet.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die is weer gaan twitteren las ik laatst
Shirtje van Van Persie, Ajax broek eronder.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:54 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Liep hij in een feyenoordshirtje dan??
Kan mij wel het verhaal van Snoyl herrineren die in de jeugd bij Feyenoord op kwam dagen bij de training in een Ajax trainingspak.
Ja, die liep in z'n middelbare schooltijd in een Feyenoord-shirt van v. Persie rond door A'dam.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:54 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Liep hij in een feyenoordshirtje dan??
Ja goed dat kan, hij heeft ook een tijdje bij Haarlem gezetenquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, die liep in z'n middelbare schooltijd in een Feyenoord-shirt van v. Persie rond door A'dam.
Daar had Feyenoord hem weg moeten halen.. Of was ie gehuurd?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja goed dat kan, hij heeft ook een tijdje bij Haarlem gezeten![]()
Snoyl.quote:En zo blijf je dingen houden want Snoyl was hem al een keertje voor haha.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:00 schreef Sinnie het volgende:
Gaat eigenlijk ook nergens over. Ik kwam ook eens aan bij Amsersfoort in een fey-shirtje na een wedstrijd van Feyenoord en daar werden ze ook helemaal leip en daar hebben ze niet eens een voetbalclub
Ik heb op vakantie in Blanes (quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:00 schreef Sinnie het volgende:
Gaat eigenlijk ook nergens over. Ik kwam ook eens aan bij Amsersfoort in een fey-shirtje na een wedstrijd van Feyenoord en daar werden ze ook helemaal leip en daar hebben ze niet eens een voetbalclub
Dat laatste valt me nog mee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb op vakantie in Blanes () ook een paar dagen in een Feyenoord-shirt rondgelopen. Niks aan de hand daar. Een of andere dronken Vitesse-fan die vroeg of ik wel uit Rotterdam kwam en een paar Ajacieden die me bier gaven
Ja, wij gaan ook regelmatig in Utrecht Centraal wat eten voor en na een wedstrijd en daar heb je ook wel eens tuig rondlopen dat uit is op een confrontatie. Weet nog goed dat we vanuit Feyenoord kwamen en dat Utrecht helemaal bol stond van ajacieden die ook van een wedstrijd afkwamen. Volgens mij was dat bij Ajax-Vitesse toen. Zijn we maar snel weggelopenquote:Op donderdag 3 juni 2010 17:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Denk dat ie op Utrecht of Ajax gericht zullen zijn...
Lijkt me niet slim om als Ajacied midden in Utrecht een groep Rotterdammers op te zoeken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:04 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, wij gaan ook regelmatig in Utrecht Centraal wat eten voor en na een wedstrijd en daar heb je ook wel eens tuig rondlopen dat uit is op een confrontatie. Weet nog goed dat we vanuit Feyenoord kwamen en dat Utrecht helemaal bol stond van ajacieden die ook van een wedstrijd afkwamen. Volgens mij was dat bij Ajax-Vitesse toen. Zijn we maar snel weggelopen
Ik schijt niet op Amsterdam (m'n pa als geboren Utrechtenaar wel) maar slecht op de lokale FC daar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:21 schreef Winner_Taco het volgende:
Nja als je op koninginnedag bij het Fust of Big ben bent loopt iedereen massaal mee te zingen met Hazes .
En dan zeggen dat je schijt op Amsterdam weet je wel
Held.quote:Kan me nog wel zo'n filmpje herinneren van zo'n gast die in de arena in zn feyenoord shirt ging lopen en hem van een paar locals uit moest doen
quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik schijt niet op Amsterdam (m'n pa als geboren Utrechtenaar wel) maar slecht op de lokale FC daar.
quote:Hij vindt Amsterdam wel aardig maar hij doet een dubbele moord
Voor z'n metro, z'n tunnel en voor Feyenoord
Ze zochten ons niet op, we kwamen beide gewoon aan op Utrecht Centraal na een wedstrijdquote:Op donderdag 3 juni 2010 17:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lijkt me niet slim om als Ajacied midden in Utrecht een groep Rotterdammers op te zoeken.Je hoeft niet te raden aan welke kant de Utrechters staan.
En toen ging je wegrennen ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:40 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ze zochten ons niet op, we kwamen beide gewoon aan op Utrecht Centraal na een wedstrijd
Ah, zo. Mooi kruispunt is dat altijd ja.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:40 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ze zochten ons niet op, we kwamen beide gewoon aan op Utrecht Centraal na een wedstrijd
Deze had ik al eens gezien. Wel apart dat de camera alleen het geluid van hun gesprek registreert, lijkt wel in scene gezetquote:Op donderdag 3 juni 2010 17:21 schreef Winner_Taco het volgende:
Kan me nog wel zo'n filmpje herinneren van zo'n gast die in de arena in zn feyenoord shirt ging lopen en hem van een paar locals uit moest doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er gaat inderdaad niks boven Rotjeknorquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:53 schreef MB23 het volgende:
Aardige stad ja, maar ik was toch erg blij om het tunneltje bij Wilhelminaplein uit te rijden met de metro en dan links de Kuip zien, en rechts een zooi bootjes. Ik was weer thuis
Het is volgens mij ook in scene gezetquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:30 schreef Ruud het volgende:
Kijk nou, een fatsoenlijke 010-020 discussie![]()
Ik vind Amsterdam best een leuke stad. Alleen er zit een schijtclub...
[..]
Deze had ik al eens gezien. Wel apart dat de camera alleen het geluid van hun gesprek registreert, lijkt wel in scene gezet
Bron ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook in scene gezet
Het was voor een documentaire over graffitiespuiters
Is Vlaardingen ook Westland? Das wel een apart slag volk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben er geboren en woon er al heel mijn leven
Dus ja, je kan best wel stellen dat ik er wel eens geweest ben. Hartstikke gezellig, als er geen rellen zijn in het centrum tussen dronken jongeren en ambulancepersoneel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord Rotterdam
Vlaardingers zijn de meest relaxte mensen die je je maar kunt voorstellenquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is Vlaardingen ook Westland? Das wel een apart slag volk.
Een bron voor wat?quote:
Ow je denkt het nu . Ik dacht je WEET het .quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:04 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Een bron voor wat?
Ik denk dat het in scene is gezet.
Of doel je op dat het een documentaire is over graffitie spuiters?
Weet jij het wel zeker dan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:05 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ow je denkt het nu . Ik dacht je WEET het .
I don't give a fuck manquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:06 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Weet jij het wel zeker dan?
En als je mijn post leest dan zou je het begrijpen
Er staat VOLGENS MIJ
Haha tuurlijk is dat in scene gezet. Alsof er je dat geluid kan registeren over 100 meter..quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook in scene gezet
Het was voor een documentaire over graffitiespuiters
Nope, geen Westland. Wel heel dicht er tegenaanquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is Vlaardingen ook Westland? Das wel een apart slag volk.
Je moet eens naar Callo d'Oro gaanquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vlaardingers zijn de meest relaxte mensen die je je maar kunt voorstellen
Ook is Delphi de beste Griek die ik ken .
En je komt regelmatig Bas van Toor tegen (al is dat een chagrijnige rotzak)
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vlaardingers zijn de meest relaxte mensen die je je maar kunt voorstellen
Ook is Delphi de beste Griek die ik ken .
En je komt regelmatig Bas van Toor tegen (al is dat een chagrijnige rotzak)
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:07 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Haha tuurlijk is dat in scene gezet. Alsof er je dat geluid kan registeren over 100 meter..
Suf gebeuren.
Mag ik nu ook zeggen dat wij met Feyenoord-tattoos op de middenstip van de Arena hebben gestaan tijdens U2?
Delphi tegenover die Irish Pub ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:08 schreef Haringkop het volgende:
[..]
![]()
Alleen Delphi is niet te vreten en de gemeente moet CION nieuwe velden geven
Ajoh ik vind alles best. Weet alleen dat bij Strike1 in de Kuip iedereen met lange mouwen aan gecontroleerd werd op tattoos hehe..quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Ik ben ook in Ahoy geweest.
Laat het voetbal gelul lekker bij het voetbal
Is opzich niet zo heel gek he alleen maar joden om je heen op een feest in Amsterdamquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:14 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ajoh ik vind alles best. Weet alleen dat bij Strike1 in de Kuip iedereen met lange mouwen aan gecontroleerd werd op tattoos hehe..
Ben ooit eens met een maatje naar InQontrol geweest in de RAI. Was achteraf toch niet zo'n strak plan. Alleen maar joden om ons heen.
Of Partyflock iddquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:17 schreef Haringkop het volgende:
Laten we er overigens geen Gouden pollepel topic van maken
Haha wat een baasquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:08 schreef Irritatie100 het volgende:
En Bas van Toor is inderdaad een beetje raar. Stond een keer een bezorger van de Bezorgbeer voor z'n deur_! (hij woont dus tegenover Boris Beer)
Tsja, veel valt er momenteel niet te melden over Feyenoord.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:17 schreef Haringkop het volgende:
Laten we er overigens geen Gouden pollepel topic van maken
Heel jammer, het was altijd mooie televisie wanneer hij weer eens boos voor de camera stondquote:Maikel Aerts maakt in de herfst van zijn carričre nog een mooie transfer. De 33-jarige doelman van Willem II komt de komende twee seizoenen uit voor Hertha BSC. Hij stapt transfervrij over naar de club uit Berlijn, die afgelopen seizoen uit de Bundesliga degradeerde.
"Een stap van Willem II naar zo'n enorme club wordt normaal gesproken niet snel gemaakt", zegt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma jr. tegen het AD. "Hertha wil binnen één jaar terug naar de Bundesliga en daarvoor wordt veel geďnvesteerd. Maikel wordt de eerste doelman."
Jaroslav Drobny was het afgelopen seizoen de eerste keeper van Hertha. De Tsjech kon zijn verblijf verlengen, maar hij ging niet akkoord met de aanbieding.
arm Hertha hahaquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:45 schreef MB23 het volgende:
[..]
Heel jammer, het was altijd mooie televisie wanneer hij weer eens boos voor de camera stond
Wonen veel fanatieke joden in Amersfoort. Heb er al eens moeten rennen, omdat ze met een grote groep Feyenoorders zaten op te wachten op CS. Dat is alweer jaren geleden, 2001 geloof ik.quote:Op
donderdag 3 juni 2010 17:00 schreef Sinnie het volgende:Gaat eigenlijk ook nergens over. Ik kwam ook eens aan bij Amsersfoort in een fey-shirtje na een wedstrijd van Feyenoord en daar werden ze ook helemaal leip en daar hebben ze niet eens een voetbalclub
Ze wonen overal dus dat verbaasd me niets. Ben alleen niet van plan mijn shirt daarvoor uit te trekkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:32 schreef Happel het volgende:
Nieuw topic, 74 posts. Ik verwacht een hele discussie. Zitten ze godbetert een beetje te ouwehoeren over kroegen in Rotterdam.
[..]
Wonen veel fanatieke joden in Amersfoort. Heb er al eens moeten rennen, omdat ze met een grote groep Feyenoorders zaten op te wachten op CS. Dat is alweer jaren geleden, 2001 geloof ik.
Idd , je vraagt je af waarom eigenlijk niet na zo'n geweldige carričre .quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:38 schreef Haringkop het volgende:
Komkommertijd!
Zit maar ff uit verveling op Feyenoord.nl te kijken. Staat een artikel over Van Bronckhorst. Toch zonde dat hij niet gewoon een afscheidswedstrijd tegen Glasgow of Arsenal krijgt.
Hoho, je vergeet Vlaardingen nog ff..quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:32 schreef Happel het volgende:
Nieuw topic, 74 posts. Ik verwacht een hele discussie. Zitten ze godbetert een beetje te ouwehoeren over kroegen in Rotterdam.
Loop ik een keer niet te zeiken over de spelers/het beleid, is het weer niet goed.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:32 schreef Happel het volgende:
Inderdaad. Wolter Kroes komt zaterdag zelfs in ons centrum!quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:03 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Hoho, je vergeet Vlaardingen nog ff..
quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:26 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wolter Kroes komt zaterdag zelfs in ons centrum!
En toch had ik hem er graag een seizoen bij gehad . Al is het alleen maar omdat we nu gewoon probleem hebben . Geen spitsen en geen geldquote:Janota baalt van vertrek bij Feyenoord
Michal Janota moest vertrekken bij Feyenoord en heeft inmiddels een contract voor twee seizoenen getekend bij Go Ahead Eagles, met een optie voor een derde jaar. De aanvaller kijkt uit naar zijn nieuwe club, maar baalt van zijn vertrek bij Feyenoord.
"Het is een goede club, waar ik hopelijk weer een stap in mijn ontwikkeling kan maken", zegt de Poolse aanvaller (19) op het digitale thuis van Feyenoord. "Er speelt daar een aantal ervaren spelers, die mij hopelijk kunnen helpen om mezelf te verbeteren. Ik denk dat dit een goede stap is voor mij."
Janota kijkt uit naar het nieuwe avontuur bij Go Ahead Eagles, maar neemt met moeite afscheid van Feyenoord. "Ik vind het jammer dat ik moet vertrekken, want ik heb vier mooie jaren meegemaakt bij de club. Ik heb veel ervaringen opgedaan en een paar wedstrijden in het eerste elftal mogen spelen."
De jeugdinternationals speelde in totaal zes duels in de Eredivisie voor Feyenoord, dat hem afgelopen seizoen verhuurde aan Excelsior. Bij de promovendus kwam de jongeling afgelopen seizoen tot zeven goals in 29 duels in de Jupiler League.
Nee eigenlijk aanvallende middenvelder . Maar hij speelde bij Exelsior toch ook meestal in de spits ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind Janota niet echt een spits moet ik eerlijk zeggen en bovendien was hij zelfs bij Excelsior geen onbetwiste basisspeler. Kunnen we beter Erasmus houden.
En ik bedoel Vlaardingen met ons he
Idd , en hij is ook pas 19 . Best jong om iemand al af te schrijven . Zeker in een situatie waar je van je jeugd afhankelijk omdat er geen rooie rotcent is .quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:41 schreef Sinnie het volgende:
Ook al zijn er andere spelers misschien in potentie beter, betekent niet dat dat eruit gaat komen. Vaak breken juist degene door waar je het niet van verwacht. Hoe dan ook is het slecht beleid door jan en alleman gratis de deur uit te laten gaan. Hij is niet de 1e die vertrekt voor niks
Erasmus?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:46 schreef Ritmo het volgende:
Snap eigenlijk niet wat ze dan hadden verwacht van Erasmus? Dat ie er bij Excelsior direct 40 in zou schieten? Had die jongen nog wel eens kans willen zien krijgen bij het eerste.
Zal over 3 jaar wel opeens bij Lyon in de CL opduiken.
Meende dat ik laatst gelezen heb dat ie weg mag. Weet alleen niet meer waar, het was ook maar 1 zinnetje. Was een tekst over Erasmus en Pedro en daar stond bij "die beiden wegmogen bij Feyenoord".quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:49 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Erasmus?
Die krijgt toch wel een kans bij het 1e?
Hij heb dr 30 gespeeld en 11 goals . Niet geweldig nee . Maar wat voor kwaad kan het ze bij de groep te houden als stand in ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:05 schreef Happel het volgende:
Spelers die in een seizoen niet weten te overtuigen bij Excelsior horen gewoon niet thuis bij Feijenoord. Is misschien hard, maar wel iets waar ze naartoe moeten. Eigenlijk zou hetzelfde dus ook gelden voor Erasmus.
Omdat het niveautje Excelsior is en niet niveau Feijenoord. Willen ze meedraaien in de top, dan moeten daar gewoon spelers voor zijn die mee kunnen draaien op dat niveau. Hebben we er weinig aan om spelers achter de hand te houden die het wel 'aardig' doen bij Excelsior.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:07 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hij heb dr 30 gespeeld en 11 goals . Niet geweldig nee . Maar wat voor kwaad kan het ze bij de groep te houden als stand in ?
Hij heeft er 11 gemaakt in 30 wedstrijden... Niet heel veel, maar ik denk dat ie er bij ons meer zou maken dan Cissé en Biseswar. Had hem sowieso een half jaartje gegeven bij ons, er komt waarschijnlijk geen aanvaller meer bij.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:05 schreef Happel het volgende:
Spelers die in een seizoen niet weten te overtuigen bij Excelsior horen gewoon niet thuis bij Feijenoord. Is misschien hard, maar wel iets waar ze naartoe moeten. Eigenlijk zou hetzelfde dus ook gelden voor Erasmus.
Boute bewering en gebaseerd op een seizoen Jupiler League. Been en Hakker zijn regelmatig wezen kijken op Woudestein, dus neem aan dat ze wel weten wat ze doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft er 11 gemaakt in 30 wedstrijden... Niet heel veel, maar ik denk dat ie er bij ons meer zou maken dan Cissé en Biseswar.
Dat dacht ik bij het halen van Ignotivoc, Cisse en Babovic ook.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:16 schreef Happel het volgende:
[..]
Boute bewering en gebaseerd op een seizoen Jupiler League. Been en Hakker zijn regelmatig wezen kijken op Woudestein, dus neem aan dat ze wel weten wat ze doen.
Een vriend van stond in een kroeg in Amsterdam waar nogal wat Ajax-volk komt, en hij zei tegen de barman, 'weet je waarom de Arena een dak heeft wat open kan?' > 'zodat Picornie ook mee kan kijken', bleek die barman een vriend van Carlo Picornie geweest te zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vorig jaar op Koninginnedag in Amsterdam ging ik bier kopen, maar ik heb een Feyenoord-portemonnee (ja, ik ben soms net een 9-jarige) en iemand zag datWilde die kerel gaan vechten
Beetje lastig om dan geconcentreerd te blijven en je daaruit te lullen als je al een aantal litertjes bier achterover geslagen hebt
![]()
Gelukkig bevond hij zich in dezelfde staat als ik dus liep het met een sisser af
Maar Erasmus heeft er helemaal geen 11 gescoord in 30 wedstrijden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat dacht ik bij het halen van Ignotivoc, Cisse en Babovic ook.Maar goed, er moet minstens 1 aanvaller bij, en als je niets kunt halen kun je net zo goed Erasmus een kans geven.
Volgens Wikipedia wel, maar ik dacht iets meer.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Maar Erasmus heeft er helemaal geen 11 gescoord in 30 wedstrijden.
Volgens VI.nl ook.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia wel, maar ik dacht iets meer.
Als de snor het zegt, zal het wel kloppen.quote:
30 wedstrijden, 11 goals klopt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia wel, maar ik dacht iets meer.
Godver, dit moet wel ophouden.... Waarom hebben andere clubs zoals Ajax hier geen last van? Was dit een groot talent?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:50 schreef Reddiablo het volgende:
Ebecilio naar Chelsea
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=108001
16-jarigen mag je nog geen contract voorleggen. Je kunt ze dus niet binden aan de club. En als een van de grootste clubs van de wereld op de stoep staat, dan zal zo een speler echt niet zo snel na hoeven denken. Die is gewoon weg dan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Godver, dit moet wel ophouden.... Waarom hebben andere clubs zoals Ajax hier geen last van? Was dit een groot talent?
We moeten toch beter spelers gaan binden, misschien hebben Bruma en Ebecllio met hun vertrek ons 20+ miljoen door de neus geboord.
Dat is nou juist het probleem: voordat ze (ik dacht, iig in FMquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Godver, dit moet wel ophouden.... Waarom hebben andere clubs zoals Ajax hier geen last van? Was dit een groot talent?
We moeten toch beter spelers gaan binden, misschien hebben Bruma en Ebecllio met hun vertrek ons 20+ miljoen door de neus geboord.
Maar in Engeland mag het dus wel? Wie maakt die regels? De KNVB of is dat wettelijk bepaald?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:16 schreef Happel het volgende:
[..]
16-jarigen mag je nog geen contract voorleggen. Je kunt ze dus niet binden aan de club. En als een van de grootste clubs van de wereld op de stoep staat, dan zal zo een speler echt niet zo snel na hoeven denken. Die is gewoon weg dan.
Gebeurt bij Ajax net zo goed.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:28 schreef Ritmo het volgende:
Ik zeg het niet graag, maar Feyenoord moet toch eens bij Ajax kijken hoe ze dat daar doen, want daar vertrekt eigenlijk nooit iemand voortijdig uit de jeugd.
Wie zijn 'kenners'? Die scouts van Chelsea zijn de beste ter wereld, die weten er wel wat van. Viel Bruma wel op?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:44 schreef PIETR het volgende:
Verrassend. Volgens kenners schijnt Ebecilio helemaal geen opvallende speler te zijn geweest in de jeugd.
[..]
Gebeurt bij Ajax net zo goed.
Noem eens een speler in de huidige selectie die we op 16 jarige leeftijd hebben weggekaapt die nu miljoenen vertegenwoordigt ?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:12 schreef PIETR het volgende:
Klote natuurlijk, meer Feyenoord doet precies hetzelfde bij clubs als ADO en Sparta
Die wilde zich in 2004 meer op voetbal richten en kon bij Feyenoord intern dat doen zonder dat zijn school er onder te lijden had .quote:
Ik zou ook gaan hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:34 schreef Ritmo het volgende:
Klopt, maar op die leeftijd vind ik 'interne' transfers niet zo heel erg. Er komen toch ook veel jonge jongens van amateurclubs af op hun 14e? Er zullen altijd clubs wat aantrekkelijker zijn dan de andere clubs.
Verhuizen met je hele familie naar een totaal ander land, een totaal andere competitie en een club die tot de grootste ter wereld behoort vind ik toch een ander verhaal.
Het lijkt me wel lastig voor die gasten om nee te zeggen, vooral als je ziet dat Bruma zijn minuten begint te pakken daar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:18 schreef MB23 het volgende:
Ik zou niet gaan, blijven totdat ik zeker ben dat ik het aankan. Of in ieder geval tot ik oud genoeg ben om het te proberen, 22 jaar ofzo. Ik heb in Engeland nog niks te zoeken, in Nederland heb ik m'n opleiding, vrienden, familie enz., en het risico dat je het bij Chelsea niet haalt is gewoon te groot. Tuurlijk is het hartstikke leuk dat ze een huis en een baan krijgen, maar hij gaat daar volgens mij heen voor het voetbal, denk niet dat hij daar nog wil blijven wonen als het niet lukt, ik tenminste. Daarnaast is het natuurlijk een droom om je allereerste wedstrijd in het eerste van Feyenoord te spelen, en je allerlaatste wedstrijd ook.
Ook het geld vind ik als argument niet echt goed, je krijgt een aantal jaar een contract, verdien je leuk mee. Dan misluk je en speel je in de Hoofdklasse A met wat geluk. Dan liever 2 ton per jaar bij Feyenoord tot mn 35e.
Ik dacht trouwens ook dat dit helemaal niet meer mocht?
Het lijkt me dat Feyenoord dan toch in ieder geval nog iets van een opleidingsvergoeding krijgt voor zo'n speler?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:50 schreef Reddiablo het volgende:
Ebecilio naar Chelsea
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=108001
Kunnen ze toch weer goed gebruiken,quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef PIETR het volgende:
Ja, maar dat is 'slechts' enkele tienduizenden euro's ..
Zo gaat dat in zijn werk. Valt weinig tegen te doen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:59 schreef Feyenoordlife het volgende:
Heb gehoord dat ze zijn pa op de loonlijst hebben gezet totdat hij zelf 17 wordt. Zo zouden ze het legaal houden.
je kunt het altijd aanvechten , ik denk alleen dat ze het sinds de vorige schorsing nu wel juridisch waterdicht aanpakken bij Chelskiquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Zo gaat dat in zijn werk. Valt weinig tegen te doen.
Wat moet je er anders mee doen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:42 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Snap niet dat er allemaal weer zo luchtig/grappig over gedaan wordt.
En de rest zoekt het inderdaad maar lekker uit, waar ze een redelijke carriere zouden kunnen hebben als ze (een paar jaar langer) in Nederland gebleven waren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:36 schreef Hamilcar het volgende:
Ze trekken er 10 of 20 aan en als er 1tje slaagt is het al goed genoeg voor ze, heh.
3-4 jaar Chelsea en je kan minstens 10 jaar vooruit qua financieën. Als je bij Feyenoord speelt zal je ook niet op zwart zaad zitten maar het is niet genoeg om echt op te teren de komende jaren. Als je bij Feyenoord dan niet doorbreekt dan glij je alleen maar verder naar beneden. Als je het bij Chelsea niet redt dan zijn er nog genoeg clubs die je wel willen hebben. Simpelweg omdat je bij Chelsea zat en je spelers als Terry/Lampard/Drogba nou eenmaal moeilijk uit de basis speelt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:18 schreef MB23 het volgende:
Ik zou niet gaan, blijven totdat ik zeker ben dat ik het aankan. Of in ieder geval tot ik oud genoeg ben om het te proberen, 22 jaar ofzo. Ik heb in Engeland nog niks te zoeken, in Nederland heb ik m'n opleiding, vrienden, familie enz., en het risico dat je het bij Chelsea niet haalt is gewoon te groot. Tuurlijk is het hartstikke leuk dat ze een huis en een baan krijgen, maar hij gaat daar volgens mij heen voor het voetbal, denk niet dat hij daar nog wil blijven wonen als het niet lukt, ik tenminste. Daarnaast is het natuurlijk een droom om je allereerste wedstrijd in het eerste van Feyenoord te spelen, en je allerlaatste wedstrijd ook.
Ook het geld vind ik als argument niet echt goed, je krijgt een aantal jaar een contract, verdien je leuk mee. Dan misluk je en speel je in de Hoofdklasse A met wat geluk. Dan liever 2 ton per jaar bij Feyenoord tot mn 35e.
Ik dacht trouwens ook dat dit helemaal niet meer mocht?
Dat hebben we gezien met Vincent van den Berg. Je hebt verder wel gelijk hoor, maar als je echt zo goed bent, wacht gewoon nog een paar jaar totdat het gewoon zekerder is dat je het kán maken in de voetballerij. Ook dan zijn er clubs die goede spelers willen hebben, daar hoef je je niet druk om te maken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:25 schreef Sinnie het volgende:
[..]
3-4 jaar Chelsea en je kan minstens 10 jaar vooruit qua financieën. Als je bij Feyenoord speelt zal je ook niet op zwart zaad zitten maar het is niet genoeg om echt op te teren de komende jaren. Als je bij Feyenoord dan niet doorbreekt dan glij je alleen maar verder naar beneden. Als je het bij Chelsea niet redt dan zijn er nog genoeg clubs die je wel willen hebben. Simpelweg omdat je bij Chelsea zat en je spelers als Terry/Lampard/Drogba nou eenmaal moeilijk uit de basis speelt.
Als Bruma het niet red dan zijn er nog genoeg clubs die hem willen binnenhalen. Vincent zou het ook nooit hebben gered bij Feyenoord oidquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:26 schreef MB23 het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien met Vincent van den Berg.
Ik denk dat je de belangen onderschat. Bruma's vertrek heeft ons miljoenen gekost, en deze jongen misschien ook. Niet iets om je schouders over op te halen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Wat moet je er anders mee doen?
Wettelijk kunnen ze er weinig aan doen. In de praktijk al helemaal niet.
Dan kan je overal wel weer gelijk somber over gaan zitten doen, maar in mijn ogen heb je dan simpelweg niet echt een prettig leven.![]()
Gewoon schouders ophalen, jammer dat die weg is, handje geven en succes wensen.
Het heeft Feyenoord geen ene cent gekost hoor.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk dat je de belangen onderschat. Bruma's vertrek heeft ons miljoenen gekost, en deze jongen misschien ook. Niet iets om je schouders over op te halen.
Nee, maar alleen al met Bruma zijn we zo 10 miljoen misgelopen hierdoor.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:31 schreef ursel het volgende:
[..]
Het heeft Feyenoord geen ene cent gekost hoor.
De wet aanpassen? Gewoon vanaf 15 een contract kunnen aanbieden. Als de KNVB hier met goede argumenten op aandringt, moet dat mogelijk zijn. Net als buitenlandse sporters met buitengewoon veel talent die Nederlander mogen worden bij wijze van uitzondering. Moet toch ook andersom kunnen?quote:Wat wil je er tegen doen dan als het wettelijk niet kan?
Zeker, het is ze niet te verwijten. Ik vind het zelf een erg risicovolle beslissing, en zou dat niet doen. Niet in zo'n fase van m'n carriere in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:13 schreef OmeCorn het volgende:
Vincent van den Berg leek veel potentie te hebben toen hij gehaald werd door Arsenal. Maar hij had denk ik heel veel pech met blessures en dergelijke, maar misschien had hij achteraf gezien ook niet zoveel talent. Kan gebeuren, dat zo iemand op een gegeven moment stagneert. Maar hem valt weinig te verwijten denk ik. Hij komt van Heerenveen af en vertel mij nou eens welke spelers vanuit hun jeugdopleiding echt zijn doorgebroken? Geert Arend Roorda soort van, maar voor de rest...
Ook die Ebecilio valt denk ik niet veel te verwijten als hij naar Chelsea gaat. Daar breken amper spelers door, maar daar tegenover krijg je een riant salaris, kan je gebruik maken van één van de beste trainingsfaciliteiten ter wereld en kan je leren van de beste spelers van Europa.
Ben je serieus?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:57 schreef Sinnie het volgende:
Arsenal blijft ook een schijt club in mijn ogen, zie dan liever clubs als Real.
Hij twijfelt nog en heeft er een topic over gemaakt:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef stevenmac26 het volgende:
Ebecilio gaat naar Arsenal en niet Chelsea
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij twijfelt nog en heeft er een topic over gemaakt:
ik kan gaan voetballen bij een grote club
Ik niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Ik heb echt 10x liever Arsenal dan een Madrid
Nou, slechte assist inderdaad...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:59 schreef Ritmo het volgende:
Ben wel blij dat Gio gestopt is als ik hem nu weer zie falen.
Wou net zeggen, nadat ik die postte gaf ie 2 assists.quote:
Beter dan niets zullen we maar zeggen ...quote:'Arsenal betaalt tonnen voor Feyenoord-talent'
Feyenoord houdt aan de transfer van Kyle Ebicilio naar Arsenal 'enkele tonnen' over. Dat schrijft het Algemeen Dagblad zaterdag. De jongeling staat voor een overstap naar Londen.
Ebicilio, pas zestien jaar oud, staat te boek als één van de grootste talenten van de Feyenoord-opleiding. De speler maakt deel uit van de selectie van Feyenoord onder 16, die getraind wordt door Gaston Taument.
Arsenal bekeek Ebicilio veelvuldig tijdens het vierlandentoernooi in het Portugese Albufeira, waar hij uitkwam in Oranje onder 16. De middenvelder vond onder meer het net in de duels met Ierland en Italië.
Ebicilio is niet de eerste Feyenoord-jongeling die naar het buitenland trekt. Jeffrey Bruma (Chelsea) en Rajiv van La Parra (AS Caen) gingen Ebicilio in het verleden voor.
http://www.voetbalprimeur(...)eyenoord_talent.html
Nice!quote:Michel Bastos (Olympique Lyon) staat volgens l’Equipe in de belangstelling van Tottenham Hotspur en Manchester United. De geboren Brazilaan stond ook al in de belangstelling van de top van de Serie A. Olympique Lyon wil echter wel de hoofdprijs voor Bastos, die afgelopen zomer voor maar liefst 18 miljoen euro werd overgenomen van Lille. Lyon zal minimaal een gelijknamig bedrag willen ontvangen.
Mocht Bastos naar Engeland of Italië vertrekken ontvangt Feyenoord een mooi bedrag voor hem. Feyenoord ontving voor zijn transfer van Lille naar Lyon geen geld, doordat de transfer plaats vond binnen Frankrijk. Anders had Feyenoord naar verluidt zo’n 4,5 miljoen aan transferrechten kunnen bijschrijven op haar bankrekening.
En thuis openen tegen Utrecht, da's wel mooi.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens het conceptprogramma is 19 september Feyenoord-ajax en 19 december ajax-Feyenoord. Beide voor de winterstop dus
20% dus, dat is wel erg relaxed.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:38 schreef MB23 het volgende:
Die 4,5 miljoen was dus over de 18 miljoen van Lille naar Lyon. Maargoed, aangezien ze minimaal een gelijk bedrag willen hebben is dat mooi ja
Tof ! ik moet ook zeggen dat ik veel sympathiek heb voor die gast.quote:
Laten wij nou voor de winter altijd onze beste competitiehelft spelenquote:Op maandag 7 juni 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens het conceptprogramma is 19 september Feyenoord-ajax en 19 december ajax-Feyenoord. Beide voor de winterstop dus
laat ze lekker me hun poten van onze talenten blijven.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Beter dan niets zullen we maar zeggen ...
Ja, zo kan je overal wel wat positiefs in zien. 5 miljoen is ook beter dan niets voor van Persie maar als je ziet wat we aan die gozert hebben misgelopenquote:Op maandag 7 juni 2010 07:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Beter dan niets zullen we maar zeggen ...
Kap eens met je eeuwige gehuil, ik word er bijna depressief van.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:54 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, zo kan je overal wel wat positiefs in zien. 5 miljoen is ook beter dan niets voor van Persie maar als je ziet wat we aan die gozert hebben misgelopen
Alsof ik daar wakker van zou liggen, je wordt maar lekker depressiefquote:Op maandag 7 juni 2010 18:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kap eens met je eeuwige gehuil, ik word er bijna depressief van.
Gezeik begint nu alweerquote:Supporters die de eerste training willen bezoeken dienen hiervoor voor het eerst gratis toegangskaarten aan te vragen. Sportcomplex Varkenoord is een evenemententerrein met een capaciteit van 5.000 bezoekers, waar de evenementenregelgeving van toepassing is. Feyenoord dient de bezoekersstroom daarom op last van de gemeente en de politie strikt in de hand te houden. Dat heeft tot gevolg dat supporters die de eerste training willen bezoeken dit alleen kunnen doen op vertoon van toegangskaarten die zij gratis via deze website kunnen aanvragen (maximaal vier per persoon).
Het voorhanden en/of in bezit hebben van vuurwerk en/of fakkels is niet toegestaan. Op en rondom het terrein geldt een geheel alcoholverbod, met uitzondering van de aangegeven gebieden.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-aanbieding-doen.htmquote:Feyenoord gaat binnenkort een gesprek aan met Denny Landzaat. De middenvelder heeft in De Kuip een aflopend contract, maar liet eerder weten best salaris te willen inleveren voor een langer verblijf. Ook trainer Mario Been ziet dat wel zitten. Landzaat begon afgelopen seizoen op de bank, maar vocht zich knap terug in de basis van Feyenoord.
'In principe is het contract van Denny afgelopen', aldus technisch directeur Leo Beenhakker tegen Voetbal International. 'De afgelopen weken hebben we gebruikt voor allerlei begrotingen die we voor 1 juni moesten indienen bij de KNVB. De conclusie is dat er nog steeds niks kan. Om het maar zo te zeggen: we zitten vol.'
'In de salarissfeer kunnen we helemaal niks doen, mits er mensen vertrekken', vervolgt Beenhakker. 'Maar tot op heden zit daar weinig schot in. Toch wil ik binnenkort wel met Denny praten, maar ook voor hem geldt dat we niks kunnen. Misschien dat het tegen die tijd anders is.'
Stefan Babovic keert definitief niet terug bij Feyenoord. De club huurde de middenvelder van FC Nantes, maar kan een langer verblijf niet betalen. 'Saneren is keuzes maken. Met de ene speler gaan we om sportieve redenen niet door, met andere om financiële.'
'Ook voor Stefan hebben we geen ruimte', besluit Beenhakker. 'We kunnen hem niet betalen, terwijl we vrij dik in onze middenvelders zitten. Kamohelo Mokotjo van Excesior gaat in de voorbereiding mee trainen. Dat soort zaken maken dat Babovic overbodig is.'
Maar die kopen wel weer in.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb trouwens best zin in het nieuwe seizoen .
Ajax raakt waarschijnlijk Van Der Wiel en Stekelenburg kwijt . FC Twente wordt leeg gekocht en Psv verliest Affelay , Oogst tijd volgend seizoen
Daarbij hoor je altijd. Psv zou ook niks meer zijn na het vertrek van Gomes etc. en dat is ook allemaal goed gekomen. Idem voor Ajax met Huntelaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar die kopen wel weer in.
Hopelijk gaat bij ons wat jeugd het weer goed doen.
quote:Rinus Israel weg bij Feyenoord
ROTTERDAM - Het scoutingsapparaat van Feyenoord ziet er komend seizoen anders uit. De Rotterdammers nemen afscheid van scouts Steven Aptroot en Rinus Israel, terwijl de Belg Frans Masson nieuw is. Laatstgenoemde gaat de Belgische markt volgen.
Algemeen directeur Eric Gudde ziet geen belang meer voor een scout in Zuid-Amerika. ,,Aptroot was onze expert daar. Die markt was onder technisch directeur Peter Bosz een extra gebied voor ons. Maar we hebben de financiele middelen niet om spelers van daar aan te trekken."
Over het vertrek van Israel zegt Gudde: ,,Hij had al vroeg aangegeven te stoppen. Hij wordt trainer van de amateurs van Young Boys."
Mika Lipponen en Michel Beukers blijven in dienst. Daarnaast wil Feyenoord in de toekomst vooral rekenen op het netwerk van technisch directeur Leo Beenhakker.
Ach, je kan er weleens naastzitten. Waarschijnlijk had hij geen Semi dichte aanname.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zitten die Lipponen en Beukers er nog steeds ja? Wat een faal beleid is dat zeg.
Steef is trouwens ook een faalhaas. Ik heb wel eens een scoutingsrapport van Vargas (die nu bij Fiorentina speelt) gelezen van hem. Daar melde hij in dat hij Vargas niet goed genoeg voor Feyenoord vond.
Tenminste nog iemand die positief naar die periode kijktquote:Bastos: "Tijd bij Feyenoord leerzame periode"
16 juni 2010
Veel supporters van Feyenoord zulllen zich nog geregeld achter de oren krabben vanwege het wegsturen van Michel Bastos. De Rotterdamse club zag in 2003 onvoldoende toekomst in de linkspoot, die tegenwoordig evenwel een vaste waarde is in het Braziliaanse elftal.
Feyenoord nam na een jaar op huurbasis bij Excelsior afscheid van Bastos. De Braziliaan schrijft zijn mislukte Nederlandse avontuur toe aan aanpassingsproblemen. "Ik was nog jong, destijds had ik grote moeite met aanpassen", zegt Bastos in Voetbal International. "Ik sprak de Nederlandse taal niet en was erg eenzaam. Eigenlijk was ik mentaal niet klaar voor een buitenlands avontuur."
Toch kijkt de Zuid-Amerikaan positief terug op zijn verblijf in Rotterdam. "Mijn tijd bij Feyenoord beschouw ik als een moeilijke maar ook leerzame periode. Van die ervaringen heb ik nadien veel profijt gehad. Nu ben ik ouder, heb een gezin. Wie weet hoe mijn periode bij Feyenoord was gelopen als ik er op een later moment, onder andere omstandigheden was binnengekomen."
Bastos keerde na zijn periode in Rotterdam terug naar zijn geboorteland. Daarna ging hij in Frankrijk aan de slag bij Lille, dat hem later voor veel geld verkocht aan Olympique Lyon. Bastos stond tijdens de eerste wedstrijd van Brazilië op het WK tegen Noord-Korea (2-1 zege) in de basis.
Goede constructie om onder het maximaal aantal gehuurde spelers uit te komen.quote:Feyenoord-talent Ramsteijn verbindt zich voor twee jaar aan Excelsior
Kaj Ramsteijn heeft een contract voor twee seizoenen bij Excelsior getekend. De twintigjarige verdediger was afgelopen seizoen captain van Jong Feyenoord/Excelsior. Zijn contract in Rotterdam-Zuid liep af. "Ik kijk er erg naar uit om voor het eerst op het hoogste niveau actief te zijn. Eindelijk kan ik laten zien wat ik waard ben."
"Het is een uitdaging om met Excelsior in de Eredivisie te blijven", vertelt Ramsteijn op de website van zijn managementbureau SEG. "Mijn persoonlijke doel is om basisspeler te worden." Vanaf Onder 15 tot en met Onder 19 maakte hij deel uit van de Nederlandse jeugdelftallen. In het seizoen 2008/09 stond Ramsteijn vanwege een hardnekkige enkelblessure lang aan de kant.
“De diagnose was zes tot acht weken uitgeschakeld, maar het werden helaas zes tot acht maanden. Afgelopen seizoen was ik gelukkig weer helemaal fit. In het begin ging het wat moeizaam, maar in de tweede seizoenshelft liep het steeds beter en heb ik vrijwel alles gespeeld." Excelsior-trainer is ook een oude bekende. “Ik ken hem nog van de tijd dat hij met Gertjan Verbeek meekwam naar Feyenoord. Een goede trainer. Ik heb hem ook al gesproken."
Wat een enorme kutselectie eigenlijk.quote:Voorlopige spelersselectie Feyenoord (25 spelers, mutaties voorbehouden):
Mulder – Darley – Van Dijk
Fernández – Schenkeveld – Vlaar – De Vrij – Hofland – Bahia – De Cler – Martins Indi
El Ahmadi – Leerdam – Van Haaren – Mokotjo – Fer – Auassar
Schaken – Wijnaldum – Bruins – Tomasson – Cissé – Castaignos – Biseswar – Cabral
zeik niet of leg 25 miljoen minstens neer.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat een enorme kutselectie eigenlijk.
Ja wat wil je dan met 40 miljoen schuld?quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Alsof de selecties in 99 en 2002 zo geweldig waren, in balans, werkend voor elkaar, inzet, passie en wat geluk waren toen eerder de kernwoorden als kwaliteit, techniek en vele goals en toch leverde het succes op, waarmee ik niet zeg dat we met dit team voor de titel mee doen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:27 schreef Ritmo het volgende:
Ja leuk, maar doet er niets aan af dat dit echt de slechtste selectie in 15 jaar is.
Ja, het is hopen dat Been slaagt in z'n klus om er een goed draaiend elftal van te maken. En die van 99 en 2002 waren echt wel zoveel beter dan dit veredelde jong Feyenoord...quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Alsof de selecties in 99 en 2002 zo geweldig waren, in balans, werkend voor elkaar, inzet, passie en wat geluk waren toen eerder de kernwoorden als kwaliteit, techniek en vele goals en toch leverde het succes op, waarmee ik niet zeg dat we met dit team voor de titel mee doen.
En geloof me in die afgelopen 15 jaar heb ik wel elftallen gezien die kwalitatief nog minder waren.
Toch niet te vergelijken met nu.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Alsof de selecties in 99 en 2002 zo geweldig waren, in balans, werkend voor elkaar, inzet, passie en wat geluk waren toen eerder de kernwoorden als kwaliteit, techniek en vele goals en toch leverde het succes op, waarmee ik niet zeg dat we met dit team voor de titel mee doen.
En geloof me in die afgelopen 15 jaar heb ik wel elftallen gezien die kwalitatief nog minder waren.
Natuurlijk steun ik ze, maar dat wil niet zeggen dat ik blij ben met deze Feyenoord-onwaardige selectie.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:44 schreef TJDoornbos het volgende:
2002 stonden er ervarenere mensen dan nu maar hč zeik niet en steun ze!
Idd.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Natuurlijk steun ik ze, maar dat wil niet zeggen dat ik blij ben met deze Feyenoord-onwaardige selectie.
In potentie misschien Feyenoord/waardig , maar nu zeker nog niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Allemaal opgeleide jongens in het eerste en jij noemt de selectie Feijenoord onwaardig.
Dat zegt toch niets over de kwaliteit?quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Allemaal opgeleide jongens in het eerste en jij noemt de selectie Feijenoord onwaardig.
Dat worden play offs.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zie nu alweer op tegen een kloteseizoen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat worden play offs.
Maar ja, 't is niet anders.
As je nu al tegen een klote seizoen opziet neem je toch lekker een staankaart voor de arenaquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zie nu alweer op tegen een kloteseizoen.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
As je nu al tegen een klote seizoen opziet neem je toch lekker een staankaart voor de arena
Dacht het ff niet hequote:Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Ga jij nou maar als klapvee hopen op een puntje tegen Groningen en NAC.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:07 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In potentie misschien Feyenoord/waardig , maar nu zeker nog niet.
Dit zijn jongens die je normaliter een jaartje laat rijpen bij Exelsior, Nec en zulks . Louter om te kijken of ze het niveau wel aankunnen .
Je verliest in 1 zomer bijna 200 caps... Dat is wel veel.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de kwaliteit van de selectie hč...
Lijkt me duidelijk dat dit een elftal is die zich meer op de toekomst zal moeten gaan richten, dan op succes in korte termijn. Alleen maar goed. Laat dit elftal enkele seizoenen samenspelen en wie weet wat er staat te gebeuren.
Vind het prachtig dat er zoveel jeugd bij komt kijken. Alleen jammer dat het voornamelijk vanwege de financiële situatie is. We weten namelijk nog niet in hoeverre al deze spelers bij kunnen dragen aan het eerste elftal.
Maar dit houdt dus in dat we vorig seizoen ook al een kutselectie hadden? Veel is er namelijk niet veranderd.
Mwah, die met Charisteas/Huysegems/Boussaboun en co vond ik misschien nog wel een stuk dramatischer.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:27 schreef Ritmo het volgende:
Ja leuk, maar doet er niets aan af dat dit echt de slechtste selectie in 15 jaar is.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je verliest in 1 zomer bijna 200 caps... Dat is wel veel.
Dat is waar, hier ziet nog een klein beetje toekomst in misschien. In kneuzen als Lucius niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:49 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Mwah, die met Charisteas/Huysegems/Boussaboun en co vond ik misschien nog wel een stuk dramatischer.
Dat gezeur met dat het elftal zicht richt op de toekomst in plaats van succes op korte termijn slaat eigenlijk ook kant noch wal. Het is al 11 jaar geleden, we hebben al een tijd moeten wachten.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:49 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat gezeur met dat het elftal zicht richt op de toekomst in plaats van succes op korte termijn slaat eigenlijk ook kant noch wal. Het is al 11 jaar geleden, we hebben al een tijd moeten wachten.
Dat er niet gedaan moet worden alsof we 2 jaar geleden nog kampioen zijn geworden?quote:
Ach de komende 10 jaar zullen we onder normale omstandigheden ook geen kampioen worden, daar moeten we het maar mee doen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:58 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat er niet gedaan moet worden alsof we 2 jaar geleden nog kampioen zijn geworden?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:58 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat er niet gedaan moet worden alsof we 2 jaar geleden nog kampioen zijn geworden?
Als een trainer het moet hebben van z'n 'effect' kan je hem beter per direct wegsturen. Je moet toch juist een trainer hebben die wat op kan bouwen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:06 schreef Winner_Taco het volgende:
Been-effect is nu ook wel uitgewerkt ben ik bang . En ja geen goede spitsen en een kut-keeper . Dat zal idd niet optimaal gaan komend seizoen .
Jammer dat we niet 4 gasten voor een mooie prijs hebben verkocht .
Volgens mij duurt saneren naar een gezonde situatie op deze manier 10 jaar (als je niets verkoopt) ??
Das mooi kut want dan ben ik nog op vakantiequote:Programma Open Dag bekend
Op zaterdag 10 juli staat de jaarlijkse Open Dag van Feyenoord op het programma. De Rotterdamse club opent die dag om 11.00 uur de poorten van De Kuip voor al haar supporters, die in en om het stadion kunnen genieten van tal van activiteiten én de presentatie van de technische staf en de spelersselectie voor het seizoen 2010/2011. Met Adil Auassar en Ruben Schaken zijn de eerste versterkingen voor de komende jaargang al vastgelegd, welke traditioneel per helikopter worden afgezet op het veld in De Kuip.
Nieuw tijdens de komende editie van de Open Dag is dat de ploeg van trainer Mario Been ook direct in actie komt op het veld. ’s Middags om 15.00 uur staat namelijk de zogeheten Broederstrijd op het programma, een duel tussen Feyenoord en het eerste elftal van Sportclub Feyenoord. De amateurtak van de Rotterdamse club komt komend seizoen voor het tweede opeenvolgende jaar uit in de hoofdklasse van het zondagvoetbal.
Supporters kunnen ook met elkaar de strijd aanbinden op een Scoren op Zuid Court. Feyenoord is sinds afgelopen seizoen met Scoren op Zuid actief in de wijken rondom het stadion om de Rotterdamse jeugd te stimuleren op het gebied van sport en educatie. Voormalig aanvoerder van Feyenoord en het Nederlands elftal Ben Wijnstekers zal daarnaast met Feyenoord on Tour voetbalclinics geven volgens de trainingsmethode van de Rotterdamse club.
Dit alles is slechts een greep uit de activiteiten en festiviteiten tijdens de Open Dag, waarop ook de Gebroeders Ko een optreden zullen verzorgen. In een later stadium wordt het volledige programma gepresenteerd, inclusief de vertrektijden van extra treinen en trams die de NS en de RET in zullen zetten om het verwachte grote aantal bezoekers van en naar De Kuip te vervoeren.
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx
Heb niet het idee dat Been aan iets "aan het bouwen" is ofzo . Ja een elftal rondom Bruins bouwen , maar of dat zo'n meesterzet isquote:Op donderdag 17 juni 2010 20:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als een trainer het moet hebben van z'n 'effect' kan je hem beter per direct wegsturen. Je moet toch juist een trainer hebben die wat op kan bouwen?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:10 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat Been aan iets "aan het bouwen" is ofzo . Ja een elftal rondom Bruins bouwen , maar of dat zo'n meesterzet is![]()
Nee, maar soms kom je wel eens reacties tegen waarin bijna indirect wordt gezegd dat we maar ongeduldig zijn en dat we maar net bezig zijn met die 'opbouwjaren'.quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Doe ik dat dan?
Kijk eens naar de afgelopen 11 jaar en zie eens wat er in die tijd allemaal is gebeurd. En zeg me dan nog eens of het realistisch is om te verwachten dat ze op korte termijn wel even kampioen worden.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:26 schreef Sinnie het volgende:
Van mij hoeven we ook geen kampioen te worden, nu niet, nooit niet.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:16 schreef TC03 het volgende:
Feyenoord is wel het laatste waar ik me mee bezig houd het het WK.![]()
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:18 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja genieten man al die Feyenoorders op het wk
Same here.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:16 schreef TC03 het volgende:
Feyenoord is wel het laatste waar ik me mee bezig houd het het WK.
Zegt genoeg over onze scouting.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:26 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik zie nu bij Mexico al die lampies voorbij komen . Salcido , en dan Moreno ( van AZ ?) vanmiddag die keeper van AZ bij Argentinië, zelfs oud-spartanen bij Nigeria maar geen Feyenoorder te bekennen
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:26 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik zie nu bij Mexico al die lampies voorbij komen . Salcido , en dan Moreno ( van AZ ?) vanmiddag die keeper van AZ bij Argentinië, zelfs oud-spartanen bij Nigeria maar geen Feyenoorder te bekennen![]()
Emertonquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Salomon Kalou, Bastos, van Bronckhorst, Kuijt, van Persie, Charisteas () en ga maar verder (lees: ik weet er geen meer.
)
Heeft daarna nog jarenlang overal en nergens anoniem rondgelopen, Feyenoord is niet de enige club die het niet in hem zag. Als je in 28 wedstrijden bij Excelsior niet weet te scoren, ben je gewoon niet goed genoeg.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Bastos. te slecht voor Feyenoord
. Ritmo idd , zouden diezelfde scouts die dat geconstateerd hebben nog steeds bij de club rondlopen ? Zo wordt het niks natuurlijk
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:32 schreef Ruud het volgende:
[..]
Heeft daarna nog jarenlang overal en nergens anoniem rondgelopen, Feyenoord is niet de enige club die het niet in hem zag. Als je in 28 wedstrijden bij Excelsior niet weet te scoren, ben je gewoon niet goed genoeg.
Best magertjesquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:35 schreef Lastpost het volgende:
Brett Holman, Brett Emerton, Michel Bastos, Jon Dahl Tomasson, Patrick Mtiliga, Angelos Charisteas, Salomon Kalou, Giovanni van Bronckhorst, Dirk Kuyt, Robin van Persie en Danko Lazovic.
En dan nog Pim Verbeek en Bert van Marwijk.
Zal niet de enige misser zijn, uit onze scouting komt nooit wat goeds. Kalou en Kuyt waren de enige.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Bastos. te slecht voor Feyenoord
. Ritmo idd , zouden diezelfde scouts die dat geconstateerd hebben nog steeds bij de club rondlopen ? Zo wordt het niks natuurlijk
Over Bastos ben ik het misschien nog wel eens, die raakte echt geen pepernoot maar het is al sinds jaar en dag bekent dat onze scouting echt om te janken isquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:32 schreef Ruud het volgende:
[..]
Heeft daarna nog jarenlang overal en nergens anoniem rondgelopen, Feyenoord is niet de enige club die het niet in hem zag. Als je in 28 wedstrijden bij Excelsior niet weet te scoren, ben je gewoon niet goed genoeg.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:01 schreef heiden6 het volgende:
Scouts beslissen toch zeker niet over verkoop van een speler?
Nee, maar die moeten wel spelers binnen halen die je kunt verkopen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:01 schreef heiden6 het volgende:
Scouts beslissen toch zeker niet over verkoop van een speler?
Zij zijn wel degene die spelers voordragen dus dat gebash is helemaal niet triest. Onze scouting is gewoon waardeloos.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, daarom is het gebash van de scouts altijd zo triest.
Gelukkig ziet de toekomst er beter uit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Absoluut. Zegt genoeg over de staat van de club.
Kuyt gescout? Zelfs ik zag nog dat hij van toegevoegde waarde was voor Feyenoord.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zal niet de enige misser zijn, uit onze scouting komt nooit wat goeds. Kalou en Kuyt waren de enige.
Echt heel matig ja. Ik zou er niet van staan te kijken als we moeite met het linkkerrijtje hebben volgend seizoen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat zeg jij nouquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Twee spelers waar we nagenoeg niks meer aan hadden, buiten ervaring.
Ik denk dat hij na het WK wel stopt, aangezien hij toch bij het eerstvolgende toernooi niet meer mee zal kunnen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:36 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik hoop dat Landzaat idd blijft voor 8 ton. De selectie ziet er zo wel heel magertjes uit inderdaad
Been moet gewoon eens een goed gesprek aangaan met Tomasson en "eisen" dat hij zich niet meer verkiesbaar stelt voor Denemarken. In eigen land wordt hij toch al amper nog gewaardeerd, en kennelijk kan hij het fysiek gewoon niet aan, want het is iedere keer gedonder. Dat terwijl wij op de afgrond balanceren en hij voor ons een van de belangrijkste spelers is.
Maar toch blijft het echte doorbreken steeds uit. Ik had een jaar geleden niet getwijfeld dat Fer en Wijnaldum in elk geval een keer een kans zouden krijgen bij Oranje.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:56 schreef PIETR het volgende:
Gelukkig ziet de toekomst er beter uit.Onze jeugdspelers domineren de jeugdelftallen van oranje, in Feyenoord 1 lopen er volop en ook Excelsior bestaat volgend seizoen voor een groot deel uit onze jeugdspelers.
Dat vind ik dan wel deels aan Been te wijten. Het is niet veel, maar je moet er in elk geval in de buurt van de top 5 mee eindigen als je er een goed systeem in krijgt en de jongens gemotiveerd op het veld staan. Jongens als Fer zijn natuurlijk wel allemaal een jaar verder.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Echt heel matig ja. Ik zou er niet van staan te kijken als we moeite met het linkkerrijtje hebben volgend seizoen.
Ik vind het niet zo gek die sfeer. Ben blij dat er kritiek is, stel je voor dat we het allemaal prima vonden dat je 2 keer 7e wordt en 40 miljoen schuld hebt. Dat zou niet gezond zijn...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik zie liever dat er eens wat gaat gebeuren aan de negatieve kutsfeer die om Feyenoord heenhangt . Te beginnen hier ofzo
Is onze jeugd echt exceptioneel beter dan die van de rest van de Eredivisie ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek die sfeer. Ben blij dat er kritiek is, stel je voor dat we het allemaal prima vonden dat je 2 keer 7e wordt en 40 miljoen schuld hebt. Dat zou niet gezond zijn...
Overigens is er ook genoeg lof, voor de jeugdopleiding vooral.
quote:Dirk Kuijt wil nog dolgraag terugkeren naar Feyenoord. De aanvaller van Liverpool kwam in de periode 2003-2006 uit voor de Rotterdamse club en maakte daar zoveel indruk dat de Nederlander de overstap kon maken naar de Premier League. Een terugkeer ziet de 29-jarige Kuijt wel zitten.
''Mijn grootste droom is met Feyenoord kampioen te worden'', laat de aanvaller weten tegenover Voetbal International. ''Dat is me destijds niet gelukt. Ik ken daar nog veel mensen en kom er graag. Daarom zou ik er heel graag ooit terugkeren.''
Kuijt weet dat Feyenoord kampt met financiële problemen, waardoor een transfer wellicht niet mogelijk is. ''De club heeft het erg moeilijk. Dus de vraag is of die kans nog komt. Maar zodra er een ploeg staat in Rotterdam die kan meedoen om de titel, ben ik terug. Dat zit diep, ja, heel diep'', besluit de Nederlandse international.
Dirkie Kuijt, de laatste topspeler die bij Feyenoord speeldequote:
Ik ben niet zo negatief ingesteld, maar met de beste wil van de wereld kan ik niet gaan roepen dat we kampioen worden met een elftal dat kwalitatief niet meer voor stelt dan NAC of Groningen. Tel daarbij op dat we 300 miljoen miljard in het rood staan. Ik word er gewoon goed chagrijnig van, ben blij dat het WK er is en ik me er niet mee bezig hoef te houden.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik zie liever dat er eens wat gaat gebeuren aan de negatieve kutsfeer die om Feyenoord heenhangt . Te beginnen hier ofzo
Ach, die jeugdopleiding maakt de laatste jaren vooral de subtop sterker. Maar goed, nu zijn we zelf subtopquote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek die sfeer. Ben blij dat er kritiek is, stel je voor dat we het allemaal prima vonden dat je 2 keer 7e wordt en 40 miljoen schuld hebt. Dat zou niet gezond zijn...
Overigens is er ook genoeg lof, voor de jeugdopleiding vooral.
Dat valt niet aan Been te wijten, de meest ervaren spelers zijn Fer en Wijnaldum (op Bahia na). Deze jongens zijn nog geen eens 20quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel deels aan Been te wijten. Het is niet veel, maar je moet er in elk geval in de buurt van de top 5 mee eindigen als je er een goed systeem in krijgt en de jongens gemotiveerd op het veld staan. Jongens als Fer zijn natuurlijk wel allemaal een jaar verder.
Als Makaay en Gio wegvallen mag dat je niet opeens 6 plekken in de eredivisie kosten.
We hebben een enorm jong elftal, een paar ervaren spelers kan geen kwaad. Landzaat lijkt me een nuttige investering, ik denk dat hij op trainingen ook veel kan leren aan jongere spelers.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Landzaat heeft het niet echt waar gemaakt . Snap niet dat er mensen zijn die hem willen houden ( zelfs voor 7 ton)
Volgens mij hebben we wel vaker in de schulden gezeten en dat we ondermaats eindigde en daar zijn we ook weer bovenop gekomen. Dus ik vind niet dat we de moed zó snel moeten laten zakken. Als Been nou eens begint met trainen en spelers beter maakt in plaats van slechter (Wijnaldum, Biseswar, Fer en co) dan komen we misschien nog wel ergens. Elke speler begint 'onderaan', neem een Suarez. Die speelde bij Groningen leuk maar het was er echt niet vanaf te lezen dat hij bij Ajax er minstens 30 in zou schieten.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 02:11 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja maar je ken het ook een keer accepteren . Dat het niet anders is . Maar dan ben je volgens Ritmo niet slim bezig want Feyenoord moet nou eenmaal altijd voor het kampioenschap gaan
Ach, Feyenoord is hofleverancier bij Oranje onder 19, geregeld hetzelfde geval bij Oranje onder 17 en over het algemeen hebben we ook rond de 4/5 spelers rondlopen bij Jong Oranje.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Absoluut. Zegt genoeg over de staat van de club.
Dat vind ik niet, dat zou betekenen dat we over 2, 3 jaar (?) een team hebben met alleen maar talenten. En het geld is er niet om er wat ervaren spelers tussen te gooien. Daar is dan verder vrij weinig aan te doen, en dan moet de trainer er maar het beste van maken, maartoch.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
maar we hebben een verdomd talentvolle ploeg en ook de jonkies uit de hoogste jeugdelftallen kloppen al op de deur en dat is alleen maar goed.
quote:Het nieuws klonk bij Feyenoord als muziek in de oren. Fred keert terug naar Europa en gaat spelen voor SSC Napoli. De kassabel rinkelt eindelijk weer eens in Rotterdam-Zuid.
De 26-jarige aanvaller was vier jaar actief voor Olympique Lyon, maar besloot vorig jaar terug te keren naar zijn vaderland. Bij Fluminense deed de negenvoudig Braziliaans international het uitstekend. Bij Napoli vielen de prestaties van Frederico Chaves Guedes, zoals zijn volledige naam luidt, ook in het oog. Vandaag zette Fred een handtekening onder een driejarige verbintenis.
Naar verluidt zouden de Zuid-Italianen een bedrag van 7 miljoen euro betalen. Daardoor kan Feyenoord weer een leuk bedrag tegemoet zien. Hij speelde zelf nooit voor Feyenoord, maar is afkomstig uit de jeugdopleiding van Américo Mineiro, destijds een satellietclub van de Rotterdammers. Ze bedongen zelfs de volledige transferrechten op hem.
De keuzeheren in De Kuip zagen het echter niet in Fred zitten en ruilde hem voor 90 procent van de transferrechten in en kreeg daarvoor zijn landgenoot Gerson Magraő terug. Die kon nooit een pot breken in de Maasstad.
Bij de transfer van Fred van Cruziero naar Lyon kreeg Feyenoord al ruim een miljoen euro van de transfersom. Nu kan Feyenoord weer een leuk bedrag tegemoet zien. Hoeveel is nog onduidelijk.
quote:Michel Bastos kan mogelijk naar Italië verkassen. De Braziliaanse middenvelder die in de jeugd van Feyenoord speelde staat in de interesse van Inter Milaan, zo vertelde Rafeal Benítez gisteren in de papieren uitgave van Sky Italia. In juli ging het gerucht al in de rondte dat de Italiaanse top Bastos wilde overnemen, Inter is de eerste club die deze interesse bevestigt.
Bastos speelt momenteel bij Olympique Lyon. Hij speelde bij de Franse topclub afgelopen seizoen 32 wedstrijden en scoorde daarin 10 keer. Bastos is momenteel met zijn land Brazilië op het WK in Zuid-Afrika waar hij in het eerste duel de volle negentig minuten volmaakte.
Eerder dit jaar werd al bekend dat Manchester United en Tottenham Hotspur interesse hadden in de verrichtingen van Bastos. De Franse krant L’Équipe wist toen te meldden dat Feyenoord 25% van de transferrechten bezit en Lyon Bastos alleen wil laten gaan voor een minimaal gelijk bedrag, zo'n 18 miljoen.
Het is natuurlijk leuk dat je al die grote talenten hebt, maar ze lijken vooralsnog allemaal niet die laatste stap te maken.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ach, Feyenoord is hofleverancier bij Oranje onder 19, geregeld hetzelfde geval bij Oranje onder 17 en over het algemeen hebben we ook rond de 4/5 spelers rondlopen bij Jong Oranje.
Buiten dat hebben we voldoende jeugdteams die kampioen zijn geworden, ik begrijp die ophef dus niet zo aangezien we voldoende (top) talent hebben rondlopen.
En je kunt het spelers als Wijnaldum, Fer of Leerdam niet aanrekenen dat ze af en toe een dipje hebben, die jongens zijn nog zo jong en moeten geregeld op hun tenen lopen en staan vrijwel altijd in de basis, dan is het logisch dat het er niet altijd uitkomt, maar dat maakt ze niet minder talentvol.
En we kunnen zeuren wat we willen, maar met spelers als Mulder, Darley, Schenkelveld, De Vrij, Leerdam, Wijnaldum, Castaignos, Fer, Biseswar en Bruins die allemaal veel speelminuten hebben gemaakt in het eerste en relatief gemakkelijk op de been bleven (zie de ranglijst) zie ik de toekomst zeker niet somber in.
Ik ben geloof ik als een van de weinige ook blij met het aantrekken van Auassar en Schaken, beiden net een tikkie ouder dan onze talenten maar zeker nog met meer groeipotentie.
Waar ik me alleen zorgen om maak is de balans in het team, zeker het middenveld is niet bepaald ervaren als je puur kijkt naar voetbaljaren met El Ahmadi en in mindere mate Auassar, gelukkig hebben we nog de nodige routine en ervaring achterin, toch de belangrijkste linie bij Feyenoord en loopt Tomasson nog steeds rond bij ons, al moet je maar afwachten hoe fit hij blijft.
Ik verwacht zeker geen titel, zelfs geen outsider, maar we hebben een verdomd talentvolle ploeg en ook de jonkies uit de hoogste jeugdelftallen kloppen al op de deur en dat is alleen maar goed.
Het is te hopen dat we nog een ervaren middenvelder kunnen aantrekken, want met het vertrek van Gio, Landzaat, De Guzman en Babovic zitten we wel erg krap in de middenvelders van boven de 23.
Dat is idd erg goed nieuws, zonder dat je een speler kwijt raakt zoveel geld incasseren.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:49 schreef PIETR het volgende:
[..]
![]()
[..]
25% van 18 miljoen is 4,5 miljoen + die 7 ton voor Fred is toch ruim 5 miljoen euro die Feyenoord goed kan gebruiken
Ruim 10 % zelfs.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat is mooi weer een paar procent van de schuld af.
Nee, die periode is te lang. Je kunt niet 6 jaar geen cent uitgeven... Natuurlijk niet het geld uit gaan geven en het grootste deel in de schulden stoppen.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Precies maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ze dit geld daar ook voor moeten gebruiken en dat we straks geen aankopen krijgen van dit geld. Liever eerst al het geld dat we krijgen om de schuld af te lossen en dan pas weer spelers komen. Goed dat we advies krijgen van Rangers die hebben al een paar seizoen geen spelers meer gekocht.
quote:'Transfer Fred levert Feyenoord niets op'
20 juni 2010
Overal op internet wordt vandaag bericht dat Feyenoord nog een behoorlijk bedrag tegemoet kan zien komen als gevolg van de transfer van Fred voor 7 miljoen naar Napoli. Dat lijkt echter uit de lucht gegrepen. De aanvaller kwam nooit voor Feyenoord uit. Als gevolg van een samenwerking met America MG bezat de club ooit wel zijn transferrechten. 90% van die rechten verruilde Feyenoord voor Magrao. Voor de overige 10% profiteerde het erg goed toen Fred de overstap maakte naar Olympique Lyon. Dat gaf de club recht op een bedrag tussen de 1 en 1,5 miljoen euro. In 2007 werd nog bekend dat Feyenoord naar de FIFA stapte om dat bedrag te claimen. Daar is vervolgens overigens weinig meer over vernomen in de media. Met de verkoop aan Lyon werd ook het 10% deel van Feyenoord verkocht. Ondertussen vertrok Fred na vier jaar Olympique Lyon naar Fluminense. Volgens berichten vandaag zou hij bij Napoli getekend hebben. Dat is inmiddels overigens nadrukkelijk ontkend door Napoli. Wel wordt de interesse bevestigd, maar zegt de club nog te onderhandelen over de transfersom van naar verluidt 7 miljoen euro. Feyenoord lijkt geen aanspraak te kunnen maken op een opleidingsvergoeding omdat Fred op een stage na nooit voor Feyenoord uitkwam.
Doe eens niet zo pessimistisch. Juist omdat we Feyenoord zijn hebben we een voordeel - het stadion, de supporters en de stad zorgen er allemaal voor dat spelers boven zichzelf kunnen uitstijgen. Als je weet dat je wat minder ben dan ga je vanzelf beter je best doen, kijk maar dit WK als je wat voorbeelden wil hebben.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:59 schreef Ritmo het volgende:
Als Been z'n werk doet en het laat draaien wel ja. Maar dan moet alles meezitten.
Dat is de afgelopen jaren toch ook niet het geval geweest?quote:Op zondag 20 juni 2010 18:15 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Doe eens niet zo pessimistisch. Juist omdat we Feyenoord zijn hebben we een voordeel - het stadion, de supporters en de stad zorgen er allemaal voor dat spelers boven zichzelf kunnen uitstijgen. Als je weet dat je wat minder ben dan ga je vanzelf beter je best doen, kijk maar dit WK als je wat voorbeelden wil hebben.
Met de nadruk op lijkt, dit soort jongens zouden uitblinken bij een team als Twente (zie de nog net iets mindere Tiendalli) of PSV waar het geraamte wel staat, je kunt nou eenmaal niet verwachten dat talenten zelf de kar trekken een compleet seizoen, dat was vorig seizoen ook prima te zien bij Sparta.quote:Op zondag 20 juni 2010 00:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk leuk dat je al die grote talenten hebt, maar ze lijken vooralsnog allemaal niet die laatste stap te maken.
Wat stel je dan voor? Een 4-4-2 met 1 spits? 5-4-1?quote:Op zondag 20 juni 2010 18:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Met de nadruk op lijkt, dit soort jongens zouden uitblinken bij een team als Twente (zie de nog net iets mindere Tiendalli) of PSV waar het geraamte wel staat, je kunt nou eenmaal niet verwachten dat talenten zelf de kar trekken een compleet seizoen, dat was vorig seizoen ook prima te zien bij Sparta.
Aangezien vorig seizoen eigenlijk alleen El Ahmadi, Van Dijk en Tomasson een voldoende scoorde van de 'oudjes' in de wedstrijden die ze speelden vind ik toch echt dat onze talenten hebben laten zien het shirt meer dan waard te zijn.
Been moet alleen eens afstappen van dat traditionele 4-3-3 systeem, dan krijg je voorin hetzelfde als je bij Oranje zag de eerste 2 poulewedstrijden (en wij al een compleet seizoen), een spits die geen bal krijgt, een aanvallende middenvelder die geen ruimte krijgt en nergens toe komt en de flanken die beroerd bezet zijn door het gebrek aan echt geweldige vleugelspelers.
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:55 schreef Wootboon het volgende:
Mulder – Darley – Van Dijk
Fernández – Schenkeveld – Vlaar – De Vrij – Hofland – Bahia – De Cler – Martins Indi
El Ahmadi – Leerdam – Van Haaren – Mokotjo – Fer – Auassar
Schaken – Wijnaldum – Bruins – Tomasson – Cissé – Castaignos – Biseswar – Cabral
Hier wordt je gewoon vierde mee hoor.
Jammer , hadden we goed kunnen gebruikenquote:
Er staan wel spelers met potentie alleen of dat er allemaal uitkomt is de vraagquote:Op zondag 20 juni 2010 22:44 schreef Merkie het volgende:
Oké, zo heel slecht is dat niet maar top 5 wordt moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |