abonnement Unibet Coolblue
pi_87074118
Ik denk dat het handigste is als je zelf een aantal open dagen volgt en gewoon hier het topic wat doorneemt.

In de eerste jaar zal er op de HBO niet zo veel verschil zijn tussen BE en AC.
Wat ik wel heb gemerkt is met de meeste doorstromers van het MBO is dat ze met AC beginnen en daarna overstappen op BE.. maar goed dat zegt verder niets ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:44:37 #277
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87075309
Toevallig vanwege de OAT? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87076304
Nou nee, voordat ze daar komen stappen ze al over . Te lastig? Na de 2e jaar zijn de meeste overgestapt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:15:16 #279
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87076768
Hmm.. de OAT was bij ons de voornaamste reden waarom AC'ers overstapten naar BE. :') Dat was ook na het tweede jaar.

Pff.. mag weer aan de slag met het adviesrapport van mijn scriptie. Ben er al op afgestudeerd, maar vind het wel netjes naar het bedrijf toe om hun vragen te beantwoorden :Y en zo kan ik weer even in de accountancy duiken.. wat is het toch ook een prachtig vakgebied O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87081336
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:15 schreef Maraca het volgende:
Hmm.. de OAT was bij ons de voornaamste reden waarom AC'ers overstapten naar BE. :') Dat was ook na het tweede jaar.

Pff.. mag weer aan de slag met het adviesrapport van mijn scriptie. Ben er al op afgestudeerd, maar vind het wel netjes naar het bedrijf toe om hun vragen te beantwoorden :Y en zo kan ik weer even in de accountancy duiken.. wat is het toch ook een prachtig vakgebied O+
En wat ging jij ookal weer doen Maraca :@
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:50:53 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87081932
Ik ga lesgeven :) Maar ik ga in de tussentijd wel kijken of er mogelijkheden zijn om per september 2011 de accountancy weer in te gaan.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87082086
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:01 schreef _Twinkle het volgende:
Dit is mijn laatste jaar MBO.
Volgend jaar wil ik HBO accountancy studeren of bedrijfseconomie. Iemand hier die mij kan overhalen om voor accountancy te kiezen?

En omdat mijn CASIO FX-82M bijna overlijd, ben ik op zoek naar een grafische rekenmachine. Welke hebben jullie gebruikt :).
Het ligt eraan waar je interesses liggen. Over het algemeen is bedrijfseconomie veel breder, terwijl de opleiding accountancy specifiek voor een beroep opleidt.

Zelf heb ik MBO administrateur gedaan, om vervolgens verder te gaan met HBO bedrijfseconomie, omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde. De eerste twee jaren merkte ik dat veel stof van het MBO terugkwam, echter was het met wiskunde wel aanpoten.
In het vierde jaar hebben wij een minor op de HES Amsterdam als onderdeel van de opleiding, waar ik gekozen heb voor de doorstroomminor accountancy, wat normaal alleen voor accountancy studenten is bestemd, omdat ook de landelijke OAT een onderdeel is van deze minor. Door het kiezen van deze minor zal ik bij een mogelijke vervolgopleiding accountancy slechts een paar vakken moeten inhalen :-).
pi_87231006
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:53 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

Het ligt eraan waar je interesses liggen. Over het algemeen is bedrijfseconomie veel breder, terwijl de opleiding accountancy specifiek voor een beroep opleidt.

Zelf heb ik MBO administrateur gedaan, om vervolgens verder te gaan met HBO bedrijfseconomie, omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde. De eerste twee jaren merkte ik dat veel stof van het MBO terugkwam, echter was het met wiskunde wel aanpoten.
In het vierde jaar hebben wij een minor op de HES Amsterdam als onderdeel van de opleiding, waar ik gekozen heb voor de doorstroomminor accountancy, wat normaal alleen voor accountancy studenten is bestemd, omdat ook de landelijke OAT een onderdeel is van deze minor. Door het kiezen van deze minor zal ik bij een mogelijke vervolgopleiding accountancy slechts een paar vakken moeten inhalen :-).
Ja en op de HES wordt je 'genaaid' als je via Accountancy de minor Accountancy wilt volgen. Het lijkt voordeliger om de minor accountancy via Bedrijfseconomie te doen _O-

Wat een rare manier van onderwijs heeft de HES.
pi_87236202
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:25 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja en op de HES wordt je 'genaaid' als je via Accountancy de minor Accountancy wilt volgen. Het lijkt voordeliger om de minor accountancy via Bedrijfseconomie te doen _O-

Wat een rare manier van onderwijs heeft de HES.
Waarom dat? Ik krijg alsnog een bedrijfseconomie diploma, echter met wat vrijstellingen voor het vervolgprogramma.

Overigens was de minor voor mij zwaarder dan accountancy studenten, omdat ik nooit controlebeginselen heb gehad en administratieve organisatie en externe verslaggeving op een lager niveau had gekregen, waardoor ik met een achterstand tov accountancy studenten aan de minor begon.
pi_87264758
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:03 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

Waarom dat? Ik krijg alsnog een bedrijfseconomie diploma, echter met wat vrijstellingen voor het vervolgprogramma.

Overigens was de minor voor mij zwaarder dan accountancy studenten, omdat ik nooit controlebeginselen heb gehad en administratieve organisatie en externe verslaggeving op een lager niveau had gekregen, waardoor ik met een achterstand tov accountancy studenten aan de minor begon.
Omdat je via accountancy om die minor te mogen volgen iets rond de 170 punten nodig hebt. Via BE HVA kun je precies hetzelfde minor accountancy volgen maar dan met iets van 100 studiepunten...

Terwijl je via Accountancy eigenlijk al enorm veel les e.d. erin hebt gehad, kunnen mensen via BE met 100 punten precies dezelfde minor volgen.Terwijl je met AC dan gewoon studie vertraging oploopt.. Hoe bedoel je vaag :')

We moesten nooit fuseren met die klote HVA
pi_87268250
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Omdat je via accountancy om die minor te mogen volgen iets rond de 170 punten nodig hebt. Via BE HVA kun je precies hetzelfde minor accountancy volgen maar dan met iets van 100 studiepunten...

Terwijl je via Accountancy eigenlijk al enorm veel les e.d. erin hebt gehad, kunnen mensen via BE met 100 punten precies dezelfde minor volgen.Terwijl je met AC dan gewoon studie vertraging oploopt.. Hoe bedoel je vaag :')

We moesten nooit fuseren met die klote HVA
Je mag een minor pas volgen als je in het vierde zit, dus dan heb je over het algemeen al >150 studiepunten mag ik hopen.

Dat je minstens 170 studiepunten nodig hebt op de HES Amsterdan voor accountancy studenten klopt niet, want ken genoeg mensen die de minor volgen, terwijl ze nog meerdere vakken uit tweede en derde moeten halen.

Overigens lijkt het me niet zo slim om met maar 100 studiepunten, voor een van de zwaardere minors te kiezen uit het algehele aanbod. Dat de HES achteruit is gegaan na de fusie met het HvA ben ik het met je eens, maar de optie om een accountancy minor te doen met toestemming was voor de fusie al aanwezig.
pi_87294591
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:21 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

Je mag een minor pas volgen als je in het vierde zit, dus dan heb je over het algemeen al >150 studiepunten mag ik hopen.

Dat je minstens 170 studiepunten nodig hebt op de HES Amsterdan voor accountancy studenten klopt niet, want ken genoeg mensen die de minor volgen, terwijl ze nog meerdere vakken uit tweede en derde moeten halen.

Overigens lijkt het me niet zo slim om met maar 100 studiepunten, voor een van de zwaardere minors te kiezen uit het algehele aanbod. Dat de HES achteruit is gegaan na de fusie met het HvA ben ik het met je eens, maar de optie om een accountancy minor te doen met toestemming was voor de fusie al aanwezig.
Regels veranderen, zo mag je nu pas op stage in de 3e als je 60 studiepunten van de 2e heb gehaald. Al met al is het iets lastiger met AC dan met BE.


Anyway, heb bijna bij elke kantoor sollicitatie gesprekken gehad en nu wordt het tijd om goed na te denken over waar ik het meest een klik bij had en een keuze te maken


Hoe zit het nu eigenlijk met de gemiddelde stagevergoeding bij de big 4? Tussen de 600 en 750 euro?

[ Bericht 4% gewijzigd door xminator op 07-10-2010 21:03:56 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:30:24 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87448055

De nieuwe baas van de IASB
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:19:45 #289
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87458674
Doe nu een accountancy opleiding. De bedrijfseconomische vakken bevallen zeer goed. Lekker numeriek en veel rekenen. Het is eigenlijk een soort toegepaste wiskunde.

Het juridische gedeelte echter :r

Zal deze state-of-mind een obstakel vormen voor een carrière in de accountancy of ben ik de juiste richting in geslagen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Outlined op 12-10-2010 15:53:06 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:38:18 #290
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87459295
Het is natuurlijk wel handig om die kennis te hebben (beter nog, ik gebruik die kennis in mijn dagelijks leven terwijl ik niet eens werkzaam ben als accountant). Maar een obstakel? Nah, nee..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87462623
Als je economie een saai vak vind, hoef je zeker niet aan Accountancy te beginnen of wel? :P
pi_87477657
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:09 schreef Stefanovich het volgende:
Als je economie een saai vak vind, hoef je zeker niet aan Accountancy te beginnen of wel? :P
Zou geen slimme zet zijn.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 00:34:44 #293
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87482179
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:09 schreef Stefanovich het volgende:
Als je economie een saai vak vind, hoef je zeker niet aan Accountancy te beginnen of wel? :P
twijfelachtig maar je hoeft het zeker niet af te schrijven
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:23:52 #294
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87485354
Dan vraag ik me af waarom je Accountancy wilt studeren :P Maar als je algemene economie (conjunctuur, inflatie, deflatie etc) niet zo spannend vind.. Dat krijg je niet meer bij de opleiding.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87490931
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:23 schreef Maraca het volgende:
Dan vraag ik me af waarom je Accountancy wilt studeren :P Maar als je algemene economie (conjunctuur, inflatie, deflatie etc) niet zo spannend vind.. Dat krijg je niet meer bij de opleiding.
Op het HBO krijg je dat wel nog 2 keer , uiteindelijk zal het niet zo in de core zitten.

Maar waarom wil je Accountancy doen?
pi_87492462
Ik wil het niet echt, heb er over na zitten denken... een gedeelte in mij vind financiën wel interessant en daarmee de situatie analyseren, advies geven en zo.... ik doe nu heel wat anders, maar ik heb zo'n brede interesse dat ik helemaal niet goed weet wat ik wil :P Was gewoon zomaar een vraag.... Maar economie vind ik over het algemeen niet zo interessant, droge stof, bijvoorbeeld over organisatiekunde en zo, blegh... kan ik niks mee...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:43:52 #297
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87500354
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Op het HBO krijg je dat wel nog 2 keer , uiteindelijk zal het niet zo in de core zitten.
Je hebt gelijk. Zie nu dat het behandeld is in het eerste jaar :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:47:06 #298
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_87638730
Meld :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:18:03 #299
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87773652
Wat is er nou aan afwijkende opleidingen mogelijk op het gebied van accountancy: ik kom niet verder dan LOI, Open Universiteit of Nyenrode
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:31:47 #300
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87774560
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:18 schreef Outlined het volgende:
Wat is er nou aan afwijkende opleidingen mogelijk op het gebied van accountancy: ik kom niet verder dan LOI, Open Universiteit of Nyenrode
RuG en UvA zijn ook opties. LOI zou ik nooit doen :N niet voor accountancy iig.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')