Commentaar leveren. Sommigen misbruiken die auto echt zeg maarquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Om ze eruit te zetten of commentaar te gaan leveren?

Ach, als ik wel eens verhalen over jou heb gehoord stap ik ook niet graag bij jou in.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Commentaar leveren. Sommigen misbruiken die auto echt zeg maar.. En ik ben het niet gewend dat anderen wel lekker laat met hun auto kunnen remmen.

Als mensen niet bij mij in willen stappen dan stappen ze niet in. Zoeken ze maar uit hoe ze er komenquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, als ik wel eens verhalen over jou heb gehoord stap ik ook niet graag bij jou in.

Terug schakelen in de zin van koppeling in-naar lagere versnelling-koppeling omhoog?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:22 schreef CherryLips het volgende:
Zo heb ik het dus geleerd, maar m'n vader is gewend om alvast terug te schakelen naar de vorige versnelling als hij ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Hij kan er niet aan wennen dat ik het anders heb geleerd, hij snapt het niet. Ik zei al: 'Voor ¤42 per uur kun jij dat ook leren'.

Hij komt aanrijden, ziet dat verderop het licht op rood staat, remt, terugschakelen. Weer terugschakelen, en dan weer terugschakelen tot hij in z'n twee staat geloof ik. Ik snap het ook niet helemaalquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Terug schakelen in de zin van koppeling in-naar lagere versnelling-koppeling omhoog?
Of koppeling in-terugschakelen-afremmen tot stilstand?

Laat hij de koppeling opkomen of houdt hij die ingetrapt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij komt aanrijden, ziet dat verderop het licht op rood staat, remt, terugschakelen. Weer terugschakelen, weer terugschakelen tot hij in z'n twee staat geloof ik. Ik snap het ook niet helemaal

Hahaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:22 schreef CherryLips het volgende:
Zo heb ik het dus geleerd, maar m'n vader is gewend om alvast terug te schakelen naar de vorige versnelling als hij ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Hij kan er niet aan wennen dat ik het anders heb geleerd, hij snapt het niet. Ik zei al: 'Voor ¤42 per uur kun jij dat ook leren'.

Zelfde hier. Ik ga heel geen binnespiegel-buitenspiegel-over schouder meer doen als ik op een normale 60km weg links of rechts een voorsorteerstrook op rijd. Bij sommige dingen kijk ik wel juist beter dan tijdens mn rijlessen. Punten waarvan ik weet dat het joekels gevaarlijk is als je niet genoeg kijkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dat overdreven kijken nooit meer gedaan.
Overigens doe ik wel altijd het nieuwe rijden. 50 in z'n 4 ed, terwijl m'n ouders dat altijd in z'n 3 doen.

Op en afritten kun je gewoon in z'n drie doen als je genoeg vaart houdt wanneer je naar de drie terugschakelt. Anders in de twee.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
HahaJij bent ook wel een droogkloot hoor
Mijn vader snapt(e) ook een hoop niet.Net zoals dat als mn richting aanzet,ik eerst binnen-buiten-over mn schouder kijk.De eerste keer dat ik dat deed zei hij 'Wat doe je nou?' 'M'n kijkoefening.Binnenspiegel,buitenspiegel en dode hoek.' En toen heel verbaasd 'Zit er een dode hoek aan mijn auto?'
Moesten jullie trouwens op en afritten ook in zn 1 doen van jullie instructeur? Ik vond dat altijd zo irritant,dat je dan haast helemaal af moest remmen,en dan héél voorzichtig zo'n heuveltje op.Deed ik af en toe express in zn twee,om te kijken wat er zou gebeuren.Daar hield ik wel van met rijles,nét over the edge gaan.Bochten in zn twee? Even kijken wat ie in zn drie doet

Dat is niet alleen niet a lá het nieuwe rijden, het is daarnaast ook superslecht voor je auto. Leuk om eens te proberen, maar niet verstandig om vaak te doen lijkt me.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat natuurlijk niet echt onder het nieuwe rijden valt, maar wat wel leuk is: even lekker doortrekken tot 100 in z'n 2 als je in gaat voegen

Mits warme motor is er niet veel aan de hand. Soms juist wel goed om hem even goed schoon te blazen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is niet alleen niet a lá het nieuwe rijden, het is daarnaast ook superslecht voor je auto. Leuk om eens te proberen, maar niet verstandig om vaak te doen lijkt me.
Trouwens, ik rij alleen 50 in zijn 4 als het lange stukken zijn. Net onder de 50 in zn 4 bromt mijn auto te laag.

echt in zn 2? Is 3 dan niet wat beter?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:08 schreef mstr het volgende:
[..]
Mits warme motor is er niet veel aan de hand. Soms juist wel goed om hem even goed schoon te blazen.

Maakt vrij weinig uit of je veel toeren maakt in z'n 2 of in z'n 3.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
echt in zn 2? Is 3 dan niet wat beter?

Okee, nou heb daar niet echt verstand van. Trek hem alleen af en toe wat ver door in de 4, meer niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Maakt vrij weinig uit of je veel toeren maakt in z'n 2 of in z'n 3.
Alleen de snelheid verschilt.

Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat natuurlijk niet echt onder het nieuwe rijden valt, maar wat wel leuk is: even lekker doortrekken tot 100 in z'n 2 als je in gaat voegen

Als jij probeert 180 te rijden met een 8 jaar oude Renault Twingo met 4 man erin en de airco aanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:41 schreef larry91 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |