Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaarquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:33 schreef DeBassist het volgende:
[..]
er zijn trouwens toch nog wel andere dingen waarbij endorfine in het lichaam vrij komt ? (en dan bedoel ik niet met bijvoorbeeld heroine)
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet?
O VERHELDER ONS KWAKZALVER IN OPLEIDING!
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Maanvis over welk nummer van NiN heb je het in godsnaam
succesquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:08 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaar
quote:
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens. Verder kan ze daar beter hulp voor zoeken en een uitlaatklep vinden waarbij ze zichzelf niet hoeft te verminken.
Of je armen niet scheren, ducktape erop gooien, eraf trekken en dan snel ketchup eroverheen spuiten. Heb je ook nog wat te smikkelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:02 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!
het verschil zit in de gevolgen die de middelen hebben natuurlijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 01:28 schreef Leonoire het volgende:
Snijden wordt (evenals alle automutilatie) in (redelijk recente) publicaties voorzichtig onder de noemer verslaving gezet. Toch blijft het een moeilijk gebied omdat het grote raakvlakken blijft houden met OCD.
Het is altijd erg moeilijk verschillende verslaving met elkaar te vergelijken. Je noemt 'eens een keer klemzuipen" als voorbeeld maar gaat niet af en toe "eens lekker in zichzelf snijden". Er is sprake van een zich herhalend patroon anders zou TS zich niet zo'n zorgen maken. En dan zou men kunnen sprkeen van een verslaving... hmz...
Maar als het inderdaad als een verslaving gekenmerkt kan worden komen de standaard vragen naar boven:
Is het gedrag van een heroïneverslaafde in essentie niet hetzelfde als dat van een (stevige) roker? Of zit daar toch verschil tussen? en zo ja...wat dan precies? En hoe onderscheid snijden zich dan van roken?
enzovoorts
Waxxen? Trekken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Wie scheert er ünerhaupt zijn/haar armen?
Ik heb gehoord dat mensen dat soms gebruiken. Het gaat immers in bepaalde gevallen om de pijn voornamelijk...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.
Jij weet echt niet waar je over praat he.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.
quote:Op maandag 7 juni 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je over praat he.
Jij denkt dat alle borderliners te koop lopen met hun wonden? Think again.quote:Op maandag 7 juni 2010 01:08 schreef boekenplank het volgende:
Het zoveelste borderliner zijn idioten topic. Snijden is typisch iets voor borderliners ze vragen aandacht en medelijden. Krijgen ze die dan? Welnee. partners haken af vanwege te moeilijk en teveel moeten doen voor een relatie.
quote:Mijn advies aan allen die borderliners als te moeilijk beschouwen? Ga lekker trouwen met je hemakut, koop een vinexwoning krijg je 2 standaardkinderen. Ga lekker barbecuen op de eerste de beste mooie dag.
Hang lekker voor je tv waarvan je niet eens weet of je nu een herhaling of een dubbele herhaling van House, CSI en al die andere shit kijkt. En denk maar lekker dat je gelukkig bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |