Heb ik een programma voor op m'n Palmquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:56 schreef LieLie het volgende:
[..]
Moet je er dan niet elke keer weer een studie van maken wat je op een dag mag eten?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Laydina het volgende:
Ik ben niet slank
voel me zelfs dikker/lelijker dan ooit![]()
Ik hou van iets vollere vrouwen waarbij je de ribben niet kunt tellen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Laydina het volgende:
Ik ben niet slank
voel me zelfs dikker/lelijker dan ooit![]()
sowieso, ribbenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik hou van iets vollere vrouwen waarbij je de ribben niet kunt tellen.En volgens mij houden meer mannen daarvan.
Haha, zo zou ik ook kunnen doen hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:58 schreef Stereotomy het volgende:
*kat kat* *verwijt* *bitchfight* *Stomme PF!!!*
[..]
Heb ik een programma voor op m'n Palm
Ik vul in wat ik van plan ben te gaan eten en dat ding rekent meteen de percentages koolhydraten/vetten/eiwitten (en ook vezels en kcal natuurlijk) uit.
Verder voer ik elke dag mijn gewicht in, en aan de gewichtsafname + trendlijnberekening zie ik dan gelijk hoeveel kcal ik meer verbruik dan ik binnenkrijg. Zo kan ik meteen zien of ik wel ongeveer stabiel elke week dagelijks -400 tot -500 kcal doe.
Zonder die computerprogramma's en met de hand zou ik het óók niet trekken hoor.Ik besef dat ik erg dorky bezig ben met het rekenen e.d. maar ik vind het zelf heerlijk. Het is net puzzelen of een sudoku oplossen.
Nope! Went echt welquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
geen koekjes, snoepjes of chips meer? helemaal nie meer?
Ik weet wel dat ik niet super lelijk ben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:00 schreef Stereotomy het volgende:
Ik hou van iets vollere vrouwen waarbij je de ribben niet kunt tellen.En volgens mij houden meer mannen daarvan.
Ah, je doet automatisch gezond eten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef DarkElf het volgende:
trouwens ik lijn niet hoor steer. Zijn nog steeds dagen dat t eten niet zo goed gaat (heb ontdekt dat als de pancreas actiever is ik automatisch geen trek heb, mooi beschermingssysteem van mijn lichaam.) maar ik eet gezond en binnenkort weer hardlopen hopelijk dus das al goed genoeg. Alcohol drink ik niet meer (1 drankje per maand hooguit) en vet eten doe ik niet want dat trekt mijn lichaam slecht nu de gal eruit is.
Alledrie, je kunt het hebbenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
ik weet 's middags nooit waar ik trek in heb, nu weer niet .wat zal ik eten vanmiddag?
1. broodjes overjarige kaas en komkommer
2. broodjes aardbeien met suiker
3. warm
Komt dat door stress op je baan of met je vrienden?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik niet super lelijk ben.
Maar als ik nu mezelf soms zie voel ik mij gewoon echt lelijk.. en dat heb ik een tijd niet gehad (gelukkig) maar nu is het eigenlijk wel redelijke rg.
ja handig hé? Mijn lichaam geeft hele duidelijke signalen tegenwoordig.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ah, je doet automatisch gezond eten.
Denk dat het voor mensen met overgewicht ook zo is dat de lichamen geen goede signalen afgeven. Bij lekker eten krijg ik nooit een 'stop, nu is het genoeg, nu zit je vol' teken van mijn lichaam. Dus daar kan ik niet op vertrouwen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja handig hé? Mijn lichaam geeft hele duidelijke signalen tegenwoordig.
over dat meisje van gisteren misschien?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef borisz het volgende:
StaatStond een normale auto voor mijn huis met twee agenten erin. Ben dan toch benieuwd wat ze hadden te doen.
Nop, gewoon puur hoe ik mezelf zie en wat ik van mezelf vind qua uiterlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef Stereotomy het volgende:
Komt dat door stress op je baan of met je vrienden?
Misschien dat je het daarom ook leuk vindt om te tellen en alles? Extra steuntje in de rug?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Denk dat het voor mensen met overgewicht ook zo is dat de lichamen geen goede signalen afgeven. Bij lekker eten krijg ik nooit een 'stop, nu is het genoeg, nu zit je vol' teken van mijn lichaam. Dus daar kan ik niet op vertrouwen.
Ik moet op mijn ogen en verstand vertrouwen om niet teveel te snacken, teveel lekker eten etc. binnen te krijgen.
Mijn buik is momenteel ook waar mijn lichaam het meeste vet in kwijt wilquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:06 schreef Laydina het volgende:
[..]
Nop, gewoon puur hoe ik mezelf zie en wat ik van mezelf vind qua uiterlijk.
Had bv nooit die bikini moeten kopenAls ik lig of sta is het nog te doen.. ga ik zitten is het super lelijk gewoon.
Dat ook wel ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Denk dat het voor mensen met overgewicht ook zo is dat de lichamen geen goede signalen afgeven. Bij lekker eten krijg ik nooit een 'stop, nu is het genoeg, nu zit je vol' teken van mijn lichaam. Dus daar kan ik niet op vertrouwen.
Ik moet op mijn ogen en verstand vertrouwen om niet teveel te snacken, teveel lekker eten etc. binnen te krijgen.
zal idd wel een kern van waarheid in zitten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mijn lichaam dus helemaal niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mijn buik is momenteel ook waar mijn lichaam het meeste vet in kwijt wil![]()
![]()
Wat ik leuk vind is dat als mijn berekeningen vantevoren zeggen dat ik ongeveer -450 kcal per dag (ongeveer 0,3 - 0,4 kg vet per week is dat omgerekend) moet afvallen met wat ik eet, dat de weegschaal dan ongeveer hetzelfde aangeeft.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:06 schreef Laydina het volgende:
[..]
Misschien dat je het daarom ook leuk vindt om te tellen en alles? Extra steuntje in de rug?
Ik wil er eig weer wat vet bij, zodat het er weer normaal uit gaat zienquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mijn buik is momenteel ook waar mijn lichaam het meeste vet in kwijt wil![]()
![]()
Dat is wel gaaf jaquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat ik leuk vind is dat als mijn berekeningen vantevoren zeggen dat ik ongeveer -450 kcal per dag (ongeveer 0,3 - 0,4 kg vet per week is dat omgerekend) moet afvallen met wat ik eet, dat de weegschaal dan ongeveer hetzelfde aangeeft.
betrouwbaar programma dus! dat zie je niet vaakquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat ik leuk vind is dat als mijn berekeningen vantevoren zeggen dat ik ongeveer -450 kcal per dag (ongeveer 0,3 - 0,4 kg vet per week is dat omgerekend) moet afvallen met wat ik eet, dat de weegschaal dan ongeveer hetzelfde aangeeft.
Ah, jij ook daar?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik wil er eig weer wat vet bij, zodat het er weer normaal uit gaat zien
huh? overtollig vel?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat nog niet zozeer, maar het is gewoon nu vormloos en hangt en krimpt en gewoon lelijk.. zo'n ouwemensenbuik ofzoquote:
Niet het programma is betrouwbaar, maar de wetenschap.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
betrouwbaar programma dus! dat zie je niet vaak
In mijn bovenbenen met name. Dus voor broeken is dat een hele onhandige verhouding.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zo en waar![]()
![]()
![]()
doet jouw lichaam dat dan.
in 2 kleuren ook?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:10 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat nog niet zozeer, maar het is gewoon nu vormloos en hangt en krimpt en gewoon lelijk.. zo'n ouwemensenbuik ofzo
Die fase heb ik ook gehad, dat je dikker jezelf mooier vond dan nu - het kán zijn dat het niet in je hoofd zit, maar echt zo is, omdat je vetverdeling nu verandert en bepaalde dingen wat erg geaccentueerd worden. Was bij mij mijn heupenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef Laydina het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet het programma is betrouwbaar, maar de wetenschap.
100 gram vet = 900 kcal.
Dus als je over een periode 9000 kcal meer verbrandt dan dat je binnen krijgt, dan ben je 1 kg aan vetmassa afgevallen.
ook met leeftijd te maken toch, een beetje? ach, zittend heeft niemand een mooie buikquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef Laydina het volgende:
[..]
dat heeft vooral met pigment te maken toch? nee dat niet zozeer.. heb wel andere issues
In de praktijk zal het wel ietsjes lager zijn dan 900 kcal vanwege de inefficientie en allerlei noise wat erbij komt zoals dat water.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mijn maar 700 (vraag maar aan Isa, iets met water dat wordt vastgehouden in je vetlaagje). Dus dat scheelt alweer
Tnx.. hoop het ook, verwacht dan alleen nog jaren bezig te zijn.. en daar heb ik nu zo weinig aan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die fase heb ik ook gehad, dat je dikker jezelf mooier vond dan nu - het kán zijn dat het niet in je hoofd zit, maar echt zo is, omdat je vetverdeling nu verandert en bepaalde dingen wat erg geaccentueerd worden. Was bij mij mijn heupen
Maar gewoon doorzetten, die vetverdeling verandert wel weer
Jaquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb couscous-meuk van gisterquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
ik weet 's middags nooit waar ik trek in heb, nu weer niet .wat zal ik eten vanmiddag?
1. broodjes overjarige kaas en komkommer
2. broodjes aardbeien met suiker
3. warm
Beginnen vind ik het moeilijkst. Volhouden niet eens zo.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:17 schreef Laydina het volgende:
[..]
Tnx.. hoop het ook, verwacht dan alleen nog jaren bezig te zijn.. en daar heb ik nu zo weinig aan.
Of ik moet echt gigantisch aan de slag gaan en daar heb ik ook geen zin in
achja zie het allemaal wel
Dit is voor jou dus een werkende methode en het is goed dat je het weetquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:19 schreef Stereotomy het volgende:
Beginnen vind ik het moeilijkst. Volhouden niet eens zo.
Heb echt bijna 2 jaar lang de mogelijkheid gehad om *te beginnen*, alle info verzameld enzo, maar nu pas weer echt begonnen.
Had in 2007 al een keer 7 kg op exact dezelfde manier verloren. Toen 2 jaar gelambald zo van: 'meh, kan het wel zonder te rekenen etc. en op m'n gevoel vertrouwen' Maar nee hoor.
Dus doe nu weer precies hetzelfde als toen en nu gaat het weer.
Wellicht, maar als ze vragen wilden stellen hadden ze wel aangebeld.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
over dat meisje van gisteren misschien?
Maar hoe de je dat dan als je op gewicht wil blijven? Altijd blijven rekenen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Beginnen vind ik het moeilijkst. Volhouden niet eens zo.
Heb echt bijna 2 jaar lang de mogelijkheid gehad om *te beginnen*, alle info verzameld enzo, maar nu pas weer echt begonnen.
Had in 2007 al een keer 7 kg op exact dezelfde manier verloren. Toen 2 jaar gelambald zo van: 'meh, kan het wel zonder te rekenen etc. en op m'n gevoel vertrouwen' Maar nee hoor.
Dus doe nu weer precies hetzelfde als toen en nu gaat het weer.
wat kun je winnen of verliezen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja![]()
En hier moet er best veel vanaf hoorMaar voorlopig moet ik 11 kilo kwijt zien te raken VOOR 13 september ivm een weddenschap
Nee, in principe altijd blijven wegen, 1x per week ofzo uiteindelijk. En een zone instellen: zeg dat ik een streefgewicht heb van 65 kg, dan kan ik op m'n gevoel blijven vertrouwen tot 63 kg en 67 kg. Dus een zone van 2 kg naar beneden en naar boven.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:24 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar hoe de je dat dan als je op gewicht wil blijven? Altijd blijven rekenen?
Ik heb me er dan ook duidelijk bij neergelegd dat ik metro ben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:27 schreef FutureFairytale het volgende:
ik ken geen (hetero) man die zo in de weer is met dieten als Steer
nee juist niet, je verliest aan het begin veel water + vet en daarna moet het van je vet alleen komen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef krakkemieke het volgende:
Maar verlies ik dan na 2 maanden alleen maar water?
Dus nu moet het van vet alleen komen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
nee juist niet, je verliest aan het begin veel water + vet en daarna moet het van je vet alleen komen.
Als ik het haal gaat mijn collegaatje als model dienen en daar heeft ze een schijthekel aanquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat kun je winnen of verliezen?
veel vrouwen? toch niet tegelijk hoop ikquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb me er dan ook duidelijk bij neergelegd dat ik metro ben.Hou van toneel, dans, geuren, en koken maar ook van voetbal, formule 1 , gadgets en vrouwen. Veel vrouwen.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:31 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dus nu moet het van vet alleen komen? Als ik al 2 maanden bezig ben.
wow ik zou wel willen verliezenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik het haal gaat mijn collegaatje als model dienen en daar heeft ze een schijthekel aanen als ik verlies moet ik een trainingssessie doen bij een andere collega die heeft een eigen aikido-school en mag dan een echte afbeulsessie doen
![]()
Ben je al 2 maanden bezig met afvallen? Dan grote kans dat alles wat je nu afvalt, terwijl je erbij sport, inderdaad van je vetmassa afkomt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:31 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dus nu moet het van vet alleen komen?
Staat nog op m'n todo lijstquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
veel vrouwen? toch niet tegelijk hoop ik
Maar is voldoende water drinken nou wel of niet gunstig voor het afvallen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben je al 2 maanden bezig met afvallen? Dan grote kans dat alles wat je nu afvalt, terwijl je erbij sport, inderdaad van je vetmassa afkomt.
Een mens krijgt dagelijks slechts 200-300 gram *vast voedsel* naar binnen. En zo'n 2-3 kilo aan water! Niet alleen drinkwater, maar ook vanuit je voedsel.
Het is dus niet raar dat je waterhuishouding voor de grootste gewichtsfluctuaties zorgt.
Welquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:33 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar is voldoende water drinken nou wel of niet gunstig voor het afvallen?
maar wat maakt het uit wat je afvalt? word je niet overal slanker van? of je nu van water of vet afvalt? je valt toch beide af of niet? ja sorry, ikke is noobquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben je al 2 maanden bezig met afvallen? Dan grote kans dat alles wat je nu afvalt, terwijl je erbij sport, inderdaad van je vetmassa afkomt.
Een mens krijgt dagelijks slechts 200-300 gram *vast voedsel* naar binnen. En zo'n 2-3 kilo aan water! Niet alleen drinkwater, maar ook vanuit je voedsel.
Het is dus niet raar dat je waterhuishouding voor de grootste gewichtsfluctuaties zorgt.
we vallen beide niet op Aziaten, rememberquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Staat nog op m'n todo lijstWil je je inschrijven?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef krakkemieke het volgende:
Haha! Ik zal je krijgen vet! Pas maar op!![]()
Nee, water in je lichaam is goed. Je bent 70% water. Daar moet je niet mee sarren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
maar wat maakt het uit wat je afvalt? word je niet overal slanker van? of je nu van water of vet afvalt? je valt toch beide af of niet? ja sorry, ikke is noob
Je hebt genoeg water nodig om spul in je lijf af- en aan te voeren. Bovendien drink je het gewichtsverlies er dan gewoon weer bij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
maar wat maakt het uit wat je afvalt? word je niet overal slanker van? of je nu van water of vet afvalt? je valt toch beide af of niet? ja sorry, ikke is noob
Die zijn niet heel betrouwbaar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:39 schreef LieLie het volgende:
Maar onze weegschaal zegt ook iets te kunnen zeggen over vetpercentage. Dat vind ik nog steeds een raar verhaal.
bloed is ook veel water hequote:Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
aah zo, alleen ik kan niet geloven dat ik 2,5 kg water in mn lichaam heb. ik drink sowieso 1 tot 1,5 liter per dag ongeveer, denk ik
En nog 1 kg water uit voedsel, is realistisch hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
aah zo, alleen ik kan niet geloven dat ik 2,5 kg water in mn lichaam heb. ik drink sowieso 1 tot 1,5 liter per dag ongeveer, denk ik
ooh ok, thnx. dus mensen met ernstig bloedverlies drogen als het ware uit?quote:
40 kilo? huh? en die anorexiameisjes van 40 kg dan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En nog 1 kg water uit voedsel, is realistisch hoor.
En jij hebt zo'n 40 kg water in jouw lichaamEr gaat alleen per dag zo'n 2.5 kilo in en uit. In: voedsel en drank, uit: transpiratie, ademen, plassen.
Dat kun je geen uitdroging meer noemen. Dan ben je gewoon gewond.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooh ok, thnx. dus mensen met ernstig bloedverlies drogen als het ware uit?
Die bestaan voor 20-30 kg uit water.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
40 kilo? huh? en die anorexiameisjes van 40 kg dan?
Bloed is veel meer dan water. Dus die mensen krijgen ook zuurstof tekort, daar zorgen de rode bloedlichaampjes voor. Bloedplaatjes laten bloed stollen, dus daar hebben ze ook minder van. Enzovoorts.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooh ok, thnx. dus mensen met ernstig bloedverlies drogen als het ware uit?
wij zijn niet alleen maar gezond aan het doen hoor de hele tijd... lekkere toetjes, BBQ's en ander lekker voedsel komt ook vaak genoeg langs....quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef -moppie- het volgende:
tvp
erg interessant hier allemaal.
ben op het moment bezig om mijn levensstijl aan te passen naar 'gezond'.
Op zich wel, maar ik beschouw 'afvallen' met water niet als afvallen. Vet is het enige wat telt. Van water of spiermassa afvallen telt niet, omdat het weinig bijdraagt aan je 'slankheid' en het essentieel is voor een goede metabolisme.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef Laydina het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat je maar gewoon water moet blijven drinken .. en dat het de eerste tijd wat helpt bij het afvallen en je het daarna gewoon van t vet moet hebben.
ik ook niet... even denkend aan die sauna belt dingen van tellsell... dat is gewoon even wat vocht verdampen maar afvallen is het nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik beschouw 'afvallen' met water niet als afvallen. Vet is het enige wat telt. Van water of spiermassa afvallen telt niet, omdat het weinig bijdraagt aan je 'slankheid' en het essentieel is voor een goede metabolisme.
Ja, een glaasje water, en het zit er weer aan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:50 schreef cybermans het volgende:
[..]
ik ook niet... even denkend aan die sauna belt dingen van tellsell... dat is gewoon even wat vocht verdampen maar afvallen is het niet
Nee, niet in die mate waarin het soms wordt gepromoot. Natuurlijk moet je niet te weinig drinken, maar die onzin van minstens 2 liter water drinken naast thee en koffie, dat is bullshit. Moet je alleen maar veel van plassen. En uiteindelijk doet het niets voor je afvallen. Nou ja, je honger remmen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:33 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar is voldoende water drinken nou wel of niet gunstig voor het afvallen?
Jij jaquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wow ik zou wel willen verliezen
Jeejquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
we vallen beide niet op Aziaten, remember
Ikquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:54 schreef Stereotomy het volgende:
Ik weet niet wie 2 liter per dag haalt naast koffie en thee![]()
Maar ik weet wel dat ik me stukken prettiger voel als ik zoveel water drink. Fitter, actiever, wakkerder en gewoon prettiger.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, misschien is dat dan mijn allergische reactie daarop; mensen die écht denken dat je van de hele dag plassen afvalt. Je wilt ze de kost niet geven.
Uiteindelijk val je gewoon niet af van veel water - je moet alleen veel plassen.
Hehquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij jaIk ben zo asportief als ik weet niet wat
Maar.....in navolging van Steer heb ik nu eindelijk een leuk programmaatje gevonden voor mijn Windows Mobile device
Eens kijken of het prettig werkt
Nee, verminderen van vetmassa is inderdaad waar je op mikt. Watergehalte van je lichaam op peil houden, spiermassa wellicht iets verhogen komt je figuur en gezondheid alleen maar ten goede.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, misschien is dat dan mijn allergische reactie daarop; mensen die écht denken dat je van de hele dag plassen afvalt. Je wilt ze de kost niet geven.
Uiteindelijk val je gewoon niet af van veel water - je moet alleen veel plassen.
Ja. Ik verlang nog dagelijks terug naar dat mooie PalmOS terug van vrogerquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
HehWindows Mobile en prettig werken in één zin
Ik voel me ook kut als ik gedehydreert ben. Ik ben een makkelijke zweter (met Salsa heb ik altijd een kleine towel in m'n kontzak geklemdquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar ik weet wel dat ik me stukken prettiger voel als ik zoveel water drink. Fitter, actiever, wakkerder en gewoon prettiger.
PalmOS was zooooo snelquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Ik verlang nog dagelijks terug naar dat mooie PalmOS terug van vrogerIk had een Palm IIIC
Echt geweldig apparaat
Maar TomTom draait beter op Windows Mobile
Ja. Nog lekker simpel en zoquote:
bier?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
IkMakkelijk
Elke morgen een halve liter als ik wakker word en daarna op kantoor vaak 3-4 halve liters
Dergelijke drank krijg ik alleen op m'n werk weg. Drink regelmatig zeker 1,5 liter. Heb ik t flesje niet of zit ik gewoon thuis dan drink ik zelden tot niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:54 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind honger remmen een goede reden om teveel dan te weinig op een dag te drinken.
Ik weet niet wie 2 liter per dag haalt naast koffie en theemaar een paar extra glaasjes per dag kan geen kwaad. Er lopen meer mensen gedehydreerd rond in Nederland dan met voldoende water.
Merk jij dat? Ik krijg er of alleen maar honger van of het gaat er niet van wegquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:01 schreef Stereotomy het volgende:
Maar ik ben ook fan van 'indirecte' meehelpers voor het volhouden van afvallen, zoals veel drinken om je hongergevoel te stillen. I
me too. vind het helemaal niet lekker, behalve tijdens het sportenquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:05 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dergelijke drank krijg ik alleen op m'n werk weg. Drink regelmatig zeker 1,5 liter. Heb ik t flesje niet of zit ik gewoon thuis dan drink ik zelden tot niet.
Vind drinken niet leukDus kan zo een dag zonder drinken.
Hee wat fijn DE!quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:05 schreef DarkElf het volgende:
ok ik heb echt heel veel moeten inleveren door die weken zkh. Kilo's, spieren en veel, heel veel conditie. Maar...Ik heb net les 1 van Evy gelopen!en ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet teveel ga stilstaan bij hoe zwaar het was, ik ben allang blij dat ik t kan.
en die conditie zal iets terugkomen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:05 schreef DarkElf het volgende:
ok ik heb echt heel veel moeten inleveren door die weken zkh. Kilo's, spieren en veel, heel veel conditie. Maar...Ik heb net les 1 van Evy gelopen!en ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet teveel ga stilstaan bij hoe zwaar het was, ik ben allang blij dat ik t kan.
is wel handig hoor, want als je daarna niet douchet stink je ook niet. en kun je soms de volgende dag gewoon met hetzelfde aan sporten zonder spoor of geurtje (alleen luchtje wat je die dag hebt opgespoten)quote:
Waterquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:06 schreef Laydina het volgende:
[..]
Merk jij dat? Ik krijg er of alleen maar honger van of het gaat er niet van weg
Dat kan natuurlijk ook gewoon gewenning zijn - geef mij een week lang 2,5 liter water extra te drinken en ik krijg daarna ook mega-dorst en hoofdpijn als ik minder drink!quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar ik weet wel dat ik me stukken prettiger voel als ik zoveel water drink. Fitter, actiever, wakkerder en gewoon prettiger.
Kan op dit moment deze ook wel opquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb zooo'n honger![]()
[ afbeelding ]
Waterquote:
heeft hij deze gemaakt of opgegeten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:11 schreef cybermans het volgende:
[..]
Kan op dit moment deze ook wel op
[ afbeelding ]
blokjes kaas met augurk of komkommer. gekookte eierenquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:14 schreef -moppie- het volgende:
Ik ben bezig om de hoeveelheid koolhydraten te verminderen.
wat zijn volgens jullie lekkere low-carb dingen voor tussendoor?
saaiquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WaterBier drinken doe ik alleen in Praag
ja. Lijf voelt lichter en dat is fijn. Grootste issue is conditie dus ademen ook. Maar dat komt vanzelf goed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
DE!!!!![]()
![]()
Je hebt natuurlijk conditioneel heel wat ingeleverd, maar ook in gewicht, en dat werkt met hardlopen wel echt in je voordeel. Merk je dat?
Goed werk DEquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:05 schreef DarkElf het volgende:
Maar dat is wel normaal in het begin, toch?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja. Lijf voelt lichter en dat is fijn. Grootste issue is conditie dus ademen ook. Maar dat komt vanzelf goed.ik heb rustig aan gedaan ook, heb geen haast natuurlijk.
Jaquote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:17 schreef FutureFairytale het volgende:
ok ik ga nu naar McDonalds, door die stomme hamburgerplaatjes
Kijk eens naar deze: http://www.vidaone.com/impd.htmquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:21 schreef cybermans het volgende:
ik ga ook maar eens opzoek naar een calorie tracker ding voor de iphone zonder betaalde abonnementen :S
eigen ervaring of van iemand anders of googlewerk?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kijk eens naar deze: http://www.vidaone.com/impd.htm
ja hoor is heel normaal natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat is wel normaal in het begin, toch?
Geen last van het litteken?
heeft die maker daarvan niet een iphone versie gemaakt? zou me niet verbazen aangezien het toch vrij booming isquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:27 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben nog geen goeie voor de iPhone tegengekomen, al heeft dat deels te maken met dat ik die ik al tijden gebruik voor PalmOS zo goed vind.
Ik heb hem net geinstalleerd voor Windows Mobilequote:Op woensdag 2 juni 2010 12:26 schreef cybermans het volgende:
[..]
eigen ervaring of van iemand anders of googlewerk?
Goed planquote:
Voor gewichtstracking: Eatwatch. Ik raad je aan om The Hacker's Diet, van dezelfde auteur, de oprichter van AutoCAD, te lezen:quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:29 schreef cybermans het volgende:
[..]
heeft die maker daarvan niet een iphone versie gemaakt? zou me niet verbazen aangezien het toch vrij booming is
Zo is dat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:36 schreef Memento-Mori het volgende:
al dat gezeik over gewicht *propt nog wat chocola naar binnen*
No worries - ik zit onderwijl een stuk rabarber-crumblecake te etenquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:36 schreef Memento-Mori het volgende:
al dat gezeik over gewicht *propt nog wat chocola naar binnen*
Mss als ik zo blijf eten ga ik nog wel ff door.quote:
ook de pc variant erbij genomen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb hem net geinstalleerd voor Windows Mobile
kom dat eens doen op station holendrecht aubquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:03 schreef Aure het volgende:
Haai
Ik heb vanochtend broodjes maaslander uitgedeeld op t stationDie actie ging hardddd. Morgen weer maar dan in Den Haag
Hmm volgens mij staat dat station niet op de planningquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:05 schreef cybermans het volgende:
[..]
kom dat eens doen op station holendrecht aub
veel hongerige studenten en Mansen
maar maar maar en ik danquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:06 schreef Aure het volgende:
[..]
Hmm volgens mij staat dat station niet op de planning
quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:05 schreef DarkElf het volgende:
Haha ik heb dat precies zo. Ik moet nog een schilderij afmaken deze week voor mn oma, maar ik blijf het maar uitstellenquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:12 schreef LieLie het volgende:
't is de tijd van de maand, en daar kan ik heel loom van worden en dan wil ik eigenlijk niks. Maar dan moet ik altijd van alles
Mijn basismetabolisme met aanpassingen voor 3x sporten in de week ligt tussen de 2000-2500 kcal per dag. Hoezo?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
990 kcal (voor 2) lees ik nu. Steer: dat mag jij toch in totaal?
zienbare plekken of 'gewoon' veel uitval?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:10 schreef DarkElf het volgende:
nog een 'leuk' naeffect van al die medicijnen en stress: mijn haar valt énorm uitheb wel vitaminepillen gehad van de huisarts maar tis echt echt veel
oh ik dacht als je 1000 mocht dan had ik als ik dit ook deed niks meer mogen eten of drinkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mijn basismetabolisme met aanpassingen voor 3x sporten in de week ligt tussen de 2000-2500 kcal per dag. Hoezo?
kom op, je kan het. ff doorbijtenquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:18 schreef LieLie het volgende:
Ik overweeg serieus om nog weer op bed te gaan liggen, maar eigenlijk heb ik daar geen tijd voor.
Sowieso, het blok duurt nog maar héél even, en dan heb ik vakantie. Dat zijn gek genoeg de weken waarin ik het meeste moeite heb om mezelf aan het werk te zetten.
gelukkig niet zichtbaar maar gewoon heel erg veel. De mr schrok er ook van toen ik hem liet zien wat ik verlies als ik zo even mijn haar gewassen heb.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zienbare plekken of 'gewoon' veel uitval?
dat lijkt me eng en iedere keer schrikken. maar als je weet dat dit erbij hoort en het niet erger word, kun je er vrede mee hebben of niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
gelukkig niet zichtbaar maar gewoon heel erg veel. De mr schrok er ook van toen ik hem liet zien wat ik verlies als ik zo even mijn haar gewassen heb.
waarom kijk je niet even uit het raam? echtelijke ruzie?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:22 schreef Aure het volgende:
Wtf ik zie echt de hele tijd vanuit mn ooghoek dingen naar beneden vallen langs mn raam. Ik vraag me echt zwaar af wat het is aangezien ik op de bovenste verdieping zit.
Mos? Dat de vogeltjes naar beneden gooien?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:22 schreef Aure het volgende:
Wtf ik zie echt de hele tijd vanuit mn ooghoek dingen naar beneden vallen langs mn raam. Ik vraag me echt zwaar af wat het is aangezien ik op de bovenste verdieping zit.
Kan best, maar dan moet je de dagen daarna of daarvoor iets minder eten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh ik dacht als je 1000 mocht dan had ik als ik dit ook deed niks meer mogen eten of drinken
dat scheelt wel, maakt het leefbaarderquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kan best, maar dan moet je de dagen daarna of daarvoor iets minder eten.
Vergelijk het maar met iemand die een laag inkomen heeft. Stel: 70 EUR per week. Dan kun je op een dag best wel duur boodschappen doen, als je de andere dagen maar wat goedkoper boodschappen doet. Je kunt dan ook best een keer dure kleding kopen, maar dan moet je bezuinigen op andere uitgaven.
Je moet het over een langere tijd zien, en niet met de waan van de dag leven.
Apocalypse.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:22 schreef Aure het volgende:
Je rode oorbellen!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:27 schreef LieLie het volgende:
Grmbl![]()
Ik zoek iets dat ik nu nodig ben, maar ik kan het nergens vinden. Maar door het zoeken vind ik wel iets dat ik al heel lang kwijt ben, en wat ik niet meer nodig ben.
Er zit geen verdieping meer boven mij heaquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waarom kijk je niet even uit het raam? echtelijke ruzie?
Jaaa ik denk dat dat het is!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:24 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mos? Dat de vogeltjes naar beneden gooien?
Nee! Maar die heb ik wel terug! Laatst al een keer, toen ik mijn zomerjas weer voor het eerst aan hadquote:
Ga ik vanavond thuis uitproberenquote:
tja tis even niet anders idd. Vind t niet leuk en maak me soms wel zorgen maar goed, volgens de huisarts is t een logisch gevolg dus dat geloof ik dan maar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat lijkt me eng en iedere keer schrikken. maar als je weet dat dit erbij hoort en het niet erger word, kun je er vrede mee hebben of niet?
natuurlijk heeft hij/zij gelijk. komt wel weer goed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
tja tis even niet anders idd. Vind t niet leuk en maak me soms wel zorgen maar goed, volgens de huisarts is t een logisch gevolg dus dat geloof ik dan maar.
vast! Waren je hamburgers lekker trouwens?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
natuurlijk heeft hij/zij gelijk. komt wel weer goed.
quote:The only way to lose weight is to eat less than your body burns. Period. Exercising causes your body to burn more, but few people have the time or inclination to exercise enough to make a big difference. An hour of jogging is worth about one Cheese Whopper. Now, are you going to really spend an hour on the road every day just to burn off that extra burger?
You don't exercise to lose weight (although it certainly helps). You exercise because you'll live longer and you'll feel better.
Nou, deze synchroniseert met je PDA en dat vind ik wel handigquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:47 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf ben ik nooit zo'n fan van PC-varianten van kcal-tellers, omdat je wanneer je het in wil voeren je doorgaans geen PC in de buurt hebt.
Gewichtstrackers vind ik online/PC-variant wel handig. Maar ook hier prefereer ik mobiel.
Overigens zijn de meeste kcal-tellers erg Amerikaans gericht. Heb echt heel, heel veel zelf in moeten voeren voor producten die je hier in de AH kunt gebruiken. Heel dorky.
Blijf dan gewoon in bed liggenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:08 schreef LieLie het volgende:
Kan ik niet gewoon tot woensdag even niet meedoen aan de wereld? Hoofd onder het dekbed en alles negeren?
Niet mijn dag, niet mijn dag.
Er kan wel wat nuance inquote:
Dat zegt-ie ook idd op de pagina zelfquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er kan wel wat nuance inmaar strikt genomen klopt het wel.
Sport is goed voor conditie en spieropbouw. En spieropbouw is weer goed voor je basismetabolisme.
Iets op het werk. Verder kan weinig me kwaad krijgen eigenlijk.quote:
ja maar zit wel vol. dat mensen beweren dat je van de mac niet vol komt te zittenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vast! Waren je hamburgers lekker trouwens?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:26 schreef Duderella het volgende:
[..]
Iets op het werk. Verder kan weinig me kwaad krijgen eigenlijk.![]()
Ik ben er gewoon niet geschikt voor. Voor werken. Met allerlei mensen die zich met me bemoeien. En de baas zijn. En van alles managen. En daar dan weer eindeloos over willen ouwehoeren. En mij lastigvallen met hun ideeën. Voer ze uit en shut up. Ik snap sowieso niet dat we niet gewoon met zijn allen in de zon gaan zitten en een boom opzetten over wat er wel toe doet in het leven. Echt. Werken. Ik vind het allemaal zo'n gedoe.
[..]
Ik ben er gewoon niet geschikt voor. Voor werken. Met allerlei mensen die zich met me bemoeien. En de baas zijn. En van alles managen. En daar dan weer eindeloos over willen ouwehoeren. En mij lastigvallen met hun ideeën. Voer ze uit en shut up. Ik snap sowieso niet dat we niet gewoon met zijn allen in de zon gaan zitten en een boom opzetten over wat er wel toe doet in het leven. Echt. Werken. Ik vind het allemaal zo'n gedoe.
ik snap dat ook niet hoor. Ik zit ook altijd vol als ik een willekeurige burger bij de mac op hebquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja maar zit wel vol. dat mensen beweren dat je van de mac niet vol komt te zitten
[..]
Mijn boze mailtjes zijn behoorlijk berucht, dus de ontvanger (leidinggevende) kreeg er wel erg van langs.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef Stereotomy het volgende:
Wie was de ongelukkige die jouw toorn mocht ontvangen, Dude?
ehm ik heb dus 2 big macs opquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef Aure het volgende:
[..]
ik snap dat ook niet hoor. Ik zit ook altijd vol als ik een willekeurige burger bij de mac op hebBehalve een ham/cheeseburger. Daar kan ik er wel 2 van op.
kan best. ze kennen je en doordat je niet vaak boos bent begrijpen ze dat je behoorlijk gefrustreerd bent om iets. ze zullen zeker wel naar je luisteren, denk dat ze straks even met je komen praten... als ze durvenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mijn boze mailtjes zijn behoorlijk berucht, dus de ontvanger (leidinggevende) kreeg er wel erg van langs.Ik word niet snel boos, maar op een bepaald moment denk ik: ben ik nou gek of de hele wereld? En op het moment dat ik dat laatste geloof, wil er wel eens een vilein statementje de deur uit gaan.
Echt waar, de halve wereld bestaat uit volslagen zotten en de andere helft weet het ook niet meer en hobbelt er dus maar achteraan. Niemand die ooit eens denkt: ja maar waarom doen we dit allemaal?
Maar goed, ik hou er maar over op. Frustratie neemt altijd een loopje met me.
gelukkig maar, want dat had ik echt! van die lekkere burgers kan ik wel volraken, van patat (PATATquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef Aure het volgende:
[..]
Met heel veel honger lukt mij dat ook wel hoor
Jaaa die is zo briljantquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef Stereotomy het volgende:
Een gesjeesde MBA super CEO van een multinational ging een keer op vakantie naar een tropisch eiland. Op het ongerepte strand zag hij een visser met een enkel vissersbootje en een net. Hij stapte op hem af, en vroeg de visser hoe het ging.
De visser zei: "Ja, prima. Het is een mooie dag en ik ga zo wat vissen vangen zodat m'n vrouw die vanavond lekker kan klaarmaken op de BBQ.En daarna ga ik lekker in de zon liggen."
![]()
De CEO zag meteen een opportunity. Hij vroeg de visser waarom hij niet een lening zou afsluiten, om een grotere boot te kopen, zodat hij meer vissen kon vangen. Deze vissen zou hij dan kunnen verkopen om de lening af te betalen en meer geld te verdienen.
'En dan?' vroeg de visser?
Toen begonnen de ogen van de CEO te glimmen: 'Nou, dan kun je als je genoeg winst hebt gemaakt nog wat meer boten aanschaffen, meer mensen inhuren, en misschien zelfs een visverwerkingsfabriek hier op dit eiland beginnen. Dan kun je vis gaan exporteren naar het buitenland, en wellicht importeurs daarvoor vinden die jouw vissen dan op de markt willen zetten. Dan kun je uiteindelijk honderden werknemers inhuren die voor jouw eigen bedrijf gaan werken, zodat jij flink kunt verdienen! En dan uiteindelijk als je bedrijf groot genoeg is en je van je oude dag wilt genieten, kun je het bedrijf voor een paar miljoen verkopen. En dan kun je met dat geld eindelijk een huisje op een tropisch eiland kopen, voor de lol vissen en van de zon genieten.'
'Maar,' zei de visser, 'dat doe ik nu toch al?'
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef Stereotomy het volgende:
-knip-
Een gesjeesde MBA super CEO van een multinational ging een keer op vakantie naar een tropisch eiland. Op het ongerepte strand zag hij een visser met een enkel vissersbootje en een net. Hij stapte op hem af, en vroeg de visser hoe het ging.
De visser zei: "Ja, prima. Het is een mooie dag en ik ga zo wat vissen vangen zodat m'n vrouw die vanavond lekker kan klaarmaken op de BBQ.En daarna ga ik lekker in de zon liggen."
![]()
De CEO zag meteen een opportunity. Hij vroeg de visser waarom hij niet een lening zou afsluiten, om een grotere boot te kopen, zodat hij meer vissen kon vangen. Deze vissen zou hij dan kunnen verkopen om de lening af te betalen en meer geld te verdienen.
'En dan?' vroeg de visser?
Toen begonnen de ogen van de CEO te glimmen: 'Nou, dan kun je als je genoeg winst hebt gemaakt nog wat meer boten aanschaffen, meer mensen inhuren, en misschien zelfs een visverwerkingsfabriek hier op dit eiland beginnen. Dan kun je vis gaan exporteren naar het buitenland, en wellicht importeurs daarvoor vinden die jouw vissen dan op de markt willen zetten. Dan kun je uiteindelijk honderden werknemers inhuren die voor jouw eigen bedrijf gaan werken, zodat jij flink kunt verdienen! En dan uiteindelijk als je bedrijf groot genoeg is en je van je oude dag wilt genieten, kun je het bedrijf voor een paar miljoen verkopen. En dan kun je met dat geld eindelijk een huisje op een tropisch eiland kopen, voor de lol vissen en van de zon genieten.'
oh die zijn best fijn. maar wel droog toch, een heel pak?quote:
jaquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh die zijn best fijn. maar wel droog toch, een heel pak?
ik heb em eerder gehoord, maar snap em nog steeds niet..quote:
nee, die zachte dikke met suikerkristalletjesquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:40 schreef Stereotomy het volgende:
Omnom. Harde wafels zijn lekker. Vooral met slagroom ertussen
uitlegquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik heb em eerder gehoord, maar snap em nog steeds niet..
(ik was vroeger blond)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:42 schreef Laydina het volgende:
[..]
uitlegik wil iets vragen erover maar voel me dan zo stomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
ooh ja die zijn zo lekkerquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee, die zachte dikke met suikerkristalletjes(eet ik eigenlijk nooit want niemand lust ze)
Vraag maar meisjequote:Op woensdag 2 juni 2010 14:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik wil iets vragen erover maar voel me dan zo stom
ik ga in aug een weekend naar Antwerpen. zijn die grote wafels daar ook zacht met suikerkristalletjes, of is het typisch hollands?quote:
ok komt iequote:Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef Laydina het volgende:
[..]
Vraag maar meisje
en als je echt niet durft is er altijd nog pm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Zacht, warm en vaak gevuld met compote.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik ga in aug een weekend naar Antwerpen. zijn die grote wafels daar ook zacht met suikerkristalletjes, of is het typisch hollands?
compote? ik zie mensen met chocola of slagroom erop lopen? nam het nooit want ziet er uit als een vreselijk grote machtige hap (maaltijd).quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Zacht, warm en vaak gevuld met compote.
Zorgen dat je 1 koekje koopt en die lekker opeten en dan niet meer eraan denkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef -moppie- het volgende:
koekjes![]()
waarom is ineens alles lekker als je het al een tijdje niet hebt gehad en je het ook nog niet mag hebben van jezelf.
koekje erbij? van mij mag jequote:Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef -moppie- het volgende:
koekjes![]()
waarom is ineens alles lekker als je het al een tijdje niet hebt gehad en je het ook nog niet mag hebben van jezelf.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ok komt ie
Dat laatste.. maar snap dat je het zo interpreteertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb ik ook even gedacht.
Gaat er meer om dat die CEO van alles wil doen om iets te bereiken wat je nu ook al gewoon kan hebben (zoals die visser nu al leeft)
[..]
ok komt ie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
dankje!! daarom hou ik het maar bij simple life (niet net als Paris Hilton en Nicole Anorexia)quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:49 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat laatste.. maar snap dat je het zo interpreteertheb ik ook even gedacht.
Gaat er meer om dat die CEO van alles wil doen om iets te bereiken wat je nu ook al gewoon kan hebben (zoals die visser nu al leeft)
[..]
ok komt ie
En het laatste, het verhaal van de directeur is een enorme omweg om te doen wat de visser altijd al deed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
1 koekje kopen, waar kan dat?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zorgen dat je 1 koekje koopt en die lekker opeten en dan niet meer eraan denken
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]boerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Waarom lukt 1 pakken niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef -moppie- het volgende:
[..]
1 koekje kopen, waar kan dat?
serieus hier op kantoor staat zo'n hele mand met voorverpakte koekjes. 1 pakken lukt niet dus kan er maar beter vanaf blijven.
vanavond de bbq aan, gewoon niks bijzonders stukje vlees en salade.
Hahaha, dan had je niet zomaar met ons gepraat, moesten we eerst auditie doen in een tv-programma!quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dankje!! daarom hou ik het maar bij simple life (niet net als Paris Hilton en Nicole Anorexia)
als ie voor je neus staat op kantoor en het is rustig dan is het moeilijk ja. maar kun je niet gewoon een pak koek kopen, in de koektrommel en bij de koffie/thee een koekje nemen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef -moppie- het volgende:
[..]
1 koekje kopen, waar kan dat?
serieus hier op kantoor staat zo'n hele mand met voorverpakte koekjes. 1 pakken lukt niet dus kan er maar beter vanaf blijven.
vanavond de bbq aan, gewoon niks bijzonders stukje vlees en salade.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dankje!! daarom hou ik het maar bij simple life (niet net als Paris Hilton en Nicole Anorexia)
omdat 1 smaakt naar meer!quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waarom lukt 1 pakken niet?
Gewoon collega vragen of hij er één voor je wil pakken.
Oh ja, Best Friends Forevah.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:52 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hahaha, dan had je niet zomaar met ons gepraat, moesten we eerst auditie doen in een tv-programma!
Breek je het koekje doormidden, dan heb je er al twee gehad!quote:
ik snap je wel, maar mensen hebben een magneet in hun lijf voor geld, macht en nog meer geld en macht. terwijl zij echt niet gelukkiger zijn dan iemand zoals jijquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Geweldig. Die gaat vast ook nog wel eens in een mailtje terechtkomen!![]()
Want die mafketels op het werk hadden een glorieuze toekomst voor mij uitgestippeld (ze noemden me - serieus - de toekomstige minister van onderwijs), met assessments, poen, intervisie, promotie, nog meer poen, aanzien! en een portie poen.
Toen ik daar een tijdje geleden eens een overleg over had, vroeg ik: en wat doet jullie denken dat ik dat allemaal wil?
Nou, dat vonden ze maar vreemd. Poen! Aanzien!
Ik: Vergaderen! Ouwehoeren! Mensen leegzuigen! In een papieren werkelijkheid belanden waar mensen cijfertjes zijn!
Wat ik dan wél wilde in het leven, vroegen ze. Boeken lezen op een kleedje op het gras en de kat aaien en een glas wijn drinken met mijn man. - Zoiets hadden ze nog nooit gehoord. Wie wil er nou simpelweg gelukkig zijn?![]()
Dus de hele handel afgeblazen. En ze kunnen het nog niet geloven.
Dat kan ik dus echt niet, heb nu best zin ergens in en dan weet ik dat ik door blijf eten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
als ie voor je neus staat op kantoor en het is rustig dan is het moeilijk ja. maar kun je niet gewoon een pak koek kopen, in de koektrommel en bij de koffie/thee een koekje nemen?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:56 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn vader kon ook ooit meer verdienen, maar hij vond het de stress niet waard.
dat komt omdat je het van jezelf niet mag. hoe meer dingen verbieden, hoe meer mensen ernaar verlangen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:58 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dat kan ik dus echt niet, heb nu best zin ergens in en dan weet ik dat ik door blijf eten.
zelfkennis
O begrijp me niet verkeerd, ik was aanvankelijk enorm vereerd. Het streelt natuurlijk je ijdelheid en ik ging er bijna zelf in geloven. Maar opeens viel er een kwartje. Het is me de stress gewoon niet waard.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind het nog moeilijk om gelukkig te zijn zonder 'aanzien' en 'geld' hoor Dude.Ik ben wat dat betreft behoorlijk gehersenspoeld door de maatschappij (en de Chinese cultuur waar alles om geld en daarmee aanzien draait
). En dat terwijl ik een superleuke jeugd gehad heb met minimumloon van paps.
ja, komt echt door de maatschappij. net als slank moeten zijn. maar iedereen is anders, en iedereen kan op zijn eigen manier gelukkig zijnquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind het nog moeilijk om gelukkig te zijn zonder 'aanzien' en 'geld' hoor Dude.Ik ben wat dat betreft behoorlijk gehersenspoeld door de maatschappij (en de Chinese cultuur waar alles om geld en daarmee aanzien draait
). En dat terwijl ik een superleuke jeugd gehad heb met minimumloon van paps.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Geweldig. Die gaat vast ook nog wel eens in een mailtje terechtkomen!![]()
Want die mafketels op het werk hadden een glorieuze toekomst voor mij uitgestippeld (ze noemden me - serieus - de toekomstige minister van onderwijs), met assessments, poen, intervisie, promotie, nog meer poen, aanzien! en een portie poen.
Toen ik daar een tijdje geleden eens een overleg over had, vroeg ik: en wat doet jullie denken dat ik dat allemaal wil?
Nou, dat vonden ze maar vreemd. Poen! Aanzien!
Ik: Vergaderen! Ouwehoeren! Mensen leegzuigen! In een papieren werkelijkheid belanden waar mensen cijfertjes zijn!
Wat ik dan wél wilde in het leven, vroegen ze. Boeken lezen op een kleedje op het gras en de kat aaien en een glas wijn drinken met mijn man. - Zoiets hadden ze nog nooit gehoord. Wie wil er nou simpelweg gelukkig zijn?![]()
Dus de hele handel afgeblazen. En ze kunnen het nog niet geloven.
Da's dan ook de hele discussie van links/rechts en grootverdieners: wanneer is genoeg genoeg en wanneer wordt ambitie niet meer gevoed door +20% salarisstijging? Er moet toch ergens afvlakking plaatsvinden?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:00 schreef Duderella het volgende:
[..]
O begrijp me niet verkeerd, ik was aanvankelijk enorm vereerd. Het streelt natuurlijk je ijdelheid en ik ging er bijna zelf in geloven. Maar opeens viel er een kwartje. Het is me de stress gewoon niet waard.
Nu moet ik wel zeggen (en dat maakt het al een stuk minder heldhaftig) dat ik genoeg poen en aanzien krijg van die toko, dus het is makkelijk praten. Ik heb mijn portie wel. Ik hoef alleen niet méér, als daar stress en frustratie tegenover staat. Ik zou ook gewoon niet geloven in wat ik doe en dat zou me opbreken. het blijkt dus simpelweg geen optie te zijn voor mij.
ik word simpelweg boos om discussies over opleiding en werk. "oh heb je uni gedaan? dan moet je wel een baan in de wetenschap". "oh heb je maar MBO? die mensen die daar zitten zijn zooo dom",quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:01 schreef Aure het volgende:
Ik krijg nu ook nog steeds rare blikken als ik vertel dat ik gestopt ben met mn studie rechten om volgend jaar te beginnen aan docent bkv.. Dan is het meteen van "Oh... Dat is wel heel ehh... anders.." En ja, het is ook heel anders, maar ik eindig heus niet meteen in de goot hoor
Maar zo ben ik eigenlijk altijd wel geweest. Heb ooit een collega gehad die heel d'r burola vol had liggen met snoepjes en nootjes en die kon dan echt serieus 2 snoepjes pakken of een handje vol nootjes en dan verdween het weer in de la.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat komt omdat je het van jezelf niet mag. hoe meer dingen verbieden, hoe meer mensen ernaar verlangen.
als de overheid daar nou eens over nadacht
Ik heb heel veel respect voor jou en deze keuze die je gemaakt hebt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:01 schreef Aure het volgende:
Ik krijg nu ook nog steeds rare blikken als ik vertel dat ik gestopt ben met mn studie rechten om volgend jaar te beginnen aan docent bkv.. Dan is het meteen van "Oh... Dat is wel heel ehh... anders.." En ja, het is ook heel anders, maar ik eindig heus niet meteen in de goot hoor
zeker, daar ligt haar hart. vind ze het leukst en dan heb je veel meer motivatiequote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb heel veel respect voor jou en deze keuze die je gemaakt hebt.![]()
Ik ken hetquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Maar zo ben ik eigenlijk altijd wel geweest. Heb ooit een collega gehad die heel d'r burola vol had liggen met snoepjes en nootjes en die kon dan echt serieus 2 snoepjes pakken of een handje vol nootjes en dan verdween het weer in de la.
Op de een of andere manier moet het bij mij dan op of ik moet echt vol zitten.
Hier nog eentjequote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
dan kun je idd beter dat niet doen, of 1x goed zondigen dat je voorlopig genoeg hebtquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Maar zo ben ik eigenlijk altijd wel geweest. Heb ooit een collega gehad die heel d'r burola vol had liggen met snoepjes en nootjes en die kon dan echt serieus 2 snoepjes pakken of een handje vol nootjes en dan verdween het weer in de la.
Op de een of andere manier moet het bij mij dan op of ik moet echt vol zitten.
En de vissers in hun vissersbootje.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef cybermans het volgende:
Zo net na de lunch nog even gewandeld.... wat een weer zeg. ben gewoon jaloers op alle mensen die vrij zijn
Dat vind ik echt heel fijn om te horenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Doorleren en doorgroeien kan altijd indien je dat wil.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:07 schreef FutureFairytale het volgende:
ik zou graag meer willen verdienen en soms heb ik nog weleens een klein beetje spijt dat ik toch niet door ben gaan leren omdat ik best weinig verdien, maar ik ben meer gelukkig dan dat ik zulke momenten heb van: ik wil meer
Hier zijn hartstikke veel wolken en er is een nare wind.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef cybermans het volgende:
Zo net na de lunch nog even gewandeld.... wat een weer zeg. ben gewoon jaloers op alle mensen die vrij zijn
Leuk he, kinderen en mensen dingen bijbrengen op je eigen manier.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat vind ik echt heel fijn om te horen![]()
Ik merkte vorige week vrijdag dat ik echt wel de juiste keuze heb gemaakt. Ik heb toen dus mn vriendin geholpen met haar stage en 'les' gegeven aan een groep basisschoolkinders (groep 5, 6 en 7 door elkaar) en het was heerlijk. Het leuke was dat 'mijn' groepje op een gegeven moment een beetje zaten te zeuren dat ze wilde zien wat de andere groepjes aan t doen waren, dus uiteindelijk heb ik ze meegenomen om bij de andere groepjes te gluren. Toen we terugkwamen in ons eigen lokaal heb ik ze gevraagd wat ze nu de leukste opdracht vonden en bijna allemaal zaten ze toch wel het liefste bij mijn opdrachtBehalve een paar jongens, die wilden liever een egyptisch kleifiguur maken
Nu vergeet ik gewoon nog het belangrijkste er bij te zeggen. Ik heb genotenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik merkte vorige week vrijdag dat ik echt wel de juiste keuze heb gemaakt. Ik heb toen dus mn vriendin geholpen met haar stage en 'les' gegeven aan een groep basisschoolkinders (groep 5, 6 en 7 door elkaar) en het was heerlijk. Het leuke was dat 'mijn' groepje op een gegeven moment een beetje zaten te zeuren dat ze wilde zien wat de andere groepjes aan t doen waren, dus uiteindelijk heb ik ze meegenomen om bij de andere groepjes te gluren. Toen we terugkwamen in ons eigen lokaal heb ik ze gevraagd wat ze nu de leukste opdracht vonden en bijna allemaal zaten ze toch wel het liefste bij mijn opdrachtBehalve een paar jongens, die wilden liever een egyptisch kleifiguur maken
het kost me alleen nu zelf veel geld (wat ik op t moment niet heb) en al was ik direct doorgegaan had ik de opleiding misschien betaald gekregen van mn oudersquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Doorleren en doorgroeien kan altijd indien je dat wil.
Ook mijn grootste bezwaar. Geen enkele iPhone-app waarmee invoeren snel gaat. Mijn PalmOS app gaat invoeren supersnel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:08 schreef cybermans het volgende:
[..]
heb de iphone app genomen maar om nu te zeggen... het gaat snel dat invoeren :S
Ik heb de volgende stelregel voor mijzelf: Ik wil dusdanig goed verdienen, dat ik met max. drie dagen werken, een leven kan leiden waarin ik me nooit zorgen hoef te maken over geld. Dat is eigenlijk de enige carrièrestrategie die ik ooit heb gevolgd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's dan ook de hele discussie van links/rechts en grootverdieners: wanneer is genoeg genoeg en wanneer wordt ambitie niet meer gevoed door +20% salarisstijging? Er moet toch ergens afvlakking plaatsvinden?
En ja, het is op die manier idd al makkelijker tevreden zijn wanneer je op een bepaald niveau welvaart zit.
dat klonk in je verhaal al doorquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Nu vergeet ik gewoon nog het belangrijkste er bij te zeggen. Ik heb genoten
Heerlijk! En ze gaan op die school vanaf volgend jaar veel meer aan kunst (in alle vormen) doen. Dus volgend jaar ga ik daar vrijwillig (en als het in mijn rooster past, alhoewel ze hebben gezegd dat zij zich desnoods aan mijn rooster aanpassen) dramalessen geven, want dat heb ik zo erg gemist! En in mn tweede jaar ga ik er waarschijnlijk stage lopen, maar dan wel voor tekenenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Leuk he, kinderen en mensen dingen bijbrengen op je eigen manier.
hier wel veel wind, maar totaal blauw. ik zou er bijna in willen zwemmenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Hier zijn hartstikke veel wolken en er is een nare wind.
Wat goed Aure!quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Maar verdient arty dan ook ongeveer evenveel? Dat die dezelfde strategie aanhangt? Ik bedoel, want het is voor jou natuurlijk wel makkelijker relaxen als je mannetje voor het bulk van de inkomen zou zorgen. Of is dat niet zo?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:10 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik heb de volgende stelregel voor mijzelf: Ik wil dusdanig goed verdienen, dat ik met max. drie dagen werken, een leven kan leiden waarin ik me nooit zorgen hoef te maken over geld. Dat is eigenlijk de enige carrièrestrategie die ik ooit heb gevolgd.
Voor mij werkt het zo goed. Van meer werken, word ik ongelukkig. En dat klinkt ongelooflijk verwend, en dat is het ook.
Ik hou van jou.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:11 schreef Aure het volgende:
[..]
Heerlijk! En ze gaan op die school vanaf volgend jaar veel meer aan kunst (in alle vormen) doen. Dus volgend jaar ga ik daar vrijwillig (en als het in mijn rooster past, alhoewel ze hebben gezegd dat zij zich desnoods aan mijn rooster aanpassen) dramalessen geven, want dat heb ik zo erg gemist! En in mn tweede jaar ga ik er waarschijnlijk stage lopen, maar dan wel voor tekenen
ik zou met lezen wel geld willen verdienen, mag dat ook?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:12 schreef borisz het volgende:
Dude. Ik ben daarin heel makkelijk als je boeken wilt lezen dan ga je boeken lezen en als iemand 90 uur wilt werken gaat die 90 uur werken. Iedereen is verschillend daarin en daar hou ik wel van.
Hmm ja dat is wel zo, maar zou het niet gaan in deeltijd dan? En collegegeld kan in termijnen betaald worden toch, of is dat niet zo met deeltijdopleidingen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het kost me alleen nu zelf veel geld (wat ik op t moment niet heb) en al was ik direct doorgegaan had ik de opleiding misschien betaald gekregen van mn ouders)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |