abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82266002
Amnesty International heeft een rapport gepubliceerd over de hele wereld. Vanaf pagina 206 kun je lezen over Palestina/Israel. Dit is een van de talloze dingen die Israel beschuldigen van ernstige zaken en waarmee niets gebeurt:
http://thereport.amnesty.org/sites/default/files/AIR2010_EN_0.pdf
pi_82266010
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:25 schreef svann het volgende:

[..]

Ik lees dat ze voorwaarden stellen.
Voor een land dat deze spullen zo hard nodig heeft, durven ze het wel aardig makkelijk te weigeren, crisis in Gaza is ook zo enorm overdreven. Er is een veiligheidscrisis, meer niet, en niets minder.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:30:06 #78
2651 svann
night-hawk
pi_82266111
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:27 schreef DeParo het volgende:

Voor een land dat deze spullen zo hard nodig heeft, durven ze het wel aardig makkelijk te weigeren, crisis in Gaza is ook zo enorm overdreven. Er is een veiligheidscrisis, meer niet, en niets minder.
Nu alle aandacht op ze gericht is, kunnen ze voorwaarden stellen -zo lang die een beetje redelijk zijn.
Een paar dagen meer of minder maakt niet echt uit.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_82266164
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:25 schreef svann het volgende:

[..]

Ik lees dat ze voorwaarden stellen.

Morgen weer een dag. Trusten allemaal.
Logisch zeg!
Ik heb vrijwel niks te eten, d'r staat ineens een bord met eten voor mn neus, lijkt mij het perfecte moment om voorwaarden te gaan stellen.

Hamas is inderdaad echt vóór het Palestijnse volk, of zou het wel meevallen met de nood?
kei lief.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:35:43 #80
2651 svann
night-hawk
pi_82266251
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:32 schreef Lolque het volgende:
Logisch zeg!
Ik heb vrijwel niks te eten, d'r staat ineens een bord met eten voor mn neus, lijkt mij het perfecte moment om voorwaarden te gaan stellen.

Hamas is inderdaad echt vóór het Palestijnse volk, of zou het wel meevallen met de nood?
Medische apparatuur en bouwmaterialen kunnen ze wel een paar dagen langer missen.
Niet zo dramatisch doen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_82266289
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:59 schreef Lolque het volgende:
Oh ik lees wat nieuws over de 'Nederlandse' opvarende.

Anne de jong is inderdaad geraakt door een rubberen kogel, uit een paintball gun welliswaar.
Ze heeft d'r een blauwe plek aan over gehouden.

En die ene jongen met die moeilijke naam is een schatje, hij had al eerder een arm verloren in de "Strijd tegen Israël''

bron
Ik heb een tijdje kunnen meekijken met dit soort organisaties, ik zal geen namen noemen dat mag ik denk ik ook niet, maar het probleem is dat zij nooit volledig zijn in hun weergave.

Enerzijds weten zij heel goed bepaalde probleempunten aan te kaarten, en vaak zijn deze problemen ook terecht, maar het is altijd vanuit hetzelfde standpunt en vanuit dezelfde visie.

Bijvoorbeeld in Afrika hebben dit soort organisaties heel veel de schuld gelegd bij internationale bedrijven, de internationale gemeenschap, etc etc terwijl er genoeg elementen in de wereld waren waardoor je kon zien dat er vanuit deze landen zelf ook totaal of bijna volledig niet een draagvlak was voor verbetering.

In dit soort landen zat het zo enorm fout dat er ook totaal geen creativiteit of verantwoordelijkheid was voor goede daden binnen deze landen. Dit soort organisaties durfden daar niet de vinger op de zere plek te leggen. Ook deze landen zaten op sommige punten ook gewoon kei hard fout.

En dan werd de schuld gelegd bij de grote landen/organisaties/ideologieen
meervoudig onterecht. Wat je de internationale gemeenschap bijvoorbeeld kon verwijten
was gebrek aan hulp
maar dat werd niet eens zozeer als kwalijk ondervonden vanuit deze organisaties.

Neemt niet weg dat die landen meer dan eens wel vaak fout zaten, zeker in het verleden,
maar ironisch genoeg niet op de punten die zij in hun rapporten op hebben gesteld.

Ik heb ook het genoegen gehad voor het Midden-Oosten meervoudige rapporten te lezen, tevens voor een organisatie met een kaars in het symbool, en zelfs van binnenuit klinkt dit soort kritiek alsnog door.

Helaas niet bij de meerderheid maar goed, kortom ze strepen wel bepaalde problemen aan,
maar leggen de verantwoordelijkheid bij de verkeerde kant neer meer dan eens.

Het benoemen van bepaalde gebeurtenissen, eveneens meervoudig vanuit dezelfde visie bekeken, geven jou helemaal geen beeld van het grotere verhaal en structuren. Ze horend de klok wel luiden maar weten niet
waar de
klepel hangt.
pi_82266312
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:35 schreef svann het volgende:

[..]

Medische apparatuur en bouwmaterialen kunnen ze wel een paar dagen langer missen.
Niet zo dramatisch doen.

Right back at ya!
kei lief.
pi_82266314
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:30 schreef svann het volgende:

[..]

Nu alle aandacht op ze gericht is, kunnen ze voorwaarden stellen -zo lang die een beetje redelijk zijn.
Een paar dagen meer of minder maakt niet echt uit.
Ik denk niet dat Hamas voorwaarden hoeft te stellen, Israel heeft deze goederen niet nodig maar Gaza,
opnieuw laat Hamas dus weer het eigen volk totaal in de kou staan.
pi_82266451
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Hamas voorwaarden hoeft te stellen, Israel heeft deze goederen niet nodig maar Gaza,
opnieuw laat Hamas dus weer het eigen volk totaal in de kou staan.
Volgens mij snap jij het niet.
Als Israel de ''eisen'' van Hamas niet inwilligd dan hebben zei de noodhulp weer ontnomen van de Palestijnen natuurlijk.
Zo werkt dat schijnbaar.
kei lief.
pi_82266543
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:35 schreef svann het volgende:

[..]

Niet zo dramatisch doen.
precies, want dat zijn de dingen die echt missen, niet dat 'we laten je wel eten maar niet leven' dieet dat bepaald wat nou wel of niet wordt toegelaten .. dat treitigere toelatingsbeleid. Of wil hier soms iemand met droge ogen beweren dat je van noten en kruidnagel een bom kan maken?
pleased to meet you
pi_82266641
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:42 schreef Lolque het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet.
Als Israel de ''eisen'' van Hamas niet inwilligd dan hebben zei de noodhulp weer ontnomen van de Palestijnen natuurlijk.
Zo werkt dat schijnbaar.
Haha tsja daar heb je inderdaad gelijk in.
Een Palestijn geeft een Israelier een klap, de Israelier slaat terug, en de wereld valt over hem heen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:51:53 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82266736
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:57 schreef svann het volgende:

Ook de commando's hebben hoogst waarschijnlijk veel beeldmateriaal.
Dat is natuurlijk militair geheim.
In de film "The Rock" hebben de Navy Seals een camera op hun schouder/hoofd zodat het commando centrum live mee kan kijken. Bestaat dat echt en wordt het ook in de praktijk gebruikt?
pi_82266876
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:51 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

In de film "The Rock" hebben de Navy Seals een camera op hun schouder/hoofd zodat het commando centrum live mee kan kijken. Bestaat dat echt en wordt het ook in de praktijk gebruikt?
Eigenlijk is ''Commando'' in dit geval een misvatting.
Net zoals we bij het leger ''Luchtmobiel'' hebben waarbij de Belgen hun mannetjes ''Para commando's'' noemen.
Deze militairen waren geen Commando's zoals wij ze kennen.
kei lief.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:59:18 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82266927

Die activist met z'n stalen buis en 2 messen, busje traangas en busje pepperspray in z'n zakken gaat zeker 10 jaar wegrotten in een israelische gevangenis

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 03-06-2010 01:11:23 ]
pi_82266930
quote:

[..]

Jazeker. Laatst werden er nog beelden vrijgegeven van Nederlandse mariniers die een schip dat door Somalische piraten was gegijzeld hadden bevrijd. Deze beelden zijn gemaakt door een camera op één van de mariniers en worden later ook door henzelf gebruikt om van fouten te leren etc., maar ook om als bewijs te dienen van wat er daadwerkelijk is gebeurd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82266934
quote:

[..]

Ja, en misschien hadden ze dat ook, maar dat is dan meer iets voor achteraf om van te leren dus niet live.
ik weet niet of ze het nu hadden, maar grote kans dat dit niet naar buiten komt,
ook al kan het Israel nog zo hard helpen
dit soort filmpjes blijven voor alle veiligheid van de betrokkenen en informatie gewoon geheim.
pi_82266972
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:56 schreef Lolque het volgende:

[..]

Eigenlijk is ''Commando'' in dit geval een misvatting.
Net zoals we bij het leger ''Luchtmobiel'' hebben waarbij de Belgen hun mannetjes ''Para commando's'' noemen.
Deze militairen waren geen Commando's zoals wij ze kennen.
Bij mijn weten waren het leden van sjajetet 13.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 01:04:25 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82267074
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:14 schreef Lolque het volgende:

[..]

Waarom gaat hier niemand op in?
Het weerlegt toch weer wat dingen.
ik zie geen reden om Nederlandse tussen haakjes te zetten ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82267151
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:00 schreef waht het volgende:

[..]

Bij mijn weten waren het leden van sjajetet 13.
Ik ga het morgen wel even navragen...
Trouwens, voedsel hebben ze sowieso niet nodig in Gaza.

Ik ben slapen, daag.
kei lief.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 01:07:45 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82267168
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:59 schreef waht het volgende:

[..]

Jazeker. Laatst werden er nog beelden vrijgegeven van Nederlandse mariniers die een schip dat door Somalische piraten was gegijzeld hadden bevrijd. Deze beelden zijn gemaakt door een camera op één van de mariniers en worden later ook door henzelf gebruikt om van fouten te leren etc., maar ook om als bewijs te dienen van wat er daadwerkelijk is gebeurd.
Denemarken gebruikt ze in Afghanistan voor reguliere eenheden (infanterie enzo) dat is idd voor de debrief zodat ze er wat van kunnen leren (wat ging goed wat ging fout etc.)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82267401
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:06 schreef Lolque het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ben slapen, daag.

Deze Moslims hebben wel voedsel nodig, maar ja het zijn geen zielige arabieren en je kunt geen Jood de schuld geven.
  donderdag 3 juni 2010 @ 01:25:46 #97
2651 svann
night-hawk
pi_82267593
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:06 schreef Lolque het volgende:

[ afbeelding ]
* Data for these health rankings refer to the latest year available, 1999-2003.

Bovendien: Westbank and Gaza.

Statistiekgebruik is wat .

Oja, ik ging slapen.
pi_82267856
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:02 schreef Lolque het volgende:

[..]

En toch zou ik liever door Israëlische soldaten worden meegenomen dan door Somalische piraten, maar hey dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Dat ook.
Maar het ging om de vraag of het kapen van een schip op volle zee rechtmatig is of niet.
En mij ging het om het verschil in reacties t.o.v. een onrechtmatige daad.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82267884
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:21 schreef Lolque het volgende:

[..]

D'r werd eerder gepost dat ook op de schepen waar geen verzet was met katapults, ijzeren staven etc ook schoten gelost waren tegen opvarende.
D'r zijn wel schoten gelost, maar niks ernstigers dan we op het bedrijfsuitje doen bij een middagje paintballen.
Ik heb geen idee op welk schip die Nederlanders zaten, dus ook niet of je bericht nou wat weerlegt of niet.
En wat eerder opgelopen verwondingen weerleggen, ontgaat me al helemaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82268616

Tevens komen de eerste rapporten van getuigen van het gebeuren binnen op Turkse nieuwssites en de verhalen zijn zeker niet in faveure van Israël, waarom zie ik daar niets van terug hier?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')