En dan bij de buren binnen kijken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan je dat raam in de keuken niet alsnog maken![]()
Haha, dat wordt wel erg gezellig denk je ook niet? In principe hebben we een enorm raam in de keuken aan de voorkant, 2 meter breed en 1,5 hoog ofzo dus genoeg licht dat binnenvalt hoor!quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan je dat raam in de keuken niet alsnog maken![]()
We kijken graag mee met het inrichtenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef -Maartje- het volgende:
Potentie heeft het zeker! Wat we daar mee gaan doen, tja... daar komt zowel het voor- als nadeel van nieuwbouw bij kijken. Leuk zo'n 'blanc canvas' want je kunt er alles mee doen wat je wil; Je zit niet met de fluoriserende muur, de oerlelijke keuken of de schrootjes die de vorige bewoners zo gezellig vonden. Maar aan de andere kant is t wel lastig hoor, zo'n ruimte inkleuren die je voorlopig alleen nog goed op papier hebt staan en moeilijk goed in te schatten is tijdens de bouw! Qua inrichting wordt het ongeveer modern meets gezellig, hoe we dat gaan bewerkstelligen is nog even de vraag
Dit zijn standaard plattegronden inderdaad, ik heb er ook veel mee gewerkt in het verleden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef wildcardxxl het volgende:
Wat grappig dat je deze huizen nu overal tegen komt, collega van mij heeft hier precies hetzelfde (Coevorden) gaan hier weg voor 155k.
Leuke functionele huizen voor starters:) Zolders zijn ook echt groot en functioneel.
Ga hem volgen:)
Je doet je ondertitel eer aanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:21 schreef 100% Tukker het volgende:
Vloerverwarming is voor paupers. Luchtverwarming 4 teh win!111!!
Onze huizen zijn iets duurder (met koopgarant nu 184, waarde van 230). Locatie is natuurlijk ook wel wat anders, Groningen. Hele woningen worden energiezuinig gebouwd. Warmtepomp-systeem, hele huis dus vloerverwarming, warmteterugwin-installatie, douche-wtw enzovoort. Ik weet niet of dat bij de huizen die jij hebt gezien in Coevorden ook zo is? Plattegronden zullen inderdaad wel vrij standaard zijn, we gaan niet schuiven met muren oid. Genoeg ruimte voor kastruimte elders in het huis & lijkt me zelf ook wel prettig.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef wildcardxxl het volgende:
Wat grappig dat je deze huizen nu overal tegen komt, collega van mij heeft hier precies hetzelfde (Coevorden) gaan hier weg voor 155k.
Leuke functionele huizen voor starters:) Zolders zijn ook echt groot en functioneel.
Ga hem volgen:)
ben benieuwd! heb je ook een afbeelding/tekening ervan?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:50 schreef -Maartje- het volgende:
Vandaag op pad voor de keuken, we zijn er vrijwel uit wat het gaat worden! Het wordt een hoekkeuken met twee losstaande kasten; vaatwasser/spoelkast/le-mans kast aan raamzijde, 2 brede ladekasten van 80 cm aan de muur met daarop brede inductieplaat, hoge kast met koel-vriescombinatie en tegen de lange muur richting de kamer twee halfhoge kasten met serviesruimte en een combi-oven erin. Acryl Hoogglans wit van Hacker met Siemens apparatuur, composiet donkergrijs blad en een greeplijst. Hij wordt mooi! Voor we de handtekeningen zetten op de offerte nog even wat navragen (niet nagevraagd of er standaard demping in de ladesystemen van Hacker zit bijvoorbeeld). Wie recensies (goed of slecht) over hacker en/of acryl hoogglans keukenfronten heeft, ik hoor het graag!
Nee, nog geen (kloppende) tekeningen. Als die er zijn zal ik die natuurlijk even komen showenquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:09 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
ben benieuwd! heb je ook een afbeelding/tekening ervan?
Begrijp ik nu goed dat je laminaat gaat gebruiken i.c.m vloerverwarming?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:30 schreef -Maartje- het volgende:
[..]
Nee, nog geen (kloppende) tekeningen. Als die er zijn zal ik die natuurlijk even komen showen![]()
Verder gaan we nu eerst verder bezig met de vloer. Voor wie nieuwsgierig is, even zoeken op Mflor Authentic Oak Tanoak, dat is de vloer waar we nu aan zitten te denken. Pff, moeilijk hoor dat soort dingen uitkiezen die je niet zo snel meer gaat veranderen mocht het toch niet helemaal goed uitpakken.en ik zijn het niet altijd in dingen eens ook haha, dus al die keuzes die er nog gaan komen...
Laminaatvloeren kunnen in combinatie met een vloerverwarming gebruikt worden, maar er moet wel rekening worden gehouden met de isolerende werking van hout. Daardoor wordt het effect van een vloerverwarming minderquote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:54 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat je laminaat gaat gebruiken i.c.m vloerverwarming?
Kan dit zomaar of moet je een speciaal type laminaat nemen.
Nee Dichterbijer, verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:54 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat je laminaat gaat gebruiken i.c.m vloerverwarming?
Kan dit zomaar of moet je een speciaal type laminaat nemen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:02 schreef -Maartje- het volgende:............
Bovendien ben ik volop aan het kijken wat we straks met onze tuin zouden willen doen. Voor iedereen met goede tips en ideeën voor een relatief kleine tuin (ws. iets van 5 meter diep en 5,5 meter breed), laat maar horen!
je koopt het toch? dan mag je het toch wel gewoon wit oid vervenquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:03 schreef -Maartje- het volgende:
Vanavond zijn we wezen kijken bij de bouwplaats. De bouw van de huurwoningen gaat hard. Binnenkort starten ze als het goed is met het optrekken van onze eerste muren. Hieronder twee foto's om te laten zien welke kleur steen we krijgen en welke kleuren onze kozijnen worden:
[ afbeelding ]
Achterkant van het huis krijgen wij een schuifpui die vermoedelijk geheel deze rode kleur zal krijgen.
[ afbeelding ]
Ons keukenraam aan de voorkant van het huis zal deze kanariegele kleur krijgen. We schrokken een beetje dat het echt felgeel is, kwestie van wennen hoop ik. Volgens mij mogen we na verloop van tijd ook groot buurtoverleg doen om het over te kunnen schilderen in een ander kleurtje.
Om het kleurrijke geheel af te maken wordt onze voordeur echt behoorlijk blauw, maar daar is mee te leven. We hebben restricties in ons koopcontract voor het veranderen van de kleuren, dus voorlopig zullen de kozijnen die kleuren van buiten in ieder geval houden. Weet iemand of het mogelijk is om buitenkant van de kozijnen die kleuren te laten maar binnenkant van de kozijnen wit?
Je wil niet weten waaraan jij je als koper dient te houden als je een huiskoopt... ik heb thuis nu een concept koopcontract liggen, je mag erin wonen maar verder niksquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:38 schreef Dulk het volgende:
[..]
je koopt het toch? dan mag je het toch wel gewoon wit oid verven
Nee je bent overgeleverd aan de grillen van de architectquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:38 schreef Dulk het volgende:
[..]
je koopt het toch? dan mag je het toch wel gewoon wit oid verven
Wat een ruimtequote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:34 schreef -Maartje- het volgende:
Toch gelukt! Hieronder 2 tekeningen om een impressie te geven van onze keuken!
Plattegrond:
[ afbeelding ]
Zicht vanuit de woonkamer:
[ afbeelding ]
Binnenkant mag volgens mij wel. Heb ik in mijn studentenkamer ook gedaan, na nagevraagd te hebben. En dat was gewoon huur.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:03 schreef -Maartje- het volgende:
. Weet iemand of het mogelijk is om buitenkant van de kozijnen die kleuren te laten maar binnenkant van de kozijnen wit?
ziet er leuk uit, maar bij de afzuigkap heb je toch ook een raam(staat in tekening) of ben ik nou gekquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:34 schreef -Maartje- het volgende:
Toch gelukt! Hieronder 2 tekeningen om een impressie te geven van onze keuken!
Plattegrond:
[ afbeelding ]
Zicht vanuit de woonkamer:
[ afbeelding ]
Is dat niet veel duurder in aanschaf dan vloerverwarming?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:21 schreef 100% Tukker het volgende:
Vloerverwarming is voor paupers. Luchtverwarming 4 teh win!111!!
Ja, we zijn een heel stuk verder!quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:15 schreef Mixende_match het volgende:
oo okee, dit is idd wat makkelijker denk!
inmiddels al stuk verder met de bouw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |