quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat verkrachtingsverhaal vind ik eigenlijk ook wel zo'n stereotype dat eens mag verdwijnen. Alsof ze daar voortdurend elkaar aan het sodomizeren zijn of zo. Ik denk dat het dagelijkse gevangenisleven er een heel stuk prozaïscher uit ziet om eerlijk te zijn. Opstaan, wassen, eten, lezen, werken, slapen.
quote:Bajeshorror in Peru
De 19 jarige Jasper Bloemendaal kon zijn ogen nauwelijks geloven toen hij de beelden van overvolle gevangenissen van alle uithoeken in de wereld zag. “Ik was er door begeesterd en moest er naar toe!” Zo belande hij in de roemruchte gevangenissen in Lima, de hoofdstad van Peru. “Het is hier voor Nederlanders de levende hel op aarde. Erger kan gewoon niet. Gevangenen lopen hier rond met messen van dertig centimeter. Overvol, een ongelofelijke hitte en een misselijkmakende stank.” Zijn ervaringen waren zo schokkend dat hij besloot de stichting Nederlandse Gevangenen in Peru op te richten.
In Lima zitten veel Nederlandse drugskoeriers vast, ze worden met cocaïne in hun koffer aangehouden en belanden in een hel. Met de arrestatie van twintig Nederlands staat ons land op de derde plaats van betrapte drugskoeriers op de luchthaven van Peru. Cocaïne uit Peru is populair vanwege haar doorgaans goede kwaliteit. De tegen de lamp gelopen koeriers worden letterlijk in de gevangenis gesmeten. Een paar gram drugs is al voldoende om tussen de acht en vijfentwintig jaar weg te kwijnen in de beruchte Sarita Colina of Luringanco-gevangenis. De straf in Nederland uitzitten, dat kunnen ze wel vergeten want er is met Peru geen WOTS-verdrag.
Het lukte Jasper met steekpenningen om de gevangenis binnen te komen. “Voor tien euro of een reep chocolade mag je van de bewakers naar binnen.” Jasper gaf de bewaker een lijst met zestien Nederlandse namen. Er waren er slechts vijftien, de week ervoor had één van hen zelfmoord gepleegd.
“Wat je daar binnen ziet is met geen pen te beschrijven. In Callao zit vierduizend man in een gevangenis die voor maximaal achthonderd man is gebouwd. Er is één bewaker op honderd man. De gedetineerden zijn er de baas. Er wordt gemoord, verkracht, geïntimideerd. De gestraften vrezen voor hun leven. De bewakers zijn corrupt en er is geen enkele privacy. Gevangenen proberen met zijn tweeën op een flinterdun matje op de betonnen vloer nog enige nachtrust te krijgen maar het gekrijs en gehuil van hun medegevangenen gaat door merg en been. Ze liggen werkelijk overal, op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen en tussen rottende uitwerpselen. De hitte en stank zijn onverdraaglijk en het eten is werkelijk te goor om aan te raken. Vele van hen hebben ziektes, open wonden of diaree. Het is werkelijk mensonterend wat ik daar heb gezien.”
De Nederlandse gevangenen smeekten om zijn hulp, bezoek krijgen ze nooit en hun families hebben ze laten vallen. Ze zijn eenzaam.
Jasper vindt drugssmokkel superstom, maar voor hem staat niet vast dat alle opgepakte Nederlanders schuldig zijn. Zo worden hem verhalen verteld dat mensen even hun koffer moesten afstaan en later er een andere voor terugkregen, uiteraard gevuld met drugs. Een 67 jarige man werd opgepakt omdat zijn vriendin drugs bij zich had, tot zijn stomme verbazing. Hij zit nu drie jaar en heeft er nog 21 voor de boeg! Jasper wil de gevangenen helpen. Met dingen die wij hier heel gewoon vinden, zeep, een tandenborstel, flessen water, een bord soep met kerstmis, pennen, papier of postzegels. “Of ze nu schuldig zijn of niet, dit wens je je ergste vijand niet toe.”
http://dezwarejongen.nl/a(...)bajeshorror-in-peru/
Ja, maar het houdt wel een keer op natuurlijk. Op een gegeven moment wil niemand zijn vingers meer aan hem branden. Al die media-aandacht werkt tegen hem.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef Vandaag... het volgende:
Er leven toch ook al 60 jaar veroordeelde nazi´s in Argentinie enzo? Genoeg plekken en mensen op de wereld die niet te moeilijk doen over wat je hebt uitgevroten.
Als Joran de connecties en geld heeft kan ie wel ergens een schuilplek vinden.
Moet ie wel eerst uit deze manhunt wegkomen.
Eens.quote:Verder eens met SeLang. Ook als hij onschuldig is, is zijn vlucht heel logisch. Dat hij vlucht is dus niet gelijk bewijs dat hij schuldig is.
Dat zou je zeggen. Maar dat heeft hem tot nu toe ook niet in de problemen gebracht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:10 schreef Atreidez het volgende:
Dat geld van m heeft hij toch niet allemaal cash? Een keer pinnen en ze weten weer waar hij is..
nee, volgens mij is dat gewoon overlevingsdrang en zou iedereen dat doen....quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:19 schreef dpgargoyle het volgende:
Dit maakt hem ook gewoon tot een baas. Of hij nu wel of niet schuldig is, hij gaat niet zitten wachten totdat hij verneukt wordt, maar handelt. Een ander zou zielig gaan zitten doen op die hotelkamer, totdat hij opgepakt wordt.
En dan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
http://joran-sloot.hyves.nl/
Ik roep iedereen op deze MTFckr te spammen!!
Waarom word dat vluchten zo geidealiseert? Als hij er niks mee te maken had maar de bui al voelde hangen had hij naar de nederlandse ambassade / consulaat moeten gaan, en daar aankloppen voor een goeie advocaat of Nederlandse betrokkenheid bij het onderzoek.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:21 schreef cptmarco het volgende:
[..]
nee, volgens mij is dat gewoon overlevingsdrang en zou iedereen dat doen....
Twitter?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
De CIA heeft hem er in geluisd. Dat heb ik zojuist uit betrouwbare bron vernomen.
Ja, een boek vol nog meer bullshitversies.:')quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:25 schreef dpgargoyle het volgende:
Als Joran ooit nog eens een autobiografie besluit te schrijven, dan wordt dit een wereldwijde mega-bestseller. "Ik Jan Cremer", maar dan nog vele malen beter!
Ik denk het niet. Niet zoals Joren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:21 schreef cptmarco het volgende:
[..]
nee, volgens mij is dat gewoon overlevingsdrang en zou iedereen dat doen....
Nee, een boek met de waarheid heh.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, een boek vol nog meer bullshitversies.:')
Met zijn reputatie? En de hotelkamer op zijn naam? En hij is gezien met het meisje. Nee, hij is sowieso de lul, of ie nou vlucht op niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarom word dat vluchten zo geidealiseert? Als hij er niks mee te maken had maar de bui al voelde hangen had hij naar de nederlandse ambassade / consulaat moeten gaan, en daar aankloppen voor een goeie advocaat of Nederlandse betrokkenheid bij het onderzoek.
Nu gaat hij sowieso de lul zijn, vraag is maar als ze hem vinden of ze hem uberhaupt wel levend arresteren en niet meteen ' on the run' overhoop knallen
je geeft iemand een paar maandsalarissen aan Euros/Dollars en iedereen die je helpen wil...quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:28 schreef dpgargoyle het volgende:
Vluchten, oké. Maar ook meteen met succes naar Chili? Dan heb je zo'n vlucht al vantevoren min of meer voorbereid.
Ik geef toe: ik had het wel over het Nederlandse (Europese) gevangenisleven. Volgens mij is dat gewoon uiterst saai en ziiten ze daar eerder elke avond in hun cel te rukken dan elkaar te verkrachten.quote:
dat ... en alstie richting Chili vlucht gaat hij een heleboel mannen in groene overals tegenkomenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:12 schreef Loveless85 het volgende:
Hij is gewoon fucked. Hij spreekt de taal niet, kan niet via vliegveld of haven oid daar weg en zal geen tonnen cash op zak hebben. Vroeg of laat zal hij dus wel iets doen waarmee hij de aandacht trekt of te tracen is
Die zijn groter geschapen zegt men.. en het is daardoor waarschijnlijk pijnlijkerquote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:05 schreef maickeltje het volgende:
tijd dat je kop gaat rollen Joran.
Ik gun het je
Die zijn toch groot geschapen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:41 schreef sp3c het volgende:
waarom altijd negers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |