ik zit een beetje te twijfelen of ik ga reageren, nou ja eigenlijk niet, maar dat deed ik tot voor kort wel.
eerst ff twee punten van anderen:
fortitude:
"Identificeer eerst eens waar jouw gedachten niet overeenkomen met het gemiddelde persoon. En probeer deze vervolgens minder te projecten op andere in je gesprekken."
is een goede tip, ik heb het idee dat je als je eenmaal door je lagen van onzekerheid heen bent een best analytisch persoon bent, dus je zou iets met die tip moeten kunnen.
het is een brede tip, dus je kunt dat niet van de 1 op de andere dag, identificeren waar je afwijkt van het gemiddelde (niet perse negatief) is iets wat wel vrij snel kan.
vervolgens is het handig om bij die afwijkingen van het gemiddelde te bekijken welke verschillen je verder helpen in je leven en welke je tegenwerken. daarna zijn nog wel meer stappen. maar je hebt daarmee iets om te beginnen.
ik zag iemand anders zojuist beginnen over autisme, diegene was me net voor. je komt autistisch over, ik kan me voorstellen dat je dat als een belediging opvat, maar zo is het in ieder geval vanuit mij niet bedoeld.
ik heb zelf ook enige trekken ervan en ken veel mensen die autistisch zijn, zitten heel erg mooie kanten aan vind ik.
in dit topic zijn nu heel veel zaken aan de orde gekomen waar kernen van waarheid inzitten en sommige zaken die er totaal niet toe doen, misschien dat je voor jezelf even in je hoofd op een rijtje kan zetten, waar je iets mee kunt of wilt, het voert in ieder geval voor mij te ver om op alle zaken te reageren.
ik hoop op zn minst dat je er iets mee hebt. nog een finishing thought (doet me denken aan jerry springer ^^ (jaja ik heb adhd ik weet

)) ook al kom je hier en daar wat wereldvreemd over (wat wederom niet negatief bedoeld is, maar waar je jezelf wel in bekrachtigd en daardoor tegenwerkt) heb ik er wel bewondering voor dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen en wel echt lijkt te zoeken naar verandering.
verder denk die bijbelteksten, leef ze voel ze, whatever je maar wilt. maar wees wat terughoudend erin tot je weet of ze door de ontvanger geapprecieerd worden met betrekking tot het uiten ervan.
(ik kan helaas niet zo snel een quote vinden, ook al weet ik dat die er wel is, in de bijbel met betrekking tot een imago wat je van jezelf neer zet door teveel met wijsheden te strooien, denk dat het in spreuken staat)