abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82281060
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:40 schreef Amos_ het volgende:

[..]

In economisch taaie tijden moet mensen maar accepteren dat ze niet alles kunnen kopen wat hun hartje begeert. Dat kan ik ook niet, al zou ik graag een leuke sportwagen kopen. Geld dat er niet is kan je niet uitgeven.
De behoefte blijft altijd bestaan, zolang ze deze op een dergelijke manier blijven opwekken. Piraterij is dan een logisch gevolg, net zoals drugs op precies dezelfde manier werken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:43:05 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82281085
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:35 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom zei ik al dat ik het duidelijker had moeten omschrijven. Dat gameverhaal is namelijk een van de methoden om al dat onnodige juridische getouwtrek tegen te gaan, net zoals 3d films in de bioscoop daarvoor een goede methode is.
AppStore Games kun je niet vergelijken met grote consolegames, dat is een compleet andere business.

Zeggen bij een AppStore game waar 800 man-uur werk in zit "Kijk, ZIJ kunnen 'm wel aanbieden voor 1 euro 50 ! Waarom kan Spel X dat niet op de XBox ?" terwijl in spel x ongeveer 800 man-jaar werk zit is appels met peren vergelijken.

En dan nog blijft staan - het maakt allemaal helemaal niks uit, fout is fout, hoe je 't ook wend of keert.
zzz
pi_82281108
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

De behoefte blijft altijd bestaan, zolang ze deze op een dergelijke manier blijven opwekken. Piraterij is dan een logisch gevolg.
Dat is onzin. Als je iets niet kan betalen kan het ook niet je eigendom worden.

Piraterij is dus geen logisch vervolg, maar blijft een misdrijf.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:44:42 #79
31101 _Led_
pi_82281144
quote:

[..]

De behoefte blijft altijd bestaan, zolang ze deze op een dergelijke manier blijven opwekken. Piraterij is dan een logisch gevolg, net zoals drugs op precies dezelfde manier werken.
Piraterij is een logisch gevolg zoals verkrachting een logisch gevolg is van een kort rokje.
zzz
pi_82281177
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

AppStore Games kun je niet vergelijken met grote consolegames, dat is een compleet andere business.

Zeggen bij een AppStore game waar 800 man-uur werk in zit "Kijk, ZIJ kunnen 'm wel aanbieden voor 1 euro 50 ! Waarom kan Spel X dat niet op de XBox ?" terwijl in spel x ongeveer 80 man-jaar werk zit is appels met peren vergelijken.
Het principe daarachter is wel degelijk hetzelfde, echter zoals je zegt de hoeveelheid werk die erin gestopt word en prijzen verschillen. En dan nog, 60-70 euro voor een spel is niet zomaar een uitgave. Denk dan ook dat ze heel wat meer games zouden verkopen als de prijs van deze games ergens rond de 40 euro zou liggen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:45:54 #81
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82281187
quote:
Dus jij vindt dan ook eigenlijk dat als iemand zijn auto vergeten is op slot te doen en jij wilt die auto graag hebben, dan je dan het recht hebt om 'm mee te nemen?

Even los van het feit dat het natuurlijk erg dom is om 'm niet op slot te doen .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_82281231
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Piraterij is een logisch gevolg zoals verkrachting een logisch gevolg is van een kort rokje.
Inderdaad. De behoefte aan sex is dan ook lastig te stillen, mensen zouden dan ook heel wat minder verkrachten als ze gemakkelijker aan sex zouden kunnen komen. Toch?
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:47:49 #83
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82281270
quote:
Pfieuw, ik ben dus vandaag weer aan verkrachting ontsnapt
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:47:51 #84
31101 _Led_
pi_82281275
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het principe daarachter is wel degelijk hetzelfde, echter zoals je zegt de hoeveelheid werk die erin gestopt word en prijzen verschillen. En dan nog, 60-70 euro voor een spel is niet zomaar een uitgave. Denk dan ook dat ze heel wat meer games zouden verkopen als de prijs van deze games ergens rond de 40 euro zou liggen.
Misschien wel, misschien niet, maar compleet irrelevant.
Zij bepalen een prijs, jij bepaalt of je dat er voor over hebt.
Als je 't er niet voor over hebt speel je het niet.

Of je probeert 'm illegaal te krijgen, en dan ben je fout bezig.
Veel moeilijker is het hele verhaal niet, maakt niet uit wat jij er allemaal aan de haren probeert bij te slepen.
zzz
pi_82281284
quote:

[..]

Dat vind ik dan weer een kromme vergelijking. Het is meer als een appel van een boomgaard stelen. Nog steeds niet goed te praten natuurlijk.
pi_82281295
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:45 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dus jij vindt dan ook eigenlijk dat als iemand zijn auto vergeten is op slot te doen en jij wilt die auto graag hebben, dan je dan het recht hebt om 'm mee te nemen?

Even los van het feit dat het natuurlijk erg dom is om 'm niet op slot te doen .
Niet het recht uiteraard. Je moet alleen niet gaan zeuren als iemand besluit om de auto toch mee te nemen. Denk dan ook dat je weinig vergoed zult krijgen als je aan je verzekeringsmaatschappij vertelt dat je de deur nooit op slot doet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:49:09 #87
31101 _Led_
pi_82281331
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Inderdaad. De behoefte aan sex is dan ook lastig te stillen, mensen zouden dan ook heel wat minder verkrachten als ze gemakkelijker aan sex zouden kunnen komen. Toch?
Dat klopt. Maakt dat verkrachting dus minder fout volgens jou ?

Een ja of nee antwoord is voldoende.
zzz
pi_82281365
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat klopt.

Wil jij hiermee zeggen dat verkrachting dus ligt aan de kleding, en de vrouw de crimineel is en niet de dader ?
Dat is de vergelijking die je hiermee maakt namelijk.
Het ligt aan de behoefte en het tekort aan mogelijkheden om deze behoefte te stillen. Nee dus.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:50:58 #89
31101 _Led_
pi_82281413
Vind jij dan ook dat wij als we zin hebben in sex gewoon een vrouw mogen pakken, of zij nou wil of niet ?
"Ja dan hadden ze het maar makkelijker beschikbaar moeten maken ! Zij zijn crimineel !" ?
zzz
pi_82281454
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:50 schreef _Led_ het volgende:
Vind jij dan ook dat wij als we zin hebben in sex gewoon een vrouw mogen pakken, of zij nou wil of niet ?
"Ja dan hadden ze het maar makkelijker beschikbaar moeten maken ! Zij zijn crimineel !" ?
Je schiet door, onnodig.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:52:33 #91
31101 _Led_
pi_82281467
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het ligt aan de behoefte en het tekort aan mogelijkheden om deze behoefte te stillen. Nee dus.
Waarom "Nee" ?
Als ik behoefte heb maar er wil nooit een vrouw met me naar bed, DAN mag ik WEL een willekeurige vrouw pakken - er is immers behoefte en tekort ?
zzz
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:53:47 #92
31101 _Led_
pi_82281524
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je schiet door, onnodig.
In het ene geval vind jij "Tja, ik wil het spelen / luisteren maar het is te duur dus is piraterij logisch",
in het andere geval zeg je "wat een onzin, natuurlijk mag je geen vrouw verkrachten enkel omdat je er behoefte aan hebt".

Ik probeer gewoon het omklappunt te vinden waar jouw moraal stopt.
zzz
pi_82281556
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:52 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Waarom "Nee" ?
Als ik behoefte heb maar er wil nooit een vrouw met me naar bed, DAN mag ik WEL een willekeurige vrouw pakken - er is immers behoefte en tekort ?
Dan doe je zelf iets fout. Net zoals dat als een gamesontwikkelaar zijn games niet verkocht krijgt, hij achteraf gaat zeuren dat het de schuld is van de piraterij terwijl hij zelf economisch gewoon dom bezig is door krampachtig vast te houden aan hoge prijzen.

Dat is in onze maatschappij zelfs zover doorgeschoten dat rechters tegenwoordig beslissen dat praten over piraterij verboden is.
pi_82281630
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan doe je zelf iets fout. Net zoals dat als een gamesontwikkelaar zijn games niet verkocht krijgt, hij achteraf gaat zeuren dat het de schuld is van de piraterij terwijl hij zelf economisch gewoon dom bezig is door krampachtig vast te houden aan hoge prijzen.
Dat slaat nergens op. Piraterij zal er op zo'n moment veel mee te maken hebben, niet iedereen die downloadt koopt dezelfde game of film. Laten we elkaar geen mietje noemen. Hoeveel van je gedownloade materiaal koop je ook daadwerkelijk?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:56:12 #95
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82281635
Ik kan nou wel mijn straatje schoonvegen, maar ik heb nog nooit een album gekocht op MP3. Gewoon omdat ik hem met hetzelfde gemak gratis ophaal van een torrentsite of raspidshare... gratis.

Daar kan de entertainmentindustrie nooit mee concurreren end at zullen ze ook nooit winnen tenzij alles op het web op slot gaat.

Maar goed, daar staat wel tegenover dat ik tot voor kort vinyl kocht voor het draaien en nog steeds blu-rays koop. Wel altijd als een titel al een tijdje uit is (ivm prijsdalingen) en van films die ik eerst "illegaal" heb gezien en leuk heb bevonden.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_82281653
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

D'r zijn zat mogelijkheden om die behoefte te stillen. Vind je een spel te duur, dan wacht je maar een paar maand en pik je hem op als hij in de aanbieding is.

Wat wel iets aangeeft is dat er laatst een initiatief was van een pakket van 5 indie games waarbij degene die het pakket kocht zelf mocht aangeven wat ze het waard vonden. Het minimum bedrag was 1 cent. Zelfs hier was een kwart van de downloads nog illegaal, omdat 1 cent blijkbaar al teveel was.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:57:26 #97
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82281687
Ik denk ook dat videotheken het meest te lijden hebben onder het downloaden, aangezien dat het huren meer heeft vervangen dan het daadwerkelijke kopen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:57:28 #98
31101 _Led_
pi_82281693
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan doe je zelf iets fout.
Je zei net zelf dat het afhing van behoefte en tekort.
Maar blijkbaar is dat geen regel maar is dat enkel zo wanneer het jou uitkomt.
quote:
Net zoals dat als een gamesontwikkelaar zijn games niet verkocht krijgt, hij achteraf gaat zeuren dat het de schuld is van de piraterij terwijl hij zelf economisch gewoon dom bezig is door krampachtig vast te houden aan hoge prijzen.
En dan gaat ie failliet en heeft ie niks illegaals gedaan, en dat heeft er weer helemaal niks mee te maken.

Waar het om gaat is dat jij probeert fout gedrag goed te praten door er voortdurend ongerelateerde zaken bij te halen om daar een bizarre conclusie aan proberen te verbinden dat niet de maker / producent van het werk beschikkingsrecht heeft, maar dat jij het recht hebt om te bepalen wat je ermee doet en of je ervoor wilt betalen.
zzz
pi_82281802
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ik kan nou wel mijn straatje schoonvegen, maar ik heb nog nooit een album gekocht op MP3. Gewoon omdat ik hem met hetzelfde gemak gratis ophaal van een torrentsite of raspidshare... gratis.

Daar kan de entertainmentindustrie nooit mee concurreren end at zullen ze ook nooit winnen tenzij alles op het web op slot gaat.

Maar goed, daar staat wel tegenover dat ik tot voor kort vinyl kocht voor het draaien en nog steeds blu-rays koop. Wel altijd als een titel al een tijdje uit is (ivm prijsdalingen) en van films die ik eerst "illegaal" heb gezien en leuk heb bevonden.
Qua MP3 vind ik Spotify een geweldig initiatief en de 10 euro per maand meer dan waard. Blu Rays koop ik alleen via Amazon, das wel stukken goedkoper dan Nederland. Laatst bv 28 days later voor 7 pond opgepikt.
pi_82281808
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:57 schreef _Led_ het volgende:
En dan gaat ie failliet en heeft ie niks illegaals gedaan, en dat heeft er weer helemaal niks mee te maken.
Het is inderdaad legaal om jezelf in de vingers te snijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')