quote:Door politie aangereden Alkmaarder overleden
ALKMAAR - De 20-jarige Alkmaarder die in de nacht van dinsdag 18 op woensdag 19 mei ernstig gewond raakte door een aanrijding met een politieauto, is donderdagochtend overleden aan zijn verwondingen.
Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) bekend. De man werd verdacht van het plegen van vernielingen.
Een agent in een dienstauto zag hem op zijn bromfiets rijden en wilde hem aanhouden. Daarbij ontstond een aanrijding. De Rijksrecherche doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Begin eens met pics van je tetten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:22 schreef Olga het volgende:
Ik wil hier best gaan rellen hoor
TETTEN!!!quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Begin eens met pics van je tetten.
QFTquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:20 schreef lynda het volgende:
Opgeruimd staat netjes
Les 1: Sloop geen bushokjes als er smeris achter je rijd
Les 2: Rij vervolgens niet over de stoep als een halve gare malloot
Les 3: Doe dat niet in een wijk waar de smeris dagelijks rond gaat![]()
http://www.webregio.nl/gr(...)rder-overleden-.aspxquote:ALKMAAR - De 20-jarige Alkmaarder die in de nacht van 18 op 19 mei werd aangereden door een politieauto, is overleden. De jongeman lag sinds het incident in comateuze toestand in het ziekenhuis. De advocaat van de familie van de jongen liet donderdag aan WebRegio weten dat hij ‘na twee weken knokken is overleden’.
De Alkmaarder werd de nacht van de 18e op de Honthorstlaan in Alkmaar aangereden door een politieauto, toen hij op zijn bromfiets probeerde te vluchten voor de politie. De politie zat achter hem aan omdat hij betrokken zou zijn geweest bij het plegen van vernielingen in de buurt.
Het ongeval wordt onderzocht door de Rijksrecherche
De josti vernielde bushokjes. Mag je zelf raden of het straattuig is of onschuldige omstaander.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:00 schreef Parkinson_XTC het volgende:
meer info over de josti?
straattuig of "onschuldige" omstaander?
Volgens commentaar op http://www.webregio.nl/gr(...)rder-overleden-.aspxquote:Op donderdag 3 juni 2010 17:00 schreef Parkinson_XTC het volgende:
meer info over de josti?
straattuig of "onschuldige" omstaander?
quote:Heiloo (Donderdag 3 Juni 2010 16:30 uur)
Webregio.nl geeft niet alle informatie vrij, die men eigenlijk hoort te weten. Er wordt hier gesproken dat de 20-jarige betrokken is geweest bij de vernielingen, wat eigenlijk niet eens het geval is geweest. De overledene kwam namelijk van een feestje en zag zijn medeleeftijdgenoten uit de buurt en is met hun gaan praten, toen de politie kwam is hij op de vlucht geslagen, omdat hij niet medeplichtig wilde zijn. Dus reacties zoals "eigen schuld, dikke bult", of een positieve bijdrage aan de maatschappij, is hier geen sprake over. Want hij heeft namelijk niets vernield of stukgemaakt. Wens de familie heel veel sterkte toe.
Volgens Cohen waarschijnlijk een onschuldige omstaander... :quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:04 schreef Bart het volgende:
[..]
De josti vernielde bushokjes. Mag je zelf raden of het straattuig is of onschuldige omstaander.
Nou ja, ik upload zo wel even wat foto's van wat er nu voor de deur staat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:08 schreef Parkinson_XTC het volgende:
had ergens iets gelezen dat hij daar even stopte omdat hij bekenden zag en toen de politie eraan kwam hij er vandoor ging om er niet mee geassocieerd te worden..
kans is groot natuurlijk dat dit gewon een bullshit excuus is, maar daarom vroeg ik het dus omdat ik dacht dat jij meer info had gezien het feit dat je er voor de deur stond.
Ja hoor, dacht ik al...quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:24 schreef Bart het volgende:
Dit zijn de rouwende vriendjes hier in de straat.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Clickable.
Even zien. Ik zie meerdere petjes, trainingsbroeken en scooters.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:24 schreef Bart het volgende:
Dit zijn de rouwende vriendjes hier in de straat.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Clickable.
Een coma duurt normaal nooit langer dan een paar weken. Dan is de hersenstam hersteld en komt de patient weer bij. Echter overlijden er zeer veel patienten omdat de hersenstam definitief kapot is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.webregio.nl/gr(...)rder-overleden-.aspx
Twee weken in coma, zouden ze de stekkers eruit hebben gehaald?
inderdaad, dit stelt te weinig voor om voor te rellen.quote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:20 schreef Klonterpot het volgende:
Zal vast niet onterecht zijn geweest.
Schijnbaarquote:
Terecht.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:08 schreef Aylin het volgende:
ik kan sommigen van jullie echt niet geloven... jullie vinden het niet erg dat hij is overeden omdat hij MOGELIJK betrokken was bij het bekladden van een bushokje.. Shit man, we behandelden de genocide plegende Milosevic zelfs beter, sommige mensen hebben echt geen hart!
Tja, als de politie zegt 'stop in naam der wet' en jij negeert dat - dan zijn de gevolgen voor jezelf en heb ik er weinig medelijden mee.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:08 schreef Aylin het volgende:
ik kan sommigen van jullie echt niet geloven... jullie vinden het niet erg dat hij is overeden omdat hij MOGELIJK betrokken was bij het bekladden van een bushokje.. Shit man, we behandelden de genocide plegende Milosevic zelfs beter, sommige mensen hebben echt geen hart!
Wat hierboven gezegd wordt. Waarom zou je wegvluchten als de politie je aanhoudt? Als je niets gedaan hebt, dan word je meegenomen naar het bureau, dan komen ze erachter dat je onschuldig bent, en dan kan je levend en wel weer naar huis. Ik zie geen enkele reden waarom een onschuldig iemand zou vluchten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:08 schreef Aylin het volgende:
Tuurlijk begrijp ik dat het een ongeluk kan zijn, maar het feit dat sommige mensen het totaal niet erg schijnen te vinden raakt mij gewoon, ongelooflijk vind ik het!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:26 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Terecht.
Echter, de vraag is... hoe is het zo ver kunnen komen?!
Das inderdaad dom, maar in jouw beredenering mag zo iemand dus dood? Kom op man, ik hoop dat je dat niet meent..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Tja, als de politie zegt 'stop in naam der wet' en jij negeert dat - dan zijn de gevolgen voor jezelf en heb ik er weinig medelijden mee.
Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt, waarom reed hij weg? Ik heb gelezen (en natuurlijk weet ik niet wat nu de waarheid is) maar dat ie mensen juist aansprak om daarmee te stoppen, dat toen de politie er aan kwam en hij toen weggereden is omdat hij niet als medeplichtig gezien wilde worden. Tuurlijk kan dit ook een lulverhaal zijn, maar had hij het dan alsnog met de dood moeten bekopen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat hierboven gezegd wordt. Waarom zou je wegvluchten als de politie je aanhoudt? Als je niets gedaan hebt, dan word je meegenomen naar het bureau, dan komen ze erachter dat je onschuldig bent, en dan kan je levend en wel weer naar huis. Ik zie geen enkele reden waarom een onschuldig iemand zou vluchten.
Dus tja, dan zijn inderdaad de consequenties voor jezelf. Als ie zich gewoon fatsoenlijk gedragen had, dan had ie niet hoeven wegvluchten. Als ie zich niet fatsoenlijk gedragen had, dan had ie nog steeds niet horen wegvluchten, en dan had ie dus ook nog steeds geleefd. Maar hij koos ervoor om zich zowel niet aan de wet te houden, alsmede om weg te vluchten. Dan is het jammer maar helaas als je dan iets overkomt. Twee keer had ie het juiste kunnen doen, twee keer doet ie het verkeerde.
Hij had het niet met de dood hoeven bekopen, en uiteraard is het triest, maar ik blijf erbij dat het zijn eigen schuld is. De politie had heel mooi het kenteken kunnen noteren, maar zowel de politie als ik weet dat scootertjes van mensen die bushokjes intrappen regelmatig gejat zijn, waardoor je geen kloot aan het kenteken hebt. Daarbij was het 's nachts, waarschijnlijk gebeurde een en ander vrij snel, dikke kans dat er niet eens een kenteken te noteren viel. Dus zoveel mogelijkheden om iemand te pakken zijn er niet. Terecht dat de politie er achteraan gaat. Het gebeurt al veel te veel dat mensen zomaar wegkomen met asociaal gedrag. Gaat de politie er achteraan, dan kunnen er tragische dingen gebeuren, helaas, maar de oorzaak ligt echt niet bij de politie. Pak het probleem bij de bron aan zeg ik altijd, en dat doe je niet door mensen die de wet overtreden maar te laten ontkomen zodra er ook maar het minste risico voor de dader optreedt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:24 schreef Aylin het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt, waarom reed hij weg? Ik heb gelezen (en natuurlijk weet ik niet wat nu de waarheid is) maar dat ie mensen juist aansprak om daarmee te stoppen, dat toen de politie er aan kwam en hij toen weggereden is omdat hij niet als medeplichtig gezien wilde worden. Tuurlijk kan dit ook een lulverhaal zijn, maar had hij het dan alsnog met de dood moeten bekopen?
De politie had kenteken kunnen noteren etc, er waren genoeg mogelijkheden geweest om hem alsnog te pakken en dan had ie ook een straf gekregen voor het wegvluchten, dit was echt onnodig geweest.
Ik zeg niet dat de politie het met opzet heeft gedaan ofzo, maar het feit dat, hoe het verhaal ook zou luiden, niemand (bijna niemand) het erg schijnt te vinden vind ik echt schandalig. Man, het is een kind dat is overleden!
ja, dat bedoel ik... hoe het zo ver is kunnen komen dat mensen er niet koud of warm van worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:18 schreef Aylin het volgende:
[..]
Tuurlijk begrijp ik dat het een ongeluk kan zijn, maar het feit dat sommige mensen het totaal niet erg schijnen te vinden raakt mij gewoon, ongelooflijk vind ik het!
Oke, nou fijn dat je het iig triest vindt, dat vond ik namelijk niet zo naar voren komen in je post hiervoor.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Hij had het niet met de dood hoeven bekopen, en uiteraard is het triest, maar ik blijf erbij dat het zijn eigen schuld is. De politie had heel mooi het kenteken kunnen noteren, maar zowel de politie als ik weet dat scootertjes van mensen die bushokjes intrappen regelmatig gejat zijn, waardoor je geen kloot aan het kenteken hebt. Daarbij was het 's nachts, waarschijnlijk gebeurde een en ander vrij snel, dikke kans dat er niet eens een kenteken te noteren viel. Dus zoveel mogelijkheden om iemand te pakken zijn er niet. Terecht dat de politie er achteraan gaat. Het gebeurt al veel te veel dat mensen zomaar wegkomen met asociaal gedrag. Gaat de politie er achteraan, dan kunnen er tragische dingen gebeuren, helaas, maar de oorzaak ligt echt niet bij de politie. Pak het probleem bij de bron aan zeg ik altijd, en dat doe je niet door mensen die de wet overtreden maar te laten ontkomen zodra er ook maar het minste risico voor de dader optreedt.
Ik denk dat daar inderdaad absoluut het antwoord ligt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:03 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
ja, dat bedoel ik... hoe het zo ver is kunnen komen dat mensen er niet koud of warm van worden.
en ik denk dat het antwoord gewoon ligt in het gevoel van straffeloosheid dat er heerst als het gaat om straatcriminaliteit etc...
Ja inderdaad, als je niet direct doet wat een politieagent zegt verdien je te sterven.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Tja, als de politie zegt 'stop in naam der wet' en jij negeert dat - dan zijn de gevolgen voor jezelf en heb ik er weinig medelijden mee.
Dat is zeker die wijk in de buurt van dat Horizon College bij de Hoef (als ie nog bestaat, ben er een tijdje niet geweest)quote:
Waar staat dat? Ik lees enkel dat iemand die met vuur speelt... Natuurlijk verdiende hij dit niet, maar het is gewoon zijn eigen schuld. Vergelijk het met iemand die een doorgeladen vuurwapen gaat schoonmaken, en zichzelf vervolgens doodschiet. Heel sneu, maar ja, wie gaat er dan ook een geladen wapen schoonmaken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:21 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ja inderdaad, als je niet direct doet wat een politieagent zegt verdien je te sterven.
Klopt. Hier was het.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:23 schreef Grielen het volgende:
[..]
Dat is zeker die wijk in de buurt van dat Horizon College bij de Hoef (als ie nog bestaat, ben er een tijdje niet geweest)
quote:Jonge straatrovers belagen agent
Uitgegeven: 6 juni 2010 18:06
Laatst gewijzigd: 6 juni 2010 18:06
AMSTERDAM - Drie jonge straatrovers zijn zaterdagnacht in Amsterdam een agent aangevlogen toen die de jongens wilde aanhouden.
© ANP
De knapen, twee van 14 jaar en één van 17, schopten en sloegen de agent en probeerden zijn dienstwapen af te pakken.
Andere agenten schoten te hulp en slaagden erin de tieners te overmeesteren, meldt de politie.
De agent heeft zich in een ziekenhuis laten behandelen. Hoe ernstig zijn verwondingen zijn, kon een woordvoerder van de politie niet zeggen.
Beroofd
Ook een man die door de Amsterdammers was beroofd op de Buiksloterdijk in Amsterdam Noord moest naar het ziekenhuis. Hij werd mishandeld en raakte zijn fiets aan de jongens kwijt. Hij heeft na zijn bezoek aan het ziekenhuis aangifte gedaan.
Idd jammer, maar ik vind het wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:17 schreef Aylin het volgende:
[..]
Ik denk dat daar inderdaad absoluut het antwoord ligt.
Erg jammer dat men er op deze manier (met deze houding) mee om gaat.
quote:
Lieve Aylin,quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:08 schreef Aylin het volgende:
inderdaad, zie:quote:Op zondag 6 juni 2010 19:03 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Idd jammer, maar ik vind het wel begrijpelijk.
Machteloosheid en frustratie kent vele uitingen en zolang de échte problemen niet aangepakt worden, kan men het "het volk" ook moeilijk kwalijk nemen als er (steeds) minder genuanceerd op gereageerd wordt.
Jammer...quote:Op zondag 6 juni 2010 19:00 schreef Parkinson_XTC het volgende:
het zijn ook alle andere incidenten waarbij "jongeren" en politie betrokken zijn...
bij elk bericht zoals bijv. deze van vandaag, heb ik steeds minder sympathie voor zo'n kutjong als die schade oploopt.:
[..]
Wauw... Hij heeft zichzelf overreden, knap hoor!quote:Op zondag 6 juni 2010 19:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lieve Aylin,
Het is kut voor die jongen dat dit is gebeurd, maar het is wel EXACT het RISICO DAT JE NEEMT als je VLUCHT VOOR DE POLITIE. Ze hebbenhem niet expres overreden. Ik vind het lullig voor hem, maar HIJ nam een risico, HIJ heeft zichzelf in feite doodgereden. Nogal een verschil met hoe we gevangenen horen te behandelen heh?
Hakan had gewoon braaf moeten stoppen voor de politie. En als hij nu ook nog eens geen bushokjes had gesloopt was er helemaal niets aan de hand geweest.
Oftewel; lullig en kut voor zijn familie en vrienden maar Hakan heeft het zichzelf aangedaan. Niemand anders.
Natuurlijk kan het niet de bedoeling zijn dat er zomaar mensen aan- en doodgereden worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:08 schreef Aylin het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |