Zilvere auto?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:06 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Dan kom je dus bij goudkleurig uit.
Maar waarom spreken we dan van een zilvere auto?
Dat doen we niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:06 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Dan kom je dus bij goudkleurig uit.
Maar waarom spreken we dan van een zilvere auto?
Stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden eindigen allemaal op -n behalve plastic en aluminium.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:00 schreef Jotcha het volgende:
Kan het niet goude zijn als je kleur bedoelt in plaats van mareriaal?
Neejoh. GoudeNNNNN.quote:Op donderdag 3 juni 2010 @ 18:00 schreef Jotcha het volgende:
Kan het niet goude zijn als je kleur bedoelt in plaats van mareriaal?
Plasticn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden eindigen allemaal op -n behalve plastic en aluminium.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:07 schreef Heroinjunk het volgende:
Rik je lult echt uit je nek, want ik heb nog nooit iemand "zilvere" zien schrijven.
quote:Ongeveer 69.300 resultaten (0,31 seconden)
Bedoelde u: "zilveren"
Dat bedoel ik dus. Ook geeft mijn spellingscontrole hem als fout aan en geeft als verbetering "zilveren" aan.quote:
En cadmium?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden eindigen allemaal op -n behalve plastic en aluminium.
Huh.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Verder schrijf je kleuren zoals wit en zwart nooit als witten en zwarten.Waarom zou je gouden en zilveren dan spontaan als goude en zilvere gaan schrijven.
Noem eens een zin waar je dat als bijv naamwoord kunt gebruikenquote:
Mja, mij werd op de basisschool ook allemaal onzin geleerd, vandaar dat er ook nog een middelbare school achteraan komtquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:09 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Zo werd het ons op de basisschool serieus geleerdHouten, glazen etc.
Hmm?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Verder schrijf je kleuren zoals wit en zwart nooit als witten en zwarten.Waarom zou je gouden en zilveren dan spontaan als goude en zilvere gaan schrijven.
Dat is precies andersom?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, maar daar heeft Rik niet goed opgelet blijkt wel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mja, mij werd op de basisschool ook allemaal onzin geleerd, vandaar dat er ook nog een middelbare school achteraan komt
Ik snap het verband tussen de eerste en tweede zin niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Als bijvoeglijke naamwoord.Ik schrijf niet "De witten auto".
Maar de witte auto. En waarom dan ook niet zilvere i.p.v. Zilveren auto?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Als bijvoeglijke naamwoord.Ik schrijf niet "De witten auto".
De cadmium legering was kankerduur.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Noem eens een zin waar je dat als bijv naamwoord kunt gebruiken?
Hoezo niet?quote:
Maar goud heb je niet echt als kleur. Als je snapt wat ik bedoelquote:Op donderdag 3 juni 2010 @ 18:09 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Zo werd het ons op de basisschool serieus geleerdHouten, glazen etc.
Ik denk dat het anders is en dan begin je maar gelijk zo? Als je nou met een fatsoenlijke bron zou komen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:11 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, maar daar heeft Rik niet goed opgelet blijkt wel.
Wordt cadmiumlegering dan niet één woord?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:11 schreef Bravebart het volgende:
[..]
De cadmium legering was kankerduur.
Daarom.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:11 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Maar de witte auto. En waarom dan ook niet zilvere i.p.v. Zilveren auto?
Ach kerel, ga ff lekker huilen in een hoekje.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:12 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders is en dan begin je maar gelijk zo? Als je nou met een fatsoenlijke bron zou komen.
ZoekresultatenBedoelde u: cadmium legering Top 2 resultaten weergegevenquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wordt cadmiumlegering dan niet één woord?
Les 1.quote:Op donderdag 3 juni 2010 @ 18:11 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Maar de witte auto. En waarom dan ook niet zilvere i.p.v. Zilveren auto?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:12 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders is en dan begin je maar gelijk zo? Als je nou met een fatsoenlijke bron zou komen.
Nopequote:Op donderdag 3 juni 2010 18:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wordt cadmiumlegering dan niet één woord?
Ik deel je mening gewoon niet, dan kan je je nog wel gedragen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ach kerel, ga ff lekker huilen in een hoekje.Als je net als Sjoegiewoegie gaat reageren, ga je maar lekker naar R&P.
Oh, dan die ook dusquote:
Flikker op man, jij gaat meteen huilen om een opmerking die sarcastisch bedoeld is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:14 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ik deel je mening gewoon niet, dan kan je je nog wel gedragen.
Ik denk wel meer nog, maar om alle debiele uitzonderingen op te sommen wordt niemand vrolijk vanquote:
Je slaat de ijzeren spijker op zijn kop.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:15 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik denk wel meer nog, maar om alle debiele uitzonderingen op te sommen wordt niemand vrolijk van
Dik wijf, ga huilen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 @ 18:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Flikker op man, jij gaat meteen huilen om een opmerking die sarcastisch bedoeld is.Zal ik dan ook maar gaan huilen omdat Ren met sarcasme tegen mij zegt dat ik een dik wijf ben ofzo?
Mijn god zeg.
De grijze spijker?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je slaat de ijzeren spijker op zijn kop.
Kan je nou niet één seconde normaal tegen me te praten, zonder "flikker op" en dergelijke?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Flikker op man, jij gaat meteen huilen om een opmerking die sarcastisch bedoeld is.Zal ik dan ook maar gaan huilen omdat Ren met sarcasme tegen mij zegt dat ik een dik wijf ben ofzo?
Mijn god zeg.
Dat is een kleur, geen materiaal.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |