Tssk, ook weer lekker, ja zij is overreden door een bulldozer.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Is dat niet die doos die voor een bulldozer ging liggen? Tja, nog steeds een trieste zaak natuurlijk maar kom op zeg...
quote:Rachel Corrie
Rachel Corrie (Olympia (Washington), 10 april 1979 - Rafah (Gazastrook), 16 maart 2003) was een Amerikaanse vredesactiviste. Zij was lid van de International Solidarity Movement (ISM).
Corrie zou volgens omstanders moedwillig omvergereden zijn door een Israëlische bulldozer, toen zij zich samen met andere activisten opstelde voor een huis dat het Israëlische leger plat wilde walsen. Volgens andere bronnen wilde ze een wapentunnel beschermen en geen huis. Corrie overleed aan haar verwondingen in het ziekenhuis.
Het Israëlische tweede televisienet wijdde een programma aan het incident. Volgens een onderzoek van het Israëlische leger was het een ongeluk, omdat de bestuurder de Amerikaanse activiste niet kon zien. Israël heeft begin 2005 de vernieling van Palestijnse huizen na aanslagen gestaakt
Vind je dat zelf ook niet (laat ik netjes blijven) 'een beetje onhandig'?quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja bulldozers die Palestijnse Huizen aan het afbreken waren.
Dat zijn dus ook metalen staven waarmee je iemand dood kunt slaan. Ik hoop echt dat je dat niet negeert.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, voor mij is het eerder omgekeerd, tentstokken en hengels als wapens betitelen en van daaruit zeggen dat je uit was op een gewelddadige confrontatie, dat slaat nergens op. En ja, het zijn tentstokken, voor die grotere evenementen/leger tenten, aan die ringen wordt het tentdoek vastgebonden.
Dat doet er niks aan af. De aantallen wapens, of speelgoed zoals jij het noemt, duid er duidelijk op dat men er klaar voor was. En diverse filmpjes van interviews bevestigen ook dat men vooraf de voorkeur gaf als martelaar te sterven boven de goederen in Gaza te krijgen. (zijn hier ook getoond)quote:C'mon zeg, je kan toch wel denken of niet? Dan kan je toch ook wel bedenken dat als je echt uit bent op een gewelddadige confrontatie je wel iets beters meeneemt dan tentstokken en hengels of 1 katapult. En ja, de messen uit de keuken hadden ze ook beter thuis kunnen laten, en die ene rituele dolk al helemaal, maar al met al is het als 'bewapening' een lachertje, het zijn gebruiksvoorwerpen die als wapen gebruikt kunnen worden, maar meer ook niet.
ja, de schietgrage cowboys zullen berecht worden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:41 schreef capricia het volgende:
Zijn we er nu al uit wiens schuld het is?
Ik denk dat alles uit For a few dollars more allang verjaard is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:45 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ja, de schietgrage cowboys zullen berecht worden.
Dat kwam gewoon omdat ze niet beschikten over de juiste vergunningen. Dat men daar dan weer een andere reden achter gaat zoeken is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja bulldozers die Palestijnse Huizen aan het afbreken waren.
Je kan lezen toch, dan zou je moeten weten dat ik weet dat je deze gebruiksvoorwerpen inderdaad als wapen kan gebruiken .. maar dat is dus bij een heleboel dingen zo. Als je uitgaat van wat en normaal mens zo in huis en schuur en gereedschapskist heeft zijn we blijkbaar allemaal uit op geweld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:35 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat zijn dus ook metalen staven waarmee je iemand dood kunt slaan. Ik hoop echt dat je dat niet negeert.
Ik zag een fimpje van een of ander figuur op Hamas TV die zei dat de kapitein van de vloot zei dat .. dat vind ik persoonlijk niet bijster geloofwaardig. En ik zag een filmpje van een vrouw op die boot, daarvan zou de ondertiteling niet kloppen, een vaag filmpje van wat zingende gasten waar je maar moet geloven dat die inderdaad iets met deze hele tocht te maken hebben. Voor de rest, tja, hoe leg ik dat uit, het is ander volk, in taalgebruik vaak vrij bloemrijk/dramatisch .. de verbale bereidheid om te sterven voor een zaak kom je wel vaker tegen maar moet je niet letterlijk nemenquote:Dat doet er niks aan af. De aantallen wapens, of speelgoed zoals jij het noemt, duid er duidelijk op dat men er klaar voor was. En diverse filmpjes van interviews bevestigen ook dat men vooraf de voorkeur gaf als martelaar te sterven boven de goederen in Gaza te krijgen. (zijn hier ook getoond)
Als je dat niets zegt...
http://www.twitty.nl/news(...)oten-naar-gaza/6276/quote:Israël stuurt hulpgoederen uit boten naar Gaza
Uitgegeven: 2010-06-03 09:19:59
Israël heeft een deel van de lading hulpgoederen van de flottielje die maandag door commando's werd aangevallen in vrachtwagens geladen en naar de Gazastrook gestuurd. De flottielje bestond uit zes schepen.
In totaal werden twintig trucks met hulpgoederen richting Gaza gestuurd. De lading betrof onder andere rolstoelen, speelgoed, kleding en medicijnen.
De Hamas-autoriteiten in de Gazastrook weigerden de spullen in eerste instantie, vergezeld van de eis dat Israël alle goederen die zich aan boord van de schepen bevonden diende over te dragen. Later werd gezegd dat de lading uit de vrachtwagens wel zou worden geaccepteerd
Omdat ze inzien dat het natuurlijk een raar statement maakt deze eerst te weigeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:00 schreef kahaarin het volgende:
Oh, de goederen worden nu wel geaccepteerd:
[..]
http://www.twitty.nl/news(...)oten-naar-gaza/6276/
Zo, haar dood heeft dus ook veel nut gehad.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tssk, ook weer lekker, ja zij is overreden door een bulldozer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie
[..]
Inderdaad, maar goed, de spullen zijn nu in Gaza of onderweg, hopelijk binnenkort ook netjes verdeelt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat ze inzien dat het natuurlijk een raar statement maakt deze eerst te weigeren.
Ik hoop dat de spullen ook echt naar de inwoners gaan en niet in hamas-handen blijven.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:57 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Je blijft maar draaien. Mij best.
Hier de qoute uit de vorige thread waar je duidelijk bent:
[..]
M.a.w. zijn er volgens jou maar 2 filmpjes beschikbaar die ook nog eens door alleen de IDF zijn vrijgegeven. De rest is in beslag genomen.
En dat klopt dus niet omdat hier alweer matig toegeeft dat die reporters op de schepen zelf ook beelden naar buiten hadden gebracht.
Maar ik laat het rusten. Je blijft draaien en wilt geen haar toegeven. Blijkbaar kun je alleen op die wijze discussiëren.
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, laten we eerlijk wezen: sommige users proberen het nog recht te praten als Israel een atoombom op Libanon flikkert. Anderzijds heb je ook figuren die elk incident aangrijpen om Israel aan te vallen. Dat maakt deze discussie zo irritant.
Veel plezier!quote:Daarom ga ik maar in de zon liggen en genieten van mn vrije dag
Ik ben echt benieuwd wat eer gaat gebeuren met dat schip, ISR heeft gezegd dat ze het koste wat kost tegen gaan houden en Ierland heeft ook heel duidelijk een standpunt ingenomen.quote:Iers schip op weg naar Gaza verhoogt spanning tussen EU en Israël (en)
- Hoofdinhoud Met dank overgenomen van EU observer, gepubliceerd op 3 juni 2010, 9:37.
EUOBSERVER / BRUSSELS - As an Irish ship carrying humanitarian aid continues to sail for Gaza, Ireland has found itself hurled into the forefront of tensions between Israel and the European Union.
On Wednesday (2 June), the Irish government warned Israel for a second time to let the boat, whose passengers count among their number five Irish nationals, including a former UN deputy secretary general and a Northern Irish Nobel peace prize laureate, carry on to its destination and deliver its cargo without hindrance.
The Irish Taoiseach, or prime minister, Brian Cowen i said that the ship, which he described as Irish-owned, should be allowed to complete its mission, telling the country's parliament that Dublin has been in close contact with the boat, the MV Rachel Corrie, named after an American university student and peace activist who was killed by an Israeli army bulldozer while attempting to prevent the demolition of a Palestinian home in 2003.
The boat, carrying cement, teaching materials and toys, had intended to take part in the flotilla that was attacked earlier this week but had been delayed by technical problems.
Foreign minister Micheal Martin told the Israeli ambassador to Ireland that the government expects the ship not to be touched so long as it is in international waters, saying Dublin would take diplomatic steps if Israel does not comply.
"We have continued to make it clear to the Israeli government ... that we want maximum restraint and we do not want any interception in international waters," he said. "It has been a terrible week in terms of the loss of life and there is now an obligation on all involved to reduce tensions."
"It is extremely important that we do not have a repeat of what happened earlier this week," he added.
Separately, an Irish government minister attacked what he called the "incoherence" of the European Union's policy towards Israel.
John Gormley, the environment minister and leader of the Greens, the minority party in coalition with the governing centre-right Fianna Fail, said: "We don't have that coherent response at a foreign policy level. That's what's required and if we had that I think Israel would listen."
"But at the moment they can act with virtual impunity because of the incoherence at European level and because they continue to get not just outright support but tacit support as well from the US."
Speaking from the ship, the former UN senior official, Denis Halliday, also suggested the EU could go further, saying he would like to see the EU and the US support Dublin's demand that Israel allow the Rachel Corrie unmolested passage.
"We feel that, like the UN, the EU has failed the Palestinians and we feel that the EU could exert more pressure in terms of trade links, which the Israelis are very dependent on," he said.
Illustrating the division at the EU level, on the same day in New York, European states were on opposite sides of a decision to send a UN inquiry committee to the region.
The UN Human Rights Council, which has been attacked in the past by Israel for the membership of UN member countries with poor human rights records, passed a resolution dispatching an international committee of inquiry to investigate the attack on the Gaza flotilla. A total of 32 countries voted in favour of the inquiry, but Italy, which supports Israeli membership of the EU, and the Netherlands voted against. The sole EU member state to support the move was Slovenia, alongside non-EU European countries Norway and Bosnia-Herzegovina. Belgium, France, Hungary, Slovakia and the UK abstained, as did non-EU state Ukraine.
Also on Wednesday, members of the Irish parliament's foreign affairs committee criticised the Israeli ambassador to the country for a last-minute cancelling of an appearance before the body.
The chairman of the committee, Michael Woods, described the truancy "almost without precedent" and "most disappointing."
Separately, according to Irish media reports, Mr Martin is planning to expel an Irish diplomat from the country in relation to the fake passport scandal from earlier this year in which a mysterious death squad, widely believed to be composed of Israeli Mossad agents, employed fake Irish and other EU passports while on a mission to assassinate a Hamas i leader in Dubai.
Mr Martin will hold off on the move for a few weeks however, waiting until the current dispute over the Gaza flotilla subsides.
Waarom niet? Als we mensen gaan beoordelen op wat wij denken dat ze willen ipv op wat ze zelf zeggen dan is het einde helemaal zoek. Dat het niet goed in jouw versie past is iets anders, maar je kan niet dingen die mensen zelf zeggen negeren omdat het niet in jouw mooie verhaal past.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:57 schreef moussie het volgende:
[..]
.. de verbale bereidheid om te sterven voor een zaak kom je wel vaker tegen maar moet je niet letterlijk nemen
Zodra het buiten internationale wateren is kan het gewoon tegengehouden worden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:20 schreef kahaarin het volgende:
Wat meer info:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat eer gaat gebeuren met dat schip, ISR heeft gezegd dat ze het koste wat kost tegen gaan houden en Ierland heeft ook heel duidelijk een standpunt ingenomen.
Ferme taal van Ierland. Dat er nog maar vele landen mogen volgen, al zal dat van ons wel te huiverig zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:20 schreef kahaarin het volgende:
Wat meer info:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat eer gaat gebeuren met dat schip, ISR heeft gezegd dat ze het koste wat kost tegen gaan houden en Ierland heeft ook heel duidelijk een standpunt ingenomen.
Ja, dat klopt, dat zegt de Ierse PM ook toch?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zodra het buiten internationale wateren is kan het gewoon tegengehouden worden.
Waarom? Moeten we mensen promoten die een militaire blokkade willen doorbreken? Lijkt me raar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ferme taal van Ierland. Dat er nog maar vele landen mogen volgen, al zal dat van ons wel te huiverig zijn.
Omdat niet vaak genoeg duidelijk gemaakt kan worden dat de blokkade van Gaza onmenselijk is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:26 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom? Moeten we mensen promoten die een militaire blokkade willen doorbreken? Lijkt me raar.
Daar komt het op neer jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:09 schreef Madridista het volgende:
Let me get this straight.
Schepen met hulpgoederen gaan naar Gaza.
Israel entert de schepen op internationale wateren.
Israel beschuldigt de activisten van het brengen van zware wapens naar Hamas, (Net als dat er zogenaamd "massavernietigingswapens" waren in Irak)
Terwijl er tot nu toe alleen maar stokken zijn gevonden op de schepen.
Israel gebruikt zware wapens i.p.v. traangas etc, waardoor er doden vallen.
Israel beschuldigt de activisten, omdat "ze niet mee wilden werken", terwijl je op internationale wateren niet hoeft te luisteren naar Israel. Op internationale wateren mag je jezelf verdedigen tegen iedereen die je schip enteren. Daarbij maakt het dus niet uit wie het eerst begonnen is met het geweld. Je mag jezelf verdedigen als iemand je schip binnenvalt.
En toch blijven sommige mensen volhouden dat Israel gelijk heeft
Raketaanvallen en aanslagen door hamas zijn dat natuurlijk wel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat niet vaak genoeg duidelijk gemaakt kan worden dat de blokkade van Gaza onmenselijk is.
Ohhhh, onmenselijk? Hoe dat zo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat niet vaak genoeg duidelijk gemaakt kan worden dat de blokkade van Gaza onmenselijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |