abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82251178
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:33 schreef DeBassist het volgende:

[..]
er zijn trouwens toch nog wel andere dingen waarbij endorfine in het lichaam vrij komt ? (en dan bedoel ik niet met bijvoorbeeld heroine)
Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaar
pi_82252124
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niet?
O VERHELDER ONS KWAKZALVER IN OPLEIDING!
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Maanvis over welk nummer van NiN heb je het in godsnaam
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:26:49 #53
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_82252234
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:08 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaar
succes

lijkt me best een leuke opleiding trouwens, heb je bepaalde vakken die je er echt voor nodig hebt (sorry voor offtopic )
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:55:05 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82253691
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:24 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

[..]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:02:55 #55
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_82254125
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens. Verder kan ze daar beter hulp voor zoeken en een uitlaatklep vinden waarbij ze zichzelf niet hoeft te verminken.
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:12:59 #56
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82254690
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:02 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!
Of je armen niet scheren, ducktape erop gooien, eraf trekken en dan snel ketchup eroverheen spuiten. Heb je ook nog wat te smikkelen.
pi_82261902
Op mijn werk is er een 'protocol' --> Signaleren. Zonder waardeoordeel verbinden en onopvallend ontwikkeling observeren. Daarnaast worden scherpe voorwerpen in beslag genomen. Wederom zonder emotie of oordeel. Zo ontmoedig je de aandacht trekkende kids en leg je geen druk op de werkelijk probleemkids.

In een gecontroleerde omgeving werkt dit redelijk, of dit echter in een vrijere situatie geld is de vraag.

-edit- Daarnaast zijn vrijwel al die kids al in behandeling. Dat is in dit geval natuurlijk niet zo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_82266866
Om maar even serieus te reageren, ts kan gewoon het beste niks doen. Met kritiek kan het alleen maar erger worden en ze zou toch echt zelf moeten inzien dat ze misschien hulp nodig heeft.

Aan de andere kant zou ik wel willen weten hoe schadelijk snijden nou echt voor de gezondheid is. Het lijkt mij niet erger dan elke avond helemaal klem zuipen.
signatuurloos
pi_82266959
quote:
Wat een stom nummer. Zeker speciaal gemaakt voor al die krasgottiks.
signatuurloos
pi_82267645
Snijden wordt (evenals alle automutilatie) in (redelijk recente) publicaties voorzichtig onder de noemer verslaving gezet. Toch blijft het een moeilijk gebied omdat het grote raakvlakken blijft houden met OCD.

Het is altijd erg moeilijk verschillende verslaving met elkaar te vergelijken. Je noemt 'eens een keer klemzuipen" als voorbeeld maar gaat niet af en toe "eens lekker in zichzelf snijden". Er is sprake van een zich herhalend patroon anders zou TS zich niet zo'n zorgen maken. En dan zou men kunnen sprkeen van een verslaving... hmz...

Maar als het inderdaad als een verslaving gekenmerkt kan worden komen de standaard vragen naar boven:

Is het gedrag van een heroïneverslaafde in essentie niet hetzelfde als dat van een (stevige) roker? Of zit daar toch verschil tussen? en zo ja...wat dan precies? En hoe onderscheid snijden zich dan van roken?

enzovoorts
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  donderdag 3 juni 2010 @ 01:33:50 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82267786
Damage controle
~Douglas Adams~
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:51:19 #63
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_82276456
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:28 schreef Leonoire het volgende:
Snijden wordt (evenals alle automutilatie) in (redelijk recente) publicaties voorzichtig onder de noemer verslaving gezet. Toch blijft het een moeilijk gebied omdat het grote raakvlakken blijft houden met OCD.

Het is altijd erg moeilijk verschillende verslaving met elkaar te vergelijken. Je noemt 'eens een keer klemzuipen" als voorbeeld maar gaat niet af en toe "eens lekker in zichzelf snijden". Er is sprake van een zich herhalend patroon anders zou TS zich niet zo'n zorgen maken. En dan zou men kunnen sprkeen van een verslaving... hmz...

Maar als het inderdaad als een verslaving gekenmerkt kan worden komen de standaard vragen naar boven:

Is het gedrag van een heroïneverslaafde in essentie niet hetzelfde als dat van een (stevige) roker? Of zit daar toch verschil tussen? en zo ja...wat dan precies? En hoe onderscheid snijden zich dan van roken?

enzovoorts
het verschil zit in de gevolgen die de middelen hebben natuurlijk
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:05:33 #64
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_82277058
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:12 schreef Torrio het volgende:

[..]

Of je armen niet scheren
Wie scheert er ünerhaupt zijn/haar armen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:10:18 #65
305588 SuperheldG
Blablabloedblaar
pi_82277223
-edit- ja

[ Bericht 41% gewijzigd door Re op 20-06-2010 10:45:03 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:25:59 #66
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82280316
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Wie scheert er ünerhaupt zijn/haar armen?
Waxxen? Trekken? Ik heb toch aardig wat vriendinnetjes gehad die hun armen scheerden, en niet omdat ze eruit zagen als een baviaan.

Wat zullen psychologen eigenlijk denken als ze zo'n meisje binnen krijgen, 'pff heb je er weer 1' ?
pi_82281711
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.
Ik heb gehoord dat mensen dat soms gebruiken. Het gaat immers in bepaalde gevallen om de pijn voornamelijk...
pi_82282162
Waarom snijden sommige mensen zich?

Ik zeg niet dat het dubbel is, maar wellicht ook een nuttig topic.
pi_82425609
hoi, ben net nieuw op het forum want wilde wel iets toevoegen, ookal ben ik geen meisje..
heb ik wel zo'n 10 jaar mezelf gesneden, met wisselende pauzes (soms paar keer per dag, soms eens per week) en en intensiteit.
Ik weet dat er idd veel mensen zijn die het doen vanwege de aandacht, maar ikzelf heb het meer dan 9 jaar gedaan voordat ik ervoor koos om het aan mijn destijds beste vriend te laten zien, niet eens vanwege hoe mn armen er toen uitzagen maar meer omdat ik al weken de telefoon niet opnam etc, wilde gewoon even wat rust, en toen hij me opzocht op mn werk vond ik dat hij recht had om het een en ander te weten.
In any event, bij mij was het zeker geen aandachttrekkerij, maar veel meer een hulpmiddel om door moeilijke momenten heen te komen, en de mentale knoop die je voelt op zo'n moment is lichtelijk opgeheven erna, je hebt iig wat rust en helderheid terug, ik wel iig.

inmiddels ben ik er al zo'n 2,5 tot 3 jaar vanaf al zullen de meeste littekens nooit weggaan, en krijg er best vaak vragen over omdat het nou ja, nogal obvious is. Ik schaam me er niet voor, het is (helaas) een groot onderdeel geweest van mijn jeugd (tussen mn 12e en 22e, ben nu bijna 25).

het is waarschijnlijk onmogelijk om iemand anders ervanaf te helpen, dat had bij mij ook niet gelukt als iemand dat bij mij had geprobeerd, en ermee ophouden was een lang en moeilijk proces.
mes afpakken helpt niet, ik ga niemand op ideeen brengen maar als je soms echt 'moet' snijden, dan word je vanzelf verbazingwekkend creatief.

Laatse wat ik ff kwijt wil, is dat er wss meer mensen zijn die dit soms/geregeld doen, dan de meeste mensen mss denken, trust me I know
Nothing is impossible
pi_82425868
Ik heb zelf dat ik mijn tenen helemaal tot bloedens toe verknip en verkut gewoon, als ik me niet goed voel meestal, maar ik zou nooit in mijn armen of iets dergelijks krassen omdat ik als de dood ben voor littekens.
pi_82427315
Het zoveelste borderliner zijn idioten topic. Snijden is typisch iets voor borderliners ze vragen aandacht en medelijden. Krijgen ze die dan? Welnee. partners haken af vanwege te moeilijk en teveel moeten doen voor een relatie.

Mijn advies aan allen die borderliners als te moeilijk beschouwen? Ga lekker trouwen met je hemakut, koop een vinexwoning krijg je 2 standaardkinderen. Ga lekker barbecuen op de eerste de beste mooie dag.
Hang lekker voor je tv waarvan je niet eens weet of je nu een herhaling of een dubbele herhaling van House, CSI en al die andere shit kijkt. En denk maar lekker dat je gelukkig bent.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  maandag 7 juni 2010 @ 01:12:10 #72
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_82427368
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.
Jij weet echt niet waar je over praat he.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_82427420
quote:
Op maandag 7 juni 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jij weet echt niet waar je over praat he.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  maandag 7 juni 2010 @ 02:05:44 #74
205909 otacon
Rude Boy
pi_82427970
Heet ze lilian en woon ze in leerbroek? blijf uit der buurt dan
With all due respect. F*ck you, Sir!
pi_82432096
quote:
Op maandag 7 juni 2010 01:08 schreef boekenplank het volgende:
Het zoveelste borderliner zijn idioten topic. Snijden is typisch iets voor borderliners ze vragen aandacht en medelijden. Krijgen ze die dan? Welnee. partners haken af vanwege te moeilijk en teveel moeten doen voor een relatie.
Jij denkt dat alle borderliners te koop lopen met hun wonden? Think again.
quote:
Mijn advies aan allen die borderliners als te moeilijk beschouwen? Ga lekker trouwen met je hemakut, koop een vinexwoning krijg je 2 standaardkinderen. Ga lekker barbecuen op de eerste de beste mooie dag.
Hang lekker voor je tv waarvan je niet eens weet of je nu een herhaling of een dubbele herhaling van House, CSI en al die andere shit kijkt. En denk maar lekker dat je gelukkig bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')